-
Fuck logic : om konsten att tänka oklokt och...
Häftad bok. Modernista. 2006. 173 sidor.
Nära nyskick. En bok för oss som tycker att pauserna är det bästa med film på tv och för dem som ser till så att vi fortfarande är kissnödiga när filmen börjar igen.
"Fuck Logic" berättar om vikten av att skapa reklam som sticker ut och lappar till en innan man hinn läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188748874
- Titel
- Fuck logic : om konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna
- Författare
- Öhlin, Per Robert
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 173 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 173 x 247 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Öhlin, Per Robert
Modernista 9789188748874 -
Fuck logic : om konsten att tänka oklokt och...
Häftad bok. Modernista. 2006. 173 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188748874
- Titel
- Fuck logic : om konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna
- Författare
- Öhlin, Per Robert
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 173 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 173 x 247 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Öhlin, Per Robert
Modernista 9789188748874 -
Fame to claim : 12 kreativa hjältestrategier...
Häftad bok. The brainy bug. 1 uppl. 2012. 186 sidor.
Mycket gott skick. Skickas spårbart i wellpappkuvert.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197837422
- Titel
- Fame to claim : 12 kreativa hjältestrategier för att få uppmärksamhet och sympati i en skeptisk värld
- Författare
- Öhlin, Per Robert
- Förlag
- The brainy bug
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 186 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 165 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 530 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fame to claim vänder sig till dig som har varumärkesansvar på företag, i en organisation eller ett parti ? men även enskilda entreprenörer som tröttnat på att spela andrafiolen och harva i mellandivisionen. Boken hjälper dig att hitta din sanna berättelse och berätta den så den tar skruv.
Författaren, Per Robert Öhlin, är varumärkesutvecklare och kommunikatör med snart trettio år i reklambranschen. Han har tidigare skrivit en handfull fackböcker i ämnet, bland annat den populära Fuck logic och F*ck logic 2.
Några röster om Fame to claim:
?Den som tror att en bild är värd mer än tusen ord har inte läst Fame to Claim. För snacka går ju. Faktiskt. Fantastiskt bra! Läs berättelserna i den här boken, njut och lär.?
Micael Dahlén, professor i marknadsföring på Handelshögskolan i Stockholm.
?Den här boken är en gåva från Per Robert Öhlin till alla oss som önskar att det fanns exempel och förklaringar på vad det är som gör att vissa berättelser, vissa personer och viss reklam lyser som fyrar, medan den stora majoriteten av alla kommunikationsförsök blir ensamma rop i en mörk skog.?
Johan Nilsson, partner och creative director, JJP Stockholm.
?Det är sällan man springer på instruktionsböcker för blivande hjältar. Men nu finns den. Och den är rolig! Tack Per.?
Jessica Bjurström, vd Sveriges Kommunikationsbyråer.
?Öhlin besitter en djup förståelse för kommunikation, människan och hur kraften i arketyper och historier påverkar hennes känslor, tankar och beteende. I boken berättar han om detta på ett lika mästerligt som inspirerande sätt. Jag är övertygad om att Fame to claim kommer att bli en av de mest omtalade böckerna i sin genre. Det är en bok att ständigt återkomma till för kunskap, vägledning och inspiration.?
Johan Östlund, Chief Planning Officer, Leo Burnett Advertising Group Shanghai.
?Per Robert Öhlin skriver övertygande om människors grundläggande behov av myter. Och varför tvetydigheter kan vara grund för kreativ kommunikation och trovärdiga varumärken.?
Christer Fernström, Universitetsadjunkt vid Institutionen för reklam och PR vid Stockholms Universitet.
The brainy bug 1 9789197837422 -
Branding enligt Forrest Gump : en bok om varu...
Häftad bok. Modernista. 2006. 270 sidor.
Mycket gott skick. Normalt bruksslitage på omslaget. Inlagan i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188748867
- Titel
- Branding enligt Forrest Gump : en bok om varumärken, livet och hela konkarongen
- Författare
- Öhlin, Per Robert
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 270 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 173 x 247 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 960 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Öhlin, Per Robert
Modernista 9789188748867 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789151979625
- Titel
- Oreklam
- Författare
- Öhlin, Per Robert
- Förlag
- The brainy bug
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 140 x 180 mm Ryggbredd 15 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Visste du att 90% av all reklam som görs knappt betalar sig? Istället för att dra in pengar kostar den pengar. Istället för att alstra energi suger den energi. Det beror främst på tre saker:
För dålig kunskap om hur reklam fungerar. Oklara strategier. Kraftlös kommunikation.
Den här boken tar ett samlat grepp om de två första eftersom de sätter ramarna för den tredje. Boken riktar sig till dig som dagligen fattar beslut om reklam – som strateg, kreatör, beställare eller konsult. Och är tänkt till dig som vill veta exakt vad du gör och varför du gör det. Så du slipper spela roulette med reklaminvesteringarna och se ut som en idiot när saker går snett.
Innehållet bygger på forskning och rön om vad som ligger till grund för reklam som får saker att hända. Reklam som är relevant, emotionell, tydlig och minnesvärd. Reklam som är säkrare och därmed lönsammare.
Reklam som tillhör undantagen.
Oreklam.
Författaren, Per Robert Öhlin, är varumärkesutvecklare och kreatör med snart fyrtio års erfarenhet från reklambranschen. Han har tidigare skrivit en handfull fackböcker i ämnet, bland annat Fuck logic.
The brainy bug 1 9789151979625 -
Fuck logic : om konsten att tänka oklokt och...
Häftad bok. Modernista. 2006. 173 sidor.
Nära nyskick. På bokens skyddsomslag som är i transparent plast finns mindre spår av hantering men inlagan är till synes oläst och i nyskick.
Rikligen illustrerad i färg.
M&J 230923 … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188748874
- Titel
- Fuck logic : om konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna
- Författare
- Öhlin, Per Robert
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 173 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 173 x 247 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Öhlin, Per Robert
Modernista 9789188748874 -
Fuck logic : om konsten att tänka oklokt och...
Häftad bok. Modernista. 2006. 173 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK.
Nittio procent av alla reklam som görs är värdelös dynga, som knappt (eller inte alls) betalöar sig. Trots det fortsätter företagen i samma hjulspår.
FUCK LOGIC avslöjar fakta om reklam som de flesta inte känner till. Som att en kreativ id läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188748874
- Titel
- Fuck logic : om konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna
- Författare
- Öhlin, Per Robert
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 173 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 173 x 247 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Öhlin, Per Robert
Modernista 9789188748874 -
Fuck Logic 2 : konsten att tänka oklokt och f...
Häftad bok. Lucky Man. 2009. 200 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197837408
- Titel
- Fuck Logic 2 : konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna
- Författare
- Öhlin, Per Robert
- Förlag
- Lucky Man
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 297 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det sägs att reklamen inte längre lönar sig. Men de som säger så har förmodligen inte läst den här boken. Den avslöjar till exempel att en kreativ idé kan ge upp till 4000 % bättre effekt än en dålig.
Faktum är att nyskapande människor tänker påfallande lika. F*ck logic ger dig en inblick i hur de tänker och vilka tekniker de använder.
Boken är som Viagra för hjärnan. Förutom 34 tändstift för tanken får du veta hemligheten bakom konsten att förföra och därtill ta del av ett lika metodiskt som magnifikt lustmord på undersökningsbranschen.
Boken riktar sig till såväl kreatörer som kreatörernas kollegor inte minst uppdragsgivare, som måste anlita dessa virrpannor och som dessutom har det obehagliga ansvaret att budgetera, planera och dirigera det hela.
»Alla som vill göra bättre reklam och vinna fl er priser för sin reklam borde läsa Fuck logic. Boken fick oss på KING att börja tala om våra idéer och om hur de blir till på ett helt nytt sätt. Den har gjort mig till en bättre reklamare.«
Frank Hollingworth Jr., Creative Director KING
»Det borde vara böter på att avslöja yrkeshemligheter på det här viset!«
Tove Langseth, copywriter DDB
»Böcker om reklam och kreativitet följer alla i princip samma mall. Fuck logic bryter trenden redan i titeln. Och innehållet är lika suveränt, smart, underhållande och lärorikt. Vare sig du är nybörjare eller professor i reklam kommer du att få många aha, haha och aaah-upplevelser.«
Tore Claesson, Creative Director, New York
»En välskriven och inspirerande bok om meningsskapande idéprocesser bortom logikens artificiella värderingsgrunder.«
Christer Fernström, Universitetsadjunkt, Institutionen för reklam och PR, Stockholms Universitet
»Jag blev riktigt uppiggad av att läsa Fuck logic. Kul i denna tid av meningslösheter, torftigheter, dumheter och fånigheter i reklamen.«
Jan Cederquist
Per Robert Öhlin är varumärkesstrateg, copywriter och föreläsare.
Lucky Man 9789197837408
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn