-
Chefskap, ledarskap och medarbetarskap
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2020. 371 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK
CHEFSKAP, LEDARSKAP OCH MEDARBETARSKAP tar ett vidgat grepp om ledningsarbete genom att samla och presentera aktuell forskning om dessa tre dimensioner. Författarna visar kopplingarna mellan chefskap, ledarskap och medarb läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144111896
- Titel
- Chefskap, ledarskap och medarbetarskap
- Författare
- Andersson, Thomas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 371 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 156 x 224 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 686 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Chefskap, ledarskap och medarbetarskap tar ett vidgat grepp om ledningsarbete genom att samla och presentera aktuell forskning om dessa tre dimensioner. Författarna visar kopplingarna mellan chefskap, ledarskap och medarbetarskap samt behovet av att betrakta alla tre parallellt. Chefskap, ledarskap och medarbetarskap diskuteras i relation till forskning om makt, ansvar, förändring och kultur – som alla är centrala aspekter när ledning organiseras.
Begreppen chefskap, ledarskap och medarbetarskap sätts också in i ett större sammanhang genom att relatera dem till forskning om fem viktiga trender i dagens samhälle: digitalisering, #metoo-rörelsen och jämställdhet, flexibilisering, samverkan som organiseringsform, samt den globala utmaning som klimatförändringar och frågor om hållbarhet utgör. Boken presenterar därmed kunskap som ger en övergripande förståelse för den komplexitet som genomsyrar dagens arbetsliv och dess ledning.
Studentlitteratur AB 1 9789144111896 -
Företagskalkyler : praktisk handbok i ekonomi...
Häftad bok. Björn Lundén Information. 2012. 340 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK
FÖRETAGSKALKYLER är en praktisk handbok i ekonomistyrning. Boken visar hur man med enkla verktyg kan nå ökad lönsamhet genom ökad kontroll. Boken innehåller många praktiska exempel på hur man kan arbeta med olika kalkyler läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170277825
- Titel
- Företagskalkyler : praktisk handbok i ekonomistyrning
- Författare
- Gunnar Ohlsson
- Förlag
- Björn Lundén Information
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 340 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 23 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- FÖRETAGSKALKYLER är en praktisk handbok i ekonomistyrning. Boken visar hur man med enkla verktyg kan nå ökad lönsamhet genom ökad kontroll. Boken innehåller många praktiska exempel på hur man kan arbeta med olika kalkyler i din verksamhet.
Du får även förslag på hur ekonomistyrningen kan effektiviseras genom ett datoriserat kalkylsystem.
Ur innehållet:
Produktkalkyler
Grundläggande företagsekonomi
Nollpunktsanalys
Kostnadsfördelning
Prissättning
Investeringskalkyler
Kalkylsystem
Räkenskapsanalys
Finansiering och kapitalbehov
Verksamhetskalkyl
Finansieringsanalys
Likviditetsstyrning
Björn Lundén Information 9789170277825 -
Ledarskap – en interaktiv ansats
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2021. 220 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK
LEDARSKAP – EN INTERAKTIV ANSATS är Libers senaste satsning inom den akademiska ledarskapslitteraturen och ger sig i kast med det moderna ledarskapet på ett utmanande sätt. Författarna - båda väl bevandrade i ämnet - beskriver ledarskapets h läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147129799
- Titel
- Ledarskap
- Författare
- Sveningsson, Stefan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 294 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ledarskap – en interaktiv ansats är Libers senaste satsning inom den akademiska ledarskapslitteraturen och ger sig i kast med det moderna ledarskapet på ett utmanande sätt. Författarna - båda väl bevandrade i ämnet - beskriver ledarskapets historia pedagogiskt och underhållande fram till idag, och tar sig sakligt an ledarskapets olika perspektiv genom att resonera och problematisera såväl teori som praktik.
Läs mer
En central aspekt som författarna lägger vikt vid är ledarskapet i relation till följarskapet - en ofta förbisedd men nog så viktig faktor i ledarskapets uttryck. Resonemangen är väl förankrade i internationell forskning och teori, inte minst genom författarnas omfattande djupstudier av ledarskap - försök, interaktioner, utfall - i svenska och internationella organisationer.
Ledarskap - en interaktiv ansats är en utmärkt bok för ledarskapskurser inom högskolan, men också för vidareutbildning av chefer och chefsämnen. Den lämpar sig också för andra som vill bidra till en mer genomtänkt ledarskapspraktik inom till exempel företag, vård, skola och omsorg, då boken öppnar för nya insikter och perspektiv på ledarskap.
"Ledarskapsböckernas pärla"
"Författarna, båda företagsekonomer verksamma vid Lunds universitet, kritiserar övertron på enkla framgångsrecept och framhåller processen i bred bemärkelse och relationer som bärande delar i allt ledarskap; känsligt anpassat till situationen med coachning och förtroende som verktyg. Språket är väl anpassat sitt syfte. Boken illustreras av ett fåtal välvalda figurer och en fullödig referenslista avslutar denna ledarskapsböckernas pärla." Helhetsbetyg: 5. Publicerat i BTJ-häftet nr 9, 2021. Lektör Uno Nilsson.
Om författarna
Stefan Sveningsson är docent i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Mats Alvesson är professor i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet.
Liber 1 9789147129799 -
Striden om marknadsandelarna : om strategiska...
Häftad bok. 1987. 192 sidor.
Gott skick. Författaren beskriver ämnet marknadsföring ur en lite annorlunda och ovanlig synvinkel. Boken behandlar marknadsstrategin på ett detaljerat men ändå enkelt och tillämpbart sätt. Utgångsläget är dagens tuffa marknadsmiljö.
Idag då strategiska marknadsföri läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144449418
- Titel
- Striden om marknadsandelarna : om strategiska marknadsföringsbeslut i hårdnande konkurrensmiljöer
- Författare
- Liljedahl, Ove - Blomqvist, Marie - Lindström, Åke
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
9789144449418 -
Varumärkesstrategi
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 296 sidor.
Nära nyskick. Starka varumärken är ofta ett företags värdefullaste tillgång. Att utveckla starka varumärken kan därför betraktas som en värdeskapande process. En grundläggande förutsättning för att denna process ska bli framgångsrik är att den föregås av noggrann analy läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147060153
- Titel
- Varumärkesstrategi
- Författare
- Melin, Frans
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 573 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Starka varumärken är ofta ett företags värdefullaste tillgång. Här får du en handfast vägledning i konsten att utveckla starka varumärken.
Liber 1 9789147060153 -
Varumärket som värdeskapare
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2001. 172 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. PRESENTSKICK.
Under de senaste tio åren har tillgångar som inte syns i den traditionella redovisningen kommit att spela en allt större roll för värdeskapande i företagen. Varumärket är en av de mest betydande faktorerna bakom denna utveckling. Hur kan va läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188595997
- Titel
- Varumärket som värdeskapare
- Författare
- Treffner, Jan & Gajland, David
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 172 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 234 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 493 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Treffner, Jan & Gajland, David
Ekerlids 1 9789188595997 -
Metaprodukten och marknaden
Inbunden bok. Malmö : LiberFörlag. 1985.
Mycket gott skick. Det finns ett samband mellan de gamla kinesernas yin och yang och de moderna statistikernas normalfördelningskurva. I METAPRODUKTEN OCH MARKNADEN knyter Carl Eric Linn ihop gamla filosofier med modernt marknadsföringstänkande till en helhet.
Varje produk läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789138615089
- Titel
- Metaprodukten och marknaden
- Författare
- Linn, Carl Eric
- Förlag
- Malmö : LiberFörlag
- Utgivningsår
- 1985
- Språk
- Svenska
Malmö : LiberFörlag 9789138615089 -
Förtroende : företagets viktigaste kapital -...
Inbunden bok. Roos & Tegner. 2020. 189 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK – BOKEN ÄR SIGNERAD AV FÖRFATTAREN
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189215078
- Titel
- Förtroende : företagets viktigaste kapital - en praktisk handbok för beslutsfattare
- Författare
- Jarring Lilja, Kristina
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 189 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 218 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 431 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förtroende har utvecklats till att bli företagets viktigaste kapital. Det är en av de starkaste faktorerna för framgångsrika företag i en global och digitaliserad värld. Det påverkar allt från kundernas köpvilja och medarbetarnas stolthet till företagets trovärdighet hos investerare och samhället i stort. Den här boken handlar om hur man bygger förtroende och förvaltar det, men visar också hur enkelt förtroendekapitalet kan raseras om det inte vårdas på rätt sätt över tid. Förtroende är en nyckelfråga och kräver ett strategiskt fokus. Det är en fråga som styrelse och ledning ständigt måste ha på sin agenda. Boken utgår från författarens egna erfarenheter och tankemodeller, men hon har också vävt in forskning och erfarenheter från ägare, styrelseledamöter, VD:ar och specialister. Resultatet är en praktisk handbok för dig som är ledare eller aspirerar på att bli det. Kristina Jarring Lilja är professionell styrelseledamot, med erfarenhet från ledande positioner inom handel, både internationellt och i Sverige. Hon är också mentor/rådgivare samt föreläser och håller workshops om förtroendekapital. "En lysande bok om konsten att systematiskt bygga ett genuint och väl förankrat förtroendekapital för att vara relevant i en framtid som är under snabb omstöpning." Pontus Cornelius, VD Ernströmgruppen AB "Omvärldens förtroende för ett bolag tar väldigt lång tid att bygga upp, och kan raderas oerhört snabbt. Styrelsens och ledningens ansvar för allt som bolaget står för behandlas på ett föredömligt sätt i denna bok." Caroline Sundewall, styrelsearbetare
Roos & Tegner 9789189215078 -
Växtkraft : värdeskapande verktyg för chefer...
Inbunden bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2017. 140 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK
Vill du skapa värde och göra din organisation framgångsrik? Vill du få ut det bästa av dig själv och dina medarbetare och utveckla relationen med era kunder? Svarar du ja kommer du att ha nytta av den här handboken.
Du har stora möjligheter läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187905742
- Titel
- Växtkraft : värdeskapande verktyg för chefer och entreprenörer
- Författare
- Melander Berg, Annette
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 140 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 157 x 205 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du skapa värde och göra din organisation framgångsrik? Vill du få ut det bästa av dig själv och dina medarbetare och utveckla relationen med era kunder? Svarar du ja kommer du att ha nytta av den här handboken.
Du har stora möjligheter att skapa positiv förändring genom att göra medvetna val och arbeta med dig själv. Med ett gott ledarskap bygger du en intern kultur och struktur som möjliggör externt värdeskapande. En framgångsrik organisation måste vara lyhörd för kundens behov, och om medarbetarna kan arbeta utan internt energiläckage och stress, ökar möjligheten att ha ett externt fokus.
Växtkraft hjälper dig att gå från ord till handling med konkreta råd och verktyg. Använd dem på strategisk nivå och i det dagliga arbetet för att förbättra ledarskapet, medarbetarskapet och kundskapen, det vill säga din egen prestation, dina medarbetares prestationer och era kundrelationer.
ANNETTE MELANDER BERG är VD på och grundare av Lightfinder AB, och har arbetat hela sitt yrkesverksamma liv med ledarskapsfrågor och kundrelationer i företag av olika storlek och i olika utvecklingsskeden. Hennes bakgrund spänner från marknadsansvar på Aller Media till tillväxtföretag och arbete med entreprenörer och affärsänglar. Boken baseras på egen beprövad erfarenhet, expertintervjuer och forskning.
Roos & Tegner 1 9789187905742 -
Att hantera misskötsel : handbok för chefer
Häftad bok. Frick publishing. 2 uppl. 2019. 156 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK
Hur hanterar man anställda som slarvar med arbetstiderna, har allvarliga problem med att samarbeta eller är onyktra på arbetstid?
De flesta chefer tvingas förr eller senare att hantera medarbetare som missköter sig. Den läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198123869
- Titel
- Att hantera misskötsel : handbok för chefer
- Författare
- Frick, Georg
- Förlag
- Frick publishing
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 264 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur hanterar man anställda som slarvar med arbetstiderna, har allvarliga problem med att samarbeta eller är onyktra på arbetstid?
De flesta chefer tvingas förr eller senare att hantera medarbetare som missköter sig. Den här boken visar vad du kan, och bör göra i förebyggande syfte. Boken visar också hur du bör agera när misskötseln väl är ett faktum. Här får du svar på de mest angelägna frågorna: Vad är arbetsrättslig misskötsel vs. moralisk misskötsel? När finns det grund för uppsägning eller avsked? Vad innebär arbetsgivarens omplaceringsskyldighet? Hur hanterar man medarbetare som är sjuka? Vilka rättigheter och skyldigheter har man som arbetsgivare?
Med den här boken i handen kan du undvika de vanligaste fallgroparna och öka dina chanser att göra rätt från början.
Detta är den andra och reviderade upplagan.
Frick publishing 2 9789198123869 -
På jakt efter mästerskapet : vägen till det f...
Inbunden bok. Stockholm : Svenska dagbladet. 1987. 370 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. PRESENTSKICK
Vad är hemligheten bakom det framgångsrika företaget? Varför lyckas ett företag, medan ett annat, alldeles snarlikt, presenterar medelmåttiga resultat? Finns nyckeln i den sofistikerade ledarstilen, den avancerade teknologin, eller den strat läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177381467
- Titel
- På jakt efter mästerskapet : vägen till det framgångsrika företaget
- Författare
- Peters, Thomas J. - Waterman, Robert H., Jr - Sjöström, Hans O. - Svenska dagbladet
- Förlag
- Stockholm : Svenska dagbladet
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska dagbladet 9177381467 -
Ledarskap under stress
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 224 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK
Ledarskap är svårt. Speciellt svårt - och speciellt avgörande - är ledarskapet i starkt påfrestande situationer. Hur gör man som chef och ledare för att situationen ska lösas på bästa sätt för alla inblandade? För att leda sin grupp, sitt fö läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094868
- Titel
- Ledarskap under stress
- Författare
- Larsson, Gerry
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ledarskap är svårt. Speciellt svårt - och speciellt avgörande - är ledarskapet i starkt påfrestande situationer. Hur gör man som chef och ledare för att situationen ska lösas på bästa sätt för alla inblandade? För att leda sin grupp, sitt företag, ja, kanske sitt land genom en svår händelse och komma någorlunda helskinnade ur den?
Den här boken fokuserar på svåra och stressande situationer men det finns mycket att lära även för vardagligt ledarskap genom en inblick i hur det är när allt ställs på sin spets. Den riktar sig därför lika mycket till studenter och praktiker inom yrken som hanterar akuta kriser - såsom läkare, sjuksköterskor, poliser och kuratorer - som till ledare i mer ”vanlig” verksamhet.
Läs mer
Boken är uppdelad i fyra delar. Den första delen innehåller presentationer av generella modeller över ledarskap och stress. Del två utgörs av teoretiska fördjupningar inom några utvalda områden som visat sig ha betydelse för ledarskap under stress. I den tredje delen redovisas erfarenheter av olika ledarskapshandlingar före, under och efter kriser och svåra påfrestningar. Den fjärde och avslutande delen handlar om olika åtgärder som kan leda till bättre ledarskap under stress.
Om författarna
Gerry Larsson är leg. psykolog och professor i ledarskapspsykologi vid Försvarshögskolan.
Liber 1 9789147094868 -
Ledning och förståelse : en förståelsebaserad...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2013. 285 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK
I organisationer handlar människor alltid utifrån sin förståelse av verksamheten och den specifika situationen. För den chef som vill förändra och utveckla en verksamhet gäller det således att påverka organisationsmedlemm läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144095981
- Titel
- Ledning och förståelse : en förståelsebaserad syn på utveckling av människor och organisationer
- Författare
- Sandberg, Jörgen
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 418 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I organisationer handlar människor alltid utifrån sin förståelse av verksamheten och den specifika situationen. För den chef som vill förändra och utveckla en verksamhet gäller det således att påverka organisationsmedlemmarnas förståelse av verkligheten. Denna tes har sin grund i det fenomenologiska eller förståelsebaserade synsättet på ledarskap; en vetenskaplig tradition som dominerat organisationsforskningen de senaste decennierna. I denna kraftigt omarbetade ledarskapsklassiker utvecklar författarna det förståelsebaserade synsättet på organisation och ledning och visar hur ett sådant synsätt kan utformas inom ramen för praktisk management. Frågan som driver redogörelsen är hur förändring och utveckling i organisationer kan uppnås. Författarna argumenterar här för betydelsen av handlingsorienterade metoder då de menar att människors förståelse utvecklas på basis av erfarenheter. Ledarens uppgift blir då att stimulera till reflektion och upptäckter, vilket också innebär att de måste överge den överdrivna, men ack så vanliga, tilltron till information och anvisningar.
Studentlitteratur 2 9789144095981 -
En krokodil därhemma? Kärlek när den är som s...
Inbunden bok. Management Partners Consulting AB. 2016. 279 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK
Jeanett Paludan arbetar med att hantera krokodiler i organisationer och företag. Här har hon samlat berättelser från intervjupersoner med fakta och konkreta råd om hur man tar sig loss från en krokodils kärleksgrepp. Hon läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163798030
- Titel
- En krokodil därhemma? Kärlek när den är som sämst
- Författare
- Paludan, Jeanett
- Förlag
- Management Partners Consulting AB
- Utgivningsår
- 2016
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Jeanett Paludan arbetar med att hantera krokodiler i organisationer och företag. Här har hon samlat berättelser från intervjupersoner med fakta och konkreta råd om hur man tar sig loss från en krokodils kärleksgrepp. Hon är managementkonsult, entreprenör, författare och föreläsare. Den här boken är den första i en serie av böcker om hur man hanterar krokodiler, både privat och i yrkeslivet. Jeanett är bosatt i Malmö och har länge arbetat med att bistå och hjälpa människor som kan behöva kraft, energi och mod att förändra den nuvarande situationen. Hon är idag specialist på att hantera krissituationer; på individnivå, grupp och ledningsnivå. 2001 grundade hon Management Partners. Idag är det ett företag med kontor i både Stockholm och Malmö, som hjälper ledare till framgång. Läs mer om Jeanett på: http://www.mpmalmo.com/om-oss/vi-pa-foretaget/jeanett-paludan/.
Management Partners Consulting AB 9789163798030 -
Agil projektledning
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2016. 238 sidor.
Nära nyskick. PRESENTSKICK
Varför blir så många projekt både längre och dyrare än planerat? Måste det bli dygnet-runt-arbete i slutet av projekt, och måste man som projektledare räkna med att uppfattas som en slavdrivare? Går det att lägga upp ett projekt så att det g läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152340486
- Titel
- Agil projektledning
- Författare
- Gustavsson, Tomas
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 238 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 239 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varför blir så många projekt både längre och dyrare än planerat? Måste det bli dygnet-runt-arbete i slutet av projekt, och måste man som projektledare räkna med att uppfattas som en slavdrivare? Går det att lägga upp ett projekt så att det ger nytta omgående, och så att kunden kan ändra sina krav utan att det innebär bortslösat arbete och irritation? Agil betyder smidig och är benämningen på ett arbetssätt som vuxit fram i it-branschen och på senare år fått fäste i allt fler branscher. Många företag vittnar om större engagemang och effektivare projekt sedan man infört en agil syn på planering, förändring, ledarskap och kommunikation. Agil projektledning ger både den teoretiska stommen och praktiska tillämpningen av de agila metoderna. Kärnvärden och tankesätt som ligger till grund för det agila projektarbetet beskrivs utförligt och varvas med konkreta exempel, tillvägagångssätt och verktyg. I tredje upplagan förklaras värderingarna till agil projektledning mer utförligt. Genom att följa värderingarna blir ditt agila arbete mycket effektivare. Du hittar dessutom fler praktiska detaljer att använda dig av för att kunna följa värderingarna, exempelvis ett verktyg för projektanalys och hur du får hjälp av förfiningsmöten.
Sanoma Utbildning 9789152340486 -
Strategisk visionering - en handbok om hur du...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2009. 177 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK.
Att hitta en vision för verksamheten som alla kan sträva mot är viktigt. Likaså att hitta relevanta mål och bra strategier. Ibland kan det vara svårt att hitta inspirationen till detta arbete. Det kan också vara så att tiden inte räcker til läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170052217
- Titel
- Strategisk visionering - en handbok om hur du praktiskt leder organisationer genom visioner och strategier
- Författare
- Rudebeck, Ulric
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 177 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att hitta en vision för verksamheten som alla kan sträva mot är viktigt. Likaså att hitta relevanta mål och bra strategier. Ibland kan det vara svårt att hitta inspirationen till detta arbete. Det kan också vara så att tiden inte räcker till eller att man har svårt att lyfta ögat från den dagliga verksamheten.
Läs mer
Den här boken finns både verktygen och inspirationen. Ulric Rudebeck är konsult och specialist på att hjälpa företag och organisationer i detta arbete. Här presenterar han modellen Strategisk visionering att arbeta efter. "Brain-storming" kombinerat med "mind-map-tekniken" skapar förutsättningar för kreativa och konstruktiva möten. I boken finns även förritade "templets" att arbeta efter eller att ha som utgångspunkt. Boken vänder sig till ledningsgruppen, projektgrupper eller till andra som vill få idéer och verktyg för hur man arbetar med strategiskt arbete och med att ta fram visioner.
Om författarna
Ulric Rudebeck är management- och organisationskonsult med mångårig erfarenhet från ledningsgruppsutveckling, utbildning och mentorskap. Han har grundat företaget Urvision AB. Tillsammans med Yvonne Gille har han tidigare skrivit boken Leda intellektuellt kapital.
Liber 1 9789170052217 -
Kunskapsarbete och kunskapsföretag
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2004. 320 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK.
Vad kännetecknar kunskapsintensiva arbeten och organisationer? Hur bör vi se på ledarskap och styrning i dessa företag? Fungerar standardmodeller och ”vanliga” managementkoncept här? Vilket nytänkande fordras?
Författaren behandlar ett ant läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147073856
- Titel
- Kunskapsarbete och kunskapsföretag
- Författare
- Alvesson, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 526 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad kännetecknar kunskapsintensiva arbeten och organisationer? Hur bör vi se på ledarskap och styrning i dessa företag? Fungerar standardmodeller och ”vanliga” managementkoncept här? Vilket nytänkande fordras?
Läs mer
Författaren behandlar ett antal teman: knowledge management, HRM, marknadsföring av kunskapsföretag och professionella tjänster, konsultarbete, ledarskap samt identiteter på organisations– och individnivå. Boken är till sin karaktär problematiserande och ifrågasätter befintlig teori och föreställningar om denna typ av organisationer.
Om författarna
Mats Alvesson är professor i företagsekonomi vid Lunds universitet.
Liber 1 9789147073856 -
Framtidssäkra din organisation : 10 steg för...
Häftad bok. Recito Förlag. 2013. 208 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK.
Känner du att det är svårt att veta hur din organisation ska klara sig i en föränderlig omvärld?
Inser du också att organisationer som har bättre koll på sin omvärld har större chans att bli framgångsrika?
Behöver ni få bättre koll på er läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175173207
- Titel
- Framtidssäkra din organisation : 10 steg för en effektiv omvärldsanalys
- Författare
- Henrik Sköld
- Förlag
- Recito Förlag
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 347 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Känner du att det är svårt att veta hur din organisation ska klara sig i en föränderlig omvärld?
Inser du också att organisationer som har bättre koll på sin omvärld har större chans att bli framgångsrika?
Behöver ni få bättre koll på er omvärld genom ett effektivt, strukturerat omvärldsarbete?
Tycker du att omvärldsanalys verkar svårt och abstrakt?
Då är den här boken till för dig!
Recito Förlag 9789175173207 -
Kreativitet : en kort och munter guide
Inbunden bok. Nopolar Publishing. 1 uppl. 2023. 110 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. PRESENTSKICK.
Från vem ska vi lära oss om kreativitet om inte från dess mästare, den berömda
skådespelaren, manusförfattaren, komikern och upphovsmannen till en mängd absurt
kreativa idéer – John Cleese? Medgrundaren av gruppen Monty Python, Basil från läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198788204
- Titel
- Kreativitet : en kort och munter guide
- Författare
- Cleese, John
- Förlag
- Nopolar Publishing
- Utgivningsår
- 2023
- Omfång
- 110 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 135 x 184 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 237 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Från vem ska vi lära oss om kreativitet om inte från dess mästare, den berömda
skådespelaren, manusförfattaren, komikern och upphovsmannen till en mängd absurt
kreativa idéer – John Cleese? Medgrundaren av gruppen Monty Python, Basil från “Fawlty Towers” (Pang i bygget) och Archie från “A Fish Called Wanda” har publicerat en bok med titeln Kreativitet. En kort och munter guide. Och det är en extraordinär bok.Först och främst – den är kort. Men det är högst medvetet, och en av dess stora fördelar. För att citera John Cleese själv:”Den här boken är en liten bok. Den kan läsas på mindre än en timme. Och anledningen till att den är kort är att jag hade tid, tid att tänka, för att göra den kort. Jag hänvisar till en av Mark Twains berömda citat “Jag är ledsen att detta brev är så långt, jag hade inte tid att skriva ett kort brev”. För jag har medvetet i den
här boken skurit bort allt som jag tyckte var oviktigt. Många människor som skriver om kreativitet är till exempel mycket, mycket smarta, mycket smartare än jag, men de är faktiskt inte särskilt kreativa själva. Så de tar med information som – det är mycket troligare att du är kreativ om du flyttade runt mycket i din ungdom – vilket är intressant, men om du inte kan flytta tillbaka i tiden är det inte direkt användbart.”Kreativitet av John Cleese har alltså ingenting att göra med långa, tråkiga, självhjälpstitlar som kan vara mer nedslående än uppmuntrande. För det andra, som undertexten säger, är den munter, och optimistisk. Det beror på att Cleese hävdar – och efter att ha läst boken är det svårt att inte hålla med honom – att kreativitet är något som vi kan lära oss, som en metod, ett sätt att tänka (det är inte en medfödd talang hos några få!), och att vem som helst inom sitt yrkesliv kan vara kreativ.Kreativitet av Cleese är en bok där författaren tar med oss på en resa genom vårt omedvetnas förunderliga land, visar hur vi kan använda det här området som ett fantastiskt verktyg och hur många idéer, okonventionella lösningar och överraskande vägar ut ur olika livssituationer det kan ge oss.John Cleese hänvisar till sin egen kreativa process, och till två sätt att tänka: “harhjärnan” och “sköldpaddssinnet” (båda begreppen kommer från Guy Claxton), liksom beteendeexperiment som avslöjar det mänskliga omedvetnas mystiska arbete.
Kreativitet är minnesvärd – det beror på att Cleese skriver om vad vi alla känner, men kanske inte helt förstår. Noggrannheten i hans observationer är nyckeln till att öppna våra sinnen för kreativitet, vilket för författaren betyder – som han skriver i bokens första mening – “att tänka på olika frågor på ett helt nytt sätt”.Du kommer att upptäcka att efter att ha läst denna – låt oss betona det igen – korta, muntra och optimistiska bok, att du också kan börja tänka på ett helt nytt, mycket mer kreativt sätt.Om John CleeseJohn Marwood Cleese föddes 1939 i Weston-Super-Mare. Han studerade juridik vid Cambridge University och har haft en framgångsrik karriär inom komedi, teater, film och tv.Han fick sina första framgångar på Edinburgh Festival Fringe och som manusförfattare och artist i The Frost Report. I slutet av 1960-talet var han med och grundade Monty Python, den komedigrupp som låg bakom sketchshowen Monty Python’s Flying Circus och de fyra Monty Python-filmerna: And Now for Something Completely Different, Monty Python and the Holy Grail, Life of Brian och The Meaning of Life.I mitten av 1970-talet gifte sig Cleese med sin första fru, Connie Booth, som också var med och gjorde den framgångsrika komediserien Fawlty Towers (Pang i bygget). Senare skrev han manus till och spelade en roll i filmen A Fish Called Wanda tillsammans med Kevin Kline, Jamie Lee Curtis och den tidigare Python-kollegan Michael Palin. Cleese har medverkat i många andra filmer, bland annat Fierce Creatures, James Bond-filmerna, Harry Potter och Shrek, och har gästspelat i många tv-program.
Nopolar Publishing 1 9789198788204 -
Medvetet ledarskap : att förändra en företags...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2020. 288 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK.
Efter många år som advokat fick Malcolm Wiberg en dag i september 2013 frågan att ta över som Vd på den advokatbyrå som han arbetade på, Lindahl. En organisation med drygt 140 medarbetare. Något som han vare sig hade erf läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188849731
- Titel
- Medvetet ledarskap : att förändra en företagskultur
- Författare
- Wiberg, Malcolm
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 142 x 217 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Efter många år som advokat fick Malcolm Wiberg en dag i september 2013 frågan att ta över som Vd på den advokatbyrå som han arbetade på, Lindahl. En organisation med drygt 140 medarbetare. Något som han vare sig hade erfarenhet av eller kompetens för. Efter några dagars funderande tackade han ja. Det blev en resa som skulle ta honom långt utanför hans komfortzon och in i ett kunskapsland som då var ett svart hål. Fyra år senare blickade han ut över en organisation med en ändrad kultur, fungerande strukturer, ett varumärke som gått från plats 10 till plats 5 och en blomstrande ekonomi. Detta är hans berättelse om hur det gick till, och hur andra kan göra för att nå samma resultat. I boken delar han med sig om sina tankar om framtidens ledarskap och organisationsmodell, samt de metoder de använde för förändring, allt utifrån logiken Varför måste vi förändra oss? , Vad ska vi förändra? och Hur ska vi göra för att förändra oss? Boken är skriven som en praktisk handbok till stöd för den som vill förändra sitt ledarskap och sin organisation, eller för den som bara funderar på vad det innebär att möta framtiden.
Ekerlids 1 9789188849731 -
En plats i stolen – en arbetsbok för grupper...
Häftad bok. Tertulia books. 2 uppl. 2012. 214 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK.
Att länka samman med andra och bli en del i en grupp sker nästan helt utan att vi tänker på det. Samtidigt som det är något självklart och naturligt så är det också något av det mest utvecklande vi kan göra – och något a läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197747332
- Titel
- En plats i stolen – en arbetsbok för grupper om grupper
- Författare
- Sewerin, Thomas
- Förlag
- Tertulia books
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 214 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 173 x 240 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Sewerin, Thomas
Tertulia books 2 9789197747332 -
Ordförandens nya roll : konsten att leda en v...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2012. 143 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK
I en alltmer komplex och snabbrörlig omvärld ökar kraven på ett effektivt styrelsearbete i såväl stora som små verksamheter. Förändringsberedskapen måste vara stor och styrelsen måste aktivt bidra till att skapa värde i b läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098866
- Titel
- Ordförandens nya roll : konsten att leda en värdeskapande styrelse
- Författare
- Persson, Sophie
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 143 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 312 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en alltmer komplex och snabbrörlig omvärld ökar kraven på ett effektivt styrelsearbete i såväl stora som små verksamheter. Förändringsberedskapen måste vara stor och styrelsen måste aktivt bidra till att skapa värde i bolaget.
I Ordförandens nya roll får du som styrelseordförande många konkreta råd och tips om hur du på bästa sätt kan utveckla styrelsearbetet för att skapa konkurrensfördelar för bolaget. Styrelsen behöver en ordförande som fungerar som en ledare för styrelseteamet och som dessutom är spindeln i nätet för en rad andra intressenter i och kring bolaget – en kraftig förändring bort från den traditionella ordningsmannarollen.
Ordförandens nya roll ger med sin enkla och tydliga struktur stöd till bolagsstyrelser, framförallt onoterade bolag, som vill arbeta med värdeskapande och därmed förbättra bolagets konkurrenskraft.
Boken är indelad i tre delar
Styrelseordförandens förändrade roll
En styrelseordförandes dilemman
Styrelseordförandens roll i praktiken
Boken vänder sig förutom till styrelseordförande också till ägare, VD:ar, styrelseledamöter och andra som är involverade i styrelsearbete och i utvecklingen av framförallt onoterade bolag.
Om författarna
Sophie Persson är professionell styrelsearbetare och styrelsetränare. Hon har också mångårig erfarenhet som företagsledare. Genom sitt engagemang i olika branscher, internationellt och lokalt, som egen företagare och anställd VD och som styrelseledamot har Sophie idag ett brett nätverk som sträcker sig över alla idag yrkesverksamma åldrar. Medlem av StyrelsePoolen.
Bertil Fredriksson har erfarenhet som VD i flera bolag och arbetar sedan 20 år på heltid med styrelseuppdrag i medelstora, främst ägarledda bolag, företrädesvis som ordförande. Han är också grundare till StyrelsePoolen som är ett nationellt nätverk av styrelseproffs. Hans erfarenhet av ägarledda bolag är bred och djup. Han har dessutom stor erfarenhet av att utbilda i styrelsearbete.
Liber 1 9789147098866 -
Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler oc...
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2004. 118 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK.
Marknadsföring fungerar inte längre Den här författaren behöver ingen närmare presentation för en ledningsgrupp värd sitt salt.
Phil Kotler är legenden som står för några av vår tids klassiker inom marknadsföring. Men läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172411173
- Titel
- Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler och lösningar
- Författare
- Philip Kotler
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 118 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 161 x 233 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 318 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring fungerar inte längre Den här författaren behöver ingen närmare presentation för en ledningsgrupp värd sitt salt.
Phil Kotler är legenden som står för några av vår tids klassiker inom marknadsföring. Men världen växer, varumärken blir globala och marknadsföringen har spårat ur. Kotlers senaste bok är underhållande läsning för dig som inte bara vill passa, lägga dig, och dö.
När räknade du själv hem en kampanjsatsning sist? Inte minst här hemma har vi svårt att se var marknadsföringen slår fel.
Over there brukar Kotlers föreläsningar vara höjdpunkten som lockar de tunga namnen i storföretagen till en stunds kreativ vidareutbildning. Hans konsultgrupp arbetar nära många av de stora företagens ledningsgrupper. Däribland AT&T, IBM, JP Morgan, Pfizer, Ford, McDonald's och SAS. Kotler talar alltså överlevnadsstrategier för några av världens största ekonomier.
För mindre, nationella bolag, handlar det alltmer om att vinna eller försvinna. Om du ser en framtid på huvudkontoret är det dags att se om sitt hus. Vill du överleva? Se till att växa. Se också upp för konkurrenter som får grepp om mekanismerna som ger resultat.
I Marknadsföringens tio dödssynder har Kotler analyserat bristerna på marknadsavdelningarna av idag utifrån ett vetenskapligt perspektiv. De tio dödssynderna är Kotlers roande och personliga sätt att leda framtidens marknadsförare på rätt spår.
Där dagens satsningar ofta slår fel, erbjuder Kotlers senaste en checklista, till först förståelse och sedan tillämpning av marknadsföringsmekanismerna som fungerar. Här finns inga snabba fixar. Men Kotler leder dig lätt igenom en metodisk genomgång av symptomen. Och Marknadsföringens tio dödssynder är fullspäckad med den klokskap ur verkliga livet, som bara en Kotler besitter. I tio underhållande kapitel lär du dig känna igen signalerna innan andra upptäcker att dina satsningar slår fel.
Phil Kotler
har under åren skrivit ett trettiotal böcker, varav flera hamnat på topplistan för nya marknadsförare. Den teoretiska sidan har hela tiden fått praktiska tillämpningar i näringslivet genom konsultföretag. T ex Kotler Marketing Group i Washington som arbetar med många av företagen på Fortune's 500-lista. Kotler har idag en professur vid Kellogg School of Management vid Northwestern University.
Optimal Förlag 1 9789172411173 -
Laganda & ledarskap
Inbunden bok. Malmö : Liber ekonomi/Almqvist & Wiksell. 1991.
Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK.
”Jag har arbetat med spelare som tjänat 1 miljon dollar om året lika väl som med spelare som tjänat 40 000 kronor om året. Och jag kan ärligt säga att jag inte sett någon skillnad i deras glädje efter en framgång – den ä läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9121600120
- Titel
- Laganda & ledarskap
- Författare
- Houghton, Bob - Murath, Lisbet
- Förlag
- Malmö : Liber ekonomi/Almqvist & Wiksell
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber ekonomi/Almqvist & Wiksell 9121600120 -
Våga vinn : processorientering för alla
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2019. 148 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK.
Den här boken är unik på så sätt att den vänder sig till dig och alla andra medarbetare, trots att den handlar om processorientering och verksamheters utveckling. Men egentligen är det logiskt, även om långt ifrån alla driver verksamhetsutv läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094748
- Titel
- Våga vinn : processorientering för alla
- Författare
- Ljungberg, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken är unik på så sätt att den vänder sig till dig och alla andra medarbetare, trots att den handlar om processorientering och verksamheters utveckling. Men egentligen är det logiskt, även om långt ifrån alla driver verksamhetsutveckling så berör det alla.
Våga vinn är också unik i sin form då den har två kompletterande delar. På vänster-sidorna får du följa hur restaurangen Emmas Kök startas, kämpar och utvecklas till en välfungerande och processorienterad verksamhet. På högersidorna ges kommentarer och fördjupning för den som vill veta ännu mer om verksamhetsutveckling och processorientering.
Våga vinn kan användas på flera olika sätt:
γ som inspiration och stöd för din egen förståelse för vad som driver verksamheter till att bli mer processorienterade och hur man då kan göra
γ som stöd för att tillsammans med kollegor diskutera möjligheter i den egna verksamheten för att skapa en gemensam målbild och ge förslag till förändringar
γ som konkret stöd för dig och dina kollegor för att underlätta ett aktivt deltagande i processutvecklingen av den egna verksamheten eller dess delar
γ för att befästa viktiga gemensamma värderingar i en redan processorienterad verksamhet och tillsammans identifiera hur verksamheten blir ännu bättre
Bokens titel – Våga vinn – kan vara värd ett par kommentarer. Våga innebär att du och dina kollegor ska våga ta aktiv del i och påverka förändringsarbetet i din verksamhet. Förändring behöver drivas såväl uppifrån som nerifrån och här har du en nyckelroll som medskapare. Vinn avser inte bara verksamhetens vinster och framgång utan också hur dessa både byggs upp av och bidrar till allas motivation, kompetens och delaktighet. Vill man lyckas med processorientering är det viktigt att engagera alla.
Studentlitteratur AB 1 9789144094748 -
Business psychology and organisational behavi...
Häftad bok. Hove : Psychology Press. 2006. 798 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781841693927
- Titel
- Business psychology and organisational behaviour: a student's handbook
- Författare
- McKenna, Eugene F.
- Förlag
- Hove : Psychology Press
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- English
Hove : Psychology Press 9781841693927 -
Affärsmannaskapet, din största och slumrande...
Inbunden bok. Uppsala : Konsultförl. 1993.
Nyskick. PRESENTSKICK.
AFFÄRSMANNASKAPET – DIN STÖRSTA OCH SLUMRANDE TILLGÅNG.
Rolf Laurelli är en av Sveriges mest erfarna sälj- och affärsexperter. Han sprider sina erfarenheter som gästföreläsare, utbildare och säljkonsult. Här är några av dessa frågor:
• Hu läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170050466
- Titel
- Affärsmannaskapet, din största och slumrande tillgång : hur du förlänger affärsnäsorna på individer, grupper och företag : en bok om spelregler i näringslivet
- Författare
- Laurelli, Rolf
- Förlag
- Uppsala : Konsultförl
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
Uppsala : Konsultförl 9789170050466 -
Beyond performance management : why, when, an...
Inbunden bok. 2019. 387 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. PRESENTSKICK.
There are more than enough tools out there to manage business performance and workplace processes. In your job as a manager, youre expected to decide which ones are right for your business. But how do you cut through the clutter?
This boo läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781422141953
- Titel
- Beyond performance management : why, when, and how to use 40 tools and best practices for superior business performance
- Författare
- Hope, Jeremy. - Player, Steve
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references.
9781422141953 -
Kvalifikation
Häftad bok. Uppsala Publishing House/Konsultförlaget. 1 uppl. 1991. 146 sidor.
Mycket gott skick. PRESENTSKICK.
Denna bon som presenterar begreppet ”Kvalifikation” är en sammanställning och bearbetning av de föreläsningar som 1990 ingick i en öppen doktoranders i Arbetsvetenskap vid Högskolan i Karlstad. Kursen väckte uppmärksamhet – en 2pangkurs” en läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170050183
- Titel
- Kvalifikation
- Författare
- Jan Holmer - Jan Ch Karlsson
- Förlag
- Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
- Utgivningsår
- 1991
- Omfång
- 146 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boklig bildning eller praktisk erfarenhet? Vad är det som räknas i det moderna samhället?
Boken är en sammanställning och bearbetning av föreläsningar som ingock i en öppen doktorandkurs i Arbetsvetenskap vid Högskolan i Karlstad 1990.
Som föreläsare medverkade några av Sveriges främsta kvalifikationsforskare och det är deras samlade kunnnande som här presenteras.
Uppsala Publishing House/Konsultförlaget 1 9789170050183 -
Ledarskap för förändring : Mina 79 bästa miss...
Inbunden bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2018. 237 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK.
Vilka är de största misstagen du gjort som ledare i förändringsprojekt? Och vad har du lärt dig? Pontus Bodelsson har begått många misstag under sina 20 år som vd på olika företag i förändring. Det har utvecklat hans led läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188743053
- Titel
- Ledarskap för förändring : Mina 79 bästa misstag och annat värdefullt
- Författare
- Bodelsson, Pontus
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 237 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 159 x 208 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilka är de största misstagen du gjort som ledare i förändringsprojekt? Och vad har du lärt dig? Pontus Bodelsson har begått många misstag under sina 20 år som vd på olika företag i förändring. Det har utvecklat hans ledarskap och förändringskompetens, och i den här boken bjuds du på de 79 bästa misstagen - och lärdomarna de ledde fram till. Misstag är en konsekvens av att skapa nytt och ska ses som något värdefullt. Förändring innebär en svår utmaning för alla ledare och den här boken ger med sitt oväntade grepp tankeväckande insikter och handfasta råd för såväl den nytillträdde mellanchefen som det erfarna styrelseproffset. Pontus mixar lustfyllt egna erfarenheter av förändringsarbete, innovation och digitalisering med klokskap från andra företagsledare, forskare och tänkare. Genom bokens 79 misstag och en ny förändringsmodell leds läsaren fram till tio praktiska principer för förändring.Pontus Bodelsson har varit vd sedan 1998, senast på HD-Sydsvenskan och dessförinnan bl.a. på Nationalencyklopedin. Han sitter i flera styrelser, som t.ex. e-hälsoföretaget Min Doktor. Pontus har tagit en Executive MBA, är ekonom och jur.kand. från Lunds universitet och har studerat förändringsledarskap vid Harvard Business School. Han har tidigare skrivit Management by Glädje (2012) och utnämndes 2013 till Skånes mest inspirerande ledare.Sagt om boken:"Boken förmedlar djupa insikter genom unik och systematisk reflektion, och punkterar samtidigt en rad myter. Boken synliggör nya samband för ledare och ger mycket matnyttigt också för styrelser. Det personliga berättandet och självdistansen lockar till sträckläsning!" - Pia Gideon, styrelseordförande Action Aid och Klövern"Jag önskar att jag hade läst boken tidigare i mitt yrkesliv! Den är full av goda råd och insiktsfulla lösningar för framgångsrikt förändringsarbete. Denna bok bör ingå i alla ledarutvecklingsprogram." - Magnus Skiöld, styrelseordförande och f.d. vd Midroc Properities Group"Jag har arbetat med ledarutveckling i över 20 år med tusentals chefer. Pontus är den bästa chef jag träffat och han har aldrig valt de enkla uppdragen utan de utmanande med radikal förändring. Så när Pontus delar med sig av sina misstag och principer så läser man med stor behållning!" - Ulf Johansson, professor i företagsekonomi "Det här är en bok för den som vill undvika att begå andras misstag och vill förstå hur man lär sig av sina egna. Författaren ger tänkvärda lärdomar för den som vill excellera som förändringsledare!" - Jörgen Haglind, Senior Vice President Tetra Laval Group"Pontus berättar på ett roligt och initierat sätt och visar vikten av att våga prova och lära sig. Det är avgörande för varje framgångsrikt innovationsprojekt. En både viktig och läsvärd bok." - Linus Wiebe, Innovationsdirektör vid Lunds universitet
Roos & Tegner 1 9789188743053
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn