Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Flickan som ville bli fakir / Lättlästa böcker

Flickan som ville bli fakir / Lättlästa böcker

Inbunden bok. B Wahlströms. 2003. 98 sidor.

Mycket gott skick. Inlaga i nyskick

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789132141720
Titel
Flickan som ville bli fakir
Författare
Pia Hagmar
Förlag
B Wahlströms
Utgivningsår
2003
Omfång
98 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Mått
147 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
Vikt
214 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Julia tar en klunk saft och sväljer. Spiken halkar ner rätt lätt. Den smakar hårt och kallt och vasst. Vilken tur att hon har tränat på citronätning och suddgummisväljning. Hon tar en spik och en klunk saft till. Så håller hon på tills saften är slut och spiklådan tom.

Julia tycker inte att någon bryr sig om henne. Hon måste hitta på någonting som gör att hon märks. Något som får alla att göra Vågen av beundran.

En kväll ser Julia en fakir på tv. Han kan sluka eld och stoppa ner långa svärd i halsen. Och trots att han är så mager att revbenen sticker ut kan han ligga på en matta av vassa spikspetsar. Det är då Julia bestämmer sig. Hon ska bli fakir!