-
Organisationsteori - Struktur - Kultur - Proc...
Häftad bok. Liber. 5 uppl. 2006. 320 sidor.
Hyggligt skick. Understrykningar med blyerts och färgpenna finns. Omslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147077755
- Titel
- Organisationsteori - Struktur - Kultur - Processer
- Författare
- Lindkvist, Lars
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 608 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här är en riktig klassiker i organisationsteori, i ny, omarbetad upplaga. Den ger en aktuell översikt av fackområdet såsom det framstår idag. Den femte upplagan är reviderad och aktualiserad på många punkter, och täcker in några av de mest aktuella områdena inom forskning och praxis. Alla kapitel är omarbetade med nya referenser. Dessutom har nya praktikfall tillkommit och andra har uppdaterats.
Läs mer
Författarna använder tre olika perspektiv:
- Strukturperspektivet behandlar de stabila mönstren i organisationen.
- Kulturperspektivet understryker betydelsen av "laganda", normer och värderingar i organisationer.
- Processperspektivet pekar på spänningar, osäkerhet, rörelser och förändringar i organisationer.
Om författarna
Jørgen Frode Bakka är lektor vid Institut for ledelse, politik og filosofi vid Handelshøjskolen i Köpenhamn. Egil Fivelsdal är professor emeritus i organisationssociologi vid Handelshøjskolen i Köpenhamn. Lars Lindkvist är professor vid Handelshögskolan BBS i Kalmar och Växjö universitet. Han är adjungerad professor vid Handelshøjskolen i Köpenhamn och medlem i MiL Institutes stabsnätverk.
Liber 5 9789147077755 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789170272745
- Titel
- Ekonomisk brottslighet : så skyddar du dig och din verksamhet
- Författare
- Magnusson, Dan - Sigbladh, Roland
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
9789170272745 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789170274077
- Titel
- Kompanjoner
- Författare
- Anna Molin - Ulf Svensson
- Förlag
- Björn Lundén Information
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 282 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kompanjoner
Driva företag tillsammans
KOMPANJONER riktar sig till företag med två eller flera delägare och är en praktisk handbok för alla som driver företag tillsammans.
Det uppkommer många svåra frågor vid kompanjonskap: Hur undviker man osämja och tvister? Hur ska resultatet fördelas? Vad händer om någon vill lämna företaget och sälja sin andel? Vad händer vid dödsfall, sjukdom eller skilsmässa? Boken ger svar på dessa och många andra frågor som kompanjoner kan ställas inför.
Alla krångliga regler förklaras på ett utförligt och begripligt sätt. Dessutom visar boken med hjälp av tydliga och praktiska exempel hur man skriver ett fungerande kompanjonavtal, något som är nödvändigt för att undvika problem.
Ur innehållet:
Kompanjonavtal
Aktieägaravtal (konsortialavtal)
Bolagsavtal (handelsbolagsavtal)
Bolagsordning
Stämma, styrelse och vd
Röstbindningsavtal
Firmateckning
Resultatfördelning
Hembud
Förköpsförbehåll
Samtyckesförbehåll
Förbudsklausuler
Lösningsrätt
Värdering av aktier och andelar
Dödsfall
Bodelning
Försäljning av aktier och andelar
Utträde ur bolaget
Konkurs och likvidation
Kompanjonförsäkringar
Konkurrens och sekretess
Avtalsbrott
Tvister och tvistlösning
Skadestånd och viten
Björn Lundén Information 2 9789170274077 -
PAOU : personaladministration, HRM och organi...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 8 uppl. 2013. 820 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127120532
- Titel
- PAOU : personaladministration, HRM och organisationsutveckling
- Författare
- Granberg, Otto
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 820 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 180 x 235 mm Ryggbredd 40 mm
- Vikt
- 1620 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kompetens, flexibilitet och ledarskap det är ord som speglar dagens alltmer kunskapsintensiva företag och organisationer.
Globaliseringen medför att nästan varje företag kan betrakta hela världen som sin marknad men också att konkurrenter från jordens alla hörn kan dyka upp på det som förr var företagets (egen) hemmamarknad. Omvärlden har kommit närmare. Kapital, produktion och kunnande flyttar över gränserna. I denna åttonde reviderade utgåva av PAOU beskriver författaren både den PA/HRM och OU som vi länge haft och delvis kommer att ha kvar, och den som vi är på väg mot.
Boken rymmer en mängd konkreta exempel och lägger stor vikt vid den aktuella utvecklingen inom arbetslivet samt vid strategiskt personalarbete, kompetensutveckling och organisationsförändring. Tack vare sin teoretiska plattform, praktiska anknytning och imponerande bredd har PAOU blivit en självklar kursbok på många utbildningar och en uppskattad handbok inom företag och andra organisationer.
Otto Granberg är fil. dr, forskare, organisationskonsult, läroboksförfattare och föreläsare med mer än 25 års erfarenhet som chef, bl.a. förvaltningschef i Stockholms läns landsting. Han har doktorerat i arbetslivspedagogik.
Natur & Kultur Akademisk 8 9789127120532 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780199646500
- Titel
- Essentials of marketing
- Författare
- Baines, Paul
- Utgivningsår
- 2013
- Bandtyp
- Pbk
- Språk
- English
9780199646500 -
Ny som chef
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2004. 240 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147073344
- Titel
- Ny som chef
- Författare
- Vibits, Karl-Johan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 483 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Praktiskt ledarskap i vardagen är ett hantverk som är både enkelt och mycket komplicerat. Med denna bok vill författarna hjälpa nya eller blivande chefer att komma igång. Den kan läsas som en praktisk introduktion till det nya livet som chef och som inspiration till ytterligare fördjupning i de teman som varje chef känner är mest angelägna. Boken vänder sig även till chefer som går in i en ny ledarroll.
Liber 1 9789147073344 -
Ledarskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2010. 291 sidor.
Gott skick. Mindre markeringar finns.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056548
- Titel
- Ledarskap
- Författare
- Åkesson Röding, Pia
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 291 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 175 x 250 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 770 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det viktigaste verktyget i ledarskapet är ledaren själv och därför är det personliga ledarskapet centralt i Ledarskap - personen, reflektionen, samtalet. Boken blandar teori med praktiska erfarenheter och den innehåller intervjuer med en rad profilstarka och intressanta personer om deras syn på ledarskap. Bland intervjupersonerna märks Pia Sundhage (förbundskapten USAs damlandslag i fotboll), Eva Hamilton (VD Sveriges Television), Ljubo Mrnjavac (grundare av Pölsemannen och känd från Draknästet på SVT), Kay Pollack (filmregissör) och Rakel Chukri (Kulturchef på Sydsvenskan). Till boken finns även en digital del med bl a övningar, case, diskussionsfrågor samt längre filmade intervjuer med fyra av intervjupersonerna.
Ledarskap – personen, reflektionen, samtalet är en grundläggande bok i ledarskap. Den innehåller de viktigaste teorierna och modellerna om ledarskap, verktyg som är till hjälp och underlättar förståelsen för komplexiteten i ledarskapet. I boken finns också många praktiska exempel och övningar, som syftar till att skapa inspiration, diskussion och reflektion.
Viktiga dimensioner i ledarskapet som tas upp är kommunikation, personligt ledarskap, grupper, ledarskap i förändring, situationsanpassat ledarskap, genus och etik. I boken behandlas ledarskap i många olika sammanhang som linjeorganisation, nätverk, grupper, projekt m.m.
Ledarskap – personen, reflektionen, samtalet vänder sig till studenter i samhällsvetenskapliga ämnen vid universitet och högskola men också till nya chefer, medarbetare som vill förstå mer om ledarskapet samt till erfarna chefer som vill arbeta med reflektion över sin roll.
Svenskt Projektforum har utsett boken till "Årets projektledarbok 2010".
Studentlitteratur 1 9789144056548 -
Att trolla med kvalitetssäkring : en jämförel...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 121 sidor.
Gott skick. Ett fåtal understrykningar och kommentarer finns.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037202
- Titel
- Att trolla med kvalitetssäkring : en jämförelse mellan hälso- och sjukvården och revisionsbranschen
- Författare
- Gudhbjörg Erlingsdottir - Karin Jonnergård
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 121 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 188 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De senaste två decennierna har införandet av kvalitetssäkring varit en trend bland såväl privata som offentliga verksamheter i Sverige. Trenden har fört med sig nya kvalitetssäkringstekniker, kontrollformer och i viss mån normer och värderingar. I Att trolla med kvalitetssäkring beskrivs de tämligen olika förändringsprocesser som införandet av kvalitetssäkring har gett upphov till inom fälten hälso- och sjukvården samt revisionsbranschen. Ett centralt tema är hur införandet av kvalitetssäkringsidén har påverkat de redan befintliga kontrollformerna. Detta diskuteras i en jämförande analys, där även likheter och olikheter inom fälten framförs. Vidare diskuteras vilka aktörer som fört fram kvalitetssäkringsidén, samt vilka förväntningar som kopplats till den. Läsarna får utförliga beskrivningar av de båda fälten som analyseras och av författarnas teoretiska reflektioner. Att trolla med kvalitetssäkring är skriven dels för dem som arbetar inom hälso- och sjukvården och revisorsbranschen, dels för studenter och forskare med intresse för spridnings- och förändringsprocesser samt styrning och kontroll av professioner.
Studentlitteratur AB 1 9789144037202 -
Projektledning Att leda och lära i en ofullk...
Häftad bok. Academia Adacta. 1 uppl. 1997. 126 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197320009
- Titel
- Projektledning Att leda och lära i en ofullkomlig värld
- Författare
- Christensen, Søren - Kreiner, Kristian - Hammarström, Matz - Trägårdh, Eva
- Förlag
- Academia Adacta
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 126 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 145 x 220 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 202 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Projektledning Att leda och lära i en ofullkomlig värld
Den här boken ger både teori och praktiska råd till den som ska arbeta med projektledning och projektorganisation. Författarna redovisar sina erfarenheter har sammanställt ett antal råd riktade till dem som ska arbeta som projektledare. Boken är lämplig för den som ska arbeta som projektledare eller lärare på högskolan som har kurser i projektarbete. Boken är en översättning från en dansk bok med titeln Projektledelse i löst kopplade systemer utgiven på Jurist- och Ekonomförbundes förlag i Köpenhamn.
F
Academia Adacta 1 9789197320009 -
Human resource management : organisationens h...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 329 sidor.
Gott skick. Omslaget vikt enligt bild.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144034874
- Titel
- Human resource management : organisationens hjärta
- Författare
- Anders Lindmark - Thomas Önnevik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 329 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Eftersom alla typer av organisationer är beroende av sina medarbetare för att nå framgång kommer Human Resource Management, HRM, som bland annat handlar om rekrytering, belöningar och utvecklingsmöjligheter för personalen, alltid att vara aktuellt och betydelsefullt.
I dagens allt hårdare konkurrens gäller det att vara en attraktiv arbetsgivare som sätter medarbetarnas kompetens och samarbetsförmåga i fokus. Det gäller även att skapa en effektiv organisation för att kunna ta fram produkter och tjänster med en hög kvalitet. För att arbetsgivare ska lyckas med detta krävs det att HRM integreras med verksamhetsidén. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144034874 -
Innovationer : dynamik och förnyelse i ekonom...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 251 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043661
- Titel
- Innovationer : dynamik och förnyelse i ekonomi och samhällsliv
- Författare
- Mats Benner - Staffan Laestadius - Bjørn T. Asheim - Birgitta Södergren - Magnus Klofsten - Åsa Lindholm Dahlstrand - Åke Uhlin - Arne Eriksson - Per Frankelius
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 251 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 373 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens ekonomi är kunskapsintensiv och snabbt föränderlig. Ekonomisk tillväxt är alltmer beroende av innovationer, av nya idéer, produkter och sätt att producera, marknadsföra och konsumera. Några exempel på innovationer som förändrat vår värld är elektriciteten, lasern, informationsteknologin och Internet. Men innovationer kan också bestå i gradvisa förbättringar av produktion och distribution. Innovationer uppstår inte i isolering utan i samverkan mellan företag, konsumenter, politiker, marknader och regelverk. Innovationer förnyar ekonomin, men utmanar också etablerade positioner för företag, regioner, nationer och för den enskilde. Att förstå vad innovationer är och hur de uppkommer är därför nödvändigt för den som vill förstå hur moderna ekonomier utvecklas.
Innovationer ger en klargörande bild av vad innovationer är, hur de uppkommer, sprids och används. Författarna är samtliga ledande företrädare för svensk innovationsforskning. Boken tar upp innovationsforskningens rötter, betydelsen av plats och rum för innovationer, innovationer inom företag och organisationer, teknikbaserat tillväxtföretagande, villkoren för innovationspolitik och innovationers sociala dimensioner. Sammantaget ges en bred och mångfacetterad bild av ett snabbväxande kunskapsfält.
Boken vänder sig till studenter inom ekonomi, teknik och samhällsvetenskap, till dem som arbetar med ledning och organisering av innovationer inom företag och myndigheter och till alla som vill ha en lättillgänglig orientering i innovationers betydelse för omvandling av ekonomi och samhällsliv.
Dahméninstitutet är en nätverksorganisation som bygger på tvärvetenskapligt samarbete. Institutet samordnar forskare och praktiker engagerade inom området ”innovation och tillväxt”. Syftet med institutet är att undersöka, understödja och utveckla den svenska innovationspolitiken....
Studentlitteratur AB 1 9789144043661 -
Kompetensbaserad rekrytering, intervjuteknik...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2003. 192 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Några vikta sidor.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127094437
- Titel
- Kompetensbaserad rekrytering, intervjuteknik och testning
- Författare
- Lindelöw, Malin
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I dagens tjänstesamhälle är människor inte bara vår främsta tillgång, för många organisationer är de den enda tillgången. Det ställer stora krav på våra organisationer när det gäller att välja ut rätt medarbetare och hitta sätt att utveckla dem. Förmågan att göra rätt bedömningar och utvärdera både organisationens behov och individens förutsättningar ligger till grund för att veta vem som passar i en viss funktion och vem som har förutsättningarna att utvecklas och ta nya roller.
Kompetensbaserad rekrytering, intervjuteknik och arbetspsykologisk testning ger en översikt över rekryteringens alla faser och förklarar hur man effektivt kan arbeta med dem för att fatta väl underbyggda beslut som gagnar alla parter. Området är omdiskuterat och kvaliteten på instrument och tjänster varierar. Vilken är då den effektivaste metoden att arbeta med rekrytering? Hur bör man lägga upp en anställningsintervju? Hur vet man om ett test är bra? Och vad kan man egentligen förvänta sig av testanvändning? Författarna presenterar ingen lista över godkända tester utan vill ge den vetenskapliga grunden till rekrytering, intervjuteknik och psykologisk testning.
Kompetensbaserad rekrytering, intervjuteknik och arbetspsykologisk testning riktar sig till alla som arbetar med personalfrågor, där rekrytering, introduktion av nya medarbetare och utveckling av dem som redan är aktiva på arbetsplatsen är ett viktigt inslag. Den passar också bra som kursbok på olika utbildningar inom personal- och arbetslivsområdet.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127094437 -
Offentligt ledarskap - - om förändring, förny...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 244 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027784
- Titel
- Offentligt ledarskap - - om förändring, förnyelse och nya ledarideal
- Författare
- Holmberg, Ingalill
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 244 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 351 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det offentliga ledarskapet utövas på offentliga arenor och är i högsta grad offentligt. Det innebär att det granskas, diskuteras och debatteras av allmänheten. Det finns en utbredd uppfattning om att ledarskapet i stat, kommuner och landsting är bristfälligt. Problemets allvar illustreras dagligen i dagspress och nyhetsförmedlingar. I den här boken syftar författarna till att problematisera ”det bristande ledarskapet” genom att analysera och diskutera hur ledarskap uttrycks, utövas och formas i offentliga organisationer med starkt varierande uppgifter och uppdrag. Förutom chefer på olika nivåer intervjuas medarbetare, tjänstemän och politiker. Boken samlar tio forskares bidrag om det offentliga ledarskapet. Boken riktar sig till chefer och medarbetare i offentliga organisationer samt studenter med intresse för ledarskapets roll och betydelse.
Studentlitteratur AB 1 9789144027784 -
Det ordnar sig alltid : arbetsbok kring frågo...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 101 sidor.
Hyggligt skick. Inga understrykningar eller markeringar, dock är boken bubblig.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026794
- Titel
- Det ordnar sig alltid : arbetsbok kring frågor om organisation och kön
- Författare
- Anna Wahl - Charlotte Holgersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 101 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 199 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1 9789144026794 -
Framgångsrikt styrkortsarbete - Metoder och e...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2003. 376 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147072002
- Titel
- Framgångsrikt styrkortsarbete - Metoder och erfarenheter
- Författare
- Olve, Nils-Göran
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 376 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 706 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken tar upp och diskuterar erfarenheter av Balanced Scorecard (BSC) från internationellt verksamma företag och från offentliga verksamheter.
Läs mer
Författarna bakom den första och dominerande boken i Sverige om Balanced Scorecard vidareutvecklar nu metoden att arbeta med styrkort. Boken besvarar bland annat frågor som: Vilka erfarenheter har gjorts? Hur arbetar man? Hur samordnar man? Ansvarsfördelning? Vidareutveckling?
Om författarna
Nils-Göran Olve är seniorkonsult och adj.prof. vid Linköpings universitet, Carl-Johan Petri är konsult och ek.dr vid Linköpings universitet, Jan Roy är seniorkonsult med mångårig företagsledningserfarenhet och Sofie Roy är ek.dr vid Handelshögskolan i Stockholm.
Liber 1 9789147072002 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780077169312
- Titel
- Services marketing - integrating customer focus across the firm
- Författare
- Wilson, Alan M
- Utgivningsår
- 2016
- Bandtyp
- (paperback
- Språk
- English
9780077169312 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780761967651
- Titel
- Disneyization of society
- Författare
- Alan Bryman
- Förlag
- Sage Publications Ltd
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 170 x 242 mm
- Vikt
- 426 g
- Språk
- Svenska
Sage Publications Ltd 9780761967651 -
Kompetens som konkurrensfördel
Inbunden bok. Norstedts Akademiska Förlag. 3 uppl. 2013. 240 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Inga understrykningar eller kladd i boken, nära nyskick invändigt. Endast baksidan av omslaget är lite böjd.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172274150
- Titel
- Kompetens som konkurrensfördel
- Författare
- Jörgen Hansson
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 434 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Jörgen Hansson presenterar här en formel som är till hjälp i arbetet med att höja ett företags kompetens. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens är kärnan i detta arbete, och hur det går till beskrivs med många exempel. Det gäller att öka företagets förmåga att attrahera medarbetare med rätt kompetens och att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att satsa sitt engagemang och sin kompetens.
Boken visar också hur de olika aktörerna - chefer, medarbetare och personalspecialister - kan agera för att utveckla och genomföra en kompetensstrategi som ökar företagets konkurrenskraft.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts Akademiska Förlag 3 9789172274150 -
Finance : markets, instruments & investments
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2010. 226 sidor.
Nära nyskick. På engelska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144066363
- Titel
- Finance : markets, instruments & investments
- Författare
- Hans Byström
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 380 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- In today’s largely market-based global economy, financial markets such as stock and bond markets play an increasingly important role. As a result, an understanding of the workings of the modern market economy almost certainly requires knowledge of the basic functions of financial markets.
Finance – Markets, Instruments & Investments provides a comprehensive yet relatively short and non-technical introduction to financial markets and the principal financial instruments traded there. The basic concepts behind rational investment strategies in these markets are also covered. The material is up-to-date and, in addition to the treatment of traditional financial markets such as bond, stock and derivatives markets, the book provides an overview of the market for credit and credit derivatives, the arena for the recent financial crisis.
The book is written with a wide readership in mind. It is not only suitable for introductory finance courses at the undergraduate or MBA level, but anyone who needs a basic understanding, or refreshment, of the core principles of finance will find it helpful. Since the level of mathematical analysis has been consciously kept to a minimum, readers will find that the book requires only the most elementary knowledge of mathematics and statistics. The appendix at the end of the book contains the most important statistical concepts. Each chapter ends with a list of questions with complete answers and solutions. The book’s website contains additional study material.
www.studentlitteratur.se/finance
SECOND EDITION
Studentlitteratur 2 9789144066363 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789152309452
- Titel
- Service - så mycket mer än ett leende
- Författare
- Satish Sen - Anders Örtengren
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 396 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 239 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 708 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Service – så mycket mer än ett leende lyfter fram service som ett medel att nå konkurrensfördelar genom fler nöjda, lönsamma och lojala kunder. I stort sett alla företag har mycket att tjäna på att bli bättre på service. För att skapa struktur i servicearbetet används en modell med nio affärsögonblick. Boken är nominerad till årets marknadsföringsbok år 2012.
Sanoma Utbildning 9789152309452 -
Sinnesmarknadsföring
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2008. 184 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Några fåtal understrykningar och kommentarer i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087105
- Titel
- Sinnesmarknadsföring
- Författare
- Hultén, Bertil
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 489 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 9789147087105 -
Utveckla turistdestinationer : ett svenskt pe...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2011. 347 sidor.
Gott skick. Flera understrykningar med färgpenna s. 13-17, 31-47. I övrigt i mycket gott skick. Omslaget i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147096640
- Titel
- Utveckla turistdestinationer : ett svenskt perspektiv
- Författare
- Bohlin, Magnus - Elbe, Jörgen
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 347 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 586 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag är turism världens största näring och har en stark ekonomisk tillväxt. Många orter och platser runt om i världen är intresserade av hur just de kan bli en omistlig turistdestination – inte minst för de ekonomiska effekternas skull. Denna fråga har nu också börjat ställas på många håll i Sverige. Boken Utveckla turistdestinationer beskriver, för första gången, skapandet av turistdestinationer utifrån svenska förhållanden. Den granskar turismens orsak och verkan på ett tvärvetenskapligt sätt – från samhällsvetenskap via nationalekonomi till konstvetenskap.
Läs mer
I boken får man bland annat upplysande artiklar om:
- turismens historia
- dess ekonomiska betydelse
- hur man analyserar sitt landskap
- upplevelseindustrins tjusningskraft
- entreprenörskap i turismens tjänst
- marknadsföring av sin ort
- turismens effekter på klimat och miljö
Många exempel och analyser utgår från framgångsrika svenska turistdestinationer som Gotland, Åre med flera.
Utveckla turistdestinationer är främst avsedd som lärobok på universitet och högskolor, men den innehåller också viktiga kunskaper att hämta för kommuner och turistverksamheter.
Om författarna
Magnus Bohlin började sin akademiska bana vid universitetsfilialen i Örebro och fortsatte med en masterexamen vid University of Alberta i Edmonton, Kanada. Inriktningen var då turism och kulturgeografi och han disputerade sedan i Uppsala, där han antogs som docent. Han är nu professor i kulturgeografi vid Högskolan Dalarna och var med och startade turismutbildningen i Dalarna 1978. Hans forskningsintressen gäller allt från ekonomiska effekter av turism och evenemang till kulturarvsturism. Sedan en tid tillbaka arbetar han med utveckling av e-guider. Bohlin har också varit verksam som researrangör med inriktning på kunskapsresor kring industriarv och turismutveckling. Han blev tidigt John F. Parkland stipendiat och var med och startade den europeiska avdelningen av Travel and Tourism Research Association. Han har utöver detta haft ett flertal internationella uppdrag i vetenskapliga råd och styrelser.
Jörgen Elbe studerade turism vid Högskolan Dalarna i mitten av 80-talet. Han tog därefter en fil kand-examen i företagsekonomi. Under slutet av 80-och början av 90-talet arbetade han med i turismfrågor i Stockholms stad hos Stockholm Information Service och Stockholms Mark och Lokaliseringsbolag. Efter den perioden kom han tillbaks som programansvarig för turismprogrammet vid Högskolan Dalarna. Där har han bland annat varit med och introducerat och drivit European Tourism Management Masters Programme tillsammans med fem euroepeiska universitet och högskolor. Hans akademiska bana fortsatte vid Uppsala universitet där han 2002 doktorerade på en avhandling om samarbete och destinationsutveckling. Idag undervisar han i marknadsföring och forskar i turism. Frågor av speciellt intresse rör destinationsutveckling, evenemang och turistföretagens internationalisering.
Liber 2 9789147096640 -
Konsten att skapa världens bästa företag
Pocketbok. Bokförlaget Polaris. 2019. 287 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188743879
- Titel
- Konsten att skapa världens bästa företag
- Författare
- Sebö, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Polaris
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 287 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 179 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 160 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varför lyckas vissa företag och inte andra? Finns det några universella Do's & Don'ts Stefan Sebö intresserade sig tidigt för de här frågorna och nu efter att ha arbetat med förändringsarbete i mer än 35 år har han identifierat sju framgångsfaktorer. Genom att jobba målmedvetet med dessa kan alla verksamheter stärka sin attraktions- och konkurrenskraft. Ingen kommer undan! Idag måste alla företag jobba konstant med sin utveckling. Det handlar om att vinna eller försvinna. I boken varvar Stefan Sebö forskning, tankar och tips med övningar, exempel och intervjuer. Steg för steg visar han vad chefer och medarbetare måste göra för att skapa världens bästa företag. Det gäller att utmana det som sitter i väggarna och våga tänka nytt, kring ledarskapet och medarbetarskapet, kring organisation och arbetssätt. Det handlar om att skapa ett företag där människor verkligen vill jobba, där visionen och målen är tydliga och där alla drivs av lust att åstadkomma något, tillsammans. Stefan Sebö är en av Sveriges mest efterfrågade konsulter och förläsare inom affärsutveckling, försäljning, medarbetar- och teamutveckling. Under årens lopp har han hjälpt hundratals företag och hundratusentals människor att växa. Han har tidigare skrivit flera böcker, bland annat: Bruksanvisning för ett bättre liv; Resultat - Din guide till personlig framgång; Sälj som en TOPPsäljare. Sagt om boken: Den här boken är fulladdad med inspirerande och vägledande tankar som skapar kreativitet och beslutsamhet. En vinnande guide för ledare och medarbetare i företag som vill bli världsbäst och där det är människor som gör skillnaden. Just do it! (Beth Friberg, Ordförande, FOREX Bank) Engagerat och pedagogiskt visar Stefan hur vägen till excellens ser ut! Läsvärt & lärorikt! (Marita Ramberg, Verksamhetsutvecklare, Psykiatriska kliniken, Kungälvs sjukhus) Företagskulturen är idag det viktigaste konkurrensmedlet och med hjälp av den här boken får du verktygen för att kunna lyfta medarbetare och ledare till högsta nivå. (Ylva Söderberg, Creative Director, Chiffer Media AB) En fantastisk inspirerande, intressant och läsvärd bok om den positiva förändringsresa som vi alla kan göra. (Annika Örtberg, HR-chef, Hyresgästföreningen norra Skåne) En både lättläst och insiktsfull bok som kommer att påverka mitt sätt att tänka kring utveckling av både företag och individ läs den! (Erik Strömblad, VD, Mindit) En konkret bok med många tankeväckande resonemang. Ett måste för alla, oavsett om du är chef, ledare eller medarbetare. Stefans recept är lika enkelt som briljant. (Christian Söderqvist, Verksamhetschef, Kommunala förskolor, Lidingö stad) Tänk att det som egentligen är så självklart kan vara så svårt. Boken väckte tankar, inspirerade, bekräftade och gav verktyg till att verkligen lyckas skapa Världens Bästa Företag. (Catrin Östlund, VD, CÖ Redovisning AB) Boken ger läsaren en intressant helhetsbild om hur ett framgångsrikt företag bör drivas. (Fatemeh Fili, Sektionschef, Arbetsförmedlingen) "Boken gör mig på gott humör. Det jag framförallt uppskattar är den utmärkta strukturen och den heltäckande ansatsen. Well done!" (Anders Rex, Chef företagsmarknaden, Danske Bank) Boken presenterar ett verkligt framgångsrecept för alla slags verksamheter som blir en ovärderlig hjälp för mig i mitt chef- och ledarskap. Den är mästerligt skriven, med en lyckad balans av enkelhet, tydlighet och djup. (Johan Carlsson, Utvecklingschef, Vårdcentralerna Bra Liv Jönköping) En fantastisk verktygslåda som hjälper mig i min resa framåt och som alla borde läsa. (Martin Elgquist, Försäljningschef, Säkra Larm i Sverige AB) En tydlig beskrivning av vägen till en framgångsrik verksamhet, såväl inom privat som offentlig sektor. Lättläst och fylld med inspirerande citat. (Tobias Kjellberg, Hälso- och sjukvårdschef, Landstinget i Värmland) Det är lätt att glömma att alla bolag är som unika individer. Om vi inte är uppmärksamma på det kan det bli pannkaka snabbare än man tror. Blanda Stefans receptsamlingar med dina egna då kommer boken att vara till hjälp och inspirera det dagliga arbetet. (Lars-Johan Jarnheimer, f.d. koncernchef, Tele2, numera styrelsearbetare i ett flertal styrelser, bl.a. ordförande i Ikea, Qliro Group AB och Arvid Nordquist HAB)
Bokförlaget Polaris 9789188743879 -
Anställda : praktisk handbok för arbetsgivare...
Häftad bok. Näsviken : Björn Lundén information. 2004.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170273933
- Titel
- Anställda : praktisk handbok för arbetsgivare : [löneadministration, semester, anställningsskydd, ledigheter, uppsägning, sjuklön, förmåner, skattedeklaration, traktamenten]
- Författare
- Broberg, Anette - Lundén, Björn - Ekström, Gunvor
- Förlag
- Näsviken : Björn Lundén information
- Utgivningsår
- 2004
- Språk
- Svenska
Näsviken : Björn Lundén information 9789170273933 -
Organisationsteori - Struktur - Kultur - Pro...
Häftad bok. Liber. 5 uppl. 2009. 320 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147077755
- Titel
- Organisationsteori - Struktur - Kultur - Processer
- Författare
- Lindkvist, Lars
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 608 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här är en riktig klassiker i organisationsteori, i ny, omarbetad upplaga. Den ger en aktuell översikt av fackområdet såsom det framstår idag. Den femte upplagan är reviderad och aktualiserad på många punkter, och täcker in några av de mest aktuella områdena inom forskning och praxis. Alla kapitel är omarbetade med nya referenser. Dessutom har nya praktikfall tillkommit och andra har uppdaterats.
Läs mer
Författarna använder tre olika perspektiv:
- Strukturperspektivet behandlar de stabila mönstren i organisationen.
- Kulturperspektivet understryker betydelsen av "laganda", normer och värderingar i organisationer.
- Processperspektivet pekar på spänningar, osäkerhet, rörelser och förändringar i organisationer.
Om författarna
Jørgen Frode Bakka är lektor vid Institut for ledelse, politik og filosofi vid Handelshøjskolen i Köpenhamn. Egil Fivelsdal är professor emeritus i organisationssociologi vid Handelshøjskolen i Köpenhamn. Lars Lindkvist är professor vid Handelshögskolan BBS i Kalmar och Växjö universitet. Han är adjungerad professor vid Handelshøjskolen i Köpenhamn och medlem i MiL Institutes stabsnätverk.
Liber 5 9789147077755 -
Sjukhus som bolag : om legitimitet och identi...
Häftad bok. SNS Förlag. 1 uppl. 2005. 246 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185355006
- Titel
- Sjukhus som bolag : om legitimitet och identitet
- Författare
- Lindkvist, Lars
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Lindkvist, Lars
Ytterligare författare: Aidemark, Lars-Göran
SNS Förlag 1 9789185355006 -
Rivstart
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2014. 316 sidor.
Nära nyskick. CD-skiva saknas.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789197452434
- Titel
- Rivstart
- Författare
- Stefan Ekberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är det smarta i boken:
Kom igång snabbt
Hur du skaffar kunder snabbt massor av konkreta tips.
Hur du gör för att få kunderna att välja ditt företag framför konkurrenterna.
Dina viktigaste marknadsföringsverktyg och hur du använder dem.
Konsten att skriva oslagbara säljbrev.
Konsten att skriva säljande offerter.
Hur du skapar lönsamma samarbeten med andra.
Hur du snabbt får igång ett nätverk.
Hur du gör visitkort, broschyrer och annonser som säljer.
Hur du lär dig att sälja öga mot öga - och tycka om det.
Hur du säljer via telefonen.
Skaffa koll på företagets pengar redan från starten
Hur du gör en startbudget för ett eget företag.
Bidrag du kan söka och hur du gör.
Var du skaffar pengarna att starta för.
Viktiga kontakter med riskkapitalbolag, banker, ALMI och andra aktörer.
Hur du skaffar pengar till ny idé eller produkt.
Konsten att få betalt för en faktura även om kunden krånglar.
Bokföring enklare än du tror.
Bra saker med en ordnad bokföring.
Allt om skatter, F-skattsedlar och moms.
Två budgetar du behöver behärska.
Internet är nyckeln till framgång för 2000-talets nya företag
Varför det är bra för ditt företag med en hemsida.
Hur du skapar en säljande hemsida för ditt företag.
Hemligheterna med att skapa lönsamhet på Internet.
Hur du snabbt skapar en lönsam Internetnärvaro.
Hur du marknadsför din hemsida på och utanför Internet.
Praktiska saker
Affärsplan istället för kalldusch.
Hur du väljer företagsform - enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag.
Hur du väljer ett företagsnamn som ger kunderna idéer.
Viktiga saker att tänka på om du skaffar lokal.
Allt om tillstånd och försäkringar.
Vilka kan hjälpa dig när du startar eget företag.
Hur du planerar din marknadsföring effektivt.
Hur du gör en marknadsplan för en egen firma.
Starta enskild firma
Starta aktiebolag
Ordlista med hundratals förklaringar på ord och begrepp.
Och mycket mer på 316 lättlästa sidor som ger dig lagom stora portioner om allt du måste veta för att lyckas med ditt företag snabbt.
Så här säger läsarna:
Så här säger några läsare om boken:
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean
"Rivstart har gett mig ALLT! Till att börja med hur det fungerar att driva företag. Sedan smarta detaljer som skapar så mycket mer inspiration och disciplin att varje dag ta allt ansvar för så många olika områden. Bokföring och marknadsföring är bara en början."
Fredrik Lange, Unitdata
"Klockren kicka igångbok för de som känner sig lite osäkra!"
Per Sydäng, Despec Sweden AB
"Rivstart är en bok som fick mig att våga ta tag i det som kändes svårt bl.a att sälja, sticka ut och några tips om att inte jaga kunder som tar kraft och inget ger och mycket mycket mer."
Monica Sundell, sundell utveckling
"Har verkligen fått mig att komma igång med framför allt min marknadsföring. En jätte bra bok!"
Tobias Karlsson, Perfect Training
"Den har peppat mig enormt mycket! Jag har fått bra tips på hur man jobbar med sin hemsida på ett klart och tydligt sätt samt hur man skriver effektiva säljbrev. Jag tycker hela tonen i boken är väldigt trevlig och naturlig och den skiljer sig mycket från andra böcker. Boken är personlig och det känns som att Stefan är min kompis som vill hjälpa just mig att lyckas med mitt företag! Tack!"
Louise Mebius, Inspiro Kommunikation
"Hjälpte mig till att våga ta steget att starta eget. Boken avdramatiserade hela grejen med att starta företag."
Lars Jonsson, Yttra Konsumentkommunikation
"Alla konkreta, kaxiga tips i de ämnen jag precis gått och funderat som bäst på hur jag skulle lösa! Jag blev helt eld & lågor när jag hittade boken på biblioteket och tänkte:" Den här boken MÅSTE jag köpa!"
Åsa Karlström, Fin Trädgård
"Utan Rivstart hade jag aldrig fått loss tummarna och startat eget."
Pål Arthursson, Globograf Sverige AB
"Den här boken är min bibel. Den var ovärderlig innan och under tiden jag drog igång mitt företag. Jag måste snart köpa ett nytt ex, den jag har är en aning sönderläst vid det här laget...
Rekommenderas varmt."
Jackie Pihl, Ink Madness - Tattoo Removal
"Detta var boken som fick mig att våga starta eget. Superbra konkreta tips och hjälp att undvika fallgropar i början"
Daniel Eliasson, Webb & Sånt
"Det är en toppenbok som jag ofta rekommenderar mina bokföringskunder. De får lättare att förstå vad jag pratar om efter att ha läst den. Jag skulle vilja diskutera med dig Stefan om att använda den som kursmaterial i ett ev Starta-eget-seminarieum i höst."
Monica Zetterlund, Tre Grenar
"Lättförståelig kunskap om ämnen som kan kännas tunga och motiga. Värdefulla tips."
Nikken oberoende distributör
"Den kan verkligen peppa mig och man inser att man kan förvekliga sina drömmar."
AROS Mögelteknik
"Att få större inblick i organisering och företagande. Rivstart är perfekt för dem som känner sig osäkra och behöver få tips om hur man kan gå till väga."
Simon Persson, Nomda Webbyrå
"Bra, enkel och konkret skriven bok med många användbara tips och peptalk"
Zornitsa Salman, Scrapparazzi
"Den gav mig en massa nya idéer på hur jag ska jobba med befintliga kunder & hur skaffa nya kunder, vara lite "fräckare" än jag annars har varit, den gav mig uppslag till nya affärsidéer. Jag hade den som kvällslitteratur och det var inte särskilt begåvat då huvudet var så fullt med idéer när jag skulle släcka att det inte blev särskilt mycket sömn!"
Maria Frisinger, Frieko
"Ger suveränt mycket ideer och kunskap som jag skulle haft redan när jag startade företaget för 20 år sedan"
Lars Jarl, Mellby Miljöteknik ATC AB
"Rivstart har hjälpt mig att verkligen förstå grundprinciperna och inspirerar att komma igång med företagandet"
PerOlof Clifford Johansson, Näringsliv1 Umeå AB - BOiSOl
"Som nystartad företagare har boken varit enorm bra start"
Viktoria Månström, AnnaViktoria
"Den kan verkligen peppa mig och man inser att man n förveklkliga sina drömmar"
Marie Källström, AROS Mögelteknik
"Boken har hjälpt mig att få större inblick i organisering och företagande. Rivstart är perfekt för de som känner sig osäkra och behöver få tips om hur man kan gå till väga"
Simon Persson, Nomda Webbyrå
"Boken är "en spark i rumpan" som gör att jag (en trött småbarnsmamma) kastar mig in i livet som egenföretagare med liv och lust och med förtroendet att lyckas"
Ulrika Alenfelt , Alenfelt Consulting - Arbetsglädje
"Rivstart har hjälpt mig att gå från total novis till att kunna driva mitt företag"
Eva Milger, Mileva Coaching
"Boken hjälper mig att förstå och tro på att det går att göra verklighet av mina idéer. Men att det kräver vilja och massor av planering och hårt jobb. Tycker att boken är bra. Den är positiv, ärlig och fylld med massor av kreativa tips"
Robert Damberg, Järfälla
"Vissa saker som jag inte tänkt på innan togs upp och det gjorde att man fick en lite annan infallsvinkel på några problem. Dessutom gillade jag delen med förslag på olika affärsidéer och fick där en inblick i att det egentligen går att syssla med vad som helst ;-) och ändå få en lönsamhet i det hela"
Daniel Pettersson, Kungälv
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789197452434 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789189215689
- Titel
- Om att leda sig själv
- Författare
- Christensen, Clayton M.
- Förlag
- Bokförlaget Polaris
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 180 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 166 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det bästa från Harvard Business Review Harvard Business Review är världens mest inflytelserika tidskrift inom management. Den vänder sig till beslutsfattare över hela världen och ges ut av Harvard University i Boston. Här har de samlat de tio mest betydelsefulla artiklarna OM ATT LEDA SIG SJÄLV, skrivna av ledande experter och forskare som Clayton M. Christensen, Diane L. Coutu, Peter F. Drucker, Stewart D. Friedman, Daniel Goleman och Robert S. Kaplan. Utgångspunkten för boken är att din framgång som ledare börjar med en kritisk blick i spegeln. Kapitelrubriker som "Vilken måttstock använder du i ditt liv?" och "Frågor att ställa till dig själv" kommer garanterat att ge dig nya perspektiv på din chefsroll och ditt uppdrag. De tio artiklarna utgör bland det absolut bästa som skrivits i ämnet. Tidlösa insikter för alla i ledande positioner. I serien ingår även Harvard Business Review om ledarskap.
Bokförlaget Polaris 9789189215689 -
Råd om projekt : erfarenheter från projektarb...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 131 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197694605
- Titel
- Råd om projekt : erfarenheter från projektarbete och projektledning
- Författare
- Anders Ahlin - Kenneth Arnesson - Leif Marcusson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 166 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här får vi ta del av författarnas mångåriga erfarenhet av projektarbete inom olika branscher och organisationer i olika storlekar. De belyser nio företeelser inom projektarbete: förstudie, etablering av modell/metod, uppföljning, samordning av projekt, utbildning, ekonomi, prioritering, avslutning och utvärdering samt mål.
Varje företeelse beskrivs först allmänt och följs därefter av respektive författares erfarenheter, synpunkter och råd. Området blir belyst ur flera aspekter tack vare att författarna har erfarenheter från arbete inom skilda branscher och organisationer i olika storlekar och i olika länder.
Studentlitteratur 1 9789197694605 -
Tourism planning - policies, processes and re...
Pocketbok. Pearson Education (us). 2007. 320 sidor.
Nära nyskick. Omslag i mkt gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780132046527
- Titel
- Tourism planning - policies, processes and relationships
- Författare
- C. Michael Hall
- Förlag
- Pearson Education (us)
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 189 x 244 mm
- Vikt
- 618 g
- Språk
- Svenska
Pearson Education (us) 9780132046527
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn