50 år med svensk reklam
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 1999. 208 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Oläst. Format: 26 x 33 cm. Reklam kan aldrig, som konst, böcker och musik, leva särskilt länge. Därfär har vi gjort den här boken som en 50-årshyllning till svensk reklam och tidningen Resumé. Om ett par r ställs antagligen frågan: gjordes det egentligen någon bra reklam på 1900-talet. Javisst. Reklammakarna har i alla tider skapat uttryck som beskriver sin tidsanda. "Se på dina skor - andra gör det" eller "När gav ni er fru en blomma sist?" blev begrepp på 1950-talet när en slogan "slog" och reklam i mångas ögon var en suspekt verksamhet.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789188595478
- Titel
- 50 år med svensk reklam
- Författare
- Wigstrand, Hans, 1949-
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 260 x 329 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1631 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Wigstrand, Hans, 1949-
