-
Relsamling i marknadsrätt
Häftad bok. Norstedts Juridik. 1 uppl. 1993. 341 sidor.
Gott skick. En samling av lagregler och andra normer som reglerar reklam- och marknadsföringsåtgärder i Sverige.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138502127
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Norstedts Juridik 1 9138502127 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 16 uppl. 2013. 388 sidor.
Mycket gott skick. Inga understrykningar eller anteckningar. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144082493
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 388 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 568 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas utförligt marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EUharmoniserade marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med den omarbetade konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutor och bestickning behandlas, liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom den nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel. En nyhet i denna 16:e upplaga är en genomgång av frågor och problem som kan uppstå vid marknadsföring i sociala medier. I det sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagar som påverkar marknadsföringen.
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sextonde upplagan
Studentlitteratur AB 16 9789144082493 -
Praktisk marknadsrätt
Inbunden bok. Norstedts Juridik. 8 uppl. 2010. 960 sidor.
Mycket gott skick. Ett fint exemplar med små spår av hantering och läsning. En blyertsanteckning på försättsbladet. Någon enstaka annan markering kan upptäckas i boken, liksom något uträtat hundöra.
"Praktisk marknadsrätt är en användbar handbok för det dagliga arbetet läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139108726
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Norstedts Juridik
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 960 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 179 x 250 mm Ryggbredd 42 mm
- Vikt
- 1678 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Handbok för yrkesverksamma inom marknadsföring och för jurister. Den är även kursbok inom reklamutbildningar, speciellt till s.k. ARU-ansvariga. Den innehåller en detaljerad och rikt illustrerad genomgång av rättsreglerna. En viktig nyhet är den nya, EU-anpassade marknadsföringslag som trätt i kraft 2008. Förändringar har skett inom upphovsrätt, mönsterrätt, läkemedelsreklam och etikfrågor, liksom i reglerna om otillbörlig marknadsföring samt direktreklam.
Norstedts Juridik 8 9789139108726 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 18 uppl. 2019. 260 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144128597
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 260 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna artonde upplaga av Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen. Därutöver framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 18 9789144128597 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 13 uppl. 2004. 211 sidor.
Gott skick. Understrykningar och några marginalanteckningar i blyerts. Inplastat utgallrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037189
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 386 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företagen och ett rimligt skydd för konsumenterna. Den EU-anpassade Marknadsföringslagen ger spelreglerna för reklam och marknadsföring även i den nya ekonomin. Nya regler om obeställd reklam, garantier, jämförande reklam och distansavtal vid e-handel har ändrat spelreglerna och den helt igenom EU-anpassade Konkurrenslagen bäddar för ett ökat konkurrenstryck. Dessa samhällets styrmedel kompletteras av näringslivets egenåtgärder som ger uttryck för vad som är god affärssed i form av etiska normer för marknadsföring, t ex när det gäller könsdiskriminerande reklam och stötande reklam.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 13 9789144037189 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 18 uppl. 2019. 260 sidor.
Nära nyskick. I mycket fint skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144128597
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 260 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna artonde upplaga av Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen. Därutöver framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 18 9789144128597 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Sjuttonde upplagan, andra tryckningen uppl. 2017. 250 sidor.
Nyskick. 22,3 x 15,5 cm. 365 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144112046
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 377 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen.
I denna upplaga beskrivs bland annat den nya domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sjuttonde upplagan
Studentlitteratur AB Sjuttonde upplagan, andra tryckningen 9789144112046 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 15 uppl. 2010. 314 sidor.
Nyskick. 22,3 x 15,6 cm. 471 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144059594
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 465 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I denna den 15:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EU-harmoniserade Marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring med nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel.
I sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagarna som påverkar marknadsföringen på ett mera påtagligt sätt.
Boken är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar, liksom hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 15 9789144059594 -
Regelsamling i marknadsrätt
Häftad bok. Malmö : LiberLäromedel/Hermod ; Stockholm ; Lund : Konsultbyrån för marknadsrätt. 1981.
Mycket gott skick. Namnad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123810483
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Konsultbyrån för marknadsrätt - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Förlag
- Malmö : LiberLäromedel/Hermod ; Stockholm ; Lund : Konsultbyrån för marknadsrätt
- Utgivningsår
- 1981
- Språk
- Svenska
Malmö : LiberLäromedel/Hermod ; Stockholm ; Lund : Konsultbyrån för marknadsrätt 9123810483 -
Praktikuppgifter i marknadsrätt
Häftad bok. Malmö : Liber Hermod ; Stockholm ; Lund : Konsultbyrån för marknadsrätt. 1982.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123978120
- Titel
- Praktikuppgifter i marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Förlag
- Malmö : Liber Hermod ; Stockholm ; Lund : Konsultbyrån för marknadsrätt
- Utgivningsår
- 1982
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber Hermod ; Stockholm ; Lund : Konsultbyrån för marknadsrätt 9123978120 -
Praktisk marknadsrätt
Inbunden bok. Malmö : LiberLäromedel/Hermod ; Stockholm ; Lund : Konsultbyrån för marknadsrätt. 1983.
Gott skick. Namnad. Understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123810521
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Förlag
- Malmö : LiberLäromedel/Hermod ; Stockholm ; Lund : Konsultbyrån för marknadsrätt
- Utgivningsår
- 1983
- Språk
- Svenska
Malmö : LiberLäromedel/Hermod ; Stockholm ; Lund : Konsultbyrån för marknadsrätt 9123810521 -
Konsumenttjänstlagen : kommentar, lagtext, ex...
Häftad bok. 2019. 84 sidor.
Mycket gott skick. Några understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144449119
- Titel
- Konsumenttjänstlagen : kommentar, lagtext, exempel på standardavtal
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
9144449119 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 13 uppl. 2004. 211 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037189
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 386 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företagen och ett rimligt skydd för konsumenterna. Den EU-anpassade Marknadsföringslagen ger spelreglerna för reklam och marknadsföring även i den nya ekonomin. Nya regler om obeställd reklam, garantier, jämförande reklam och distansavtal vid e-handel har ändrat spelreglerna och den helt igenom EU-anpassade Konkurrenslagen bäddar för ett ökat konkurrenstryck. Dessa samhällets styrmedel kompletteras av näringslivets egenåtgärder som ger uttryck för vad som är god affärssed i form av etiska normer för marknadsföring, t ex när det gäller könsdiskriminerande reklam och stötande reklam.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 13 9789144037189 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 15 uppl. 2009. 314 sidor.
Hyggligt skick. Finns en böjelse i boken, så att exemplaret är en aning "kurvig".
Finns några slitningar på omslaget.
Bokens innehåll är utan anteckningar och understrykningar. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144059594
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 465 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I denna den 15:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EU-harmoniserade Marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring med nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel.
I sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagarna som påverkar marknadsföringen på ett mera påtagligt sätt.
Boken är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar, liksom hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 15 9789144059594 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. uppl.17:1. 2016. 250 s. 15,5 x 22cm. Små bruksspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144112046
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 377 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen.
I denna upplaga beskrivs bland annat den nya domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sjuttonde upplagan
9789144112046 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 14 uppl. 2008. 285 sidor.
Mycket gott skick. Utgallrad bok.
Finns få tecken på användning.
Utan anteckningar eller understrykningar.
Har mer kurslitteratur på min sida.
Fråga gärna om du söker efter någonting. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 14 9789144053790 -
Rätt och fel i annonsen
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 1996. 116 sidor.
Nyskick. En annons får inte uformas hur som helst. Det finns en mängd regler som styr textinnehåll, bildmässig framställning, reklammarkering, prisangivelser, rabattmärkeserbjudanden, lotterier, pristävlingar etc. Denna bok tar sikte på reglerna för dagspressanno läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175881276
- Titel
- Rätt och fel i annonsen
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Gustafsson, Lena
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1996
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 235 g
- Språk
- Svenska
Bokförlaget Forum 9175881276 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Ny upplaga uppl. 2008. 285 sidor.
Nyskick. Namnteckning överst på titelsidan. 22,4 x 15,7 cm. 467 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB Ny upplaga 9789144053790 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144017103
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9144017103 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 11 uppl. 2005. 197 sidor.
Mycket gott skick. Enstaka markeringar med överstrykningspenna, annars gott ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017105
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 11 9789144017105 -
Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 236 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144037252
- Titel
- Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets marknadsetiska egenåtgärder
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok om praktisk marknadsföringsetik diskuteras förhållandet mellan etik och juridik rent generellt men också i ett branschperspektiv. Stötande, upprörande eller otäck reklam är typiska etiska frågor medan exempelvis uppmaningar att bryta mot lagar och andra regler i marknadsföringen mycket väl kan bedömas strida mot den rättsliga normen god marknadsföringssed i marknadsföringslagen. Internationella Handelskammarens Grundregler för reklam har en stark påverkan när det gäller innehållet i den etiska normen god affärssed, som i huvudsak bildar grunden för god marknadsföringssed. Här sker en spännande interaktion mellan juridiken och etiken. Könsdiskriminerande reklam är ett annat exempel på en typ av marknadsföring som inte är rättsligt reglerad utan enbart en etisk bedömningsfråga. I boken refereras flera avgöranden av näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam. När är muta och bestickning olagligt respektive oetiskt? Institutet Mot Mutor och deras etiska rekommendationer refereras men också Systembolagets egna etiska regler för de anställdas uppträdande gentemot leverantörer. Livsmedelsbranschens bedömningsnämnd för kost- och hälsainformation och läkemedelsbranschens etiska bedömningsnämnd NBL tas också upp. Slutligen återges hur ett internationellt verksamt storföretag agerar när det gäller marknadsföringsetiken.
Studentlitteratur AB 1 9144037252 -
Regelsamling i marknadsrätt
Häftad bok. Norstedts Juridik. 13 uppl. 2013. 567 sidor.
Gott skick. Använt men tämligen välbevarat exemplar. Tidigare ägare har markerat ut bokens olika delar med märkflikar, för att det ska vara lättare att orientera sig i boken. Vissa delar i boken har även markeringar, med överstrykningspenna. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139113362
- Titel
- Regelsamling i marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Norstedts Juridik
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 567 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 245 mm Ryggbredd 36 mm
- Vikt
- 952 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en samling av lagregler och andra normer som reglerar företagens reklam- och marknadsföringsåtgärder samt konsumenternas ställning på den svenska marknaden. Regelsamlingen är ett komplement till handboken Praktisk marknadsrätt och kan även tack vare att den innehåller ett centralt och värdefullt urval av både juridiska och etiska regler användas separat eller tillsammans med annan litteratur på området. Den trettonde upplagan av Regelsamling i marknadsrätt är uppdaterad till den 20 juni 2012 och innehåller bl.a. följande: Marknadsföringslagen. ICC:s Regler för reklam och marknadskommunikation. Ett urval av Konsumentverkets riktlinjer och föreskrifter. De nordiska konsumentombudsmännens gemensamma ståndpunkter bl.a. ang. marknadsföring via sociala medier. Upphovsrättslagen. Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt. Regler om givande och tagande av muta, lotterilagen. Radio- och TV-lagen. Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster. Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor. Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd. Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam. Den moderniserade konkurrenslagstiftningen och annan central näringsrättslig lagstiftning. Den köprättsliga lagstiftningen köplagen, konsumentköplagen och konsumenttjänstlagen samt konsumentkreditlagen. Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna. Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel, läkemedel och kemiska produkter. Lag om skydd för företagshemligheter. Kriterier för bedömning av könsdiskriminerandereklam. Förteckning över EU-direktiv och normer i urval.Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom marknadsrättens område.
Norstedts Juridik 13 9789139113362 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [...
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 8 uppl. 1999.
Hyggligt skick. Markeringa med överstrykningspenna, gott arbetsex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412487
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [med nya marknadsföringslagen]
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 8 9144412487 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 11 uppl. 2005.
Gott skick. Blyertsunderstrykningar, annars fint ex.
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieför läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017103
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 11 9144017103 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 14 uppl. 2008. 285 sidor.
Nyskick. Namnteckning överst på förtitelsidan. 22,2 x 15,5 cm. 466 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 14 9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur. 5 uppl. 1987. 136 sidor.
Gott skick. 15,5 x 22 cm. En del sv/v Illustr. Namnt på titelbladet. Understrykningar i ljus blyerts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412452
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur 5 9144412452 -
Praktisk informationsrätt
Inbunden bok. Industrilitteratur. 1996. 162 sidor.
Gott skick. Några understrykningar finns
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171990461
- Titel
- Författare
- Lundberg, Christina
- Förlag
- Industrilitteratur
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Praktisk informationsrätt är en konkret handbok och lärobok inom det nya ämnesområdet informationsrätt. För första gången behandlas här de regler - juridiskt bindande såväl som etiska - som var och en som producerar, använder, sprider eller bearbetar information måste känna till.
Boken, som redovisar en mängd klargörande exempel på uppmärksammade fall, består av följande huvuddelar: Icke-kommerisell information. Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Kommersiell information. Den nya Marknadsföringslagen - vem ansvarar? Copyright. Upphovsrättslagen, avtal om media. Företagens information. Lagstiftning och börskontrakt. Lojalitetsplikt. Sanktioner och skadestånd.
Industrilitteratur 9171990461 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 17 uppl. 2016. 250 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144112046
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 377 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen.
I denna upplaga beskrivs bland annat den nya domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sjuttonde upplagan
Studentlitteratur AB 17 9789144112046 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1987. 134 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412452
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9144412452 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. Sjätte uppl. 1990. 167 sidor.
Mycket gott skick. Boken är lämplig för grundläggande kurser i marknadsföring, men även fr det dagliga arbetet i företaget och på annons.och reklambyråer.
Författaren Carl Anders Svensson är jur kand och VD i konsultbyrån för maknadsrätt AB ett expertorgan i marknadsrätts läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412460
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur Sjätte 9144412460
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn