-
Växla upp innovationskraften : skapa nya värd...
Häftad bok. Ekerlids. 1 uppl. 2014. 144 sidor.
Nyskick. Boken ger både insikter och verktyg som ökar innovationskraften med partnerskap som motor. Boken samlar slutsatser dragna ur forskning och praktisk erfarenhet från näringsliv och offentlig verksamhet. Boken inspirerar med exempel från företag som Billerud läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187391330
- Titel
- Växla upp innovationskraften : skapa nya värden genom partnerskap
- Författare
- Axelson, Mattias
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 150 x 170 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Innovationer formar framtiden. De skapar värde för kunder i form av nya produkter, tjänster och affärsmodeller. Innovationer kan också lösa samhällsproblem. Vad krävs för att ligga i täten av det globala innovationsracet? Innovativa företag använder alltmer partnerskap som medel för innovationskraft.
Växla upp innovationskraften ger både insikter och verktyg som ökar innovationskraften med partnerskap som motor. Boken samlar slutsatser dragna ur forskning och praktisk erfarenhet från svenskt näringsliv och offentlig verksamhet. Boken inspirerar med exempel från företag som Billerud-Korsnäs, Spotify och Saab Group.
Mattias Axelson är doktor i företagsekonomi och verksam vid bland annat Handelshögskolan i Stockholm. www.mattiasaxelson.se
"Den lättlästa texten är en
popularisering av vetenskaplig teori, med viss akademisk precision som t.ex. rikliga och exakta källhänvisningar,
vilka stärker trovärdigheten. En läsvärd bok för chefer och ledare på alla nivåer, som vill utveckla sina
verksamheter, affärer eller produkter, oavsett de rör privat eller offentlig miljö."
Tomas Steiner, BTJ
Ekerlids 1 9789187391330 -
Verksamhetsutveckling i världsklass
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 230 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144071640
- Titel
- Verksamhetsutveckling i världsklass
- Författare
- Per Åhlström - Christer Karlsson - Anders Richtnér - Martin Sköld - Jon Rognes - Mattias Axelson - Anna Brattström - Niklas Modig - Malin Malmbrandt - Ryusuke Kosuge
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 338 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok är tänkt som inspiration för chefer och ledare som vill utveckla sin verksamhet till världsklass. Bokens första tema är affärsmodeller, där en stark trend är att traditionella gränsdragningar för företag ersätts av integration mellan företag. Verksamhetsutveckling går därför bortom traditionella organisationsgränser, vilket reser nya utmaningar för ledare. I boken diskuteras några av dessa, såsom hur förändrade positioner i värdekedjan kan åstadkommas, hur outsourcing av tjänster bäst sker och hur öppen innovation kan realiseras genom att kombinera förtroende och kontroll i samarbeten med leverantörer.Bokens andra tema är lean, det mest spridda konceptet för verksamhetsutveckling, som används allt oftare i tjänsteföretag och offentlig sektor. Baserat på erfarenheter från Toyotas tjänsteverksamheter i Japan, beskrivs grunderna i lean samt hur standardisering kan kombineras med ökat kundvärde och effektivitet. Boken ger också ett exempel på hur ett tjänsteföretag kan utvärdera införandet av lean.
Studentlitteratur AB 1 9789144071640 -
Dold potential - Så skapas innovation utanför...
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2020. 200 sidor.
Nära nyskick. Vid beställningar över 500 SEK är det fri frakt inrikes. Titta gärna till mina andra böcker, har över 3000 böcker i sortimentet.
Biblioteksbok.
Alla organisationer har en dold potential – koncept, kompetenser och kontakter som kan användas på nya sä läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152356395
- Titel
- Dold potential - Så skapas innovation utanför kärnaffären
- Författare
- Axelson, Mattias
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 151 x 210 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 379 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla organisationer har en dold potential – koncept, kompetenser och kontakter som kan användas på nya sätt för att skapa nya erbjudanden för nya tider. När kärnverksamheten slukar alla resurser är utmaningen att faktiskt gå från idé till affär. Våga och lär dig ta steget utanför boxen och skapa nya innovationer. Vad krävs för att lyckas?
Boken ger insikt och inspiration kring:
VARFÖR – om nödvändigheten att lyfta blicken utanför boxen som omger dagens företag.
VAD – om möjligheten att hitta dold potential för nya affärer.
HUR – om förverkligandet av nya affärer med rätt organisation.
Författaren Mattias Axelson är doktor i företagsekonomi och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, House of Innovation. Han arbetar för att utveckla organisationers innovationsförmåga genom forskning, utbildning och rådgivning. Det genomgående temat för hans arbete är vägledning av företags och myndigheters förnyelseresor. Vid Handelshögskolans Executive Education utbildar han chefer och ledare. Mattias föreläser i många sammanhang om scenarioplanering, strategiutveckling och innovation. Han har tidigare givit ut boken Växla upp innovationskraften.
Sanoma Utbildning 9789152356395 -
Växla upp innovationskraften : skapa nya värd...
Häftad bok. Ekerlids. 1 uppl. 2014. 144 sidor.
Mycket gott skick. Tillägnad på sida 3
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187391330
- Titel
- Växla upp innovationskraften : skapa nya värden genom partnerskap
- Författare
- Axelson, Mattias
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 150 x 170 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Innovationer formar framtiden. De skapar värde för kunder i form av nya produkter, tjänster och affärsmodeller. Innovationer kan också lösa samhällsproblem. Vad krävs för att ligga i täten av det globala innovationsracet? Innovativa företag använder alltmer partnerskap som medel för innovationskraft.
Växla upp innovationskraften ger både insikter och verktyg som ökar innovationskraften med partnerskap som motor. Boken samlar slutsatser dragna ur forskning och praktisk erfarenhet från svenskt näringsliv och offentlig verksamhet. Boken inspirerar med exempel från företag som Billerud-Korsnäs, Spotify och Saab Group.
Mattias Axelson är doktor i företagsekonomi och verksam vid bland annat Handelshögskolan i Stockholm. www.mattiasaxelson.se
"Den lättlästa texten är en
popularisering av vetenskaplig teori, med viss akademisk precision som t.ex. rikliga och exakta källhänvisningar,
vilka stärker trovärdigheten. En läsvärd bok för chefer och ledare på alla nivåer, som vill utveckla sina
verksamheter, affärer eller produkter, oavsett de rör privat eller offentlig miljö."
Tomas Steiner, BTJ
Ekerlids 1 9789187391330 -
Växla upp innovationskraften : skapa nya värd...
Häftad bok. Ekerlids. 1 uppl. 2014. 144 sidor.
Mycket gott skick. Hel och ren.
Slitage av normal grad.
Läst ex.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187391330
- Titel
- Växla upp innovationskraften : skapa nya värden genom partnerskap
- Författare
- Axelson, Mattias
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 150 x 170 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Innovationer formar framtiden. De skapar värde för kunder i form av nya produkter, tjänster och affärsmodeller. Innovationer kan också lösa samhällsproblem. Vad krävs för att ligga i täten av det globala innovationsracet? Innovativa företag använder alltmer partnerskap som medel för innovationskraft.
Växla upp innovationskraften ger både insikter och verktyg som ökar innovationskraften med partnerskap som motor. Boken samlar slutsatser dragna ur forskning och praktisk erfarenhet från svenskt näringsliv och offentlig verksamhet. Boken inspirerar med exempel från företag som Billerud-Korsnäs, Spotify och Saab Group.
Mattias Axelson är doktor i företagsekonomi och verksam vid bland annat Handelshögskolan i Stockholm. www.mattiasaxelson.se
"Den lättlästa texten är en
popularisering av vetenskaplig teori, med viss akademisk precision som t.ex. rikliga och exakta källhänvisningar,
vilka stärker trovärdigheten. En läsvärd bok för chefer och ledare på alla nivåer, som vill utveckla sina
verksamheter, affärer eller produkter, oavsett de rör privat eller offentlig miljö."
Tomas Steiner, BTJ
Ekerlids 1 9789187391330
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
