Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Tal och tanke – matematikundervisning från förskoleklass till årskurs 3

Tal och tanke – matematikundervisning från förskoleklass till årskurs 3

Inbunden bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 392 sidor.

Nära nyskick. PRESENTSKICK
Vad ska elever lära sig i matematik? Hur kan lärare stötta och öka elevernas matematiska förståelse och kompetens? Hur kan matematikundervisningen bidra till att skapa goda läroprocesser? I Tal och tanke skriver författarna om matematiken, eleverna och undervisningen. De beskriver hur lärare i matematik i de tidiga skolåren kan inspirera, motivera, utmana och stötta eleverna. Framställningen är först och främst praktiskt baserad men forskning och teorier om matematik, barns matematiklärande och matematikundervisning ligger till grund för bokens innehåll. Beskrivningar, analyser och diskussioner baseras på praxis i klassrummet, konkreta elevexempel och praktiska undervisningssituationer. Författarna ger också förslag på undervisningsaktiviteter och frågor att diskutera med eleverna. Med grundlig teoretisk förankring och praktiska exempel är boken ett bra stöd för lärarstudenter och verksamma lärare som vill bidra till utvecklingen av elevers matematikkunskaper och ge barn ett positivt möte med matematikämnet.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144068466
Titel
Tal och tanke
Författare
Heiberg Solem, Ida
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2011
Omfång
392 sidor
Bandtyp
Flexband
Mått
226 x 230 mm Ryggbredd 24 mm
Vikt
1206 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad ska elever lära sig i matematik? Hur kan lärare stötta och öka elevernas matematiska förståelse och kompetens? Hur kan matematikundervisningen bidra till att skapa goda läroprocesser? I Tal och tanke skriver författarna om matematiken, eleverna och undervisningen. De beskriver hur lärare i matematik i de tidiga skolåren kan inspirera, motivera, utmana och stötta eleverna. Framställningen är först och främst praktiskt baserad men forskning och teorier om matematik, barns matematiklärande och matematikundervisning ligger till grund för bokens innehåll. Beskrivningar, analyser och diskussioner baseras på praxis i klassrummet, konkreta elevexempel och praktiska undervisningssituationer. Författarna ger också förslag på undervisningsaktiviteter och frågor att diskutera med eleverna. Med grundlig teoretisk förankring och praktiska exempel är boken ett bra stöd för lärarstudenter och verksamma lärare som vill bidra till utvecklingen av elevers matematikkunskaper och ge barn ett positivt möte med matematikämnet.