-
Den stora Cola-matchen : fördel Pepsi
Inbunden bok. Stockholm : Svenska dagbladet. 1987. 356 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. När Pepsi på allvar börjar satsa på marknadsföring av sin produkt - med Michael Jackson som centralfigur i kampanjen - tvingas Coca-Cola till sist att reagera. Hur? Jo, man satsar på en helt ny produkt. "New Coke" får ersätta den gamla nationaldrycken. Lä läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177381549
- Titel
- Den stora Cola-matchen : fördel Pepsi
- Författare
- Enrico, Roger - Kornbluth, Jesse - Berggren, Sylvia - Dahlberg, Eric - Svenska dagbladet
- Förlag
- Stockholm : Svenska dagbladet
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska dagbladet 9789177381549 -
Praktisk mediakunskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 1980. 72 sidor.
Mycket gott skick. Klammerhäftad. Fåtal understrykningar, i övrigt i nära nyskick. Detta är en introduktion i masskommunikationens teori och praktik med inriktning på kommunikationskanalerna och reklammedier. Den ger basinformation och praktisk vägledning. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144414829
- Titel
- Praktisk mediakunskap
- Författare
- Landerud, Brita
- Utgivningsår
- 1980
- Omfång
- 72 sidor
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur 2 9789144414829 -
Mediaguiden för industriellt mediaval
Häftad bok. Dagens Industri. 1982. 62 sidor.
Nyskick. Oläst. En bok för dem som vill hitta rätt i en komplicerad mediavärld. Innehåller avsnitt om den industriella köpprocessen, beslutsunderlag, arbetsgången i medievalet, mm. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKDagens Industri -
Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kr...
Häftad bok. Liber. 1:1 uppl. 2001. 102 sidor.
Mycket gott skick. Namnad. Understrykningar i text. I boken diskuteras fenomenet varumärkesarkitektur utifrån ett helhetsperspektiv - från strategiska, teoretiska och kritiska utgångspunkter. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147063789
- Titel
- Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik
- Författare
- Uggla, Henrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 102 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 188 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Framtidens varumärkesstrateger måste utvecklas till varumärkesarkitekter. De måste kunna förstå vilken roll ett enskilt varumärke spelar i ett större system.
Läs mer
I boken diskuteras fenomenet varumärkesarkitektur utifrån ett helhetsperspektiv, trender och krafter kopplade till detta fenomen. Boken tar också upp de viktigaste teorierna kring varumärkesarkitektur till granskning och diskuterar semiotikens roll som en dörröppnare för den som vill försöka förstå varumärkenas roll i ett större system av kommunikation.
Om författarna
Henrik Uggla är Ph.D. i Strategic Brand Management. Han forskar kring varumärkesallianser och framtidstrender inom brand management vid INDEK, KTH, i Stockholm.
Liber 1:1 9789147063789 -
Marknadskommunikation
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1984. 560 sidor.
Mycket gott skick. Vikmärken i rygg. Namnad. Understrykningar i kulspets förekommer. Bokhylleslitage. Denna bok ger en grundläggande beskrivning och analys av området marknadskommunikation med stark betoning av delområdet reklam. Boken innehåller ett stort antal referenser läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144437217
- Titel
- Marknadskommunikation
- Författare
- Mårtenson, Rita
- Förlag
- Lund : Studentlitt
- Utgivningsår
- 1984
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9789144437217 -
Resultatinriktad marknadsföring
Häftad bok. Norstedts Juridik AB. 1:13 uppl. 1997. 340 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningar i 12 sidor, i övrigt i nära nyskick. Resultatinriktad marknadsföring år en av de få böcker som förenar teori och praktik, systematik och tillämpad marknadsföring. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789118471018
- Titel
- Resultatinriktad marknadsföring
- Författare
- Evert Gummesson
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 1984
- Omfång
- 340 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 481 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En omfattande, övergripande bok om marknadsföring som ger förståelse för marknadsfunktionen, dess villkor och möjligheter. Förenar teori och praktik, systematik och tillämpad marknadsföring. Författaren har utgått från nya teorier och modeller som presenterats i forskningsrapporter och annan litteratur, från nya strömningar i den praktiska marknadsföringen i organisationer och företag samt från egen forskning, egna erfarenheter och konsultuppdrag.
»Detta är den bästa framställningen av managementorienterad marknadsföring som jag funnit i Skandinavien.» Professor Erik Johnsen, Handelshögskolan i Köpenhamn.
Norstedts Juridik AB 1:13 9789118471018 -
(Re)inventing the brand - can top brands surv...
Häftad bok. Kogan Page. 2001. 234 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningar i kulspets. Försiktigt läst. "After reading Kapfer's book, you'll never again think of a brand as just a name. Several new exciting ideas and perspectives on brand building are offered that have been absent from our literature." Philip Ko läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780749435936
- Titel
- (Re)inventing the brand - can top brands survive the new market realities?
- Författare
- Kapferer, Jean-Noël
- Förlag
- Kogan Page
- Utgivningsår
- 2001
- Bandtyp
- PBK
- Språk
- English
Kogan Page 9780749435936 -
Strategic Brand Management. Creating and Sust...
Häftad bok. Kogan Page London. Second edition uppl. 2000. 443 sidor.
Mycket gott skick. Något sned rygg. Namnad. Owner's signature. Understrykningar. Underlined texts. This book deals with the concept and practice of brand management in its totality. The new edition is packed with examples and case studies of brands from throughout the world läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780749420697
- Titel
- Strategic brand management - creating and sustaining brand equity long term
- Författare
- Kapferer, Jean-Noël
- Förlag
- Kogan Page
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 443 sidor
- Bandtyp
- HFT
- Språk
- English
Kogan Page London Second edition 9780749420697 -
The New Marketing Manifesto The 12 Rules for...
Häftad bok. TEXERE Publishing London. 2000. 254 sidor.
ISBN 9781587990243
Nära nyskick. Oläst.Unread copy. Namnad. Owner's signature. This is a pioneering book that sets out the 12 new marketing rules for anyone aiming to build tomorrow's successful brand and company. It contains a host of recent examples of luminous, successful brands that läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKTEXERE Publishing London 9781587990243 -
Marketing management : analysis, planning, an...
Häftad bok. Englewood Cliffs, N.J ; London : Prentice-Hall. Third edition uppl. 1976. 529 sidor.
Mycket gott skick. Namnad. Understrykningar och textmarkeringar förekommer. Fläck på insidan av främre omslaget. Den ikoniska, klassiska boken om marketing management. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780135579671
- Titel
- Marketing management : analysis, planning, and control
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- Englewood Cliffs, N.J ; London : Prentice-Hall
- Språk
- English
Englewood Cliffs, N.J ; London : Prentice-Hall Third edition 9780135579671 -
Marknadsplanering : ett sätt att skapa nya pr...
Häftad bok. Lund : Studentlitt. 1976. 152 sidor.
Mycket gott skick. Namnad. Understrykningar i kulspets i de första 36 sidorna. Rätt utformad kan en marknadsplaneringsrutin bli ett hjälpmedel för den enskilde beslutsfattaren att upptäcka och strukturera problem som han inte tidigare sett. Bokens syfte är att väcka en di läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144405810
- Titel
- Marknadsplanering : ett sätt att skapa nya problem?
- Författare
- Håkansson, Håkan - Snehota, Ivan
- Förlag
- Lund : Studentlitt
- Utgivningsår
- 1976
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitt 9789144405810 -
Integrerad kommunikation - i praktiken
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2004. 128 sidor.
Nyskick. Kartonnage. Oläst. Boken ger en översikt över vad integrerad kommunikation är och utvecklar den teori som finns inom området. Med hjälp av typiska problem som informatörer och kommunikatörer ofta ställs inför visar författaren hur man kan få integrerad ko läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147073368
- Titel
- Integrerad kommunikation - i praktiken
- Författare
- Lesley, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 309 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att få allt som kommuniceras att uttrycka samma sak är en dröm för de flesta kommunikatörer och informatörer. I praktiken finns det dock många hinder som kan vara svåra att ta sig över. Integrerad kommunikation kan uttryckas som ”samma budskap i alla kanaler samtidigt”. Förutom att samordna budskap, kanaler och tid handlar integrerad kommunikation om att förmedla en berättelse så att den uppfattas som en helhet.
Om författarna
Ulf Lesley är förmodligen en av Sveriges mest erfarna kommunikatörer när det gäller att arbeta praktiskt med integrerande kommunikation. Han har framgångsrikt lanserat ett stort antal kommunikationskoncept och globala kampanjer baserade på integrerad kommunikation.
Liber 1:1 9789147073368 -
Kommersiell masskommunikationsplanering : med...
Häftad bok. Lund Studentlitteratur. 1975. 223 sidor.
Nära nyskick. Namnad. Författaren presenterar en egen planeringsmodell som med framgång använts i flera stora företags marknadsföring. Varje planerings- och beslutssteg i modellen beskrivs utförligt i konkreta former och kan i vissa delar betraktas som en ren handbok läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172060487
- Titel
- Kommersiell masskommunikationsplanering : med viss tyngdpunkt på val av kommunikationsinnehåll
- Författare
- Bohlin, Lars
- Förlag
- Malmö : Hermod - Studentlitt
- Utgivningsår
- 1973
- Språk
- Svenska
Lund Studentlitteratur 9789172060487 -
Internationell marknadskommunikation
Häftad bok. Stockholm : Prisma ; [Solna] : [Seelig. 1972. 221 sidor.
Mycket gott skick. Namnad, Boken behandlar exportföretagens informationsutbyte med sina kunder i utlandet. Utgångspunkten är hur detta utbyte styrs i internationellt förgrenade företag. Ett problemområde som behandlas ingående är reklam. Arbetet bygger på teoretisk analys o läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789151805290
- Titel
- Internationell marknadskommunikation
- Författare
- Tornberg, Georg
- Förlag
- Stockholm : Prisma ; [Solna] : [Seelig
- Utgivningsår
- 1972
- Språk
- Svenska
Stockholm : Prisma ; [Solna] : [Seelig 9789151805290 -
Strategic Marketing Communications New ways t...
Häftad bok. Kogan Page London. Revised edition uppl. 1999. 300 sidor.
Mycket gott skick. Namnad. 22 sidor är understrukna i kulspets (kapitlet om brands) I övrigt är boken oläst. This is not an ordinary textbook. It is an interactive learning tool packed with practical examples, short cases, model documents and checklists to help you build c läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780749429188
- Titel
- Strategic marketing communications - new ways to build and integrate communication
- Författare
- Smith, Paul
- Förlag
- Kogan Page
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- PBK
- Språk
- English
Kogan Page London Revised edition 9780749429188 -
Hur du lyckas med namn och varumärken
Häftad bok. Skriptor Stockholm. 41 sidor.
Mycket gott skick. Format: 12,5 x 15 cm. Enstaka understrykningar. Bra namn är värdefulla. De kan laddas och marknadsföras. De kan ge identitet åt produkter och företag. De kan registreras och skydda mot intrång. I denna skrift ger Namnbyrån Skriptor råd i arbetet med namnf läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSkriptor Stockholm -
International Marketing (ISE) International S...
Häftad bok. South western. 7th edition uppl. 2003. 736 sidor.
Nyskick. Format: 27,5 x 21,5 cm. Oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780324282894
- Titel
- International Marketing (ISE)
- Författare
- CZINKOTA - RONKAINEN
- Förlag
- South western
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 736 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 215 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1440 g
- Språk
- Svenska
South western 7th edition 9780324282894 -
Processen Vägen till framgångsrika varumärke...
Häftad bok. Brand Management. 78 sidor.
Mycket gott skick. Format: 14 x 14 cm. Understrykningar i kulspets på några av sidorna i början. Vi har sammanställt vår syn på varumärken och hur vi arbetar med dem, dvs vår arbetsprocess, i denna bok som vi döpt till Processen. Den vänder sig till dig som, liksom vi, tror läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBrand Management -
Tingel Tangel på Tyrol
Övrigt tryckt och skrivet. 1990.
Nyskick. Programhäfte tryckt på brunt kraftigt papper med meny för revyn Tingel tangen på Tyrol med bl a Povel Ramel, Hans Alfredson, Siw Malmkvist, Lotta Ramel, Mille Schmidt och Hans Klinga. Alla menytexter genomsyrade av den halsbrytande humor som kännetecknade läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
SABA radio- och TV-produkter m.m. 1970/71
Övrigt tryckt och skrivet. SABA Radio Products AB Sverige. 1970. 24 sidor.
Mycket gott skick. SABA Geräteprogramm på svenska : Tv-apparater, transistorradio, radioapparater,skivspelare, stereoförstärkare, bandspelare, högtalare, kassettbandspelare. Prisuppgifter på vissa produkter handskrivna i kulspets. SABA var ett tyskt familjeföretag och leda läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSABA Radio Products AB Sverige -
Power Macintosh Datorer och bildskärmar
Övrigt tryckt och skrivet. Apple Computer AB Kista-Stockholm. 1997. 6 + 8 sidor.
Mycket gott skick. Broschyr över Power Macintosh datorer 4400-serien, 7300-serien, 8600/200, 9600-serien, 9600/200MP samt Apple Multiple Scan 1705 färgskärm, AppleVision 1710 färgskärm; AppleVision 1710SV färgskärm; Apple Vision 850 färgskärm och Apple 850AV färgskärm. Dess läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKApple Computer AB Kista-Stockholm -
Kunderapporten
Häftad bok. Kunde & Co Stockholm. 1998. 118 sidor.
Nyskick. Format 24,5 x 32 cm. Boken innehåller 21 fallstudier som beskriver hur reklambyrån Kunde &Co gått tillväga i olika typer av marknadsföringsuppdrag åt sina kunder. Några av fallen rör Ving, Wicanders, Ferrosan, HTH, Fazer, Telia och Philips. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKKunde & Co Stockholm -
Hur man lyckas med sin marknadsföring utan at...
Häftad bok. Stig Tjernquist Annonsbyrå. 16 sidor.
Mycket gott skick. Illustrerad broschyr för Stig Tjernquist Annonsbyrå i Stockholm. Format: 24,5 x 27 cm.
"Många listiga vargar har säkert lyckats hitta en annonsbyrå som passar dom. Men många har inte lyckats hitta den rätta samarbetspartnern. Trots att dom använt all sin läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStig Tjernquist Annonsbyrå -
Sveriges starkaste sidor Tidningen om kommuni...
Tidning, tidskrift. Dagens Nyheter Göteborgs-Posten Sussvenska Dagbladet. 24 sidor.
Nära nyskick. Format: 40 x 56 cm. Limhäftad. Ur innehållet: Concept är en styrelsefråga; Kåseri av Ingemar Unge: Lasse Hall, Ove Pihl, Sören Blanking, Janne Bengtsson, Björn Schumacher, Alf Mork, Mats Alinder, Lasse Collin om reklamtrender. Om Brindfors kampanj för Inr läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKDagens Nyheter Göteborgs-Posten Sussvenska Dagbladet -
Broadsheet Göteborgs-Postens tidning om forma...
Tidning, tidskrift. Göteborgs-Posten. 20 sidor.
Nära nyskick. Format 40 x 56 cm. Klammerhäftad. Bilden visar tidningen i vikt form. Tryckt på tjockt tidningspapper. En tidning om reklamkampanjer från tidigt 90-tal. Ur innehållet: Slaget om pensionsmiljarderna; X2000 en rallarswing mot flyget; SAS motdrag mot X2000 s läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKGöteborgs-Posten -
Via Tvättbok Cylinda Tvättautomater
Häftad bok. Hushållsinformation Stockholm. 16 sidor.
Mycket gott skick. Ett häfte om tvätt och tvättråd samt bruksanvisning för Asea-Skandia Cylinda Exklusiv 240; 120, Lill Exklusiv 600; Automat Special och Delautomatisk. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHushållsinformation Stockholm -
Företag och marknad - Praktikfall och övninga...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1994. 260 sidor.
Nära nyskick. Boken består av tre större autentiska praktikfall som skänker liv åt företagsekonomiska teorier. Dessutom finns instuderingshjälp i form av frågor och övningar, som fungerar som kontroll på att du tillägnat dig grundbokens kunskaper. Grundboken heter Före läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144465319
- Titel
- Företag och marknad - Praktikfall och övningar
- Författare
- Jörgen m.fl. Ljung
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 260 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 850 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144465319 -
Handbok i relationsmarknadsföring
Inbunden bok. Egmont Richter AB Malmö. 1 uppl. 1999. 347 sidor.
Nyskick. Kartonnage. Oläst bok. I denna handbok lär du dig bl a fokusera på kunden. Författarna visa hur du med lyhördhet för den individuella kundens behov kan stärka företagets kundrelationer istf. att koncentrera dig på en ökad marknadsandel. De förklarar de st läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177091760
- Titel
- Handbok i relationsmarknadsföring
- Författare
- Don Peppers
- Förlag
- Damm Förlag AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 385 g
- Språk
- Svenska
Egmont Richter AB Malmö 1 9177091760 -
Coca-Cola- Den nya, utförliga handeboken
Häftad bok. Könemann. 1 uppl. 1999. 80 sidor.
Nyskick. Format: 14,5 x 19,5 cm. Med den här handboken får man en tydlig inblick i det väldiga utbud av samlarartiklar som finns utgivet av Coca-Cola. Här finns flaskorna, glasen, brickorna, skyltarna, klockorna, leksakerna, spelen och mycket mer. Här finns även e läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 3829024312
- Titel
- Coca-Cola- Den nya, utförliga handeboken
- Förlag
- Läsförlaget
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 80 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 145 x 195 mm Ryggbredd 5 mm
- Vikt
- 140 g
- Språk
- Svenska
Könemann 1 3829024312 -
www.torget.se : den fantastiska historien om...
Inbunden bok. Stockholm : Wahlström & Widstrand : Bonnier Icon Publishing. 1999. 178 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Format: 20,5 x 22 cm. Det här är berättelsen om hur det gick till när Postens satsning på marknads- och mötesplatsen Torget blev den första stora riktigt lyckade internetsatsningen i Europa. Det är en underhållande success story. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9146174087
- Titel
- www.torget.se : den fantastiska historien om ett av världens mest framgångsrika Internetprojekt
- Författare
- Hörnfeldt, Erik - Hansson, Mattias - Andersson, Billy
- Förlag
- Stockholm : Wahlström & Widstrand : Bonnier Icon Publishing
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Stockholm : Wahlström & Widstrand : Bonnier Icon Publishing 9146174087
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
