Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Specialpedagogisk verksamhet i grundskolan
Specialpedagogisk verksamhet i grundskolan Specialpedagogisk verksamhet i grundskolan

Specialpedagogisk verksamhet i grundskolan

Häftad bok. Studentlitteratur. 2011. 176 sidor.

Mycket gott skick. Några obetydligt stötta/skavda hörn på omslaget. Liten kaffefläck e.d. på sidbladens underkanter. Tryckt 2015. 264 gram.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789144068909
Titel
Specialpedagogisk verksamhet i grundskolan
Författare
Eriksson Gustavsson, Anna-Lena
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2011
Omfång
176 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
255 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Den här boken handlar om vardagligt arbete med elever i behov av särskilt stöd. Den ger inblickar i vad som händer inom skolans väggar när lärare utför två av sina viktigaste uppdrag, att förebygga och underlätta för elever som hamnat i svårigheter i skolarbetet. Boken erbjuder också läsaren goda möjligheter att reflektera över den egna synen på specialpedagogiskt arbete i skolan. I bokens kapitel illustreras flera skilda sätt att arbeta med elevgrupper, vilket innebär att läsaren möter en rad olika skolmiljöer och lärare. Områden som behandlas är bl.a.: förebyggande arbete och kollegahandledninglärande i matematikinkluderad undervisning i liten klasssärskild undervisningsgruppföräldrainflytande och dokumentation. Boken vänder sig i första hand till studenter på lärarutbildning men riktar sig också till verksamma lärare i grundskolan och andra med intresse av området. För den lärarstudent som ännu inte kommit i kontakt med elever i behov av särskilt stöd ger boken en rad levande exempel på hur sådana möten kan se ut.