Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur

Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur

Häftade böcker. Carlsson. 8 uppl. 2012. 319 sidor.

Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder,former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi finns den?
Ja, den finns.

I Effektiv visuell kommunikation får du insikt i:
Hur du formar och formulerar ett budskap i nyheter och reklam, hur du planerar strategiskt, hur du når fram och berör läsare och tittare, hur du får bärkraftiga idéer, hur du väljer passande typografi, hur du finner rätt fotografi eller filmsekvens, hur du utnyttjar bildretorikens möjligheter, hur du skapar grafisk form som attraherar, hur du får text och bild att samspela lockande, hur du visuellt profilerar ett företag, hur du skapar ett helhetsuttryck med hjälp av färg, form, ljud, text och bild.

Detta är den åttonde upplagan av populära Effektiv visuell kommunikation.

Bo Bergström är creative director och har arbetat på ett flertal reklambyråer. Han är utbildare och föreläsare i visuell kommunikation och bildkommunikation.

Förlagsfakta

ISBN
9789173315074
Titel
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur
Författare
Bo Bergström
Förlag
Carlsson
Utgivningsår
2012
Omfång
319 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
190 x 260 mm Ryggbredd 24 mm
Vikt
1880 g
Språk
Svenska