-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9185015083
- Titel
- Protokollet
- Författare
- Popova, Susanna
- Förlag
- Bonnier Fakta
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 145 x 210 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 377 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ProtokolletESTONIA. Därför kommer det att hända igen.Vems fel var det att Estonia sjönk? Varför har hela ansvarsfrågan tystats ner och hur kommer det sig att protokollet från Sjöfartsverkets inspektion var förfalskat i haverikommissionens rapport? Kan man lita på den svenska sjösäkerheten? Kan det hända igen?Den 28 september 1994 sjönk passagerarfärjan m/s Estonia i Östersjön. 852 personer miste livet. I december 1997 förklarade haverikommissionen att det inte fanns någon att utpeka som ansvarig för katastrofen. Men det finns en förbisedd händelse som ställer ansvarsfrågan i annat ljus. När det svenska Sjöfartsverket inspekterade Estonia timmarna före avgång fann man henne sjöoduglig. Trots det så stoppade man inte fartyget och bröt därmed mot internationella sjölagar. När Estonia sju timmar efter avfärd sjönk, var Sjöfartsverkets ansvar uppenbart.Susanna Popova har varit verksam skribent i tjugo år och var senast chefredaktör på Moderna Tider. Tidigare arbetade hon på bland annat Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter.Mats Holm har varit verksam som journalist i tio år och bland annat bevakat Sparbanken Västrättegången. Han har arbetat som reporter för Dagens Nyheter och var senast redaktör på Moderna Tider.
Bonnier Fakta 9185015083 -
Protokollet. Estonia. Därför kommer det att h...
Häftad bok. Bonnier Fakta. 2003. 240 sidor.
Nära nyskick. Sällsynt och eftersökt. Recensionsex med stämpel på främre snittet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185015085
- Titel
- Protokollet
- Författare
- Popova, Susanna
- Förlag
- Bonnier Fakta
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 145 x 210 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 377 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ProtokolletESTONIA. Därför kommer det att hända igen.Vems fel var det att Estonia sjönk? Varför har hela ansvarsfrågan tystats ner och hur kommer det sig att protokollet från Sjöfartsverkets inspektion var förfalskat i haverikommissionens rapport? Kan man lita på den svenska sjösäkerheten? Kan det hända igen?Den 28 september 1994 sjönk passagerarfärjan m/s Estonia i Östersjön. 852 personer miste livet. I december 1997 förklarade haverikommissionen att det inte fanns någon att utpeka som ansvarig för katastrofen. Men det finns en förbisedd händelse som ställer ansvarsfrågan i annat ljus. När det svenska Sjöfartsverket inspekterade Estonia timmarna före avgång fann man henne sjöoduglig. Trots det så stoppade man inte fartyget och bröt därmed mot internationella sjölagar. När Estonia sju timmar efter avfärd sjönk, var Sjöfartsverkets ansvar uppenbart.Susanna Popova har varit verksam skribent i tjugo år och var senast chefredaktör på Moderna Tider. Tidigare arbetade hon på bland annat Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter.Mats Holm har varit verksam som journalist i tio år och bland annat bevakat Sparbanken Västrättegången. Han har arbetat som reporter för Dagens Nyheter och var senast redaktör på Moderna Tider.
Bonnier Fakta 9789185015085
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn