-
"Ingen längtar efter mer media" : intervjuer...
Häftad bok. Stockholm : Kulturdepartementet. 1998. 235 sidor.
Mycket gott skick. Gallrad biblioteksbok utlånad 5ggr. Inplastad. Eva Johansson och Annina Rabe fick våren 1997 i uppdrag att utarbeta en rapport om nya attityder till massmedierna, särskilt bland yngre personer. Rapporten skuulle bygga på intervjuer med personer verksamma läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163066962
- Titel
- "Ingen längtar efter mer media" : intervjuer med Per Sinding-Larsen
- Författare
- Johansson, Eva - Rabe, Annina - Sinding-Larsen, Per
- Förlag
- Stockholm : Kulturdepartementet
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- Svenska
Stockholm : Kulturdepartementet 9789163066962 -
Advertising effectiveness awards
Häftad bok. Stockholm : Arvinius. 2000. 163 sidor.
Nyskick. Oläst. Unread copy. I Sverige har den svenska upplagan av Advertising Effectiveness Awards genomförts för andra gången (år 2000). Tävlingens syfte är att visa i reda siffror att reklam är lönsam. Det du ser i boken är fallstudier av de fem bidrag som nomi läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197391269
- Titel
- Advertising effectiveness awards
- Författare
- Sveriges reklamförbund
- Förlag
- Stockholm : Arvinius
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
Stockholm : Arvinius 9789197391269 -
Reklam - tro och vetande
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1983. 236 sidor.
Mycket gott skick. Vikmärke i rygg. Understrykningar i kulspets förekommer. Det egentliga huvudsyftet med boken är att stimulera till utveckling av den professionella nivån inom reklambranschen. Kan denna bok på något sätt bidra till att minska regel-, och formelfanatismen läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144438214
- Titel
- Reklam - tro och vetande
- Författare
- Lindh, Bengt
- Förlag
- Lund : Studentlitt
- Utgivningsår
- 1983
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9789144438214 -
Guerilla Advertising Cost-effective tactics...
Häftad bok. Houghton Mifflin Co. New York. 1994. 283 sidor.
ISBN 9780395687185
Nära nyskick. Step-by-strp chapters cover: Developing an advertising strategy; Designing effective ads and copy; Maximizing advertising effectiveness; Focusing you audience, etc, … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHoughton Mifflin Co. New York 9780395687185 -
Tested advertising methods
Häftad bok. Prentice-Hall, Inc. Fourth edition uppl. 1974. 318 sidor.
ISBN 9780139068911
Nyskick. Oläst. Unread copy. Foreword by David Ogilvy. 75 pages of illustrations. Here are all the proven techniques that remove guesswork from advertising, making it a science of sure results. Step-by-step the author guides you through every important area inclu läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPrentice-Hall, Inc. Fourth edition 9780139068911 -
Reklamen: det flinande liket
Inbunden bok. Bokförlaget Replik. 1996. 159 sidor.
Nyskick. Kartonnage.Format: 14 x 23 cm. Oläst. Toscani är mannen bakom Benettons världen över uppmärksammade kampanjer. Toscani vill ha en reklam som ifrågasätter samhället. Som går före. Som väsnas. Som återigen blir en aktiv mediaform och en polemisk konstart. läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBokförlaget Replik -
How to advertise A professional guide for the...
Inbunden bok. St. Martin's Press New York. 1976. 157 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Oläst bok. Skyddsomslaget ar en reva i framkant (se bild). Förord av David Ogilvy. 204 Specific Rules and Guidelines for Advertisers. The most important decision: positioning. Six secrets that make headlines sell more. What to look for in radio or outdoor läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSt. Martin's Press New York -
Belönad svensk reklam 1989
Inbunden bok. Stockholm : Sveriges reklamförbund. 1990. 180 sidor.
Nära nyskick. Belönad svensk reklam 1989. The Golden Egg Award Swedish design annual 1989
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187366123
- Titel
- Belönad svensk reklam
- Författare
- Sveriges reklamförbund - Förbundet för art, bild, copy och design
- Förlag
- Stockholm : Sveriges reklamförbund
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- English
Stockholm : Sveriges reklamförbund 9789187366123 -
Guldägg 1984 Belönad svensk reklam
Inbunden bok. ABCD. Förbundet för Art, Bild, Copy och Design. 1984. 145 sidor.
Nära nyskick. Format: 21,5 x 30,2 cm. På pärmens framsida finns ett hologram. Innehåller belönad svensk reklam 1984 och ABCD-förbundets medlemsregister.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKABCD. Förbundet för Art, Bild, Copy och Design -
ABCD-Boken Belönad svensk reklam 1981
Inbunden bok. ABCD Förbundet för Art, Bild, Copy och Design Stockholm. 1981. 140 sidor.
Nära nyskick. Format: 21,5 x 30,2 cm. Belönad svensk reklam 1981 samt medlemsmatrikel (Art directors, copywriters, juniorer m.fl.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKABCD Förbundet för Art, Bild, Copy och Design Stockholm -
20th [large C, for century] advertising
Inbunden bok. London : Carlton. 1999. 256 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Oläst. Format: 28,7 x 24,0 cm. Twentieth-Century Advertising distills the most memorable advertisements of the past 100 years, to present 200 campaigns that represent the best of world advertising. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781858685205
- Titel
- 20th [large C, for century, partially enclosing number] advertising
- Författare
- Saunders, Dave
- Förlag
- London : Carlton
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index
London : Carlton 9781858685205 -
Månadens annonser 1983
Häftad bok. Aftonbladet. 1984. 60 sidor.
Nära nyskick. Vilka annonser var de med högst OBS-värde, identifikation och läsvärde under varje månad 1983? Här finns svaret med annonserna avbildade och analyserade. Läs bl a hur svenska folket lärde sig att det finns en ny choklad som heter Geisha. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAftonbladet -
50 år med svensk reklam
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 1999. 208 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Oläst. Format: 26 x 33 cm. Reklam kan aldrig, som konst, böcker och musik, leva särskilt länge. Därfär har vi gjort den här boken som en 50-årshyllning till svensk reklam och tidningen Resumé. Om ett par r ställs antagligen frågan: gjordes det egentligen läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188595478
- Titel
- 50 år med svensk reklam
- Författare
- Wigstrand, Hans, 1949-
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 260 x 329 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1631 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Wigstrand, Hans, 1949-
Ekerlids 1 9789188595478 -
Takete FCN
Inbunden bok. Talete BTB Marketing AB Värnamo. 2005. 264 sidor.
Nyskick. Oläst. Format: 28,3 x 35,7 x 2,5 cm. Titeln är präglad liksom en symbol i guld. Boken innehåller 264 sidor reklam som reklambyrån Takete FCN presterat, kommunikation som lyft läsaren till en nivå där budskapet både når fram och förstås. Förord (Trosbekänn läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKTalete BTB Marketing AB Värnamo -
Lathund för dig som beställer trycksaker
Häftad bok. Sollentuna Grafiska AB. 16 sidor.
Nyskick. Skriften ger en övergripande bild över vad man bör ta hänsyn till när man producerar en trycksak i offsettryck. Avsnitt om Original; Papper; Tryckfärger; Repro; Färgseparation; Tryckekonomi, Format; Pappersvikt; Offerter … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSollentuna Grafiska AB -
Gå till bokhandeln innan det är för sent
Pocketbok. Norstedts. 1987. 112 sidor.
ISBN 9118741614
Nyskick. Reklamalster för Norstedts utgivning 1987 i form av en pocketbok producerad av Hall & Cederqvists reklambyrå. Kreativa presentationer av årets böcker mm. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNorstedts 9118741614 -
Broadsheet Göteborgs-Postens tidning om rekla...
Tidning, tidskrift. Göteborgs-Posten. 1996. 32 sidor.
Nyskick. Format: 40 x 56 cm. Levereras i vikt form. Tema: Prisbelönad reklam i Brasilien med många bildexempel, texter och intervjuer. Tryckt på tjockt tidningspapper (Citat Retur). Art director: Kim Cramer. Foto: Åke E:son Lindman. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKGöteborgs-Posten -
Sveriges starkaste sidor Nr 2 årg. 4
Tidning, tidskrift. Dagens Nyheter Göteborgs-Posten Sydsvenska Dagbladet. 24 sidor.
Nära nyskick. Tidning om reklam i s.k. broadsheetformat (typ gamla DN) utgiven på 80-talet. Tema: Svenska byråer utomlands. Brindfors i Tyskland: intervju med Martin Styren; Ehrenstråhgle i London: intervju med Per Ehrenstråhle; Hall Cederquist & Sundberg i New York: i läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKDagens Nyheter Göteborgs-Posten Sydsvenska Dagbladet -
När blir reklam kränkande?
Häftad bok. Näringslivets Etiska Råd mot Könsdiskriminerande Reklam. 1995. 8 sidor.
Mycket gott skick. Format: 30 x 30 cm. Klammerhäftad. Adressetikett på baksidan. Vikmärke. Ur innehållet: Vad är könsdiskriminerande reklam? Hur anmäler man en annons eller en reklamfilm? Exempel på fällda reklamåtgärder. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNäringslivets Etiska Råd mot Könsdiskriminerande Reklam -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 6 uppl. 2007. 315 sidor.
Nyskick. Format 19,0 x 25,5 cm. Om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur. Ur innehållet: Hur du formar och formulerar ett budskap i nyheter och reklam; Hur du visuellt profilerar ett företag; Hur du planerar strategiskt; Hur du når fram och berör l läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310703
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 260 mm
- Vikt
- 1218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för
resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma.
Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden?
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.
Carlsson 6 9789173310703 -
Broadsheet Götebrogs-Posytens tidning om form...
Tidning, tidskrift. Göteborgs-Posten. 16 sidor.
Nära nyskick. Format: 56 x 40 cm. Klammerhäftad. Tryckt på tjockt papper. En tidning om reklamkampanjer från 90-talet. Ur innehållet: Lindex - en ansiktslyftning i detalj. Leon Nordins bästa sida - Kreatörer väljer ut sina favoriter: Filip Nilsson på Forsman & Bodenfor läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKGöteborgs-Posten -
18 stora kampanjer som gått här
Häftad bok. Stormarknadspress. 1993. 28 sidor.
Nära nyskick. Format 30 x 42 cm. Klammerhäftad. I denna tidning visas 18 stora reklamkampanjer som alla har publicerats i de sex stora morgontidningar som ingår i Stormarknadspress. Dessutom får du träffa några av människorna bakom tre av kampanjerna. Tryck i svart/vit läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStormarknadspress -
Creative newspaper Ad concepts 79
Häftad bok. 1979. 48 sidor.
Mycket gott skick. Format: 35 x 58 cm. Tryckt i färg på tidningspapper. Nedre hörnet har reva och vikmärken. Bilden visar tidningen i vikt form.
"In these pages you'll find winning entries in the AdConcepts 79 $50,000 contest, the biggest, richest advertising competition h läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Sveriges starkaste sidor 1983
Häftad bok. DN GP SDS. 1983. 44 sidor.
Mycket gott skick. Helsidesannonser införda i tidningskombinationen DN/GP/SDS under 1983. Format Broadsheet 40 x 56 cm. med ca 16 annonser per sida. Dessutom reportage om Riksgäldskontorets djärva kampanj som Hall & Cederquist gjorde 1983. Samt intervju med copywriter Sören läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKDN GP SDS -
När du gör som jag vill : en bok om påverkan
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 2008. 288 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Skyddsomslaget vågigt i överkant. Bokryggen ngt sned.
De snyggt och smart planterade budskapen finns överallt i vår omgivning. Annonser vill att du köper något, politiker att du röstar på dem, en chef att du presterar bättre. I den här boken får du veta läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789137133614
- Titel
- När du gör som jag vill : en bok om påverkan
- Författare
- Fexeus, Henrik
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Genomskåda kriget om våra hjärnorÄntligen tillbaka – Henrik Fexeus. I höst är han dubbelt aktuell med ny bok och ny tv-serie! Framgångsrika debuten Konsten att läsa tankar har hittills sålt i 30 000 inbundet och redan översatts till fem språk. Hans serie på SVT, Hjärnstorm, har visats i hela Norden och valts ut att representera Sverige på den internationella tv-mässan Input i Sydafrika. ´När du gör som jag vill handlar om påverkan och hur vi kan lära oss hantera den. Läsarna kommer att känna igen Henriks omisskännliga stil: fascinerande fakta och färdigheter levererade med humor och självdistans på ett sätt som aldrig blir långtråkigt.”Hej! Du tror säkert att styr dina tankar helt själv – som till exempel valet att läsa den här texten. Det är ett vanligt misstag. Varje gång du slår på radion eller tv:n, öppnar en bok eller tidning, varje gång du går in i en butik, så försöker någon plantera idéer i ditt huvud. Från att du slår upp ögonen på morgonen till att du somnar på kvällen så utsätts du för en oändlig ström av försök till övertalning och påverkan. Hela yrkeskårer har till uppgift att påverka dig! Och vi som gör det vill helst inte att du märker något. Det blir liksom enklast så, vi slipper förklara oss medan vi knyter fast marionettrådarna i din hjärna. Min tanke med den här boken är att försöka förklara hur du blir påverkad och medgörlig. Boken ger också verktyg för påverkan, som du kan använda om du t ex vill få igenom en politisk idé, personalyoga på arbetstid, få barnen att äta grönsaker, eller starta upp en egen sekt med några kompisar. Men framför allt hoppas jag att kunna öppna dina ögon en smula för hur kriget om din hjärna går till. Skillnaden mellan att sälja Pepsodent och Fredrik Reinfeldt till ditt undermedvetna är kanske mindre än du tror.Så pök nim kob. uD tev tta du lliv ha ned!/ Henrik Fexeus”
Bokförlaget Forum 9789137133614 -
Reklam och samhällsförändring : variation och...
Häftad bok. Lund : Studentlitt. 1982. 198 sidor.
Nyskick. Oläst bok. Denna rapport är första försöket att systematiskt belysa hur reklamens retoriska och ideologiska innehåll förhåller sig till samhällets materiella struktur och till det allmänna kulturklimatet. Boken redovisar en analys av populärpressannonser läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144195516
- Titel
- Reklam och samhällsförändring : variation och konstans i svenska populärpressannonser 1950-1975
- Författare
- Nowak, Kjell - Andrén, Gunnar
- Förlag
- Lund : Studentlitt
- Utgivningsår
- 1982
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitt 9144195516 -
Första boken : 19 snabblektioner i reklam och...
Inbunden bok. Särö : Business Books. Andra upplagan uppl. 1989. 382 sidor.
Nära nyskick. Jobbar du med marknadskommunikation i någon form, och vill bli lite duktigare så är det här en bok för dig. Bitvis är den dessutom en rätt rolig bok. Jag har läst den i korrektur tre gånger, och varje gång har jag lärt mig något nytt. Det kommer också du läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9179705286
- Titel
- Första boken : 19 snabblektioner i reklam och marknadsföring
- Författare
- Jansson, Sten
- Förlag
- Särö : Business Books
- Språk
- Svenska
Särö : Business Books Andra upplagan 9179705286 -
Mitt liv i reklamens tjänst En vägledning i v...
Inbunden bok. Bokförlaget Natur och Kultur. 1928. 200 sidor.
Mycket gott skick. Linneband med guldprägling i rygg på brun botten. Förord av reklamchefen Tom A. Björklund. Detta är den första bok på reklamens område som beskriver hur olika kampanjer kommit till. Hopkins erfarenheter och slutsatser gäller i mångt och mycket även idag o läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBokförlaget Natur och Kultur -
Sådan vaelger de reklamebureau
Häftad bok. Holm og Halding. 18 sidor.
Nära nyskick. Så väljer du reklambyrå - en PM på 16 maskinskrivna sidor utarbetad av den danska reklambyrån Holm og Halding. Texten är på lättbegriplig danska och innefattar 4 faser: Beslut, Orientering, Val och Igångsättning. Typ av byrå, valkriterier, utvärderingsmet läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHolm og Halding -
Reklamens makt över medierna
Häftad bok. SNS Förlag. 1 uppl. 2005. 127 sidor.
Nyskick. Boken handlar om den växelverkan mellan reklam och medier som skapar massmedier. Men också om vikten av att i denna växelverkan inte skada allmänhetens förtroende för massmedierna. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9185355038
- Titel
- Reklamens makt över medierna
- Författare
- Karl Erik Gustafsson
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 127 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 130 x 220 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 198 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Om den växelverkan mellan reklam och medier som skapar massmedier. Framställningen omspänner en lång period av massmedieutveckling, från folkliga dagstidningar och riksspridda veckotidningar på 1800-talet och deras fortsatta popularisering under 1900-talet, via filmens utbredning med hjälp av produktplaceringar under 1900-talets början, radio för den breda publiken från 1960-talet och den internationella televisionen därefter, till dagens MTV-format, gratistidningar och internet.
Det handlar också om vikten av att i denna växelverkan inte skada allmänhetens förtroende för massmedierna, vilket är ett påtagligt problem vid egenreklam, sponsring, produktplacering och andra former av s.k. inbäddad marknadsföring. Även statsmakternas roll i massmedieutvecklingen uppmärksammas.
Karl Erik Gustafsson blev professor emeritus i massmedieekonomi vid Göteborgs universitet 2003 och därefter professor i samma ämne vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping.
SNS Förlag 1 9185355038
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
