-
Handling och existens. Anarkoexistensiell ana...
19781978, originalomslag i rakt och rent skick utan namn eller slitage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseri...
Om det normativas betydelse för företagens, industrins och teknologins ekonomi. Korpen 1981. Illustr 186 s. Häftad ,
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseri...
Bokförlaget Korpen, 1981. 186 s. + tryckt omslag. Bra skick. [6A]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917374011X
- Titel
- Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen
- Författare
- Pierre Guillet de Monthoux
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1981
- Omfång
- 186 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 140 x 212 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Pierre Guillet de Monthoux är teknologie doktor och docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet. "Doktor Kant och den oekonomiska ratinaliseringen" är en fristående fortsättning på författarens bok "Handling och existens" från 1978.
917374011X -
Konstföretaget
Bokförlag: Korpen. ISBN: År 1998. Häftad med vikärmar. blyertesunderstryknig på ett fåtal sidor. Mkt gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
9789173744409 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9177420209
- Titel
- Agar Agar
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Lund : Bakhåll
- Utgivningsår
- 1985
- Språk
- Svenska
9177420209 -
-
-
Konstföretaget. Mellan spektakelkultur och ku...
Korpen, 1998, Häftad, 269s. Ngt. solkigt omslag, övrig mkt. gott skick+
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Vi skiter i Godot. Fem dagars intensiv handli...
NU 1981 2:a upplagan
Paperback 126s. Gott skickInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
9173744409 -
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn