-
Logistik : läran om effektiva materialflöden
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2016. 456 sidor.
Nära nyskick. Ren, rak - inga understrykningar eller namn
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144110776
- Titel
- Logistik : läran om effektiva materialflöden
- Författare
- Jonsson, Patrik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 456 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 180 x 250 mm
- Vikt
- 1000 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna grundläggande lärobok tar ett helhetsgrepp på ämnesområdet logistik. Den förklarar logistikens spelregler och hur effektiva och miljövänliga materialflöden i försörjningskedjor påverkar företagets konkurrenskraft. Strategier, metoder och informationssystem för inköp, materialförsörjning, produktion och distribution, liksom materialhantering och godstransporter, behandlas.
Bokens innehåll kan direkt överföras i praktisk tillämpning. Den innehåller avsnitt om praktiska hjälpmedel för logistikutveckling. Förklarande räkneexempel och flera praktikfall finns i anslutning till teoridelarna. Varje kapitel avslutas med diskussionsfrågor och kapitel med räkneuppgifter avslutas också med räkneuppgifter med fullständiga lösningar.
Boken är anpassad för grundläggande logistikutbildningar, både vid högskolor och universitet, och för yrkes- och vidareutbildning. Till boken hör praktikfallet Verktygsdistributören där bokens olika delar används för att analysera och förbättra ett företags logistikupplägg.
Studentlitteratur AB 3 9789144110776 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789187769184
- Titel
- Tänk låsningar och lösningar
- Författare
- Enhager, Kjell
- Förlag
- Lava Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 536 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kjell Enhager är en av Sveriges mest framgångsrika coacher. I snart 30 års tid har han hjälpt många av världens främsta idrottsstjärnor, kulturpersonligheter och företagsledare till nya höjder i sin karriär.
Men vad är det som gör att vissa människor och vissa företag når så mycket längre än andra? Vad är framgångsreceptet?
I Kjell Enhagers metod ingår att fokusera på lösningar, inte på låsningar att uppmärksamma det man gör bra och inte fastna i negativa tankemönster genom att minnas de gånger när det gått dåligt.
Nu kommer supercoachens första egna faktabok en kombination av handlingsorienterad guidebok och inspirerande berättelse om människor han mött och livsval han ställts inför. I Tänk låsningar och lösningar delar Kjell generöst med sig av erfarenheter från arbetet med multinationella företag som Walt Disney, svenska framgångssagor som H&M och Stadium, golfproffs som Nick Faldo och Annika Sörenstam, kämpande team som damlaget IFK Göteborg samt möten med privatpersoner, företagsledare och chefer och inte minst av livet därhemma med hustrun Lotta och barnen.
Här finns stora doser humor och en genuin nyfikenhet på det mänskliga beteendet liksom i allt som Kjell gör!
Lava Förlag 1 9789187769184 -
Krukmakaren i verkligheten : om konsten att m...
Inbunden bok. Stockholm : Statens kulturråd : [Fritze] [[distributör]. 1995. 234 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789138306932
- Titel
- Krukmakaren i verkligheten : om konsten att marknadsföra kultur : exempelsamling
- Författare
- Härnqvist, Lena - Statens kulturråd
- Förlag
- Stockholm : Statens kulturråd : [Fritze] [[distributör]
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Stockholm : Statens kulturråd : [Fritze] [[distributör] 9789138306932 -
Beställarens nycklar till framgång
Häftad bok. Svensk Byggtjänst. 2011. 262 sidor.
Nära nyskick. Välaktat ex, inga namn eller understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173335003
- Titel
- Beställarens nycklar till framgång
- Författare
- Bengt Hansson - Sofia Pemsell
- Förlag
- Svensk Byggtjänst
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 262 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 690 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ”Beställarens nycklar till framgång” ger grunderna för den professionella beställarens agerande vid upphandling av tjänster så att de kan välja hur de ska gå till väga för att skapa bättre förutsättningar att nå uppställda mål.
Boken är baserad på kursmaterial som använts inom Byggherrarnas utbildningsprogram ByggherreClass, där professionella byggherrar utbildas, och kurser vid Malmö Högskola och Lunds Universitet.
Svensk Byggtjänst 9789173335003 -
Information för marknadsföringsbeslut
Inbunden bok. Göteborg : IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning). 3 uppl. 1993. 336 sidor.
Nyskick. Helt i nyskick - 3:e reviderade upplagan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460641
- Titel
- Information för marknadsföringsbeslut
- Författare
- Lekvall, Per - Wahlbin, Clas - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Förlag
- Göteborg : IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning)
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
Göteborg : IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning) 3 9186460641 -
Kappor till varje pris
Häftad bok. Örgryte Bokförlag. 1961. 157 sidor.
Mycket gott skick. Omslaget med lättare slitage - Kapp-Ahl berättar ffg om sitt företags historia
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKÖrgryte Bokförlag -
Modern logistik - för ökad lönsamhet
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2006. 328 sidor.
Nära nyskick. Ren och fräsch inlaga, inga understrykningar, namn eller annat skrivet i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147086771
- Titel
- Modern logistik - för ökad lönsamhet
- Författare
- Aronsson, Håkan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 328 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 615 g
- Språk
- Svenska
Liber 3 9789147086771 -
Glädjehuset och skägghandlarens hemligheter
Inbunden bok. Sellin & Partner. 2003. 138 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Om företaget "Butterick´s" - med författarens dedikation och CD-skiva med "hitlåtar av författaren"
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170553066
- Titel
- Glädjehuset och skägghandlarens hemligheter
- Författare
- Bengt Olander
- Förlag
- Sellin & Partner
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 138 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 521 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inget företag är väl förknippat så mycket med humor, fest och glädje som Buttericks. Bengt Olander är nu tredje generationen som äger och leder Buttericks.
I boken ger han en exposé över den remarkabla utvecklingen från en affär för klädmönster till dagens framgångskoncept med festprylar, skämtartiklar och maskeradkläder. I hundra år har man nu sålt de tusentals artiklar som spritt glädje och skratt i alla möjliga sammanhang.
Självklart ger produkterna upphov till många dråpliga historier, som får läsaren att med jämna mellanrum brista ut i hjärtliga skratt. Som till exempel när Riksbanken inledde en rättsprocess på grund av toapappret med hundralappsmotiv, eller när Tullverket ihärdigt hävdar att bödelsdräkt skall klassificeras som yrkeskläder och inte maskeraddräkt ...
Med boken följer en CD av och med Bengt Olander, som även är låtskrivare med Svensktoppsframgångar.
Sellin & Partner 9789170553066 -
Marknadsföringsboken
Inbunden bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 394 sidor.
Mycket gott skick. Fräsch, inga understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056180
- Titel
- Marknadsföringsboken
- Författare
- Sundström, Malin
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 394 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 883 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföringsboken ger heltäckande kunskaper på grundläggande kurser i marknadsföring vid universitet och högskola samt kurser för yrkesverksamma personer. Boken är modern och praktisk, men vilar på stadig teoretisk grund. Den förklarar både överskådligt och uttömmande hur marknadsföringens olika delar hänger ihop. Ofta med svenska exempel.
I boken kan man följa marknadsföraren Anna som arbetar på ett fiktivt företag, modekedjan TrendLine, och de problem hon ställs inför – och hur hon löser dem. Tack vare karaktären Anna blir det abstrakta konkret för läsaren, som får följa hur hon tillämpar sitt teoretiska kunnande i en krävande verklighet.
Marknadsföringsboken finns som digital produkt också. Där finns fördjupningsmaterial och komplement, bland annat i form av case och inspelade intervjuer. Webbmaterialet ökar förståelsen för bokens teoretiska innehåll. Läsaren kan dessutom testa sig själv med hjälp av olika kunskapsfrågor.
Marknadsföringsboken är helt enkelt ett komplett, modernt läromedel med allt en student på grundnivå behöver.
Studentlitteratur 1 9789144056180 -
Mänskligt ledarskap : trustmark management :...
Inbunden bok. Göteborg : Trustmark management. 2003. 638 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197339415
- Titel
- Mänskligt ledarskap : trustmark management : om sambanden mellan tillväxt och tillit
- Författare
- Lagergren, Håkan
- Förlag
- Göteborg : Trustmark management
- Utgivningsår
- 2003
- Språk
- Svenska
Göteborg : Trustmark management 9197339415 -
Chinese Business Negotiating Style
Häftad bok. IBS. 1999. 335 sidor.
ISBN 9780761915778
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKIBS 9780761915778 -
Nordiska Kompaniet - den kommersiella teatern
Inbunden bok. Wahlström & Widstrand. 2002. 232 sidor.
Gott skick. Tryckmärken på främre pärmhörn
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789146201588
- Titel
- Nordiska Kompaniet - den kommersiella teatern
- Författare
- Helgeson, Susanne - Sommar, Ingrid
- Förlag
- Wahlström & Widstrand
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 257 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1090 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 2002 firade Nordiska Kompaniet 100 år! I jubileumsboken Nordiska Kompaniet - den kommersiella teatern berättar elva författare och journalister om det som gjort och fortfarande gör NK unikt: historien, modet, designen, maten, den grafiska formen, arkitekturen, affärshistoriken och upplevelsen. Här samsas intervjuer med kunder, expediter och ägare med betraktelser över shopping och varuhus som företeelser. Allt överdådigt illustrerat med både äldre och moderna fotografier av några av landets främsta mode- och arkitekturfotografer.
Wahlström & Widstrand 9789146201588 -
Nordiska Kompaniet - den kommersiella teatern
Inbunden bok. Wahlström & Widstrand. 2002. 232 sidor.
Mycket gott skick. Ett par lätta tryckmärken på hörn, annars fint skick - namnteckning
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9146201580
- Titel
- Nordiska Kompaniet - den kommersiella teatern
- Författare
- Helgeson, Susanne - Sommar, Ingrid
- Förlag
- Wahlström & Widstrand
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 257 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1090 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 2002 firade Nordiska Kompaniet 100 år! I jubileumsboken Nordiska Kompaniet - den kommersiella teatern berättar elva författare och journalister om det som gjort och fortfarande gör NK unikt: historien, modet, designen, maten, den grafiska formen, arkitekturen, affärshistoriken och upplevelsen. Här samsas intervjuer med kunder, expediter och ägare med betraktelser över shopping och varuhus som företeelser. Allt överdådigt illustrerat med både äldre och moderna fotografier av några av landets främsta mode- och arkitekturfotografer.
Wahlström & Widstrand 9146201580 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147089826
- Titel
- Att leda och arbeta i projekt
- Författare
- Lööw, Monica
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 416 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en väl beprövad och stark struktur för hur projekt ska bedrivas. Du lär dig leda, styra, motivera och entusiasmera.
Läs mer
I boken presenteras framgångsfaktorerna för effektiva projekt liksom de vanligaste fallgroparna. Du lär dig även hur grupper fungerar – om roller och personligheter, kommunikation och konflikter. Checklistor och verktyg hjälper dig. Fyra praktikfall visar konkret hur företag och organisationer tillämpat bokens projektstruktur.
Om författarna
Monica Lööw är beteendevetare med inriktning på arbets- och organisationspsykologi samt konsult och utbildare.
Liber 4 9789147089826 -
Projektledarpraktikan : projektledning i rekl...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 166 sidor.
Nära nyskick. Ren och fräsch inlaga
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144034737
- Titel
- Projektledarpraktikan : projektledning i reklam och media
- Författare
- Leif Johansson - Lars-Göran Nyström - Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 166 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 355 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken behandlar annonsbyråns arbete ur projektledarens perspektiv. En bok med praktiska tips och inblick i byråns vardag. En handledning som kopplar ihop den praktiska och juridiska verkligheten med hjälp av författarnas egna upplevelser från reklam- och kommunikationsbranschen.Boken behandlar hela processen från första mötet med kunden till genomförandet av en kampanj och är ett praktiskt hjälpmedel för dig som jobbar som projektledare på en annonsbyrå eller är kund hos en byrå. Eller en producent som vill ha mer insyn i hur arbetsgången fungerar. Den används såväl som kurslitteratur och som checklista i det dagliga praktiska arbetet.
Studentlitteratur AB 1 9789144034737 -
Marknadsföring i teori och praktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 4 uppl. 2009. 315 sidor.
Nära nyskick. Ren och fräsch inlaga, inga anteckningar etc. Obetydlig kantnagg
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144054247
- Titel
- Marknadsföring i teori och praktik
- Författare
- Mats Magnusson - Håkan Forssblad
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 462 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok får du en komplett introduktion till de senaste rönen och trenderna inom marknadsföring såväl som till ämnets mer klassiska teorier. Författarna belyser lättförståeligt både de teoretiska och de praktiska sidorna av ämnet. Extra utrymme ges åt den värdeorienterade marknadsföringen.
Denna fjärde omarbetade upplaga av boken har bland annat uppdaterats med många aktuella exempel på framgångsrika marknadsstrategier i svenska organisationer och företag. Nytt för denna upplaga är också de mallar för affärs- och aktivitetsplanering som du hittar under rubriken "Verktyg till boken" i menyn till höger.
Boken lämpar sig för både grundutbildning och fortbildning samt utgör ett direkt hjälpmedel i marknadsarbetet i företag och företagsgrupper.
Studentlitteratur AB 4 9789144054247 -
Aktier : 3 steg till ekonomiskt oberoende
Inbunden bok. Tukan Förlag. 1 uppl. 2017. 171 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176179949
- Titel
- Aktier : 3 steg till ekonomiskt oberoende
- Författare
- Lauritzson, Ola
- Förlag
- Tukan Förlag
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 171 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 230 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur blir man egentligen ekonomiskt oberoende? Vem drömmer inte om att kunna resa när man vill eller ha tillräckligt med pengar för att tacka nej till arbete man inte är intresserad av (s.k. fuck off-pengar). Vinna på lotto, ärva en förmögenhet, sälja ett företag, jackpot på bostadsmarknaden eller ett extremt välbetalt jobb?
Ola Lauritzson avfärdar raskt de ovan stående alternativen eftersom de endast kan bli verklighet för en bråkdel av befolkningen. Men det finns andra vägar och den bästa är: Smarta placeringar på aktiemarknaden är en möjlighet för alla. Oavsett hur stort kapital du börjar med. I Aktier lär han ut hur man som privatperson kan använda börsen för att skapa en portfölj som blir som en privat sedelpress. Han går igenom hur proffsen jobbar, vilka strategier som funkar bäst och hur man undviker dyrköpta misstag.
Ola Lauritzson är framför allt känd som Sveriges främsta GI-guru, men i bagaget har också en Master i finansiell ekonomi från Handelshögskolan i Stockholm och när nätverket 4potential listar morgondagens ledare hamnar han på nummer 30. Sedan våren 2017 sitter Ola Laurtizson med i styrelsen för Aktiespararna. Han köpte sina första aktier när han var nio år och han startade föreningen Unga aktiesparare i hemstaden Helsingborg. Med många års erfarenheter från den internationella finans- och affärsvärlden har han alltid haft ett passionerat intresse för aktier.
Tukan Förlag 1 9789176179949 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789170278327
- Titel
- Starta & driva företag
- Författare
- Björn Lundén - Ulf Bokelund Svensson
- Förlag
- Björn Lundén Information
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 18 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är boken för dig som driver eller tänker starta ett eget företag – oavsett bransch och företagsform. Så här långt har boken hjälpt fler än 65 000 företagare till en bra start.
Boken tar upp alla de viktiga sidorna med det här att vara egen företagare:
• Starten – budget, affärsplan, kapitalbehov, finansiering, företagsform, a-kassa, mm
• Marknadsföringen – DR, PR, internet, kundvård, varumärke, mm
• Företagsekonomi – budgetar, nyckeltal, lönsamhet, prissättning, mm
• Avtals- och köprätt – köplagen, konsumentköp, näthandel, inköpsteknik, mm
Björn Lundén Information 9789170278327 -
Reklam. Den goda kraften
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2003. 312 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Några små spår efter prislapp på främre omslaget - band och inlaga i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189617622
- Titel
- Reklam. Den goda kraften
- Författare
- Lars A Boisen
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 209 x 265 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 1248 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I början av 1960-talet bröt den kreativa revolutionen ut i den svenska reklambranschen.
Ett nytt sätt att tala med människor växte fram, en ny sorts
reklam, skapad på en ny sorts byråer.
Vilken betydelse fick detta? Hur påverkade det kommunikationen, före tagen
och människorna i vårt land? Blev reklamen "bättre"? Medförde
den något gott? Det är sådana frågor Lars A Boisen diskuterar i boken,
som omspänner tiden från den kreativa revolutionen fram till i dag.
Den utgör en motbild till den negativa syn på reklam och varumärkes byggande
som debatterats den senaste tiden. Författaren anser att reklam och
kommersiell kommunikation kan vara till nytta för mänskligheten.
Detta är en berättelse från insidan av en man, som arbetat i hela sitt liv
med reklam. Lars A Boisen riktar strålkastarljuset mot sådana alster
som skapats av Sveriges skickligaste kreatörer. Vi får följa hur rader av
kampanjer vuxit fram, vilka processer de satt igång, hur människor,
företag och hela samhället reagerat. Det är inte alltid värdet av kampanjerna
blivit de avsedda. Däremot har avsikten alltid varit att skapa något
av värde.
Författaren Lars A Boisen är akademiker och copywriter. Han har arbetat i
reklambranschen sedan 1973 och grundade tillsammans med Hans Brindfors
Brindfors Annonsbyrå 1978. Han drev Boisen & Partners 1993-98 och
har arbetat sedan år 2000 som creative director på Ogilvy.
Ekerlids 1 9189617622 -
Professionell marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2011. 533 sidor.
Nära nyskick. Välaktat ex i nära nyskick, ren och fräsch inlaga, inga understrykningar eller namnteckningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144071107
- Titel
- Professionell marknadsföring
- Författare
- Björn Axelsson - Henrik Agndal
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 533 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1157 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Professionell marknadsföring är en grundläggande bok inom marknadsföringsområdet. Med utgångspunkt i frågeställningen ”Vad gör marknadsförare?” identifieras och utvecklas en rad olika perspektiv på ämnet. Författarna behandlar bland annat marknadsföringens roll i företag och samhälle, samt marknadsföringens olika aktörer. Samtidigt fokuserar de på hur man som marknadsförare kan tänka och agera i olika situationer, till exempel beroende på om man är verksam på företagsmarknader eller konsumentmarknader, om man marknadsför varor eller tjänster, eller om man agerar internationellt.
Förutom ständigt aktuella ämnen, såsom segmentering, positionering, marknadsundersökningar och köpbeteenden, tas också en rad specialteman upp. Dessa omfattar bland annat relationsmarknadsföring, key account management flödesorientering, produktplacering, marknadsföring och postmodernism, etik i marknadsföring, kundvård, social marknadsföring, intern marknadsföring och elektronisk handel. Genomgående kombineras resonemang, baserade på forskning och författarnas erfarenheter, med illustrativa exempel från marknadsföringens teori och praktik. Denna tredje upplaga är uppdaterad med nya forskningsrön och aktuella fall.
Professionell marknadsföring är främst avsedd för introducerande marknadsföringskurser vid universitet och högskolor, men lämpar sig även för självstudier och internutbildningar inom företag. Boken innehåller en rad olika tips och beslutsverktyg, vilket gör den till en värdefull tillgång i marknadsförarens yrkesroll.
Tredje upplagan
Studentlitteratur AB 3 9789144071107 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147061228
- Titel
- Prime movers
- Författare
- Ramírez, Rafael - Wallin, Johan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 531 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 9789147061228 -
Customer Relationship Management - Leder du d...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2000. 210 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147060870
- Titel
- Customer Relationship Management
- Författare
- Storbacka, Kaj
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 210 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 445 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som gör att vissa företag lyckas behålla sina kunder bättre än andra? Svaret är att de arbetar aktivt med Customer Relationship Management (CRM).
Läs mer
CRM handlar om att skapa kundvärde genom en stark och varaktig relation mellan leverantör och kund. Boken fick hedersomnämnande som Årets Marknadsföringsbok 2001 av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Kaj Storbacka är ek.dr vid Handelshögskolan i Helsingfors, och Jarmo R. Lehtinen är ek.dr, och har specialiserat sig på utveckling och implementering av kundrelationer.
Liber 1 9789147060870 -
Praktisk projektledning
Häftad bok. Vulkan. 2016. 246 sidor.
Nära nyskick. Välaktat ex i nära nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163903007
- Titel
- Praktisk projektledning
- Författare
- Rolf Lundström - Bo Rosander
- Förlag
- Vulkan
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 270 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förord
Denna bok är en grundläggande bok i ämnet projektledning och riktar sig främst till dig som ska börja din projektledarbana, eller redan hunnit arbeta i några projekt och vill skaffa dig praktiska kunskaper, råd och tips i hur du bäst leder ett projekt till framgång. Boken har bl a under ett flertal år varit kurslitteratur till kursen Praktisk projektledning (7,5 hp) som ges på Stockholms Universitet, Institutionen för data och systemvetenskap.
Materialet består av författarnas samlade erfarenheter från över 30 år i projektledarrollen. I boken har vi sammanställt olika teorier och tekniker som vi själva tillägnat oss under årens lopp och som vi av erfarenhet vet leder till framgångsrika projekt. Värt att notera är ordet ”praktisk” i såväl kursens som bokens namn, vår förhoppning är alltså att det på ett enkelt och pragmatiskt sätt ska gå att tillämpa innehållet i vardagen.
Projektledningen har förändras under de år vi varit verksamma som projektledare, i början handlade det mycket om planering, vara bra på att följa upp aktiviteter, analysera och styra medarbetar- och projektmålen. Idag handlar projektledning mer om att vara duktig på att kommunicera, motivera säkerställa att tänkta effekter blir verklighet. Det innebär inte att det är oviktigt med planering och uppföljning men det kan inte vara den moderna projektledarens hela fokus.
God läsning!
Rolf Lundström
Bo Rosander
Boken finns även som e-bok i svensk version och kan köpas här: Dito, Cdon, Adlibris
Vulkan 9789163903007 -
Tänk låsningar och lösningar + DVD: Skillnade...
Inbunden bok. Lava Förlag. 1 uppl. 2015. 215 sidor.
Nyskick. Helt i nyskick - boken med utgivningsår 2015 - DVD med utgivning 2010.
DVD: föreläsning med total längd 1 timme och 40 minuter.
Ur DVD:ns innehåll: Valda sanningar - Värderingar - Glassbumerang - Knycka recept - Motivation/hotivation - Syn, hörsel, käns läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187769184
- Titel
- Tänk låsningar och lösningar
- Författare
- Enhager, Kjell
- Förlag
- Lava Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 536 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kjell Enhager är en av Sveriges mest framgångsrika coacher. I snart 30 års tid har han hjälpt många av världens främsta idrottsstjärnor, kulturpersonligheter och företagsledare till nya höjder i sin karriär.
Men vad är det som gör att vissa människor och vissa företag når så mycket längre än andra? Vad är framgångsreceptet?
I Kjell Enhagers metod ingår att fokusera på lösningar, inte på låsningar att uppmärksamma det man gör bra och inte fastna i negativa tankemönster genom att minnas de gånger när det gått dåligt.
Nu kommer supercoachens första egna faktabok en kombination av handlingsorienterad guidebok och inspirerande berättelse om människor han mött och livsval han ställts inför. I Tänk låsningar och lösningar delar Kjell generöst med sig av erfarenheter från arbetet med multinationella företag som Walt Disney, svenska framgångssagor som H&M och Stadium, golfproffs som Nick Faldo och Annika Sörenstam, kämpande team som damlaget IFK Göteborg samt möten med privatpersoner, företagsledare och chefer och inte minst av livet därhemma med hustrun Lotta och barnen.
Här finns stora doser humor och en genuin nyfikenhet på det mänskliga beteendet liksom i allt som Kjell gör!
Lava Förlag 1 9789187769184 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147095261
- Titel
- Träna ledarskap
- Författare
- Lundberg, Palle
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En inspirerande bok för alla som redan är ledare eller som är på väg att bli det. Här får du konkreta och verklighetsbaserade övningar för att träna ditt ledarskap. Du får lära dig hur du planerar och följer upp din träning. Genom att ta din roll som ledare blir du tydligare och det blir lättare för medarbetarna att följa dig mot det gemensamma målet – en effektivare verksamhet.
Sagt om boken
"Den förmedlar väl avvägda diskussioner varvade med konkreta tips, övningar och erfarenheter. /.../ Välbalanserad mix av diskussioner, tips och praktiska erfarenheter. Ett utmärkt stöd för systematisk träning i ledarskap." ur Kvalitetsmagasinet nr 6 2010.
Om författarna
Palle Lundberg är kommundirektör och 2009 blev han utsedd till Årets chef. Här berättar han om sin egen resa från blyg pojke till framgångsrik ledare och delar med sig av sina erfarenheter av många års ledarskap: om framgångar, misstag, lärdomar – och varför det är så viktigt att träna.
Sara Henrysson Eidvall är legitimerad psykolog med specialistbevis i arbetslivets psykologi. Hon är också chefspsykolog för Mensa International. Sara skriver om den senaste forskningen och ger dig metoder för att utvecklas i din ledarroll.
Liber 1 9789147095261 -
Företagarguiden : handboken för dig som är eg...
Inbunden bok. Stockholm : Unionen. 2014. 87 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173913751
- Titel
- Företagarguiden : handboken för dig som är egen
- Författare
- Unionen
- Förlag
- Stockholm : Unionen
- Språk
- Svenska
Stockholm : Unionen 9789173913751 -
Jämställdhet i verksamhetsutveckling
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 261 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144068800
- Titel
- Jämställdhet i verksamhetsutveckling
- Författare
- Andersson, Renée
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 261 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Offentliga organisationer har en skyldighet att arbeta för jämställdhet både i sin verksamhet och för att påverka samhället i stort. Men vad är fruktbara strategier för ett hållbart utvecklingsarbete – hur går man till väga?
I centrum för denna bok står olika dilemman i jämställdhetsarbetet. Det gäller både hur ett jämställdhetsarbete kan organiseras och vad det kan innehålla, exempelvis vilken roll utbildningar kan spela för utvecklingen och olika sätt att hantera motstånd. Boken är baserad på ett omfattande arbete med jämställdhetsintegrering i offentlig sektor - inom bland annat skola, socialtjänst, räddningstjänst samt hälso- och sjukvård.
Jämställdhet i verksamhetsutveckling kan användas som kurslitteratur inom högskoleutbildningar i t.ex. genusvetenskap, statsvetenskap, företagsekonomi och sociologi samt som fördjupningslitteratur i anslutning till ledarskaps- och personal-utbildningar. Den vänder sig också till praktiskt verksamma med intresse för förändringsprocesser i organisationer, verksamhetsutveckling, utvärdering och jämställdhet.
Boken finns även översatt till engelska, Gender Mainstreaming in Public Sector Organisations.
Studentlitteratur 1 9789144068800 -
Organisationer och kulturer
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2005. 417 sidor.
Nära nyskick. Ren och fräsch inlaga
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144035635
- Titel
- Organisationer och kulturer
- Författare
- Hofstede, Geert
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 417 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 601 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Organisationer och kulturer presenteras en omfattande studie av hur vårt ursprung begränsar vårt sätt att tänka, känna och handla. Författarna visar de systematiska skillnader som finns mellan olika nationella kulturer. Boken är en analys och jämförelse av olika nationella och organisationskulturella skillnader baserad på forskning i sjuttio länder i över trettio år.
I denna, helt omarbetade och uppdaterade, upplaga av boken beskriver författarna de omedvetna regler som styr hur man i olika kulturer tänker och agerar i affärslivet, i familjen och i politiska organisationer. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 2 9789144035635 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 162 sidor.
Nyskick. Helt i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
Studentlitteratur AB 1 9789144117256 -
PAOU : Personaladministration och organisatio...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 7 uppl. 2003. 640 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127073939
- Titel
- PAOU : Personaladministration och organisationsutveckling
- Författare
- Otto Granberg
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 640 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 185 x 240 mm Ryggbredd 34 mm
- Vikt
- 1272 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sjunde reviderade upplagan. 1990-talet var systemskiftets årtionde. Den högkonjunktur vi varit vana vid, med smärre vågdalar, ersattes av en lång nedgång i ekonomin. Omvärlden har kommit närmare. Kapital och företag flyttar över gränser. Pengar och kompetens är i allt större utsträckning förutsättningar för utvecklingen. Tidigare kommunala och statliga verksamheter avknoppas. Flexibilitet, på gott och ont, har blivit ett ledord. Här beskriver författaren både den PA och OU som vi länge haft och delvis kommer att ha kvar och den som vi i allt större utsträckning är på väg mot i kunskaps-och tjänsteföretagen. Boken rymmer en mängd konkreta exempel och lägger stort vikt vid den aktuella utvecklingen inom arbets livet,vid strategiskt personalarbete och personal- och kompetensutveckling.I denna nya och sjunde utgåva har likaså ett kapitel om chef- och ledarskap tillkommit. Dessutom behandlas personaladministrativa tekniker, organisationslärans utveckling och de nya organisationerna, t ex kunskapsorganisationerna. Genom sin bredd och sin praktiska anknytning utgör boken en bra plattform i det konkreta förändringsarbetet. Den teoretiska förankringen redovisas genom ett stort antal referenser. PAOU är avsedd för studerande vid högskolans program för personal- och arbetslivsfrågor och yrkesverksamma inom området, exempelvis personaladministratörer och chefer.Den används också som handbok av personaladministratörer i linjen. Boken är även kurslitteratur i utbildningar där ledarskapsfrågor ingår till en del, t ex på sjuksköterskeprogrammet och socionomprogrammet med inriktning mot social omsorg.
Natur & Kultur Akademisk 7 9127073939
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn