-
Projektaspekter: kunskapsområden för ledning...
Häftad bok. Studentlitteratur. 3 uppl. 2011. 313 sidor.
Mycket gott skick. 461 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144054766
- Titel
- Projektaspekter : kunskapsområden för ledning och styrning av projekt
- Författare
- Macheridis, Nikos
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 313 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 465 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under ett projekts gång omdanas, växlar och utökas projektmedarbetarnas kunskaper och färdigheter. Därför kan en projektprocess även sägas vara en kunskapsutvecklingsprocess. I denna bok behandlas just sådana kunskapsutvecklingsprocesser. Till skillnad från den gängse litteraturen inom projektledning, som främst behandlar hur projekt ska genomföras, tar denna bok sin utgångspunkt i den enskilde projektmedarbetarens målmedvetna kunskapsutveckling och i de förutsättningar som gör denna utveckling möjlig. Författaren belyser de olika områden, så kallade projektaspekter, om vilka projektledare bör ha kunskap för att projektprocessen och kunskapsutvecklingsprocessen ska kunna interagera på ett fruktbart sätt och för att projektledningsarbetet därmed ska bli effektivt.
Denna tredje upplaga har kompletterats med kapitel om multiprojektmiljö och projektrevision samt med avsnitt om urval av projket, finansiering av projekt, agile projektledning, mångfald och genus. Projektaspekter är tänkt att användas på grundläggande kurser inom projektområdet vid såväl universitet och högskolor som inom näringsliv och förvaltning.
Studentlitteratur 3 9789144054766 -
Scenen är din: gör ditt varumärke till en hit
Häftad bok. Under The Kite Publishing. 2019. 128 sidor.
Mycket gott skick. Flexband. 344 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198525007
- Titel
- Scenen är din : gör ditt varumärke till en hit
- Författare
- Moore, Anna
- Förlag
- Under The Kite Publishing
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 176 x 216 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Drömmer du om att slå igenom?Vill du ha kunskap och verktyg att nå din publik?Scenen är din - Gör ditt varumärke till en hit, är en pedagogisk och personligt skriven handbok för dig som vill stärka ditt varumärke och nå ut. Innehållet i boken riktar sig även till dig som vill arbeta med att bygga och marknadsföra andras publika varumärken.I dagens medielandskap behöver vi själva ta hand om vår PR och marknadsföring, inte minst via sociala medier. Det gäller såväl artister, konstnärer, skådespelare, författare, föreläsare, idrottsutövare, som den enskilda företagaren.PR-strategen och beteendevetaren Anna Moore har hjälpt hundratals artister och företagare att nå en större publik. Hon tänder stjärnor på himlen och får debutanter att lyfta till nästa nivå med hjälp av mediaträning, coachning och PR- strategier. Av erfarenhet vet hon, att även om du sitter på en fantastisk idé eller har en talang utöver det vanliga, behöver du en strategi för att nå din dröm.Genom att följa Annas modell får du verktygen hur du bygger ett hållbart publikt varumärke med målet att synas, höras och nå ut. Förutom att du får lösningar och handfastatips på hur såväl traditionell PR som sociala medier angrips, delar flera kända artister med sig av sina egna erfarenheter. Du får en unik inblick i hur PR-arbetet bakom kulisserna i musikbranschen går till.Är du redo? Scenen är din! Anna Moore har arbetat på flera av de stora musikbolagens ledande befattningar inom PR och marknadsföring. I dag driver hon PR-bolaget Moore To Be. Anna är en flitigt anlitad föreläsare och lärare på olika musikutbildningar.
Under The Kite Publishing 9789198525007 -
E-handel för alla: för dig som ska starta ell...
Häftad bok. Spjut Förlag. 2024. 159 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. 278 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198910605
- Titel
- E-handel för alla : För dig som ska starta eller vill utveckla din e-handel.
- Författare
- Pettersson, Christer
- Förlag
- Spjut Förlag
- Utgivningsår
- 2024
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 281 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ska du starta e-handel? Eller driver du redan en e-handel, men vill få den att växa? Då är detta boken för dig.
E-handel för alla visar hur du på ett enkelt och praktiskt sätt startar och driver e-handel, allt från din affärsidé och ditt erbjudande till hur du sätter upp en webbutik eller börjar sälja på marknadsplatser som Amazon, CDON och Fyndiq. Men även hur du sedan optimerar kundresan och driver trafik och försäljning och slutligen även kan skala upp försäljningen ytterligare genom att expandera till nya kundgrupper och nya marknader.
Boken vänder sig till alla som jobbar med e-handel, oavsett om det är din egen webbutik eller om du jobbar på ett företag som säljer via e-handel. Det är en handbok som beskriver hur du i praktiken kan förbättra alla delar som ingår i det hantverk som e-handel är: din affärsidé och din unika position, sälja egna produkter eller andras varumärken, driva egen webbutik eller sälja på marknadsplatser, hantera lager och leverans, kundresor för B2B och B2C, marknadsföring och slutligen tillväxt och internationalisering.
Du lär även känna alla centrala begrepp inom e-handel och får tips om användbara verktyg och namnkunniga leverantörer - och mycket mer.
Hela idén är att du ska bli bättre på e-handel efter att ha läst denna praktiska handbok i försäljning på nätet - så du kan lyfta din e-handel till nya nivåer.
Christer Pettersson har skrivit ett tiotal böcker och har mer än tjugo års praktisk erfarenhet av e-handel. Han är ofta anlitad som föreläsare och rådgivare kring e-handel och att driva lönsamma affärer på nätet.
Spjut Förlag 9789198910605 -
Franchisepraktikan: så här fungerar franchisi...
Häftad bok. Konsultföretaget/Uppsala Publishing House. 2009. 213 sidor.
Gott skick. Hundöra upptill på s. 173. Flexband. 477 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170053832
- Titel
- Franchisepraktikan
- Författare
- Ideström, Jonas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 213 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 474 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad har välkända företag som Electrolux, Svensk Direktreklam, McDonalds, Posten, IKEA, Swedbank och Länsförsäkringar gemensamt? De är franchisegivare och driver en eller flera franchisekedjor. På den svenska marknaden finns ca 700 franchisekedjor med mer än 30 000 enheter (butiker, säljkontor etc). Franchising är ett framgångsrikt koncept som växer i snabb takt över hela världen, inte minst i Sverige. Den här handboken ger en orientering om vad franchising är samt visar hur man bygger och driver en franchisekedja på ett professionellt sätt.
Läs mer
"FranchisePraktikan" är en praktisk handbok och hjälpreda för dig som vill bli franchisegivare och bygga en franchisekedja, arbetar i eller vill bli egen företagare i en franchisekedja. Den är också lämplig för dig som studerar på universitet eller högskola med inriktning på företagande eller för dig, som så många andra, har insett att franchising är en framgångsrik affärsmodell och är nyfiken på hur den fungerar. Är du företagsledare, egen företagare, advokat, konsult eller styrelseledamot som vill lära dig mer om franchising är det här boken för dig.
Om författarna
Jonas Ideström är civilekonom med mer än 25 års erfarenhet av franchiseutveckling både i Sverige och internationellt som VD i franchisekedjor och som konsult. Grundare av FranchiseArkitekt som är den ledande konsultgruppen inom franchising i Skandinavien. Jonas är sedan 8 år ordförande i branschföreningen Svensk Franchise och har varit styrelseledamot i European Franchise Federation under flera år. För mer information: www.franchisearkitekt.se
Anders Fernlund är advokat och civilekonom och har mer än 30 års erfarenhet av franchisejuridik såväl i rådgivande verksamhet som i tvistelösning. Han har medverkat som rådgivare i mer än hälften av de i Sverige verksamma franchisesystemen. Därutöver anlitas Anders ofta av utländska franchiseföretag som specialist på svensk och europeisk franchisejuridik. Anders är ordförande för det europeiska nätverket EuroFranchise Lawyers och är Sveriges representant i European Franchise Federations Legal Committee samt var tidigare ordförande i Svensk Franchise. För mer information: www.nova.se
Konsultföretaget/Uppsala Publishing House 9789170053832 -
Ona fyr: för dig som vill lyckas tillsammans...
Inbunden bok. Bookhouse Publishing. 2003. 226 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Ett par obetydligt tilltryckta ovanhörn på pärmarna. Ryggen något sned upptill. Lätt/obetydligt stötta ovankanter på skyddsomslaget. 694 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388147
- Titel
- Ona fyr : för dig som vill lyckas tillsammans med andra
- Författare
- Ingebrigt Steen Jensen
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 179 x 247 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 703 g
- Språk
- Svenska
Bookhouse Publishing 9789189388147 -
Den goda organisationen: en modell för utveck...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 2004. 269 sidor.
Mycket gott skick. 575 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127056831
- Titel
- Den goda organisationen : en modell för utveckling av människor, grupper och organisationer
- Författare
- Will Schutz
- Förlag
- Natur & Kultur Akademiska
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 157 x 235 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 576 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den amerikanske psykologen Will Schutz visar att alla försök att förändra organisationer och företag är dömda att misslyckas om inte varje enskild individ är verkligt engagerad. Hans utvecklingsmodell - The Human Element - som även innehåller praktiska övningar syftar till att förbättra organisationers effektivitet.
Översättning Niclas Bengtsson
Natur & Kultur 9789127056831 -
Våga chefa!: när du måste ta ledningen
Häftad bok. Telegram. 2009. 207 sidor.
Mycket gott skick. Hundöra på s. 19. Lite stött ovanhörn på s. 45/46 och 153-156. 322 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176570036
- Titel
- Våga chefa! : när du måste ta ledningen
- Författare
- Wennberg, Bodil
- Förlag
- Telegram Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De senaste åren har stort fokus inom management och ledarskap legat på att ta hand om människor, initiera rehabilitering, arbetsmiljöfrågor etc. Det faktum att medarbetare behöver handfast ledning har halkat långt ner på prioteringslistan. Många chefer har känt att de fått ansvar utan befogenheter. Men en chef måste också Våga chefa!
Psykologen och ledarskapskonsulten Bodil Wennberg, som bl.a. introducerat EQ i Sverige vill tillsammans med Sofia Norberg, även hon engagerad med ledarskapsfrågor, inspirera till en ledarroll med mer go. Det betyder inte en återgång till den gamla auktoritära ledarstilen utan att man vågar ingripa i påfrestande situationer. Vad gör man som chef med t.ex. Louise som är ansvarslös, Andreas som är barnslig, Annette som gillar makt, Lennart som tycker att han är kung och många fler sorters bekymmersamma beteenden? Författarna analyserar och visar vilka åtgärder som bör vidtas för verksamhetens bästa.
Telegram 9789176570036 -
När kartan förändrar affärslandskapet
Inbunden bok. Liber Ekonomi. 2001. 372 sidor.
Mycket gott skick. Lätt mattad ytfinish på främre pärmsidan. Mindre skrapmärke nertill vid ena kanten och en gnutta skavt ovanhörn på främre pärmsidan. Minimalt stötavtryck på bakre pärmsidan. 691 gram. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147062829
- Titel
- När kartan förändrar affärslandskapet
- Författare
- Normann, Richard
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 372 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 684 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vårt samhälle kräver ett nytt synsätt när det gäller strategi. Här redovisas en ny och originell modell för att analysera verksamheten och skapa en annorlunda framtid för företag som är beredda till verkligen radikalt nytänkande.
Liber Ekonomi 9789147062829 -
Organization Theory: A Practice-Based Approac...
Häftad bok. Oxford: Oxford University Press. 2011. 305 sidor.
Gott skick. Sned rygg. Stött ovanhörn på omslagets framsida. Understrykningar/markeringar med blyerts. 627 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780199569304
- Titel
- Organization theory : a practice-based approach
- Författare
- Eriksson-Zetterquist, Ulla - Müllern, Tomas - Styhre, Alexander
- Förlag
- Oxford : Oxford University Press
- Språk
- English
Oxford: Oxford University Press 9780199569304 -
Den goda organisationen: en modell för utveck...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 2004. 269 sidor.
Hyggligt skick. En del små hål på första blanka bladet. Avtryck från gem vid ovankanten på några inledande sidblad. Överstrykningar och understrykningar med blyerts och bläck. Många hundöron på sidbladen. 573 gram. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127056831
- Titel
- Den goda organisationen : en modell för utveckling av människor, grupper och organisationer
- Författare
- Will Schutz
- Förlag
- Natur & Kultur Akademiska
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 157 x 235 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 576 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den amerikanske psykologen Will Schutz visar att alla försök att förändra organisationer och företag är dömda att misslyckas om inte varje enskild individ är verkligt engagerad. Hans utvecklingsmodell - The Human Element - som även innehåller praktiska övningar syftar till att förbättra organisationers effektivitet.
Översättning Niclas Bengtsson
Natur & Kultur 9789127056831 -
Ledarskapets möjligheter: 40 tänkbara fällor...
Inbunden bok. Lava. 2015. 236 sidor.
Mycket gott skick. Några obetydligt skavda hörn på pärmarna. Obetydligt bleknad rygg på pärmarna. 744 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187769344
- Titel
- Ledarskapets möjligheter : 40 tänkbara fällor och möjliga lösningar
- Författare
- Peter Erikson
- Förlag
- Lava Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 249 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 754 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Peter Eriksons nya bok beskriver verkligheten i dagens företag, organisationer, myndigheter och kommuner en verklighet som innebär slimmade organisationer, kortsiktig kvartalsekonomi, diffusa arbetsbeskrivningar och uppifrånstyrning ¬men den ger också många goda exempel på människor som lyckats. Här får vi konkreta tips för att hantera varningssignalerna på arbetsplatsen och förslag på hur det egna ledarskapet kan utvecklas.
Peter Erikson är en av Sveriges mest erfarna konsulter inom strategisk kommunikation och ledarskap. Han har under mer än 30 år arbetat med pressjour, varit kommunikationschef i både börsföretag och organisationer samt VD för två av Sveriges ledande PR-konsultföretag.
Han har också varit styrelseordförande och styrelseledamot i ett antal företag samt engagerats som lärare och kursledare vid många utbildningar både inom privat och offentlig sektor.
Hans förra bok, Planerad kommunikation, har sålt i mer än 30 000 exemplar.
Dagens samhälle och arbetsklimat förändras i rasande takt, trycket på ledare på olika nivåer ökar och många vilsna behöver coachas till ett modern ledarskap
Peter Erikson är en välkänd ledarskapskonsult med stor cred
Lava 9789187769344 -
16 typer av chefer: och vad de säger till psy...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2010. 204 sidor.
Gott skick. Sned rygg och något svängd/böjd i formen. 317 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095148
- Titel
- 16 typer av chefer : och vad de säger till psykologen
- Författare
- Lundberg, Mattias
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 330 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad säger chefer till psykologen? Vilka bekymmer, insikter och självbilder har de? Vad söker de hjälp för? Författarna lyfter utifrån sina erfarenheter som psykologer fram 16 vanliga chefstyper och resonerar kring varför de beter sig som de gör.
Läs mer
Här sätts till exempel den stressade, den konflikträdde och den delegerande chefen under lupp. På ett lättsamt och lärorikt sätt beskrivs de kriser och problem som personer i ledande ställning kan hamna i, hur mönster kan brytas och hur både chefer och deras medarbetare på arbetsplatsen kan må bättre.
Författarna har även skrivit 17 typer av män - och vad de säger till psykologen och 15 typer av kvinnor - och vad de säger till psykologen.
Om författarna
Mattias Lundberg är leg. psykolog, leg. psykoterapeut och docent i psykologi vid Umeå universitet. Han arbetar som konsult, främst med chefshandledning, föreläsningar och krisledningsfrågor för företag. Mattias forskar även om personlighet och stress i arbetslivet.
Se intervju med Mattias i UR
Anders Wahlberg arbetar som leg. psykolog främst inom organisation och arbetsmiljö. Hans huvudsakliga uppdrag är handledning till chefer och medarbetare samt utredning av åtgärder kring konflikter och psykosocial arbetsmiljö.
Liber 1 9789147095148 -
Constructing Leadership: Reflections on Film...
Häftad bok. Santérus Academic Press Sweden. 2006. 221 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. 354 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173350020
- Titel
- Constructing Leadership: Reflections on film heroes as leaders
- Författare
- Rombach, Björn
- Förlag
- Santérus Förlag
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 222 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 152 x 228 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Leadership is in no way an innate capacity, leaders learn how to lead. This involves constructing leadership through reflection. Reflection takes many different forms. One is to practice being a leader, another is to take courses, read books or why not watch films. Most people have seen more films than read books and in this book a thesis that the role of the cinema in providing work place behavioural norms has in fact been underestimated is launched. Constructing Leadership is the product of a longitudinal research project in which feature films are construed from a leadership perspective. It aims to say something interesting about leadership and also to encourage greater attentiveness to the films we watch. In this book nine films are analysed in terms of what they say about leadership. They are: `Any Given Sunday , `Elizabeth , `Beck The Man With Icons , `Nixon , `The Mozart Brothers , `Life of Brian , `The Godfather and `The Bridge on the River Kwai . Each film raises a number of themes that are analysed on the basis of theories dealing with leadership. Constructing Leadership has been written for leaders and leaders-to-be. It will suit students in higher education. But we hope as well that the book will be read by everyone who, like us, is interested in the essence of leadership.
Santérus Academic Press Sweden 9789173350020 -
Butiken, sortimentet och kampanjerna: en bok...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2016. 303 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. Något stött/veckat ovanhörn på omslagets framsida och på några inledande sidblad. 640 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144097473
- Titel
- Butiken, sortimentet och kampanjerna - En bok om ekonomisk uppföljning
- Författare
- Hernant, Mikael
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 303 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 656 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Butiken, sortimentet och kampanjerna handlar om uppföljning av det ekonomiska resultatet i olika delar av en butikskedjas verksamhet. Den övergripande frågeställningen som bokens författare adresserar är: Vilka åtgärder skall vidtas var någonstans i företaget, och i vilken ordning skall åtgärderna vidtas?
I Butiken, sortimentet och kampanjerna visar författaren hur olika aspekter av denna frågeställning kan besvaras genom användandet av olika ekonomiska nyckeltal och modeller. På ett systematiskt och pedagogiskt sätt visas hur företagsledningen kan följa upp det ekonomiska resultatet i butikerna (som helhet), butikernas sortimentsavdelningar, butikernas produkter och butikernas kampanjer. Boken omfattar en beskrivning av tidigare forskning samt förslag till instrument och arbetsmetoder som kan användas praktiskt för att ge svar på den övergripande frågeställningen. Genom en kombination av såväl förankring i vetenskaplig forskning som praktiska rekommendationer riktar sig boken både till ansvariga inom i detaljhandeln och till högskolestudenter.
Studentlitteratur 9789144097473 -
Public Relations Theory II
Häftad bok. Erlbaum / Routledge. 2006. 528 sidor.
Mycket gott skick. Ryggen något sned upptill. Ryggovankanten en smula stött på en punkt. Lättare ytslitage på omslagets baksida. Tryckt 2009. 812 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780805833850
- Titel
- Public relations theory II [Elektronisk resurs]
- Författare
- Botan, Carl H. - Hazleton, Vincent
- Förlag
- Mahwah, NJ : Erlbaum
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- English
Erlbaum / Routledge 9780805833850 -
Reflections on Character and Leadership
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 2009. 343 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Ryggens ovan- och nederkanter något tilltryckta. Kort rispa på på skyddsomslagets främre ryggkant som genomträngt pappret. Några lite stötta/skavda hörn på skyddsomslaget. Något stött ryggnederkant på skyddsomslaget. Ena kanten på skyddsomslagets bakre in läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470742426
- Titel
- Reflections on Character and Leadership: On the Couch with Manfred Kets de
- Författare
- ManfredKets de Vries
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 9780470742426 -
Målmedveten: prioritera rätt och säg nej med...
Häftad bok. Roos & Tegner. 2015. 139 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. Flexband. 262 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187905162
- Titel
- Målmedveten : prioritera rätt och säg nej med gott samvete
- Författare
- Stiernholm, David
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 139 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 150 x 205 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 270 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag ställs vi inför en oändlig mängd val. Vi prioriterar, väljer och väljer bort: Vilket mail ska jag svara på? Vem ska jag ringa? Vilka bränder måste släckas först? Prioritering är en knepig sak. Alltför ofta väljer vi den uppgift som är mest bråttom, på bekostnad av de som kanske inte är lika akuta, men oerhört mycket viktigare. Hela tiden är vi dessutom medvetna om att det finns en gräns för hur mycket vi hinner göra på en dag, en vecka och ett år. Stressen är aldrig långt borta. Det blir ett tröttsamt liv. I Målmedveten reder David Stiernholm ut skillnaden mellan bråttom och viktigt. När denna distinktion är gjord är det lättare att formulera konkreta och lättillgängliga mål i vardagen. Då målen väl är satta är det sedan möjligt att prioritera på basis av annat än brådska. På så sätt slipper du jobba under ständig stress och med andan i halsen. Du lär dig frigöra tid till det som faktiskt är viktigt och känner att du äger din egen planering vilket i sin tur ger dig både energi och överblick över vardagen.
DAVID STIERNHOLM, Sveriges ende struktör, har ett motto: Allting kan göras enklare. Han är flitigt anlitad som konsult och föreläsare inom både näringsliv och offentlig sektor. Stiernholms första bok Klart! har sålt i fler än 10 000 ex.
Roos & Tegner 9789187905162 -
Hierarkiernas harakiri: leve nätverken!
Inbunden bok. Ekerlids. 1995. 189 sidor.
Gott skick. Sned rygg. Tilltryckt ryggnederkant. Tillskrift i bläck på första blanka bladet. Hundöron förekommer. 360 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188594262
- Titel
- Hierarkiernas harakiri
- Författare
- Anders Johnson
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 189 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 369 g
- Språk
- Svenska
Ekerlids 9188594262 -
Business: The Ultimate Resource
Inbunden bok. A & C Black. 2006. 2018 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Ny bok. 3365 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780713675092
- Titel
- Business : the ultimate resource
- Författare
- Bloomsbury Publishing PLC
- Förlag
- MacMillan Ltd.
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 2018 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 235 x 285 mm Ryggbredd 70 mm
- Vikt
- 3420 g
- Språk
- English
A & C Black 9780713675092 -
Marketing: An Introduction
Häftad bok. Harlow: Financial Times Prentice Hall. 2009. 614 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. Boken böjd/svängd i formen nertill vid ena hörnet. Något gulnad karaktär på sidbladen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273713951
- Titel
- Marketing : an introduction
- Författare
- Armstrong, Gary - Kotler, Philip - Harker, Michael - Brennan, Ross
- Förlag
- Harlow : Financial Times Prentice Hall
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- English
Harlow: Financial Times Prentice Hall 9780273713951 -
Ung och chef: en praktisk handbok för nyblivn...
Häftad bok. Konsultförlaget/Uppsala Publishing House. 2005. 148 sidor.
Mycket gott skick. Diagonalt veck från ovankanten och neråt på omslagets framsida, ca 2,5 cm långt. Tryckt 2008. 259 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170052927
- Titel
- Ung och chef : en praktisk handbok för nyblivna unga chefer och deras äldre medarbetare
- Författare
- Kinding, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 263 g
- Språk
- Svenska
Konsultförlaget/Uppsala Publishing House 9789170052927 -
Business-to-Business Marketing
Inbunden bok. Sage. 5 uppl. 2020. 405 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. Något mindre skrapmärke på pärmarnas kanter. En smula skavt nederhörn på bakre pärmsidan. 1099 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781526494405
- Titel
- Business-to-business marketing
- Författare
- Brennan, Ross
- Utgivningsår
- 2020
- Bandtyp
- Paperback
- Språk
- English
Sage 5 9781526494405 -
Mod att leda med värderingar
Inbunden bok. Norlins förlag. 2017. 305 sidor.
Mycket gott skick. Ryggens ovan- och nederkanter något tilltryckta. Ett par hundöron. 603 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198266870
- Titel
- Mod att leda med värderingar
- Författare
- Norlin, Liza-Maria
- Förlag
- Norlins förlag.
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 306 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 141 x 216 mm Ryggbredd 23 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är du en ledare idag eller har förhoppningar om att bli det så är den här boken både ett konkret verktyg men också en öppnare för att tänka nytt, hållbart och framgångsrikt.
Är du nyfiken på värderingar och dess fundamentala betydelse för ledarskap på alla nivåer då ger boken dig en djup förståelse för detta både i praktik och teori. Eller vill du vara en förändringsagent och samskapa för en bättre framtid, ja då är det bara att börja läsa!
Boken handlar om att ha modet att leda genom att implementera gemensamma värderingar och aktivt jobba för dem. Den handlar om att ha modet att aldrig sluta göra just detta. Boken inbjuder dig till ett samtal med författaren där du får möta rektor Pascal Brisson (Internationella Engelska Skolan Sundsvall) och på ett nära sätt ta del av hans ledarskap. Du guidas samtidigt genom styr- och ledningsmodellen MBV och introduceras till professor Simon L. Dolans livsverk om ett hållbart ledarskap för idag och framtiden.
— Jag älskar värderingar för de har spelat en betydande roll för mig i hela mitt liv. I hur jag är uppväxt och fostrad att se på människor och världen; under mina skolår på flera olika skolor i Sverige och Europa; vid Universitetet då jag studerade språk och litteratur; som lärare i viljan att motivera, lära och stödja unga människor; som politiker på lokal, regional och nationell nivå; och kanske mest av allt som förälder och i mina relationer med andra människor.
Mina värderingar har under de senaste åren skapat en frustration hos mig som jag nu bestämt mig för att göra
något åt. Följ med mig in i ett samtal med rektor Pascal Brisson och Managing by Values!
/Liza-Maria Norlin, författare
Norlins förlag 9789198266870 -
Facilitation: Create Results Through Involvem...
Inbunden bok. Djøf Publishing. 2017. 258 sidor.
ISBN 9788757438734
Mycket gott skick. Ny bok. Något sned rygg. Tryckt 2018. 569 gram. Engelsk text.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKDjøf Publishing 9788757438734 -
Rädslans makt: om manligt och kvinnligt chefs...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1997. 214 sidor.
Gott skick. Sned rygg. Skavda hörn på pärmarna. Mindre blyerts-/bläckkludd på främre pärmens insida. 468 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127067752
- Titel
- Rädslans makt : Om manligt och kvinnligt chefskap
- Författare
- Christian Ylander
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 214 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 475 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En bok för chefer som vill utöva ett mänskligare ledarskap och förstå mekanismerna bakom rädslan. Ty insikt om rädslan, sin egen och andras, är förutsättningen för att vara en bra chef. Arbetslösheten och den ekonomiska krisen har förstärkt människors rädsla och känsla av utsatthet. Ett humanistiskt synsätt på chefskapet blir allt viktigare.
Christian Ylander låter läsarna ta del av sina erfarenheter av chefsutbildning av både kvinnor och män. Han beskriver spelet bakom kulisserna, och ger samtidigt en inblick i hur mänsklig utveckling rent praktiskt går till. Teorier varvas med intervjuer med ansvarskännande chefer.
Vad händer egentligen mellan chefer och medarbetare på en svensk arbetsplats? Finns det bakom alla ord om effektivitet, målstyrning och medbestämmande en annan verklighet? Handlar det i stället om rädda människor som söker beröm, uppskattning och kärlek?
Rädslan har en väldig makt på våra arbetsplatser. Mycket av mobbning, främlingskap och dålig mental hälsa inom arbetslivet beror på vaga, rädda, otydliga eller okunniga chefer som inte förstår sig på samspelet med andra människor.
Att vara en god chef är att ständigt ifrågasätta sina tankar och handlingar och pröva dem mot vad som är bra för organisationen och – ännu viktigare – mot de människor hon eller han företräder.
Det här är ingen handbok som talar om hur man skall bete sig. Ett gott chefskap utvecklar man genom egna erfarenheter, misslyckanden och framgångar och det går parallellt med den personliga utvecklingen som människa.
Hur chefskapet utövas är avgörande för organisationers framgång och människors väbefinnande.
Christian Ylander
(f. 1945), samhällsvetare och organisationskonsult, är verksam som utbildare, föreläsare, skribent och debattör. Han har skrivit flera böcker om organisation och ledarskap, varav Natur och Kultur har givit ut Makt och Rädsla (1977, 1987), Gubb-struktur (1985, 1990), Svensk läsebok i ledarskap (1985, 1990).
Natur & Kultur 9789127067752 -
Marknad vs Sälj: uppgörelsen - Scener ur ett...
Häftad bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2016. 176 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. Flexband. 307 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187905261
- Titel
- Marknad vs Sälj : uppgörelsen - Scener ur ett företags verklighet
- Författare
- Varenius, Christina
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 150 x 205 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadschefen Robin och försäljningschefen Kaj går ständigt i clinch med varandra, men företagets vd Andrea har fått nog. Konflikten hotar företagets lönsamhet. De vattentäta skotten mellan sälj och marknad måste bort.
Möt Powersoft, ett vanligt företag någonstans i Sverige. Precis som i många andra verksamheter finns där en marknadsavdelning och en försäljningsavdelning som tycks agera i olika universum, trots att de har samma övergripande mål. Känner du igen dig? Då är det här boken för dig.
"Marknad vs Sälj: Uppgörelsen" är en fiktiv berättelse inspirerad av verkliga händelser. Vi får följa den eskalerande konflikten mellan marknadschefen och försäljningschefen och hur de tillsammans med företagets vd väljer att hantera situationen. Boken innehåller många tips, idéer och praktiska modeller för att tydliggöra respektive avdelnings roll och öka lönsamheten genom ett mer fruktbart samarbete mellan marknad och sälj.
Christina Varenius arbetade under många år med att bygga varumärket Absolut Vodka. Hjälper idag mindre företag att bygga och vårda sina varumärken samt utbildar inom marknadsföring och varumärkesbyggnad.
Joakim Harping har lång erfarenhet från ledande befattningar på bl.a. Svenska Dagbladet, Compass Group och Aftonbladet. Är idag konsult, författare, föreläsare och utbildare inom ledarskap, försäljning, inköp och marknadsföring.
Ulrika Sandborg har 25 års erfarenhet som säljare, försäljningschef och verkställande direktör. Idag utbildar hon inom försäljning och presentationsteknik samt leder workshops inom affärsmannaskap och kommunikation.
Roos & Tegner 1 9789187905261 -
Business Ethics: Managing Corporate Citizensh...
Häftad bok. Oxford University Press. 4 uppl. 2016. 605 sidor.
Gott skick. Ny bok. Viss veckbildning har uppkommit upptill på omslagets framsida och i någon mån även på sidbladen i främre delen av boken. Aningen skavt främre ryggovanhörn på omslaget. 1055 gram. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780199697311
- Titel
- Business ethics - managing corporate citizenship and sustainability in the age of globalization
- Författare
- Crane, Andrew
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- English
Oxford University Press 4 9780199697311 -
Akademisk chef: hur fungerar det?
Inbunden bok. Studentlitteratur. 2018. 226 sidor.
Nyskick. 457 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144122199
- Titel
- Akademisk chef : hur fungerar det?
- Författare
- Norén, Kerstin
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 161 x 230 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns ingen samlad kunskap om hur högskolesystemet i Sverige fungerar. Den här boken fyller denna lucka och ger en empiriskt baserad beskrivning av hur den faktiska styrningen går till i dag. Författarna tar upp aktuella diskussioner och ger även mer personliga råd baserade på sina egna erfarenheter. Är det befintliga läget gott nog? Vad behöver utvecklas, förbättras och samordnas? Hur kan kritiska röster tillvaratas i utvecklingsarbetet?
Förväntningarna på Sveriges lärosäten är mycket höga. Målet är att vi ska bli ett av världens främsta forsknings- och innovationsländer, och att akademin ska bidra till lösningen på de stora utmaningar samhället står inför. För att nå dit krävs professionella och kunniga akademiska chefer på såväl institutionsnivå som fakultets- och rektorsnivå.
Studentlitteratur 9789144122199 -
Corporate Entrepreneurship and Innovation: En...
Inbunden bok. Thomson/South-Western. 2 uppl. 2008. 432 sidor.
Mycket gott skick. Några lätt skavda hörn på pärmarna. Lite veckbildning vid nederhörnet på fjärde bladet. 839 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780324259162
- Titel
- Entrepreneurial environment
- Författare
- Donald F. Kuratko
- Förlag
- Cengage Learning
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 408 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 187 x 242 mm
- Vikt
- 788 g
- Språk
- Svenska
Thomson/South-Western 2 9780324259162 -
Predictive HR Analytics
Häftad bok. 2019. 421 sidor.
ISBN 9781790406371
Mycket gott skick. Ny bok. 588 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9781790406371
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
