-
The Economist affärsreseguider
Häftad bok. Stockholm : Streiffert i samarbete med SAS Media. 1987. 256 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9178860164
- Titel
- The Economist affärsreseguider
- Författare
- Avison, Brigid - Andrén, Stephan - SAS Media
- Förlag
- Stockholm : Streiffert i samarbete med SAS Media
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
Stockholm : Streiffert i samarbete med SAS Media 9178860164 -
Explaining long-term economic change
Häftad bok. Cambridge University Press. 1995. 80 sidor.
Mycket gott skick. Namnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0521557844
- Titel
- Explaining long-term economic change
- Författare
- Anderson, J. L
- Förlag
- Cambridge University Press
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 80 sidor
Cambridge University Press 0521557844 -
Boxen : kreativitet som skapar bättre affärer...
Häftad bok. Volante. 2011. 222 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197491977
- Titel
- Boxen : kreativitet som skapar bättre affärer : träna dig till framgång
- Författare
- Dahlén, Micael
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 222 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 177 x 219 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 453 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla vinnare tränar, och det är upp till oss själva att träna hjärnan stark. Einstein hade en förvånansvärt liten hjärna. Däremot tog han risker, var expert på sitt område och arbetade mycket och systematiskt - alla egenskaper som utmärker en person som producerar kreativa resultat.
Den här boken klargör kreativitetens kraft i affärsskapande och marknadsföring och avlivar några seglivade myter, till exempel att kreativitet inte kan styras. Boken visar dessutom - med underhållande exempel, teori och övningar - hur man kan träna sig till lönsam kreativitet och framgång.
Genom att använda boxen som verktyg blir det tydligt hur du kan fokusera tankeverksamheten och öka produktiviteten. Det slutgiltiga målet är att skaka boxen, men för maximal effekt bör du först vidga boxen, liksom fylla på den.
Volante 9197491977 -
The next Africa - an emerging continent becom...
Inbunden bok. Thomas Dunne Books. 2015. 297 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781250063717
- Titel
- The next Africa - an emerging continent becomes a global powerhouse
- Författare
- Bright, Jake
- Utgivningsår
- 2015
- Bandtyp
- Hardcover
- Språk
- English
- Baksidestext
- The Next Africa will change the way people think about the continent. The old narrative of an Africa disconnected from the global economy, depicted by conflict or corruption, and heavily dependent on outside donors is fading. A wave of transformation driven by business, modernization, and a new cadre of remarkably talented Africans is thrusting the continent from the world's margins to the global mainstream. Finally, The Next Africa suggests a fresh framework for global citizens, public policy-makers, and CEOs to approach Africa. It will no longer be "The Hopeless Continent", nor will it become an overnight utopia. Bright and Hruby offer a more nuanced, net-sum, and data-rich approach to analyzing an increasingly complex continent, reconciling its continued challenges with rapid progress. The Next Africa describes a future of a more globally-connected Africa where its leaders and citizens wield significant economic, cultural, and political power--a future in which Americans will be more likely to own African stocks, work for companies doing business in Africa, buy African hits from iTunes, see Nigerian actors win Oscars, and learn new African names connected to tech moguls and billionaires
Thomas Dunne Books 9781250063717 -
Förbannelse över företaget
Inbunden bok. Stockholm : Norstedt. 1977. 261 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9117711428
- Titel
- Förbannelse över företaget
- Författare
- Pilhes, René-Victor - Edéus, Anne-Marie
- Förlag
- Stockholm : Norstedt
- Utgivningsår
- 1977
- Språk
- Svenska
Stockholm : Norstedt 9117711428 -
Work Rules! : Insights from inside Google tha...
Inbunden bok. New York : Twelve,. 2015. 406 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781455554799
- Titel
- Work Rules! : Insights from inside Google that will transform how you live and lead
- Författare
- Bock, Laszlo
- Förlag
- New York : Twelve,
- Utgivningsår
- 2015
- Språk
- English
New York : Twelve, 9781455554799 -
Boss Lady's arrival and survival plans
Inbunden bok. Warner Books. 1986. 212 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0446513482
- Titel
- Boss Lady's arrival and survival plans
- Författare
- Foxworth, Jo
- Utgivningsår
- 1986
- Omfång
- 212 sidor
- Språk
- English
Warner Books 0446513482 -
Marknadsföring : modeller och principer
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 3 uppl. 2016. 486 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152334072
- Titel
- Marknadsföring : modeller och principer
- Författare
- Gezelius, Carl
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 486 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 215 x 225 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 1124 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden. Den nya upplagan har uppdaterats med de senaste trenderna inom marknadsföring. Nya exempel och diskussionsfrågor har tillkommit. Boken innehåller även nytt material om varumärken, t.ex. extra material om varumärkesidentitet, varumärkeslivscykeln och varumärkesplattformen. Även nya texter om behovssegmentering och positioneringsstrategier har lagts till. Som ny medförfattare till tredje upplagan hittar vi dessutom Henrik Uggla, docent i varumärkesstrategier på INDEK KTH. I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Boken avslutas med kapitel om marknadsföring med nya media och internationell marknadsföring.Kursdeltagare har ofta svårt att relatera till de engelska och amerikanska standardverk som ofta används på högre utbildningar. Svårigheterna ligger inte på det språkliga planet, utan i det enkla faktu
Sanoma Utbildning 3 9789152334072 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK5
-
Mamma, pappa, pengar : en ekonomihandbok för...
Inbunden bok. Kalla kulor förlag. 1 uppl. 2014. 271 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Numrerad i kulspets på försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187049651
- Titel
- Mamma, pappa, pengar : en ekonomihandbok för föräldrar
- Författare
- Ögren, Johanna
- Förlag
- Kalla kulor förlag
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 271 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 142 x 218 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När två blir tre eller flera får pengar en helt annan roll än tidigare. Trygghet på kort och lång sikt och möjlighet att sätta guldkant på tillvaron ibland, eller bara gå runt ekonomiskt varje månad.
Men hur gör man egentligen en hushållsbudget? Var finns det pengar att spara, vad kostar det att ha hus och bil, hur jämför man försäkringar och elpriser, hur mycket dyrare blir ekologisk mat och hur krångligt är det egentligen med Försäkringskassans alla regler?
Också en hel del stora och riktigt svåra frågor dyker upp i samband med barn. Hur ser det ut i samhället i övrigt? Vem ska ta föräldraledigheten och varför? Kan man göra karriär när barnen är små? Hur kommer de valen påverka våra barns framtid och inte minst vår egen pension?
Kalla kulor förlag 1 9789187049651 -
Modern mikroekonomi : marknad, politik och vä...
Häftad bok. Norstedts. 1 uppl. 2010. 381 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113022949
- Titel
- Modern mikroekonomi : marknad, politik och välfärd
- Författare
- Bergh, Andreas
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 381 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 975 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Modern mikroekonomi ger en pedagogisk och detaljerad genomgång av den mikroekonomi som varit ämnets kärna under större delen av 1900-talet: Utbud och efterfrågan, nyttoteori och vinstmaximering. Men den placerar denna kärna i ett större sammanhang: Med hjälp av ny forskning inom spelteori och experimentell ekonomi diskuteras frågor om rättsstatens, demokratins och välfärdsstatens uppkomst och funktion.
I boken integreras klassisk mikroekonomi och institutionell ekonomi: Enkla mikroekonomiska modeller kan användas för att förstå varför det moderna samhällets institutioner ser ut som de gör, samtidigt som den bredare ansatsen gör det lättare att se och värdera modellernas applicerbarhet på praktiska problem. Målet är att skapa en förståelse för hur marknadsekonomin fungerar, men också att beskriva vilka institutioner som krävs för att en fungerande marknadsekonomi ska uppstå.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Boken vänder sig till studenter vid universitet eller högskola som inte tidigare läst någon nationalekonomi och kan användas som ersättning för (eller komplement till) engelskspråkiga standardverk inom ämnet. Boken ger en matematisk behandling av mikronomins kärna, men kan läsas även utan dessa delar. Därmed lämpar sig boken även för studenter i alla samhällsvetenskapliga ämnen och en intresserad allmänhet.
Norstedts 1 9789113022949 -
Mina 152 bästa ekonomiråd - mitt liv med dina...
Häftad bok. Ekerlids. 2017. 250 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188193483
- Titel
- Mina 152 bästa ekonomiråd - mitt liv med dina pengar under 50 år
- Författare
- Andersson, Anders
- Förlag
- Sterners Förlag
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Mått
- 136 x 210 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken är berättelsen om den blyge och ibland mobbade lanthandlarsonen från Blekinge som istället för ett liv som lanthandlare, blev hela Sveriges privatekonomiske rådgivare. Anders Andersson beskriver öppenhjärtigt hur han med sunt bondförnuft och en god portion envishet blivit en ofrivillig rådgivare i Expressen, Privata Affärer, Driva Eget, radio och tv. I boken presenterar han sina 152 bästa råd, de flesta inom ekonomiområdet; sparande, skatter, aktieplaceringar, pensionsavsättningar med mera. Därutöver finns det råd om småföretagande och andra slutsatser som Anders Andersson dragit av privata händelser i livet. Han började sin skrivande bana som kriminalreporter och var bland annat med och myntade begreppet Stockholmssyndromet under Norrmalmstorgsdramat. Läsaren får en spännande inblick bakom kulisserna i medievärlden med såväl intriger och maktspel som författarens möten med publik och intervjupersoner under 50 år med egna och andras affärer. Boken har något för alla: För dem som vill ha konkreta privatekonomiska råd. För dem som driver eller vill starta småföretag. För dem som följt Anders Andersson genom åren och som är nyfikna på hans liv. För dem som vill få inspiration om hur man lyckas mot alla odds. För dem som vill läsa om vad som händer bakom kulisserna i medievärlden.
Ekerlids 9789188193483 -
Krisen : orsaker, verkan, åtgärder
Inbunden bok. Leopard Förlag. 1 uppl. 2009. 191 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173432559
- Titel
- Krisen : orsaker, verkan, åtgärder
- Författare
- Paul Krugman
- Förlag
- Leopard Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 191 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 215 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 375 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
"Jag är frestad att säga att den här krisen inte liknar något vi sett förut. Men det är nog mer korrekt att säga att den liknar allt vi sett förut, fast på en och samma gång: en fastighetsbubbla som sprack på samma sätt som Japans i slutet av 1980-talet, en våg av banklikvidationer jämförbar med det tidiga 1930-talets och helt nyligen en störning av de internationella kapitalströmmarna och en våg av valutakriser som i allt påminner om vad som hände i Asien på det sena 1990-talet. Världsekonomin har visat sig vara en mycket farligare plats än vi kunde föreställa oss. Varför blev den så farlig? Och ännu viktigare, hur kommer vi ur den nuvarande krisen och vad kan vi göra för att förhindra att sådana kriser uppstår igen?"
Avregleringen av marknaden var svaret på alla ekonomiska problem under 1980- och 1990-talen. I Asien och Latinamerika resulterade det i djupa kriser som skakade hela kontinenter och gjorde stater utfattiga. Det borde ha blivit en varningssignal för hela västvärlden, men likt sjukdomar som blivit resistenta mot antibiotika står vi åter inför en kris av samma omfattning som den stora depressionen på 1930-talet.
I Krisen: Orsaker, verkan, åtgärder analyserar 2008 års Nobelpristagare i ekonomi Paul Krugman vad som hänt - och varför. Det är en oundgänglig bok för alla som vill förstå vad som sker och vilka lärdomar som bör dras.
br>
Paul Krugman är professor i ekonomi vid Princeton University i USA. Han medverkar regelbundet som kolumnist i New York Times.
Leopard Förlag 1 9789173432559 -
Entreprenör utan gränser
Häftad bok. BookHouse Publishing. 1 uppl. 2007. 105 sidor.
Mycket gott skick. Danskt band.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388314
- Titel
- Entreprenör utan gränser
- Författare
- Söderberg
- Förlag
- BookHouse Publishing
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 105 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 157 x 222 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Socialt ansvarstagande är lönsamt när det omsätts i praktisk handling, inte när man skriver vackra policydokument
Björn har inte ägnat mycket tid åt att skriva policydokument och affärsplaner. Däremot har han vid 25 års ålder startat tre företag i både Sverige och Nepal som visar att socialt ansvarstagande faktiskt är lönsamt när det omsätts i praktisk handling.
Affärsplaner och PowerPoint presentationer startar inga företag. Björns enkla syn på innovation och entreprenörskap retar många som tenderar att märkvärdigfiera ämnet. Författaren utmanar specialisterna genom att betrakta allt som ganska enkelt.
Boken tar oss med på en resa från styrelserummen i Sverige till Bagmatifloden i Kathmandu där Björn visar hur man startar ett företag genom att sälja sin produkt innan den existerar, och att det handlar om att skaffa kunder istället för att skriva omfattande planer. Björn stora förebild, Fredspristagaren Muhammad Yunus, har en liknande syn på internationella organisationer som bränner tid och pengar på förstudier och studier istället för att direkt kanalisera lån till de fattiga.
Mer info på: http://www.bookhouse.se/main/index.asp?tid=6&stid=296
BookHouse Publishing 1 9789189388314 -
Growth Triumphant: the Twenty-first Century i...
Inbunden bok. The University of Michigan Press. 1999. 200 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Skyddsomslaget en aning slitet i nederkanten.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0472106945
- Titel
- Growth Triumphant: The Twenty-first Century in Historical Perspective [Elektronisk resurs]
- Författare
- Richard A. Easterlin
- Utgivningsår
- 2020
- Språk
- English
The University of Michigan Press 0472106945 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 918899208x
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Dayan, Armand
- Förlag
- Alhambra Förlag AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 115 x 175 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 80 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en ständigt föränderlig omvärld med massproduktion och hård konkurrens har det blivit allt viktigare att saluföra sina produkter på rätt sätt. Marknadsföring innehåller en rad olika delar som skenbart är åtskilda men i verkligheten är beroende av varandra. Boken tar bl.a. upp: övergripande strategier, marknadskännedom (motivationsstudier, köpbeteende), produktkännedom (livscykel, värdeanalys, image), distribution och konkurrens, agerande på marknaden (olika typer av reklam, PR, förpackning, produktnamn, pris), produktlansering samt marknadsföring i icke-kommersiella organisationer.
Alhambra 1 918899208x -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9188992179
- Titel
- Entreprenörskapets psykologi
- Författare
- Delmar, Frederic
- Förlag
- Alhambra Förlag AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 115 x 175 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 80 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Frédéric Delmar är professor i företagsekonomi och arbetar vid sten K Johnsson Centre for Entrepreneurship, Ekonomihögskolan i Lund. Frédéric undervisar ekonomer i entreprenörskap, start och utveckling av nya företag. Hans forskning inriktar sig på nyföretagarprocesser och tillväxt i företag.
Alhambra 1 9188992179 -
International human resource management : man...
Häftad bok. London: Thomson Learning. 5th uppl. 2008. 368 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781844805426
- Titel
- International human resource management : managing people in a multinational context
- Författare
- Dowling, Peter - Festing, Marion. - Engle, Allen D.
- Förlag
- London : Thomson Learning
- Utgivningsår
- 2008
- Språk
- English
London: Thomson Learning 5th 9781844805426
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn