kvalitetsmedvetande i skolan
Mjuka pärmar. Nyskick, men några få understrykningar. Studentlitteratur 1993. En översikt över vad den pedagogiska forskningen säger om vilka faktorer som skapar goda resultat för den enskilde eleven, klassen och skolan. Hur klassens sammansättning påverkar inlärningsbetingelserna och hur arbetet i klassrummet kan organiseras för att skapa bra inlärningsmöjligheter. Boken innehåller också checklistor som läraren kan använda för lektionsplanering och utvärdering.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9144371411
- Titel
- Kvalitetsmedvetande i skolan
- Författare
- Terje Ogden
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1992
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska skolans kvalitet har länge varit föremål för debatt. Syftet med denna bok är att ge kunskap om hur skolan kan förbättras och utvecklas. Skolan står inför två stora utmaningar - dels att utveckla elevernas ämneskunskaper, dels att förbättra deras sociala färdigheter. I boken ges en översikt över vad den pedagogiska forskningen säger om vilka faktorer som skapar goda resultat för den enskilde eleven, klassen och skolan.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se