-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144379418
- Titel
- Pedagogisk filosofi
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje pedagog bör bilda sig en uppfattning om de filosofiska frågor som utgör grunden för all pedagogisk verksamhet. Vilken uppgift skall pedagogiken ha i samhället? Skall skolan vara kulturreproducerande eller kulturförändrande? I denna grundläggande lärobok ges en bred översikt över den pedagogiska filosofin. I boken redovisas och jämförs ett antal filosofiska skolbildningar. Inom varje skolbildning behandlas olika filosofers syn på bl.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144379418 -
Pedagogisk filosofi
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1997. 239 sidor.
Gott skick. Understrykningar i bläck förekommer genomgående.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144379412
- Titel
- Pedagogisk filosofi
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje pedagog bör bilda sig en uppfattning om de filosofiska frågor som utgör grunden för all pedagogisk verksamhet. Vilken uppgift skall pedagogiken ha i samhället? Skall skolan vara kulturreproducerande eller kulturförändrande? I denna grundläggande lärobok ges en bred översikt över den pedagogiska filosofin. I boken redovisas och jämförs ett antal filosofiska skolbildningar. Inom varje skolbildning behandlas olika filosofers syn på bl.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144379412 -
Pedagogisk filosofi
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1994. 239 sidor.
Gott skick. Överstruket namn. Annars mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144379418
- Titel
- Pedagogisk filosofi
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje pedagog bör bilda sig en uppfattning om de filosofiska frågor som utgör grunden för all pedagogisk verksamhet. Vilken uppgift skall pedagogiken ha i samhället? Skall skolan vara kulturreproducerande eller kulturförändrande? I denna grundläggande lärobok ges en bred översikt över den pedagogiska filosofin. I boken redovisas och jämförs ett antal filosofiska skolbildningar. Inom varje skolbildning behandlas olika filosofers syn på bl.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144379418 -
Ledarskap i klassrummet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1997. 230 sidor.
Mycket gott skick. Lärarens två roller i klassrummet - att leda och organisera. Detta utmärker ledarskapets kontext och de fem nyckeluppgifterna - kontroll, motivation, planering, gruppering, individualisering. Häftad (mjukband). 8:o. 225x155x13 mm. 340 g. Välvårdat ex, äga läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144003293
- Titel
- Ledarskap i klassrummet
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften classroom management. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144003293 -
Ledarstilar i klassrummet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 246 sidor.
Gott skick. Upplaga 1:11, vissa anteckningar med blyerts. Hylla CL4
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144015750
- Titel
- Ledarstilar i klassrummet
- Författare
- Stensmo, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok fokuserar lärares olikheter. Det finns inget sätt att undervisa, leda och lära som passar alla. Liksom elever måste finna sitt bästa sätt att arbeta och lära, måste lärare söka sitt bästa sätt att undervisa och leda i klassrummet och andra pedagogiska rum. I boken behandlas sex olika ledarstilar som baseras på olika principer och antaganden om människans natur, och om hur undervisning och ledarskap i klassrummet bör utformas. De sex stilarna namnges efter sina upphovsmän: Sonia Burnard, Lee och Marlene Canter, Jacob Kounin, Rudolf Dreikurs, William Glasser och Thomas Gordon.Det som skiljer ledarstilarna starkt åt är deras syn på kontroll i klassrummet. Det finns å ena sidan stilar som grundar sig på att lärarna bör ha kontrollen i klassrummet och å andra sidan de som menar att eleverna bör ha självkontroll. Boken avslutas med ett kapitel där verksamma och blivande lärare ges möjlighet att reflektera över vilken sorts ledare de själva vill vara.Boken är främst avsedd för lärarutbildning samt för lärare i grundskola och gymnasium. Den har också mycket att säga förskollärare, fritidspedagoger, barn- och ungdomsledare, personalutbildare samt ledare för andra pedagogiska verksamheter. Den är lämplig som litteratur på högskole- och universitetskurser i pedagogik samt inom andra beteendevetenskapliga ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9789144015750 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9189040449
- Titel
- Vetenskapsteori och metod för lärare
- Författare
- Stensmo, Christer
- Förlag
- Kunskapsföretaget
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 135 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Stensmo, Christer
Kunskapsföretaget 9189040449 -
Vetenskapsteori och metod för lärare (R5A6)
Inbunden bok. Kunskapsföretaget. 2002. 135 sidor.
Nyskick. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189040449
- Titel
- Vetenskapsteori och metod för lärare
- Författare
- Stensmo, Christer
- Förlag
- Kunskapsföretaget
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 135 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Stensmo, Christer
Kunskapsföretaget 9189040449 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144015750
- Titel
- Ledarstilar i klassrummet
- Författare
- Stensmo, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok fokuserar lärares olikheter. Det finns inget sätt att undervisa, leda och lära som passar alla. Liksom elever måste finna sitt bästa sätt att arbeta och lära, måste lärare söka sitt bästa sätt att undervisa och leda i klassrummet och andra pedagogiska rum. I boken behandlas sex olika ledarstilar som baseras på olika principer och antaganden om människans natur, och om hur undervisning och ledarskap i klassrummet bör utformas. De sex stilarna namnges efter sina upphovsmän: Sonia Burnard, Lee och Marlene Canter, Jacob Kounin, Rudolf Dreikurs, William Glasser och Thomas Gordon.Det som skiljer ledarstilarna starkt åt är deras syn på kontroll i klassrummet. Det finns å ena sidan stilar som grundar sig på att lärarna bör ha kontrollen i klassrummet och å andra sidan de som menar att eleverna bör ha självkontroll. Boken avslutas med ett kapitel där verksamma och blivande lärare ges möjlighet att reflektera över vilken sorts ledare de själva vill vara.Boken är främst avsedd för lärarutbildning samt för lärare i grundskola och gymnasium. Den har också mycket att säga förskollärare, fritidspedagoger, barn- och ungdomsledare, personalutbildare samt ledare för andra pedagogiska verksamheter. Den är lämplig som litteratur på högskole- och universitetskurser i pedagogik samt inom andra beteendevetenskapliga ämnen.
9789144015750 -
Ledarstilar i klassrummet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 246 sidor.
Mycket gott skick. Finns ägarnamn på insidan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144015750
- Titel
- Ledarstilar i klassrummet
- Författare
- Stensmo, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok fokuserar lärares olikheter. Det finns inget sätt att undervisa, leda och lära som passar alla. Liksom elever måste finna sitt bästa sätt att arbeta och lära, måste lärare söka sitt bästa sätt att undervisa och leda i klassrummet och andra pedagogiska rum. I boken behandlas sex olika ledarstilar som baseras på olika principer och antaganden om människans natur, och om hur undervisning och ledarskap i klassrummet bör utformas. De sex stilarna namnges efter sina upphovsmän: Sonia Burnard, Lee och Marlene Canter, Jacob Kounin, Rudolf Dreikurs, William Glasser och Thomas Gordon.Det som skiljer ledarstilarna starkt åt är deras syn på kontroll i klassrummet. Det finns å ena sidan stilar som grundar sig på att lärarna bör ha kontrollen i klassrummet och å andra sidan de som menar att eleverna bör ha självkontroll. Boken avslutas med ett kapitel där verksamma och blivande lärare ges möjlighet att reflektera över vilken sorts ledare de själva vill vara.Boken är främst avsedd för lärarutbildning samt för lärare i grundskola och gymnasium. Den har också mycket att säga förskollärare, fritidspedagoger, barn- och ungdomsledare, personalutbildare samt ledare för andra pedagogiska verksamheter. Den är lämplig som litteratur på högskole- och universitetskurser i pedagogik samt inom andra beteendevetenskapliga ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9789144015750 -
Ledarstilar i klassrummet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 246 sidor.
Mycket gott skick. En använd bok, men i gott skick.
Denna bok fokuserar lärares olikheter. Det finns inget sätt att undervisa, leda och lära som passar alla. Liksom elever måste finna sitt bästa sätt att arbeta och lära, måste lärare söka sitt bästa sätt att undervisa och läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144015750
- Titel
- Ledarstilar i klassrummet
- Författare
- Stensmo, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok fokuserar lärares olikheter. Det finns inget sätt att undervisa, leda och lära som passar alla. Liksom elever måste finna sitt bästa sätt att arbeta och lära, måste lärare söka sitt bästa sätt att undervisa och leda i klassrummet och andra pedagogiska rum. I boken behandlas sex olika ledarstilar som baseras på olika principer och antaganden om människans natur, och om hur undervisning och ledarskap i klassrummet bör utformas. De sex stilarna namnges efter sina upphovsmän: Sonia Burnard, Lee och Marlene Canter, Jacob Kounin, Rudolf Dreikurs, William Glasser och Thomas Gordon.Det som skiljer ledarstilarna starkt åt är deras syn på kontroll i klassrummet. Det finns å ena sidan stilar som grundar sig på att lärarna bör ha kontrollen i klassrummet och å andra sidan de som menar att eleverna bör ha självkontroll. Boken avslutas med ett kapitel där verksamma och blivande lärare ges möjlighet att reflektera över vilken sorts ledare de själva vill vara.Boken är främst avsedd för lärarutbildning samt för lärare i grundskola och gymnasium. Den har också mycket att säga förskollärare, fritidspedagoger, barn- och ungdomsledare, personalutbildare samt ledare för andra pedagogiska verksamheter. Den är lämplig som litteratur på högskole- och universitetskurser i pedagogik samt inom andra beteendevetenskapliga ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9789144015750 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144379412
- Titel
- Pedagogisk filosofi
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje pedagog bör bilda sig en uppfattning om de filosofiska frågor som utgör grunden för all pedagogisk verksamhet. Vilken uppgift skall pedagogiken ha i samhället? Skall skolan vara kulturreproducerande eller kulturförändrande? I denna grundläggande lärobok ges en bred översikt över den pedagogiska filosofin. I boken redovisas och jämförs ett antal filosofiska skolbildningar. Inom varje skolbildning behandlas olika filosofers syn på bl.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144379412 -
Ledarstilar i klassrummet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 246 sidor.
Mycket gott skick. Fåtal understrykningar med blyerts finns i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144015750
- Titel
- Ledarstilar i klassrummet
- Författare
- Stensmo, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok fokuserar lärares olikheter. Det finns inget sätt att undervisa, leda och lära som passar alla. Liksom elever måste finna sitt bästa sätt att arbeta och lära, måste lärare söka sitt bästa sätt att undervisa och leda i klassrummet och andra pedagogiska rum. I boken behandlas sex olika ledarstilar som baseras på olika principer och antaganden om människans natur, och om hur undervisning och ledarskap i klassrummet bör utformas. De sex stilarna namnges efter sina upphovsmän: Sonia Burnard, Lee och Marlene Canter, Jacob Kounin, Rudolf Dreikurs, William Glasser och Thomas Gordon.Det som skiljer ledarstilarna starkt åt är deras syn på kontroll i klassrummet. Det finns å ena sidan stilar som grundar sig på att lärarna bör ha kontrollen i klassrummet och å andra sidan de som menar att eleverna bör ha självkontroll. Boken avslutas med ett kapitel där verksamma och blivande lärare ges möjlighet att reflektera över vilken sorts ledare de själva vill vara.Boken är främst avsedd för lärarutbildning samt för lärare i grundskola och gymnasium. Den har också mycket att säga förskollärare, fritidspedagoger, barn- och ungdomsledare, personalutbildare samt ledare för andra pedagogiska verksamheter. Den är lämplig som litteratur på högskole- och universitetskurser i pedagogik samt inom andra beteendevetenskapliga ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9789144015750 -
Ledarstilar i klassrummet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 246 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144015750
- Titel
- Ledarstilar i klassrummet
- Författare
- Stensmo, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok fokuserar lärares olikheter. Det finns inget sätt att undervisa, leda och lära som passar alla. Liksom elever måste finna sitt bästa sätt att arbeta och lära, måste lärare söka sitt bästa sätt att undervisa och leda i klassrummet och andra pedagogiska rum. I boken behandlas sex olika ledarstilar som baseras på olika principer och antaganden om människans natur, och om hur undervisning och ledarskap i klassrummet bör utformas. De sex stilarna namnges efter sina upphovsmän: Sonia Burnard, Lee och Marlene Canter, Jacob Kounin, Rudolf Dreikurs, William Glasser och Thomas Gordon.Det som skiljer ledarstilarna starkt åt är deras syn på kontroll i klassrummet. Det finns å ena sidan stilar som grundar sig på att lärarna bör ha kontrollen i klassrummet och å andra sidan de som menar att eleverna bör ha självkontroll. Boken avslutas med ett kapitel där verksamma och blivande lärare ges möjlighet att reflektera över vilken sorts ledare de själva vill vara.Boken är främst avsedd för lärarutbildning samt för lärare i grundskola och gymnasium. Den har också mycket att säga förskollärare, fritidspedagoger, barn- och ungdomsledare, personalutbildare samt ledare för andra pedagogiska verksamheter. Den är lämplig som litteratur på högskole- och universitetskurser i pedagogik samt inom andra beteendevetenskapliga ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9789144015750 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144015750
- Titel
- Ledarstilar i klassrummet
- Författare
- Stensmo, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok fokuserar lärares olikheter. Det finns inget sätt att undervisa, leda och lära som passar alla. Liksom elever måste finna sitt bästa sätt att arbeta och lära, måste lärare söka sitt bästa sätt att undervisa och leda i klassrummet och andra pedagogiska rum. I boken behandlas sex olika ledarstilar som baseras på olika principer och antaganden om människans natur, och om hur undervisning och ledarskap i klassrummet bör utformas. De sex stilarna namnges efter sina upphovsmän: Sonia Burnard, Lee och Marlene Canter, Jacob Kounin, Rudolf Dreikurs, William Glasser och Thomas Gordon.Det som skiljer ledarstilarna starkt åt är deras syn på kontroll i klassrummet. Det finns å ena sidan stilar som grundar sig på att lärarna bör ha kontrollen i klassrummet och å andra sidan de som menar att eleverna bör ha självkontroll. Boken avslutas med ett kapitel där verksamma och blivande lärare ges möjlighet att reflektera över vilken sorts ledare de själva vill vara.Boken är främst avsedd för lärarutbildning samt för lärare i grundskola och gymnasium. Den har också mycket att säga förskollärare, fritidspedagoger, barn- och ungdomsledare, personalutbildare samt ledare för andra pedagogiska verksamheter. Den är lämplig som litteratur på högskole- och universitetskurser i pedagogik samt inom andra beteendevetenskapliga ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9789144015750 -
Socialpedagogik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1991. 198 sidor.
Mycket gott skick. Ren inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144336314
- Titel
- Socialpedagogik
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1991
- Omfång
- 198 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok handlar om socialt behandlingsarbete med barn och ungdomar som riskerar att dras in i missbruk och kriminalitet eller som redan är missbrukare och kriminella. I boken ges utförliga presentationer av psykologiska och sociologiska förklaringar till kriminalitet och missbruk. Dessutom redovisas och exemplifieras olika behandlingsformer.
Boken är avsedd för grundläggande högskoleutbildning och för dem som i sitt arbete, t.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144336314 -
FRI FRAKT inrikes
- ISBN
- 9197154172
- Titel
- Fall för lärare
- Författare
- Dahlkwist, Matts - Lindhe, Valdy - Stensmo, Christer
- Förlag
- Uppsala : Kunskapsföretaget
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Uppsala : Kunskapsföretaget 9197154172 -
Ledarstilar i klassrummet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 246 sidor.
Mycket gott skick. Boken har lite marginalanteckningar, understrykningar samt high-lightmarkeringar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015755
- Titel
- Ledarstilar i klassrummet
- Författare
- Stensmo, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok fokuserar lärares olikheter. Det finns inget sätt att undervisa, leda och lära som passar alla. Liksom elever måste finna sitt bästa sätt att arbeta och lära, måste lärare söka sitt bästa sätt att undervisa och leda i klassrummet och andra pedagogiska rum. I boken behandlas sex olika ledarstilar som baseras på olika principer och antaganden om människans natur, och om hur undervisning och ledarskap i klassrummet bör utformas. De sex stilarna namnges efter sina upphovsmän: Sonia Burnard, Lee och Marlene Canter, Jacob Kounin, Rudolf Dreikurs, William Glasser och Thomas Gordon.Det som skiljer ledarstilarna starkt åt är deras syn på kontroll i klassrummet. Det finns å ena sidan stilar som grundar sig på att lärarna bör ha kontrollen i klassrummet och å andra sidan de som menar att eleverna bör ha självkontroll. Boken avslutas med ett kapitel där verksamma och blivande lärare ges möjlighet att reflektera över vilken sorts ledare de själva vill vara.Boken är främst avsedd för lärarutbildning samt för lärare i grundskola och gymnasium. Den har också mycket att säga förskollärare, fritidspedagoger, barn- och ungdomsledare, personalutbildare samt ledare för andra pedagogiska verksamheter. Den är lämplig som litteratur på högskole- och universitetskurser i pedagogik samt inom andra beteendevetenskapliga ämnen.
Studentlitteratur AB 1 9144015755 -
Pedagogisk filosofi
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1994. 239 sidor.
Mycket gott skick. ren och fin utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144379418
- Titel
- Pedagogisk filosofi
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje pedagog bör bilda sig en uppfattning om de filosofiska frågor som utgör grunden för all pedagogisk verksamhet. Vilken uppgift skall pedagogiken ha i samhället? Skall skolan vara kulturreproducerande eller kulturförändrande? I denna grundläggande lärobok ges en bred översikt över den pedagogiska filosofin. I boken redovisas och jämförs ett antal filosofiska skolbildningar. Inom varje skolbildning behandlas olika filosofers syn på bl.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144379418 -
Socialpedagogik
Lund : Studentlitteratur, 1991 ; 2001 1991 Häftad Utmärkt skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144336314
- Titel
- Socialpedagogik
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1991
- Omfång
- 198 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok handlar om socialt behandlingsarbete med barn och ungdomar som riskerar att dras in i missbruk och kriminalitet eller som redan är missbrukare och kriminella. I boken ges utförliga presentationer av psykologiska och sociologiska förklaringar till kriminalitet och missbruk. Dessutom redovisas och exemplifieras olika behandlingsformer.
Boken är avsedd för grundläggande högskoleutbildning och för dem som i sitt arbete, t.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144336314 -
Ledarskap i klassrummet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1997. 230 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144003293
- Titel
- Ledarskap i klassrummet
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften classroom management. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144003293 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144003290
- Titel
- Ledarskap i klassrummet
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften classroom management. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144003290 -
Socialpedagogik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1991.
Mycket gott skick. rak och ren utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStudentlitteratur AB -
LEDARSKAP I KLASSRUMMET
Häftad bok. STUDENTLITTERATUR. 1997. 230 s. Häftad. ILLUSTRERAT PAPPBAND. 341 gram.
Mycket gott skick. GLÖM INTE ATT TITTA PÅ MINA ÖVRIGA ANNONSER.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144003293
- Titel
- Ledarskap i klassrummet
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften classroom management. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144003293 -
LEDARSTILAR I KLASSRUMMET.
8:o. Hft. 246 s. Studentlitteratur. Lund 2002. Fint ex. m understrykningar på 4 sidor.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015755
- Titel
- Ledarstilar i klassrummet
- Författare
- Stensmo, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok fokuserar lärares olikheter. Det finns inget sätt att undervisa, leda och lära som passar alla. Liksom elever måste finna sitt bästa sätt att arbeta och lära, måste lärare söka sitt bästa sätt att undervisa och leda i klassrummet och andra pedagogiska rum. I boken behandlas sex olika ledarstilar som baseras på olika principer och antaganden om människans natur, och om hur undervisning och ledarskap i klassrummet bör utformas. De sex stilarna namnges efter sina upphovsmän: Sonia Burnard, Lee och Marlene Canter, Jacob Kounin, Rudolf Dreikurs, William Glasser och Thomas Gordon.Det som skiljer ledarstilarna starkt åt är deras syn på kontroll i klassrummet. Det finns å ena sidan stilar som grundar sig på att lärarna bör ha kontrollen i klassrummet och å andra sidan de som menar att eleverna bör ha självkontroll. Boken avslutas med ett kapitel där verksamma och blivande lärare ges möjlighet att reflektera över vilken sorts ledare de själva vill vara.Boken är främst avsedd för lärarutbildning samt för lärare i grundskola och gymnasium. Den har också mycket att säga förskollärare, fritidspedagoger, barn- och ungdomsledare, personalutbildare samt ledare för andra pedagogiska verksamheter. Den är lämplig som litteratur på högskole- och universitetskurser i pedagogik samt inom andra beteendevetenskapliga ämnen.
9144015755 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144015750
- Titel
- Ledarstilar i klassrummet
- Författare
- Stensmo, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok fokuserar lärares olikheter. Det finns inget sätt att undervisa, leda och lära som passar alla. Liksom elever måste finna sitt bästa sätt att arbeta och lära, måste lärare söka sitt bästa sätt att undervisa och leda i klassrummet och andra pedagogiska rum. I boken behandlas sex olika ledarstilar som baseras på olika principer och antaganden om människans natur, och om hur undervisning och ledarskap i klassrummet bör utformas. De sex stilarna namnges efter sina upphovsmän: Sonia Burnard, Lee och Marlene Canter, Jacob Kounin, Rudolf Dreikurs, William Glasser och Thomas Gordon.Det som skiljer ledarstilarna starkt åt är deras syn på kontroll i klassrummet. Det finns å ena sidan stilar som grundar sig på att lärarna bör ha kontrollen i klassrummet och å andra sidan de som menar att eleverna bör ha självkontroll. Boken avslutas med ett kapitel där verksamma och blivande lärare ges möjlighet att reflektera över vilken sorts ledare de själva vill vara.Boken är främst avsedd för lärarutbildning samt för lärare i grundskola och gymnasium. Den har också mycket att säga förskollärare, fritidspedagoger, barn- och ungdomsledare, personalutbildare samt ledare för andra pedagogiska verksamheter. Den är lämplig som litteratur på högskole- och universitetskurser i pedagogik samt inom andra beteendevetenskapliga ämnen.
9789144015750 -
Pedagogisk filosofi : En introduktion
Häftad bok. Studentlitteratur. 1994. 239 s. Häftad. 335 gram.
Mycket gott skick. Lite kantstött och smutsat omslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144379412
- Titel
- Pedagogisk filosofi
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje pedagog bör bilda sig en uppfattning om de filosofiska frågor som utgör grunden för all pedagogisk verksamhet. Vilken uppgift skall pedagogiken ha i samhället? Skall skolan vara kulturreproducerande eller kulturförändrande? I denna grundläggande lärobok ges en bred översikt över den pedagogiska filosofin. I boken redovisas och jämförs ett antal filosofiska skolbildningar. Inom varje skolbildning behandlas olika filosofers syn på bl.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144379412 -
Ledarskap i klassrummet
Häftad bok. Studentlitteratur. Copyright 1997 Tryckår 2006. 230 s. Häftad. 22x15,5cm. 350 gram.
Nära nyskick. [Hylla:Studentlitteratur].
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144003293
- Titel
- Ledarskap i klassrummet
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften classroom management. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144003293 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144379412
- Titel
- Pedagogisk filosofi
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje pedagog bör bilda sig en uppfattning om de filosofiska frågor som utgör grunden för all pedagogisk verksamhet. Vilken uppgift skall pedagogiken ha i samhället? Skall skolan vara kulturreproducerande eller kulturförändrande? I denna grundläggande lärobok ges en bred översikt över den pedagogiska filosofin. I boken redovisas och jämförs ett antal filosofiska skolbildningar. Inom varje skolbildning behandlas olika filosofers syn på bl.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144379412 -
Ledarskap i klassrummet
En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften ”classroom management”. Denna bok introducerar forsknings- och utv läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144003293
- Titel
- Ledarskap i klassrummet
- Författare
- Christer Stensmo
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En lärare har två olika roller i klassrummet: att undervisa samt att leda och organisera verksamheten så att den befrämjar lärande. I internationell litteratur benämns den senare uppgiften classroom management. Denna bok introducerar forsknings- och utvecklingsarbete inom classroom management för en svensk läsekrets. Ett genomgående tema är att läraren i egenskap av ledare och organisatör måste reflektera över normer för ändamålsenligt klassrumsbeteende samt motivation för kognitivt och socialt lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144003293 -
Socialpedagogik.
Studentlitteraturs förlag, ny tryckning, 1996. 198 sid. Några få understrykningar, namnteckning.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn