-
Mätning av tjänstekvalitet i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1998. 202 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914400706x
- Titel
- Mätning av tjänstekvalitet i praktiken
- Författare
- Bo Edvardsson - Tobias Andersson - Mattias Sandén - Björn Waller
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 202 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kvalitet framställs ofta som det viktigaste konkurrensmedlet och en förutsättning för lönsamhet. Det är därför nödvändigt att kunna mäta och värdera den kvalitet man erbjuder sina kunder. Kundupplevd kvalitet har blivit ett av de viktigaste måtten på hur väl en verksamhet fungerar.Många ser en möjlighet i att uppnå kvalitet genom att till exempel kvalitetscertifiera sig. En certifiering skapar goda förutsättningar för den som vill nå en viss kvalitetsnivå, men den säger inte något om hur hög denna nivå är. Om man inte kombinerar en kvalitetscertifiering med en kvalitetsmätning finns en risk att man ”bygger in” fel kvalitet.De flesta organisationer saknar den kunskap och de verktyg som krävs för att mäta kvalitet. Denna bok är främst avsedd att fungera som en ”verktygslåda” och handbok som ger företag, offentliga verksamheter och studenter vid högskolor och universitet en god bild av hur man praktiskt kan genomföra en kvalitetsmätning. Den ger också en översiktlig beskrivning av aktuella teoretiska resonemang som är viktiga att känna till när man arbetar med att utveckla kvalitet i tjänsteverksamheter
Studentlitteratur AB 1 914400706x
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn