-
Processbaserad verksamhetsutveckling - varför...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:8 uppl. 2017. 540 sidor.
Nära nyskick. Format 25 x 17,5 x 3 cm Vikt 1.180 g.
Häftad bok med mjuka flexipärmar, ANDRA kraftigt omarbetade och utökade upplagan, illustrerad med sv/v figurer, läsband. INNEHÅLL: Förord * DEL I. Processbegreppet 1. Varför processbaserad verksamhetsutveckling? 2. P läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144059761
- Titel
- Processbaserad verksamhetsutveckling : varför, vad, hur?
- Författare
- Ljungberg, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 540 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 180 x 250 mm Ryggbredd 35 mm
- Vikt
- 1215 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den nya upplagan av boken innebär en kraftig omstrukturering, väsentlig omarbetning och utökning baserad på erfarenheter av ytterligare tio års praktiskt arbete, undervisning och forskning inom processområdet och där de tankegångar, koncept och metoder som ursprungligen presenterades har legat till grund.
Någon har sagt att ”förändring är det enda konstanta” och bokens innehåll har naturligtvis anpassats till dagens verklighet och värderingar i näringsliv, offentlig sektor och andra typer av organisationer. I kanske ännu högre grad än tidigare räcker den traditionella hierarkiska och funktionsorienterade organisationsformen inte till för att tillmötesgå dagens och morgondagens krav och förväntningar. Konkurrensen blir ständigt hårdare, utvecklingen snabbare, utrymmet för felsatsningar allt mindre och anpassningsförmågan allt viktigare. Inget kan rädda ens den mest framgångsrika organisation om den inte fortsätter utvecklas i snabb takt.
Boken täcker alla de faser som ingår i en förändringsprocess, från arbetet med att skapa medvetande om problem och möjligheter, via identifiering, kartläggning, mätning, analys, utveckling och etablering av processer, till hur man möter framtidens utmaningar i en kundfokuserad verksamhet. Ökad fokus har lagts bl a på att besvara frågan ”hur ?” och på processer i ett fortvarighetstillstånd men också på ledningsprocesser, på anpassning till dagens linjeorganisation samt på att relatera processorienteringen till andra koncept för verksamhetsutveckling.
Denna bok riktar sig till såväl studerande vid universitet och högskolor som till yrkesverksamma praktiker med ledningsuppgifter eller ansvar för verksamhetsutveckling.
Studentlitteratur AB 2:8 9789144059761 -
Ditt professionella rykte. Upptäck din främst...
Häftad bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2011. 157 sidor.
Mycket gott skick. Format 21 x 13,5 cm Vikt 290 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad i tvåfärgstryck. INNEHÅLL: Förord. Bakgrund. Mer av samma. Ditt professionella rykte - din viktigaste tillgång. Trender och pionjärkänsla. Reputation management på individnivå. Stor läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186691066
- Titel
- Ditt professionella rykte : upptäck din främsta tillgång
- Författare
- Frykman, Per
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 209 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 290 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det professionella ryktet och det personliga varumärket kan vara avgörande för en människas framgångar i livet i allmänhet, och karriären i synnerhet. Trots det känner många inte till hur man arbetar med sitt varumärke, eller ännu värre de är inte medvetna om att de har ett.
I dag spenderar många företag stora summor pengar på att bygga ett starkt varumärke och skapa en god image utan att tänka på att varje verksamhet är en förlängning av medarbetarnas personliga varumärken. Ett av de hetaste arbetsområdena hos framgångsrika företag är därför att utveckla dessa sidor hos sina anställda. Som man uppfattar medarbetaren ja, så uppfattar man företaget.
Lev ditt varumärke är en väckarklocka för alla som är redo att ta sig an sin situation. Tänkvärda reflektioner varvas med praktiska tips, och här bjuds på en rad konkreta möjligheter till att skapa sin egen professionella image och sitt personliga varumärke.
Roos & Tegner 1 9789186691066 -
Marketing communications - discovery, creatio...
Häftad bok. Pearson Education Limited. 7 uppl. 2016. 724 sidor.
Gott skick. ENGELSK TEXT. Stort format 26,5 x 19,5 cm Vikt 1.420 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, SJUNDE upplagan, färgillustrerad med figurer, diagram och foton. This seventh edition of Marketing Communications provides both a rich source of theory and an invaluable läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781292092614
- Titel
- "Marketing communications : discovery, creation and conversations" [Elektronisk resurs]
- Författare
- Fill, Chris
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- English
Pearson Education Limited 7 9781292092614 -
Möten med mening - det nya sättet att leda, k...
Inbunden bok. Uppsala Publishing House. 1:1 uppl. 1999. 108 sidor.
Mycket gott skick. Format 24,5 x 16,5 cm Vikt 380 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med teckningar i sv/v av Jan och Maria Berglin. INNEHÅLL: Förord 1. Mötet får en renässans 2. Mötas bör man - annars dör man 3. Några aktuella trender kring möten 4. Mötets nya roll i l läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170051682
- Titel
- Möten med mening - det nya sättet att leda, kommunicera och förändra
- Författare
- Ahrnell, Britt-Marie
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 108 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 371 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld av global konkurrens där produkter och tjänster kan kopieras blixtsnabbt blir människorna med sina idéer, sin fantasi och sin kreativitet allt viktigare. Det nya ledarskapet handlar idag mycket om att skapa gemensamma visioner och mål och att väcka engagemang för dessa hos medarbetarna. Det handlar om att vårda kontakter, bygga nätverk och långvariga relationer med kunder och omvärld. I detta ledarskap är mötet ett fantastiskt verktyg. Det är ju främst i mötet med andra som kreativitet, nya idéer och skaparglädje uppstår. Men för detta krävs en ny form av möten.
Läs mer
I den här boken får du nya tankar om hur du kan använda mötet i din ledar- eller marknadsförarroll. Du får konkreta tips om hur du kan stimulera och förändra mötens karaktär. Här hittar du inspiration för att utveckla de möten som du deltar i eller ansvarar för.
Uppsala Publishing House 1:1 9170051682 -
Tornadon - En positiv kraft i arbetslivet
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2003. 128 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 14 cm Vikt 260 g.
Förlagsband med hårda pärmar, illustrerad med tabeller, skisser och fotografier i sv/v. "Boken behandlar kostnaden för och effekterna av stress på individnivå men fr.a. vad som händer när hela organisationen blir stressad läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189617614
- Titel
- Tornadon - En positiv kraft i arbetslivet
- Författare
- Bengt o Ulf Arnetz
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 215 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 272 g
- Språk
- Svenska
Ekerlids 1 9189617614 -
Marknadskrigföring. Hur man besegrar konkurre...
Inbunden bok. Liber Förlag. 1:1 uppl. 1985. 131 sidor.
Gott skick. Format 24,5 x 17 cm Vikt 400 g.
Inbundet laminatband, rikt sv/v illustrerad med figurer, kartor och tabeller. En marknadsföringsklassiker, här kombineras klassisk militär strategi med de traditionella näringslivsstrategierna. Resultatet bli ett unikt vap läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138614782
- Titel
- Marknadskrigföring : hur man besegrar konkurrenterna i slaget om marknaden
- Författare
- Durö, Robert - Sandström, Björn
- Förlag
- Malmö : LiberFörlag
- Utgivningsår
- 1985
- Språk
- Svenska
Liber Förlag 1:1 9138614782 -
Great by Choice - hur några företag blomstrar...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 1 uppl. 2011. 289 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Format 23,5 x 16 cm Vikt 565 g.
Inbundet turkost förlagsband med silverfärgad ryggtext och skyddsomslag, sv/v illustrerad. Originalets titel: Great by Choice: Uncertanty, chaos, and luck - why some thrive despite them all. INNEHÅLL: Tack 1. Att blomstra läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388758
- Titel
- Great by Choice : hur några företag blomstrar trots osäkerhet, kaos och (o)tu
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 164 x 234 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tio år efter att han skrev Good to Great ställer Jim Collins frågan: "Varför blomstrar några bolag under förhållanden präglade av osäkerhet, ja till och med kaos, när andra inte gör det?" I Great by Choice, lägger Collins och hans kollega Morten T. Hansen fast principerna för att bygga verkligt enastående bolag i tider som är oförutsägbara, tumultartade och snabbrörliga.
Den nya boken skiljer sig från Collins tidigare genom sitt fokus på de slags instabila miljöer som dagens ledare står inför. De företag som valts ut för studien har minst 10 gånger bättre resultat än jämförelseföretagen trots svåra tider. Därför kallas de 10-gångersföretag i boken. Och deras framgång har inget med tur att göra. Det handlar snarare om disciplin och därmed gedigna förberedelser och att hålla sig till uppgjorda planer.
Som Collins berättar i sin bok nådde Amundsen Sydpolen mer än en månad före Scott mycket tack vare sina omsorgsfulla förberedelser där han försökte förutse allt som kunde gå snett. Amundsen lärde sig t.ex. att hundar var de bästa dragarna de svettas som bekant inte och har därför bättre förutsättningar att klara extrem kyla. Scotts hästar blev fuktiga av ansträngningarna och frös så småningom ihjäl, och hans manskap fick då dra slädarna. Amundsen höll sig till sin plan att vandra c:a 30 km om dagen och därefter slå läger för att vila. Däremot drev Scott på extra mycket de dagar när solen sken och det var vindstilla, med följd att hans manskap blev uttröttat och inte orkade ge sig ut de dagar det blåste intensivt.
Amundsen kom tillbaka till basen precis på dagen medan Scott och hans manskap dukade under för svält och kyla bara ett kort stycke från ett av sina stora förråd.
Parallellen med företag och företagsledare är uppenbar. De disciplinerade klarar sig utmärkt det är ju en tes som också upprätthölls av Jim Collins i Good to Great.
Jim Collins:
Professor Jim Collins är författare till sex böcker, bland dem Good to Great, Built to Last och How the Mighty Fall, som har sålt i mer än 10 miljoner exemplar tre riktiga rekordsäljare. Jim började sin forsknings- och undervisningsbana på Stanford Graduate School of Business, där han fick priset som den bäste läraren 1992. Han driver nu ett management laboratorium i Boulder, Colorado.
Morten T Hansen:
Morten T. Hansen är professor i Management vid University of California, Berkeley (School of Information), och vid INSEAD. Morten har skrivit boken Collaboration, var tidigare professor vid Harvard Business School, och är PhD från Stanford Graduate School of Business, där han var en Fulbright stipendiat. Professor Hansen stammar från Norge.
BookHouse Editions 1 9789189388758 -
Thank you economy
Inbunden bok. HarperCollins (USA). 1 uppl. 2011. 240 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i nära nyskick. ENGELSK TEXT. Format 21,5 x 14,5 cm Vikt 380 g.
Inbundet svart klotband med vit ryggtext och skyddsomslag, fåtal sv/v illustrationer, 14 planschsidor i färg slutet av boken (på tävlingsbidragen till bokens omslag). CONTENTS: Acknowledgments. Preface * Pa läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780061914188
- Titel
- Thank you economy
- Författare
- Vaynerchuk, Gary
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 208 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 367 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- If this were 1923, this book would have been called "Why Radio Is Going to Change the Game" . . .
If it were 1995, it would be "Why Amazon Is Going to Take Over the Retailing World" . . .
The Thank You Economy is about something big, something greater than any single revolutionary platform. It isn't some abstract concept or wacky business strategy--it's real, and every one of us is doing business in it every day, whether we choose to recognize it or not. It's the way we communicate, the way we buy and sell, the way businesses and consumers interact online and offline. The Internet, where the Thank You Economy was born, has given consumers back their voice, and the tremendous power of their opinions via social media means that companies and brands have to compete on a whole different level than they used to.
Gone are the days when a blizzard of marketing dollars could be used to overwhelm the airwaves, shut out the competition, and grab customer awareness. Now customers' demands for authenticity, originality, creativity, honesty, and good intent have made it necessary for companies and brands to revert to a level of customer service rarely seen since our great-grandparents' day, when business owners often knew their customers personally, and gave them individual attention.
Here renowned entrepreneur Gary Vaynerchuk reveals how companies big and small can scale that kind of personal, one-on-one attention to their entire customer base, no matter how large, using the same social media platforms that carry consumer word of mouth. "The Thank You Economy" offers compelling, data-driven evidence that we have entered into an entirely new business era, one in which the companies that see the biggest returns won't be the ones that can throw the most money at an advertising campaign, but will be those that can prove they care about their customers more than anyone else. The businesses and brands that harness the word-of-mouth power from social media, those that can shift their culture to be more customer-aware and fan-friendly, will pull away from the pack and profit in today's markets.
Filled with Vaynerchuk's irrepressible candor and wit, as well as real-world examples of companies that are profiting by putting Thank You Economy principles into practice, "The Thank You Economy" reveals how businesses can harness all the changes and challenges inherent in social media and turn them into tremendous opportunities for profit and growth.
HarperCollins (USA) 1 9780061914188 -
Making Scorecards Actionable - Balancing Stra...
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2003. 304 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Format 23,5 x 15,5 cm Vikt 585 g.
Inbundet svart klotband med silverfärgad ryggtext och skyddsomslag, illustrerad med diagram och tabeller i sv/v. "The concept of the Balanced Scorecard has become increasingly popular in the global busines läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0470848715
- Titel
- Making Scorecards Actionable: Balancing Strategy and Control
- Författare
- Nils-Göran Olve - Carl-Johan Petri - Jan Roy - Sofie Roy
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 595 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 0470848715 -
The Balanced Scorecard - Från strategi till h...
Inbunden bok. ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling). 1999. 306 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Format 23 x 16 cm Vikt 695 g.
Inbundet svart klotband med guldfärgad ryggtext och skyddsomslag, sv/v illustrerad med figurer och tabeller. Amerikanska originalets titel: The Balanced Scorecard - Translating Strategy into Action. Översättning: Pär Svensso läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176980987
- Titel
- The balanced scorecard : från strategi till handling
- Författare
- Kaplan, Robert S. - Norton, David P. - Svensson, Pär - Institutet för säljträning och ledarutveckling
- Förlag
- Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling)
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling) 9176980987 -
Mikroekonomi - Arbetsbok
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 221 sidor.
Mycket gott skick. Stort format 30 x 21 cm Vikt 600 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ANDRA utökade upplagan, sv/v illustrerad. INNEHÅLL: Förord 1. Inledning * Uppgifter 2. Konsumtionsteori och utbud av arbetskraft 3. Produktions- och kostnadsteori 4. Fullständig konkurrens läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144019033
- Titel
- Mikroekonomi - Arbetsbok
- Författare
- Löfgren, Curt
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 221 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna arbetsbok i mikroekonomi innehåller både räkneuppgifter med utförliga lösningar samt kortare essäuppgifter. Boken vänder sig till studerande på grundläggande nationalekonomikurser vid högskola och universitet.Arbetsboken är framtagen tillsammans med textboken Mikroekonomi av Roger Axelsson, Bertil Holmlund, Roger Jacobsson, Karl-Gustaf Löfgren och Tönu Puu. Övningarna är dock skrivna för att kunna användas tillsammans med såväl svenska som utländska teoriböcker inom ämnesområdet.I denna upplaga finns ett nyskrivet avsnitt om konkurrensmarknader på kort och lång sikt.
Studentlitteratur AB 2 9144019033 -
Finansiell ekonomi
Häftad bok. Liber. 1:1 uppl. 2010. 224 sidor.
Nära nyskick. Format 23,5 x 16,5 cm Vikt 385 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, sv/v illustrerad. Finansiell ekonomi är en av fyra böcker i en serie framtagen av Liber utifrån SwedSec:s kunskapskrav för licensiering av finansiella rådgivare. INNEHÅLL: Förord 1. Finansie läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147090174
- Titel
- Finansiell ekonomi
- Författare
- Holmstrand, Erik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Finansiell rådgivning förutsätter grundläggande kunskaper om finansiell ekonomi. Den här boken går igenom centrala teman inom området. Dessa innefattar bland annat portföljteori, finansiell statisk och utvärdering av förvaltning. Dessutom behandlas värdering av aktier, räntebärande tillgångar och derivat samt de risker som är förknippade med investeringar i dessa.
Läs mer
Finansiell ekonomi är en av fyra böcker i en serie framtagen av Liber utifrån SwedSec:s kunskapskrav för licensiering av finansiella rådgivare. Boken är anpassad till delområde 3 i kunskapskraven och ger aktuella, grundläggande kunskaper. Kapitelindelningen följer delområden och mätpunkter i SwedSec:s kunskapskrav och efter varje avsnitt finns ett antal repetitionsfrågor.
De övriga böckerna i Libers serie är: Sparande, kapitalförvaltning och finansiella instrument (delområde 1–2), Etik och gott omdöme (delområde 4) samt Regelverk på värdepappersmarknaden (delområde 5).
Böckerna riktar sig främst till utbildningar av finansiella rådgivare inom till exempel banker och värdepappersbolag samt till anställda som utför affärer med finansiella instrument åt sina arbetsgivare.
Om författarna
Erik Holmstrand är civilekonom och arbetar som analytiker på Danske Capital i Köpenhamn.
Liber 1:1 9789147090174 -
Företagsekonomi 100 Övningsbok (18e uppl.)
Häftad bok. Liber. 18:1 uppl. 2017. 209 sidor.
Nära nyskick. Stort format 29,5 x 21 cm Vikt 685 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ARTONDE upplagan, sv/v illustrerad med figurer och tabeller, plats för egna anteckningar. Övningsboken innehåller instuderingsfrågor, diskussionsuppgifter (vissa kapitel), tillämpningsupp läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147113156
- Titel
- Företagsekonomi 100 Övningsbok
- Författare
- Olsson, Jan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 297 mm
- Vikt
- 680 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företagsekonomi 100 är en grundläggande lärobok i företagsekonomi som presenterar företagsekonomis kärna, och ger en heltäckande introduktion till ämnet. Den 19:e upplagan kopplar ihop företagsekonomi med företagens pågående digitaliserings- och hållbarhetsarbete.
I serien Företagsekonomi 100 ingår en faktabok och en övningsbok med tillhörande lösningar. (Köps separat.)
Liber 18:1 9789147113156 -
Företagsekonomi 100 Faktabok (17e uppl.)
Häftad bok. Liber. 17:1 uppl. 2015. 512 sidor.
Mycket gott skick. Format 26,5 x 19,5 cm Vikt 1.220 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, SJUTTONDE upplagan, rikt färgillustrerad med teckningar, figurer, tabeller och foton. Boken lämpar sig både för den som i första hand vill skaffa sig grundläggande kunskaper i företagsekon läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147115075
- Titel
- Företagsekonomi 100 Faktabok
- Författare
- Skärvad, Per-Hugo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 512 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1100 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företagsekonomi 100 är en grundläggande lärobok i företagsekonomi som presenterar företagsekonomis kärna, och ger en heltäckande introduktion till ämnet. Den 19:e upplagan kopplar ihop företagsekonomi med företagens pågående digitaliserings- och hållbarhetsarbete.
I serien Företagsekonomi 100 ingår en faktabok och en övningsbok med tillhörande lösningar. (Köps separat.)
Läs mer
Företagsekonomi 100 Faktabok
Den 19:e upplagan av Företagsekonomi 100 lämpar sig för den som i första hand vill skaffa sig grundläggande kunskaper i företagsekonomi. De pedagogiska idéerna som bokens innehåll vilar på är främst att
- innehållet koncentreras till den företagsekonomiska kärnan,
- framställningen av innehållet passar studerande vid universitet och högskolor såväl som studerande vid yrkeshögskolor och företagsinterna utbildningar,
- läromedlet behandlar moderna sätt att tänka kring, analysera och fatta företagsekonomiska beslut,
- teori och praktik kombineras genom att principiella resonemang och praktisk problemlösning kopplas samman.
Företagsekonomi 100 Övningsbok med lösningar
I den 19.e upplagan är övningsbokens uppgifter uppdaterade och till flera kapitel har ytterligare uppgifter lagts till. Uppgifterna är av varierande typ:
- Instuderingsfrågor
- Diskussionsuppgifter (till vissa kapitel)
- Tillämpningsuppgifter med lösningar
Om författarna
Per-Hugo Skärvad är docent i företagsekonomi och verksam vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet.
Liber 17:1 9789147115075 -
Företagsekonomi - från begrepp till beslut
Häftad bok. Bonnier Utbildning. 5:2 uppl. 2007. 452 sidor.
Gott skick. Format 24 x 17 cm Vikt 885 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, FEMTE reviderade upplagan, mycket rikt färgillustrerad. INNEHÅLL: Till läsaren 1. Samhälle, företag och ekonomi 2. Företag, marknad och konkurrens 3. Företag och näringsliv 4. Företagets intresse läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789162284701
- Titel
- Företagsekonomi - från begrepp till beslut
- Författare
- Nancy Holmström
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 452 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 868 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företagsekonomi – från bergepp till beslut är ett läromedel för studier i grundläggande företagsekonomi. Med aktuella exempel från industri-, handels-, tjänste- och kunskapsföretag samt från offentliga verksamheter förklaras företagsekonomiska begrepp, principer och samband. Tonvikten ligger på lönsamhetstänkande och ekonomistyrning.
I denna femte reviderade upplaga har nya begrepp och fakta införts. Boken har även uppdaterats med de förändringar inom lagstiftning som berör bokens olika kapitelområden.Hänsyn tas till bland annat nya regler för handel och marknadsföring via internet, ny lagstiftning inom arbetsrätt, avtals- och köprätt, marknads- och konsumenträtt, kredit- och konkursrättsområdet samt införandet av euron som redovisningsvaluta och betalningsmedel. Dessutom har avsnitten om räkenskapsanalys, företags- och aktievärdering omarbetats.
Till faktaboken hör en uppgiftsbok med ett stort antal uppgifter av varierande svårighetsgrad, praktikfall och ett facit med utförliga lösningar.
Bonnier Utbildning 5:2 9789162284701 -
The Oxford Handbook of Innovation Management
Häftad bok. Oxford University Press. 2015. 700 sidor.
Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Format 24,5 x 17 x 4 cm Vikt 1.270 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, sv/v illustrerad med tabeller och figurer. While innovation is widely recognized as being critical to organizational success and the well-being of societies, it requires car läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780198746492
- Titel
- The Oxford handbook of innovation management
- Utgivningsår
- 2015
- Bandtyp
- (pbk.
- Språk
- English
- Baksidestext
- The Oxford Handbook of Innovation Management offers a comprehensive and timely analysis of the nature and importance of innovation and the strategies and practices that can be used to improve organizational benefits from innovation. Innovation is centrally important for business and national competitiveness, and for the quality and standard of living around the world, but it does not happen by itself. For innovation to succeed, it needs to be properly managed. With contributions from 49 world-leading scholars, the Handbook explores the many sources of innovation, the broader social, economic, and technological contexts that encourage and constrain it, and the cutting-edge strategies and practices of innovation management. The book addresses the traditional concerns of innovation management-such as managing R & D, intellectual property, and creativity, and the contributions of science and marketing-but substantially extends traditional areas of interest. In this new volume, chapters examine emerging topics including design, social networks, open and social innovation, and innovation in business models, ecosystems, services, and platforms. The book explores the importance of innovation management for environmental sustainability, and its evolving nature and practice in Asia. Written in an accessible style, and with carefully selected bibliographies and a comprehensive index, the Handbook offers a uniquely authoritative and wide-ranging source of knowledge about innovation management. Each chapter identifies key issues and reviews the most important research findings. Future research questions are identified. The Handbook will be invaluable for students and faculty studying, researching, and teaching innovation, and for managers seeking to improve innovation outcomes in their organizations.
Oxford University Press 9780198746492 -
The handbook of innovation and services. A mu...
Häftad bok. Edward Elgar. 2010. 800 sidor.
Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Format 23,5 x 15,5 x 4,5 cm Vikt 1.240 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, sv/v illustrerad med tabeller och figurer. "This Handbook brings together 49 international specialists to address an issue of increasing importance for the world's post- läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781849803748
- Titel
- The handbook of innovation and services - a multi-disciplinary perspective
- Förlag
- Elgar
- Utgivningsår
- 2010
- Språk
- English
Edward Elgar 9781849803748 -
Innovation management and new product develop...
Häftad bok. Pearson Education Limited. 7 uppl. 2021. 546 sidor.
Nära nyskick. ENGELSK TEXT. Format 24,5 x 19 cm Vikt 955 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, SJUNDE upplagan, illustrerad i sv/v eller tvåfärgstryck. Explore key concepts of managing innovation and engage with latest developments in the field Innovation Management and New läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781292251523
- Titel
- Innovation management and new product development
- Författare
- Trott, Paul
- Utgivningsår
- 2021
- Språk
- English
- Baksidestext
- "It is designed to be accessible and readable. The book emphasises the need to view innovation as a management process. We need to recognise that change is at the heart of it. And that change is caused by decisions that people make. The framework in Chapter 1 (Figure 1.9) attempts to capture the iterative nature of the network processes in innovation and represents this in the form of an endless innovation circle with interconnected cycles. This circular concept helps to show how the firm gathers information over time, how it uses technical and societal knowledge, and how it develops an attractive proposition. This is achieved through developing linkages and partnerships with those having the necessary capabilities"--
Pearson Education Limited 7 9781292251523 -
Projektarbete - teori och praktik
Häftad bok. Santérus Förlag. 2:5 uppl. 2002. 256 sidor.
Gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 420 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ANDRA upplagans femte tryckning, illustrerad med sv/v figurer. INNEHÅLL: Förord. Inledning 1. Projektarbete 2. Planeringsstrategin 3. Aktiveringsstrategin 4. Nätverksstrategin 5. Om misslycka läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189449258
- Titel
- Projektarbete - teori och praktik
- Författare
- Svensson, Lennart
- Förlag
- Santérus Förlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 220 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 370 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag ses projekt som lösningen på i stort sett alla problem kring utvecklingen av företag och förvaltningar, regional förnyelse, nationella handlingsprogram och internationellt samarbete. Det satsas hundratals miljarder på projekt i Sverige varje år. Vad beror denna starka tilltro till projektformen på? Forskning visar att de flesta projekt misslyckas. Är projekt ett förtäckt sätt att finansiera löpande verksamhet? Varför finns det i princip ingen uppföljning av nationella program och varför är lärandet mellan programmen obefintlig? Projektledare som misslyckas gång efter annan får ständigt nya uppdrag. Varför? Dessa är några frågor som diskuteras.
Boken söker också besvara om det finns ett bästa sätt att bedriva projekt på. För- och nackdelar med planeringsstrategi, aktiveringsstrategi och nätverksstrategi belyses. Kan man lära ut förmågan att leda projekt?
Santérus Förlag 2:5 9189449258 -
Logistik – grunder och möjligheter
Inbunden bok. Liber. 2003. 208 sidor.
Nära nyskick. Format 24,5 x 17 cm Vikt 795 g.
Inbundet förlagsband, sv/v illustrerad med figurer och tabeller. Ur baksidestexten: Den logistiska kompetensen får en allt större konkurrensmässig och strategisk betydelse. I dag kan logistiken vara den faktor som profiler läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147072660
- Titel
- Logistik – grunder och möjligheter
- Författare
- Storhagen, Nils G
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 809 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läs mer
Liber 9147072660 -
Materialadministration och logistik – grunder...
Inbunden bok. Liber Ekonomi. 2:2 uppl. 1997. 204 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Format 24,5 x 17 cm Vikt 460 g.
Inbundet förlagsband, andra upplagan, illustrerad med tabeller och diagram i sv/v. Innehåll: Förord DEL 1 - Vad är materialadministration och logistik? 1. Inledning - Nya begrepp i nya perspektiv DEL II - MA i direkt ansl läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147041684
- Titel
- Logistik – grunder och möjligheter
- Författare
- Storhagen, Nils G.
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 466 g
- Språk
- Svenska
Liber Ekonomi 2:2 9147041684 -
Take Off Företagande i en ny tid. Företagseko...
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 2:2 uppl. 2011. 312 sidor.
Mycket gott skick. Stort format 30 x 22,5 cm Vikt 1.035 g.
Spiralhäftad övningsbok med mjuka pärmar, ANDRA upplagan, mycket rikt färgillustrerad, plats för egna anteckningar. INNEHÅLL: Starta. Planera. Driva. Utvärdera. Övrigt.
// Inga anteckningar, pärmarna ha vikningar läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140673626
- Titel
- Take Off Företagsekonomi 1 och 2 Övn bok
- Författare
- Arleborn, Magnus
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Spiral
- Vikt
- 610 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Take off är en serie läromedel som kombinerar kurserna företagsekonomi 1 och 2 på ett modernt, pedagogiskt och inspirerande sätt. Med Take off 1 och 2 Fakta och Övningar får du ett heltäckande material för båda kurserna med en struktur som tydligt kopplar företagandets verklighet till läroplanerna. Serien finns som tryckt fakta- och elevbok, lärarhandledning samt digitalt läromedel.
Take off 1 och 2 Övningar innehåller fyra teman:
Starta
Planera
Driva
Utvärdera
Läromedlet följer företagarprocessen steg för steg, från starta och planera till driva och utvärdera. Innehåller övningar som tränar viktiga begrepp, ”rätt eller fel” samt case som ger eleverna förståelse både i teori och praktik.
Take off 1 och 2 Övningar i korthet:
• modernt, pedagogiskt och inspirerande läromedel som sätter entreprenörskap i fokus
• en struktur som tydligt kopplar företagandets verklighet till läroplanerna
• följer företagarprocessen steg för steg, från starta och planera till driva och utvärdera
• innehåller övningar kopplade till faktaboken
Gleerups Utbildning AB 2:2 9789140673626 -
Information för marknadsföringsbeslut
Inbunden bok. IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning). 3 uppl. 1993. 336 sidor.
Gott skick. Format 24,5 x 17,5 cm Vikt 930 g.
Inbunden förlagsband, TREDJE reviderade upplagan, sv/v illustrerad med tabeller och diagram. Boken handlar om behovet av information som beslutsunderlag i företagets marknadsföring och hur sådan information kan anskaffa läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460641
- Titel
- Information för marknadsföringsbeslut
- Författare
- Lekvall, Per - Wahlbin, Clas - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Förlag
- Göteborg : IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning)
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning) 3 9186460641 -
9000 Goda Råd - att bygga kvalitetssystem i...
Inbunden bok. IVF (Industriforskning och utveckling Ab). 3 uppl. 2001. 222 sidor.
Nära nyskick. Stort format 30 x 21,5 cm Vikt 955 g.
Inbundet förlagsband, TREDJE reviderade och uppdaterade upplagan, illustrerad med diagram, figurer och faktarutor i tvåfärgstryck, plats för egna anteckningar i slutet av boken. Ur baksidestexten: Ett ledningssystem läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189158407
- Titel
- 9000 goda råd : att bygga kvalitetssystem i företag
- Författare
- Berggren, Eric
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
IVF (Industriforskning och utveckling Ab) 3 9189158407 -
Vår ekonomi - i korthet
Häftad bok. Studentlitteratur / Ekonomifakta. 1:1 uppl. 2014. 142 sidor.
Nära nyskick. Format 23 x 17 cm Vikt 305 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, rikt färgillustrerad med figurer och foton, plats för egna anteckningar i slutet av boken. INNEHÅLL: 1. Varför läsa ekonomi? 2. Marknadsekonomin - som en "osynlig hand" 3. Staten och marknaden - läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144103051
- Titel
- Vår ekonomi : i korthet
- Författare
- Eklund, Klas
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur / Ekonomifakta 1:1 9789144103051 -
Marketing [2nd edition]
Häftad bok. Longman Modular Texts. 2 uppl. 1999. 428 sidor.
Gott skick. ENGELSK TEXT. Format 24,5 x 19 cm Vikt 730 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ANDRA upplagan sv/v illustrerad med figurer. CONTENTS: Acknowledgements 1. Introduction to marketing 2. Marketing in the real world 3. The marketing environment 4. Buyer behaviour läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780582369375
- Titel
- Marketing
- Författare
- Hill, Elizabeth - O'Sullivan, Terry
- Förlag
- London : Longman
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- English
Longman Modular Texts 2 9780582369375 -
Börspsykologi - så blir du en bättre invester...
Inbunden bok. Pug Förlag. 2020. 253 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 13,5 cm Vikt 415 g.
Häftad bok med mjuka flexipärmar. INNEHÅLL: Förord 1. Självkänsla 2. Mindset 3. System 1 & 2 4. Belöningssystem och självkontroll 5. Kognitivt dissonans och Pinocchio 6. Skotomisation 7. Apekonomi, framingeeffekten och f läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188699343
- Titel
- Börspsykologi : så blir du en bättre investerare
- Författare
- Andersson, Cristofer
- Förlag
- Pug Förlag
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 253 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 140 x 215 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 410 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Gillar det verkligen. Boken tar upp frågor och beteenden som är enormt viktiga för att lyckas med investeringar." /Johan Isaksson, BörspoddenBörspsykologi är till skillnad från de flesta andra ekonomiböcker, en bok med fullt fokus på psykologin bakom lyckade investeringar och dess roll för såväl småsparare som större investerare. Den vänder sig till alla som då och då begår misstag och tar fel beslut, men som med rätt verktyg kan lära sig styra över känslor och annat som kan spela en avgörande roll inte minst i tider då börsen är i gungning. Så mycket mer än ettor och nollor
Författaren Cristofer Andersson är själv aktiv investerare sedan runt 2010. Han insåg tidigt att investeringar inte bara är siffror och nyckeltal utan minst lika mycket psykologi. Och när man förstår att det är samma psykologiska mekanismer som gäller på börsen som i andra sfärer kan man också effektivt undvika de vanligaste fällorna som marknaden gillrar. I Börspsykologi presenteras komplicerade metoder på lättillgängliga och övergripande sätt. Kapitel för kapitel går den igenom viktiga psykologiska parametrar såsom självkänsla, mindset, belöningssystem och flockbeteende och guidar på ett mycket pedagogiskt sätt läsaren i att förstå sig själv, marknaden och därmed nyckeln till mer lyckade investeringar.Om författaren
Cristofer Andersson, född 1986, är gymnasielärare i svenska och historia, håller i populära investerarkurser på Folkuniversitetet och bloggar om psykologins roll på marknaden. Genom att investera i stabila, lönsamma och i sin nisch mycket framstående bolag låter han idag sina pengar arbeta för honom dygnet runt, årets alla dagar, år ut och år in. Avkastningen på kapitalet ger honom inte bara ett stort kassaflöde utan även en stor trygghet som han önskar alla. Börspsykologi är Cristofers första ekonomibok, men han har tidigare givit ut en historisk spänningsroman om Gaius Marius som fått mycket fina recensioner. Fler röster om boken
"Börspsykologi är ett viktigt ämne och Cristofers bok är ett bra bidrag till ämnets komplexitet." /Per Håkan Börjesson, VD och huvudägare, Investment AB SpiltanGivande och intressant! /Mats Qviberg, ordförande och huvudägare, Investment AB Öresund
Pug Förlag 9789188699343 -
Kundmötet
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2012. 288 sidor.
Nära nyskick. Format 25 x 17,5 cm Vikt 640 g.
Inbundet förlagsband, sv/v illustrerad. INNEHÅLL: Förord 1. En bok om kundmötet 2. Kundmötet och påverkan på kunden 3. Medarbetarens utsida 4. Medmänskligt bemötande 5. Kundkontaktsbeteende 6. Kategorisering av kunden 7. L läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097760
- Titel
- Kundmötet
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det personliga mötet – ansikte mot ansikte – mellan medarbetaren och kunden är ett centralt inslag i företags marknadsföring. Här får man chansen att påverka köpbeslut och att marknadsföra företaget. Men trots att många företag är medvetna om vikten av detta möte, har kundmötet hamnat i skuggan av annan marknadsföring. Den här boken är ett bidrag för att lyfta fram kundmötet i ljuset.
Liber 1:1 9789147097760 -
Chef med känsla och förnuft. Om professionali...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1:5 uppl. 2014. 215 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Format 21,5 x 14 cm Vikt 380 g.
Inbundet svart förlagsband med röd ryggtext och skyddsomslag, illustrerad med fåtal sv/v figurer. Boken vänder sig framför allt till chefer, men också till ledare, personalvetare och andra som arbetar med ledarskapsfrågor läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127119741
- Titel
- Chef med känsla och förnuft : om professionalism och etik i ledarskapet
- Författare
- Christer Sandahl - Erica Falkenström - Mia von Knorring
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 220 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 371 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att vara chef är en känslomässig verksamhet, en verksamhet som ofta utspelar sig under hög yttre press och med chefen mitt på scenen. Det handlar inte bara om att vara strategisk, fatta beslut och hantera andras känslor utan också om att hantera sina egna känslor. Chefskap innehåller många olika känslomässiga dilemman såsom synlighet, beroende och ensamhet.
Känslor är en central informationskälla i rollen som chef. Bedömningen av en situation behöver ske genom en sorts reflekterande vandring fram och tillbaka mellan känsla och förnuft. Känslor ger oss anledning att tänka en gång till och känslor bidrar med underlag så att vi kan bli kapabla att fatta omdömesgilla och kloka beslut. Då är det möjligt att vara chef på ett professionellt sätt och kunna värna etiska värden i arbetet som chef utan känslor blir vi tanklösa.
Natur & Kultur Akademisk 1:5 9789127119741 -
Planera ditt projekt - en handbok
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3:2 uppl. 2019. 299 sidor.
Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 435 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, TREDJE upplagan, rikt illustrerad med sv/v figurer. INNEHÅLL: Bokens upplägg * DEL I Inför projektplanering 1. Projekt förr och nu 2. Projekttyp 3. Projektgränser 4. Projekt som process 5. Må läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144131054
- Titel
- Planera ditt projekt - - en handbok
- Författare
- Lundqvist, Siw
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 436 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Projekt är i dag en mycket vanlig arbetsform. En förutsättning för att lyckas med ett projekt är god planering. Denna handbok i projektplanering innehåller dokumentexempel, modeller, metoder och verktyg samt beskrivning av ett genomgående projektexempels första fas.
Grunden för ett projekt läggs i ett verksamhetsbehov som tydliggörs i en produktbeskrivning i beställningen. Bokens huvuddel visar en projektplanering från beställning till fasrapport för ett utvecklingsprojekt. Här åskådliggörs 44 olika dokument samt teorier runt de ingående företeelserna, bland annat:
• uppdragsdialog med utgångspunkt från beställningen
• grov planering och detaljplanering med stöd av PBS, WBS och OBS, vilket leder till produktspecifikation, projektspecifikation, PERT, Gantt och kritisk linje
• kvalitetsarbete i form av stöd eller revision på områdena produkt, arbete och ledarskap
• hantering av projekt och intressenter genom projektkommunikationsplan, för och emot-matris samt ansvarsmatris
• synsätt på dokumenthantering, dokumenthuvud och versionshantering.
Studentlitteratur AB 3:2 9789144131054
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn