Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Det vet vi om: Språkstimulering i förskolan

Det vet vi om: Språkstimulering i förskolan

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:1 uppl. 2018. 109 sidor.

Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 210 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med sv/v figurer och tabeller. Norska originalets titel: Det ved vi om sprogstimulering i dagtilbud (2017). Översättning: Johanna Holmberg. Boken hör till serien "Det vi vet om". Serieredaktörer: Ole Hansen och Thomas Nordahl. INNEHÅLL: Författarpresentation. Förord. Inledning 1. Introduktion: Språkets roll i lärandet 2. Barn i förskolan - om vikten av att lära sig språk från början 3. Den tidiga språkinlärningen 4. Språkstimulerande lärmiljöer - att lära sig språk under lek och aktiviteter 5. Språkligt samspel i förskolans vardag 6. Högläsning skapar en språkstimulerande lärmiljö 7. Sammanfattning: det generella mönster för barns språkutveckling. Avslutning. Litteraturförteckning.
// Inga anteckningar upptäckta. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [4595]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144129341
Titel
Det vet vi om : språkstimulering i förskolan
Författare
Gjems, Liv
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2018
Omfång
109 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
Vikt
210 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Barn träder in i en språkmiljö i samma stund som de föds, och de utvecklar sitt språk i mötet med vuxna som gör dem delaktiga i språkligt samspel. Allt lärande, inte minst språkinlärning, är beroende av goda, trygga relationer mellan vuxna och barn. I den här boken presenteras forskningsbaserad kunskap om det vi vet stödjer och främjar barns språkutveckling i förskolan. Barnen på en förskola kan ha vitt skilda språkliga erfarenheter och behovet av stöd och stimulans kan variera mycket. Frågan som står i fokus här är därför: Hur kan vi stimulera språkutvecklingen hos alla barn?

”Det vet vi om – förskolan” är en serie praxisnära och praxisorienterade böcker som ger inblick i aktuella utmaningar i förskolans pedago­giska verksamhet. Serien presenterar aktuella teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar av kvaliteten på det pedagogiska arbetet mer lättillgänglig för pedagoger och förskole­ledning. Seriens mål är att öka sannolikheten för att denna kunskap också tillämpas i den pedagogiska verksamheten.