Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik

Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik

Häftad bok. Liber. 1:1 uppl. 2001. 102 sidor.

Mycket gott skick. Namnad. Understrykningar i text. I boken diskuteras fenomenet varumärkesarkitektur utifrån ett helhetsperspektiv - från strategiska, teoretiska och kritiska utgångspunkter.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147063789
Titel
Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik
Författare
Uggla, Henrik
Förlag
Liber
Utgivningsår
2001
Omfång
102 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
188 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Framtidens varumärkesstrateger måste utvecklas till varumärkesarkitekter. De måste kunna förstå vilken roll ett enskilt varumärke spelar i ett större system.

Läs mer
I boken diskuteras fenomenet varumärkesarkitektur utifrån ett helhetsperspektiv, trender och krafter kopplade till detta fenomen. Boken tar också upp de viktigaste teorierna kring varumärkesarkitektur till granskning och diskuterar semiotikens roll som en dörröppnare för den som vill försöka förstå varumärkenas roll i ett större system av kommunikation.

Om författarna
Henrik Uggla är Ph.D. i Strategic Brand Management. Han forskar kring varumärkesallianser och framtidstrender inom brand management vid INDEK, KTH, i Stockholm.