Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Hur blir man matematisk?: att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn
Hur blir man matematisk?: att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn Hur blir man matematisk?: att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn

Hur blir man matematisk?: att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn

Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2011. 128 sidor.

Gott skick. Boken vågog i formen. Långt lodrätt veck på omslagets framsida nära ryggdelen. Namn och årtal i bläck på första bladet. Liten fläck på första bladet. Klämt/veckat nederhörn på en del av sidbladen. Understrykningar/markeringar och noteringar med blyerts förekommer. 271 gram.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789147093243
Titel
Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn
Författare
Palmer, Anna
Förlag
Liber
Utgivningsår
2011
Omfång
128 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
268 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Boken tar ett helhetsgrepp om frågan om identitet, matematik och genus i förskola och skola. Den beskriver hur identitet formas i sociala samspel, miljöer och media. Den nya upplagan innehåller ett nytt kapitel som tar upp ny forskning om självförståelse i relation till matematik. Nytt är även kapitlet om den internationella strömningen STEAM (Science, Technology, Engineering, Art och Mathematics) som knyter an till frågor om likvärdighet, jämställdhet och feminism.

Läs mer
Boken förhåller sig till aktuella styrdokument och läroplaner och vänder sig till blivande och verksamma lärare.

Om författarna
Anna Palmer är docent i ämnet förskoledidaktik och föreståndare för Avdelningen för förskollärarutbildning och förskoleforskning vid Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen, Stockholms universitet.