-
Utomhusdidaktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:10 uppl. 2012. 209 sidor.
Gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 315 g.
Häftad bok med mjuka pärmar.
INNEHÅLL: Inledning 1. Rum för lärande - några reflexioner om utomhusdidaktikens särart 2. Betydelsen av praktisk kunskap, den tysta kunskapen 3. Kulturlandskapet och torpet i undervisning läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144024929
- Titel
- Utomhusdidaktik
- Författare
- Lundegård, Iann - Wickman, Per-Olof - Wohlin, Ammi
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 311 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att visa olika didaktiska perspektiv på utomhusundervisning. Centralt finns de didaktiska frågorna kring undervisningens innehåll och dess former, men framförallt diskuteras varför undervisningen ska ha just detta innehåll och dessa former. Bland de olika bidragen behandlar man frågor om uterummets betydelse för lärande, naturumgängets estetik och förhållande till språket, praktiskt kunnande utomhus, att använda kulturlandskapet eller skolträdgårdar i undervisningen, att bedriva naturskolor, uterummets betydelse för det egna växandet, kroppsupplevelser i naturen, biologisk analfabetism samt vad vi menar med utomhus. Tillsammans utgör bidragen i denna antologi en karta över det utomhusdidaktiska fältet i Sverige, men de ger också en översikt över allt från teoribildning till beprövad erfarenhet av undervisning. Författarna är både forskare och aktiva lärare och är välkända representanter inom sina respektive specialområden. Boken passar utmärkt för lärarutbildningen, liksom för kompetensutveckling eller fortbildning av redan yrkesverksamma lärare.
Studentlitteratur AB 1:10 9789144024929 -
Läsning på talets grund. Läsinlärning som byg...
Häftad bok. LiberLäromedel. 1977. 149 sidor.
Gott skick. Format 21 x 14,5 cm Vikt 260 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, sv/v illustrerad med foton, figurer och teckningar. Svårfunnen bok. Lågstadieläraren Ulrika Leimar skapade på 70-talet en unik och omdebatterad läsinlärningsmetod med utgångspunkt från barnens läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9140033201
- Titel
- Läsning på talets grund : läsinlärning som bygger på barnets eget språk
- Författare
- Leimar, Ulrika - Berg, Ingegerd - Borg, Inga
- Förlag
- Lund : LiberLäromedel
- Utgivningsår
- 1978
- Språk
- Svenska
LiberLäromedel 9140033201 -
Lek på allvar - en spännande utmaning
Häftad bok. Liber. 1:1 uppl. 2013. 245 sidor.
Nära nyskick. Format 21 x 15 cm Vikt 320 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med enstaka sv/v figurer. Norska originalets titel: Lek på alvor. Översättning: Annika Claesdotter. INNEHÅLL: Förord * DEL I - Barn och lek 1. Reflektioner om nyare syn på barn och ba läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105489
- Titel
- Lek på allvar : en spännande utmaning
- Författare
- Lillemyr, Ole Fredrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Huvudsyftet med denna bok är att de som arbetar med barn bör ta barns lek på allvar. Men leken är komplex och man behöver förhålla sig till den på flera olika sätt. I boken diskuteras lekens egenvärde för barn, varför lek är viktig och barns lek som centralt kunskapsområde för pedagogen, i relation till nyare synsätt på barn och barndom.
Förskolan som arena för lärande fördjupas i ljuset av ett helhetsperspektiv på omsorg, lek och lärande i ett bildningsperspektiv. Detta skapar spännande utmaningar när det gäller grundsyn och hur man organiserar verksamheten.
Boken riktar sig främst till blivande och yrkesverksamma förskollärare och fritidspedagoger.
Om författaren
Ole Fredrik Lillemyr är professor i pedagogik vid Dronning Mauds Minne, högskolan för förskollärarutbildning i Trondheim. Han har bedrivit skol- och förskoleforskning och undervisat i grundskola, högskola och vid universitet.
Liber 1:1 9789147105489 -
Teaching by Principles. An interactive approa...
Häftad bok. Pearson Education. 4 uppl. 2015. 668 sidor.
Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Format 23,5 x 18 cm Vikt 875 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, FJÄRDE uppdaterade upplagan, illustrerad med sv/v diagram och figurer. Teaching by Principles is a widely acclaimed methodology test used in language teacher education programs ar läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780133925852
- Titel
- Teaching by principles - an interactive approach to language pedagogy
- Författare
- Brown, H. Douglas
- Utgivningsår
- 2015
- Bandtyp
- Pbk
- Språk
- English
Pearson Education 4 9780133925852 -
Teaching by Principles. An interactive approa...
Häftad bok. Pearson Education (us). 3 uppl. 2007. 569 sidor.
Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Format 23,5 x 18 cm Vikt 775 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, TREDJE upplagan, illustrerad med sv/v diagram och figurer. This book is a widely acclaimed methodology text used in teacher education programs around the world. This user-friendly läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780136127116
- Titel
- Teaching by principles - an interactive approach to language pedagogy
- Författare
- H.douglas Brown
- Förlag
- Pearson Education (us)
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 569 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 0 x 178 mm
- Vikt
- 760 g
- Språk
- English
Pearson Education (us) 3 9780136127116 -
What Really Works in Special and Inclusive Ed...
Häftad bok. Routledge. 2008. 240 sidor.
Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Format 23,5 x 15,5 cm Vikt 415 g.
Häftad bok med mjuka inplastade pärmar. Ur baksidestexten: Teachers around the globe are anxious to develop genuine, evidence-based policies and practices in their teaching of children with special educatio läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780415369251
- Titel
- What really works in special and inclusive education : using evidence-based teaching strategies
- Författare
- Mitchell, David R.
- Förlag
- Abingdon, Oxon : Routledge
- Utgivningsår
- 2008
- Språk
- English
- Baksidestext
- Introduction -- A learning and teaching model -- Strategy 1: inclusive education -- Strategy 2: cooperative group teaching -- Strategy 3: peer tutoring -- Strategy 4: collaborative teaching -- Strategy 5: parent involvement -- Strategy 6: school culture -- Strategy 7: school-wide positive behaviour support -- Strategy 8: indoor environmental quality -- Strategy 9: classroom climate -- Strategy 10: social skills training -- Strategy 11: cognitive strategy instruction -- Strategy 12: self-regulated learning -- Strategy 13: mnemonics and other memory strategies -- Strategy 14: reciprocal teaching -- Strategy 15: phonological awareness and phonological processing -- Strategy 16: cognitive behavioural therapy -- Strategy 17: behavioural approaches -- Strategy 18: functional behavioural assessment -- Strategy 19: direct instruction -- Strategy 20: review and practice -- Strategy 21: formative assessment and feedback -- Strategy 22: assistive technology -- Strategy 23: augmentative and alternative communication -- Strategy 24: opportunities to learn
Dawson
Routledge 9780415369251 -
Vygotsky and Special Needs Education. Rethink...
Häftad bok. Continuum. 1 uppl. 2011. 230 sidor.
ISBN 9781441191724
Gott skick. ENGELSK TEXT. Format 23,5 x 15,5 cm Vikt 460 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, sv/v illustrerad med figurer. This is an international guide to using Vygotsky's theories to support children and schools in special needs education. After Piaget, Vygotsky is p läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKContinuum 1 9781441191724 -
Lärarguide i matematik. Del 1 - Den inledande...
Häftad bok. Natur & Kultur. 1:1 uppl. 1999. 100 sidor.
Gott skick. Format 24 x 20 cm Vikt 290 g.
Spiralhäftad bok med mjuka pärmar, kasserad biblioteksupplaga, illustrerad med figurer och teckningar i sv/v. Ur baksidestexten: Lärarguide i matematik är en guide för hur läraren med hjälp av aktiviteter kan behandla olika läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127606597
- Titel
- Lärarguide i matematik
- Författare
- Sandahl, Anita - Unenge, Jan
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Natur & Kultur 1:1 9127606597 -
Små barns matematik. Erfarenheter från ett pi...
Häftad bok. Nationellt centrum för matematikutbildning (NCM), Göteborgs universitet. 2006. 190 sidor.
Gott skick. Format 24 x 16 cm Vikt 405 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med färgfoton och sv/v figurer.
INNEHÅLL: Förord 1. Svensk förskola 2. Matematik för lärare i förskolan 3. Dokumentation av lärande 4. Matematik - en del av vår kultur 5. Språk, komm läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9185143049
- Titel
- Små barns matematik : erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Emanuelsson, Göran - Nationellt centrum för matematikutbildning
- Förlag
- Göteborg : NCM, Göteborgs universitet
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Nationellt centrum för matematikutbildning (NCM), Göteborgs universitet 9185143049 -
Skriva och samtala - Lärande genom responsgru...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:12 uppl. 2012. 278 sidor.
Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 425 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. Norska originalets titel: Skrive og samtale. Responsgrupper som læringsfelleskap. Översättning: Sten Andersson. INNEHÅLL: Inledning 1. Skrivteorier och skrivprocesser - en presentation 2. Läs läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144016733
- Titel
- Skriva och samtala - Lärande genom responsgrupper
- Författare
- Torlaug Løkensgard Hoe
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 278 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok handlar om att skriva genom att samtala. Den bygger på en processorienterad skrivpedagogik där elevernas texter växer fram och diskuteras i dialog med läraren och andra elever inom så kallade responsgrupper.Responsgrupper är en relativt ny form av metodik, en lärprocess där texter, språk och mänsklig interaktion står i centrum. Utgångspunkten är ett sociokulturellt och interaktivt perspektiv på skrivande, lärande och undervisning. Att skriva är inte det samma som att passivt överföra ett redan färdigt budskap till läsaren. Läsaren är en aktiv person som tolkar och omskapar texten, vilken därigenom blir ett slags gemensamt författarskap mellan den som skriver och den som läser. Boken spänner över ett vitt fält och bygger på modern forskning om skrivning, läsning, genrer, samtal, interaktion, responsgivning – och sträcker sig alltifrån olika skrivteorier till deras praktiska tillämpning i klassrumskulturen. Skriva och samtala vänder sig till såväl lärare som studerande vid lärarutbildningen och inom universitetsämnen som språkvetenskap och pedagogik, samt till lärare på grund- och gymnasieskolan.
Studentlitteratur AB 1:12 9789144016733 -
Berättelsens möjligheter. Lärares reflektione...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:1 uppl. 2014. 131 sidor.
Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 205 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. INNEHÅLL: Förord. Tackord. Författarpresentationer 1. Inledning 2. Undervisning som balanserar på en knivsegg 3. Varför, vad och hur? 4. Urban fiction 5. Att levandegöra undervisning 6. Filmi läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144085722
- Titel
- Berättelsens möjligheter : lärares reflektioner över fiktion
- Författare
- Areskoug, Linn - Asklund, Helen
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 131 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 206 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättelsens möjligheter: Lärares reflektioner över fiktion möter vi verksamma lärare i olika ämnen och undervisningssituationer. Här får vi följa hur de rent praktiskt använder fiktionsberättelsen i klassrummet men också hur de resonerar om dess betydelse för elevernas lärande och utveckling samt för deras egen undervisning och yrkesroll. I boken diskuteras även berättelsens ställning i skolan ur ett mer teoretiskt perspektiv och författarna väcker viktiga frågor förknippade med att använda fiktion i pedagogiskt syfte: Vad gör fiktionens formspråk? Kan arbete med fiktion skärpa den kritiska blicken? Finns det risk att förledas av berättarröst, intrig och dramatisering?
Bokens olika kapitel ger inga absoluta svar på hur en lyckad undervisning ska gå till. Snarare utgör de ett underlag för lärares utveckling av didaktisk reflektion och didaktisk kompetens.
Berättelsens möjligheter vänder sig främst till blivande och verksamma ämneslärare som står i begrepp att forma sin egen syn på fiktionsberättelsens potential som pedagogiskt verktyg.
Studentlitteratur 1:1 9789144085722 -
Att utvecklas i naturvetenskap. Fysik från 6...
Häftad bok. Ekelunds Förlag. 1999. 90 sidor.
Nära nyskick. Format 24 x 17 cm Vikt 210 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med sv/v teckningar av Lotta Persson. INNEHÅLL: Bakgrund. Teori. Medveten inlärning. Konsekvenser av en konstruktivistisk syn på inlärning. Ansvar och medvetenhet. Några exempel på un läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9164611132
- Titel
- Att utveckl i naturvetensk fysik 6-16 år
- Författare
- Barbro Thorén
- Förlag
- Gleerups
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 90 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fysik från 6 till 16 år
I boken Att utvecklas i naturvetenskap presenteras idéer om och exempel på undervisning som utgående från elevernas föreställningar utvecklar deras naturvetenskapliga kunskaper genom hela grundskolan. Det handlar om en process som startas redan under första skolåret och där eleverna successivt ges större ansvar för verksamheten i klassrummet och även blir medvetna om hur de kan utveckla sin förmåga att lära sig. Det naturvetenskapliga arbetssättet med observationer och kontrollerade experiment tillämpas redan från första skolåret.
Ekelunds Förlag 9164611132 -
Matematik för alla. Aktiv matematik från förs...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:1 uppl. 2013. 116 sidor.
Nära nyskick. Format 24,5 x 17 cm Vikt 315 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, mycket rikt illustrerad med figurer, teckningar och foton mestadels i färg. Finska originalets titel: Matikasta moneksi (2009). Översättning: Tarja Salo och Teija Åman. INNEHÅLL: Till läsaren 1 läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144085272
- Titel
- Matematik för alla : aktiv matematik från förskoleundervisning till förskoleklass
- Författare
- Tilly Kajetski - Minna Salminen
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 116 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 316 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med den här boken är att göra matematiklärandet hos barn i förskoleåldern mer glädjefullt och att erbjuda matematik för alla.
Matematiklärandet kan främjas genom att man utnyttjar barns naturliga sätt att agera. Under förskoletiden uppnår barn goda matematiska färdigheter om de vuxna vet hur de förmatematiska färdigheterna är uppbyggda och om de arbetar systematiskt.
I aktiv matematikundervisning används olika redskap på ett mångsidigt och målinriktat sätt. Det ger barnet stöd för det individuella lärandet. I förskolan och förskoleklassen utnyttjas olika sinneskanaler och integreringens olika möjligheter.
I boken presenteras också ett antal egentillverkade och inköpta redskap som är lämpliga att användas vid matematikundervisning. Logiska fiskar som används i boken kan skrivas ut på Lasten Keskus, www.lastenkeskus.fi. Matematiken erbjuder många möjligheter.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskoleklass.
Studentlitteratur AB 1:1 9789144085272 -
Undervisa i teknik. För lärare F-6
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1:2 uppl. 2016. 167 sidor.
Nära nyskick. Format 23 x 15,5 cm Vikt 310 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, rikt sv/v illustrerad med figurer, tabeller och foton. INNEHÅLL: 1. Teknikämnet i skolan 2. Tekniska lösningar 3. Arbetssätt för utveckling av tekniska lösningar 4. Teknik, människa, samhälle o läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140691668
- Titel
- Undervisa i teknik - för lärare F-6
- Författare
- Johansson, Myrtel
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i en teknikintensiv värld, där vi hela tiden möter teknik i form av olika tekniska konstruktioner, maskiner, hemelektronik och samhällets tekniska system. Därför är kunskaper om och i teknik viktiga för människor i alla åldrar. Att redan tidigt i skolan få leka med, prova och utveckla egna tekniska lösningar är ett sätt att bli förtrogen med och orädd för teknik. Barn behöver också få erfarenheter av att värdera teknik och utveckla kunskaper om hur teknikutveckling skett.
Undervisa i teknik är tänkt att ge lärare inspiration för att planera verksamheten i klassrummet och hjälp att tolka kursplanen i teknik. Boken innehåller genomgångar av teknikämnet, integrerade med didaktik och metodik. I boken varvas fakta och didaktik med metodik i form av en mängd olika aktiviteter som kan genomföras i undervisningen. Av bokens fem huvudkapitel utgår tre från det centrala innehållet enligt Lgr11: Tekniska lösningar, Arbetssätt för utveckling av tekniska lösningar och Teknik, människa, samhälle och miljö.
Boken vänder sig i första hand till lärare och blivande lärare i årskurserna F–6, men stora delar lämpar sig för hela grundskolan upp till årskurs 9 och även för förskolan.
Författare till boken är Maria Sandström, ämnesansvarig för teknik inom teknikutbildningarna för F–6 vid Malmö högskola, och Myrtel Johansson, som undervisar i teknik och fysik inom såväl grundutbildning som fortbildning av lärare vid Malmö högskola.
Gleerups Utbildning AB 1:2 9789140691668 -
Minoritetselever och matematikutbildning - En...
Häftad bok. Statens skolverk. 2001. 131 sidor.
Mycket gott skick. Format 21,5 x 15 cm Vikt 225 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. INNEHÅLL: Förord. Sammanfattning 1. Inledning 2. Varför uppvisar många minoritetselever sämre resultat i matematik? 3. Förslag till åtgärder 4. Diskussion och överväganden. Referenser. Övrig ej läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189314298
- Titel
- Minoritetselever och matematikutbildning [Elektronisk resurs] : en litteraturöversikt
- Författare
- Rönnberg, Irene - Rönnberg, Lennart - Sverige. Skolverket
- Förlag
- Stockholm : Statens skolverk
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- Svenska
Statens skolverk 9189314298 -
Kritisk sakprosaläsning i gymnasieskolan. Did...
Häftad bok. Göteborgs universitet. 2009. 230 sidor.
Mycket gott skick. Format 24 x 17 cm Vikt 495 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, sv/v illustrerad med fåtal foton i sv/v och färg. En akademisk avhandling av Anita Norlund vid Göteborgs universitet, publikation nr 273. Ur baksidestexten: I avhandlingen studeras den process d läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173466424
- Titel
- Kritisk sakprosaläsning i gymnasieskolan : didaktiska perspektiv på läroböcker, lärare och nationella prov
- Författare
- Norlund, Anita - Göteborgs universitet
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Göteborgs universitet 9789173466424 -
Kilskrift. Om konstarter och matematik i lära...
Häftad bok. Carlsson. 1 uppl. 2002. 175 sidor.
Mycket gott skick. Format 19,5 x 15 cm Vikt 300 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med teckningar av Lennart Åkman samt fotografier i sv/v. I denna antologi kan man läsa om hur konstarter och matematik tillsammans kan användas i skolvardagen och varför det kan va läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172034645
- Titel
- Kilskrift
- Författare
- Madeleine Hjort
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2002
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 152 x 195 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 301 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 1 9172034645 -
Barn Färg Form
Inbunden bok. LiberLäromedel. 1977. 94 sidor.
Gott skick. Format 24,5 x 22,5 cm Vikt 490 g.
Inbundet förlagsband, rikt illustrerad med teckningar i sv/v och foton både i sv/v och färg. Uppgifter, tekniker och material för teckningsundervisningen i grundskolan. INNEHÅLL: Kritor (oljepastellkritor, runda vaxkrit läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147183640
- Titel
- Barn, färg, form : uppgifter, tekniker och material för teckningsundervisningen i grundskolan
- Författare
- Carlsson, Jan - Gustavsson, Lennart
- Förlag
- Stockholm : Utbildningsförlaget
- Utgivningsår
- 1970
- Språk
- Svenska
LiberLäromedel 9147183640 -
Inclusive Mathematics 11-18
Häftad bok. Continuum. 1 uppl. 2001.
Nära nyskick. ENGELSK TEXT. Format 21,5 x 14 cm Vikt 225 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med tabeller och diagram i sv/v. "It has been speculated that all learners are capable of sophisticated mathematical thought if given supportive environments and chal läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0826452019
- Titel
- Inclusive mathematics 11-18
- Författare
- Ollerton, Mike - Watson, Anne
- Förlag
- New York ; London : Continuum
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- English
Continuum 1 0826452019 -
Baskunskaper i matematik - för skola, hem och...
Häftad bok. Studentlitteratur 2002. 2008. 372 sidor.
Gott skick. Format 22 x 15,5 cm Vikt 520 g.
Häftad bok (kurslitteratur) med mjuka laminerade pärmar, sv/v tabeller och illustrationer. Namnad på pärmens insida, överstrykningar med gul markeringspenna förekommer. Innehåll: 1. Vad menas med baskunskaper? 2. Kunskapss läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144022174
- Titel
- Baskunskaper i matematik - för skola, hem och samhälle
- Författare
- Löwing, Madeleine
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 372 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alltfler elever lämnar grundskolan utan de kunskaper i matematik som enligt kursplanen ”behövs för att fatta välgrundade beslut i vardagslivets många valsituationer, för att kunna tolka och använda det ökande flödet av information och för att kunna följa och delta i beslutsprocesser i samhället”. Samtidigt har många elever svårigheter att följa A-kursen i matematik på gymnasienivå. Vad dessa elever saknar är baskunskaper i matematik. Författarna analyserar i boken aktuella problemområden inom skolan i relation till aktuell pedagogisk litteratur samt ger en mängd konkreta exempel på hur inlärningsproblem kan uppstå och hur de kan lösas.Den röda tråden i boken är kontinuitet i planeringen, grundad på elevers tänkande från förskoleklassen till gymnasieskolan och på olika lärargruppers förståelse för varandras kompetens och arbetsuppgifter.
Boken bygger på ett mångårigt forsknings- och utvecklingsarbete om matematikämnets didaktik. Den behandlar både teori och beprövad erfarenhet, vilket gör den lämplig som kurslitteratur vid lärarutbildningen samt i kompetensutveckling av lärare.
Studentlitteratur 2002 9144022174
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn