-
Färdplan för klassrummets läsundervisning
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 2015. 214 sidor.
Nära nyskick. Hur undervisar vi i läsning ? den sortens läsning som får vårt hjärta att klappa och som söker sig in i vårt inre? Hur skapar vi en läsundervisning som får eleverna att inse och uppleva att en glödlampa inte längre är en glödlampa; den är trådar och elekt läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734488
- Titel
- Färdplan för klassrummets läsundervisning
- Författare
- Calkins, Lucy
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 214 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 215 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 408 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur undervisar vi i läsning ? den sortens läsning som får vårt hjärta att klappa och som söker sig in i vårt inre? Hur skapar vi en läsundervisning som får eleverna att inse och uppleva att en glödlampa inte längre är en glödlampa; den är trådar och elektricitet och den industriella revolutionen och allt som växte fram ur denna långa historia? I Färdplan för klassrummets läsundervisning tar Lucy Calkins ett brett grepp om läsfrågorna. Boken diskuterar vad barn behöver för att utvecklas som läsare, men den handlar också om hur läraren själv kan utvecklas och bli bättre på att möta barnen precis där de befinner sig. Lucy Calkins betonar att läraren hela tiden måste ha siktet inställt på nästa steg i barnens läsutveckling. Läraren måste i sitt inre skapa en bild för hur hon ska stödja elevens väg från att vara nybörjare till att nå en bit på vägen mot att bli en kompetent läsare.
?Lucy Calkins beskriver hur man med workshopen som arbetssätt skapar många tillfällen att arbeta med och utveckla elevernas läsförståelse. I olika kapitel diskuterar hon interaktiv högläsning, minilektionernas struktur, hur man genom det vägledande samtalet utvecklar elevens egen läsning, olika sätt att arbeta med små grupper, de kämpande barnens läsutveckling. Lucy Calkins har grundat ? och är föreståndare för ? The Reading and Writing Project vid Teachers College på Columbia University. Hon har publicerat en rad böcker om barns läs- och skrivutveckling.
Bokförlaget Daidalos 9789171734488 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789188390356
- Titel
- Skrivundervisning
- Författare
- Calkins, Lucy - Cunningham, Peter - Wirde, Eivor
- Förlag
- Mölnlycke : Utbildningsstaden
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Mölnlycke : Utbildningsstaden 9789188390356 -
Skrivundervisning
Häftad bok. Utbildningsstaden. Första uppl. 2001. 593 sidor.
Mycket gott skick. Utbildningsstaden. Andra tryckningen, första uppl. 2001. 593 s. Limbunden. 23,5x18,5cm. 1100 gram. Mycket gott skick. Överstruket namn på första bladet, något nött i kanter och hörn, oläst. Se gärna fler böcker hos Filifjonkan. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188390356
- Titel
- Skrivundervisning
- Författare
- Calkins, Lucy - Cunningham, Peter - Wirde, Eivor
- Förlag
- Mölnlycke : Utbildningsstaden
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Utbildningsstaden Första 9789188390356 -
Skriv mer! : skrivundervisning under de först...
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 2011. 88 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733559
- Titel
- Skriv mer! : skrivundervisning under de första skolåren
- Författare
- Calkins, Lucy
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 130 x 180 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur gör man för att undervisa barnen i de första årskurserna hur man berättar och skriver? Räcker det inte att bara låta dem skriva sina sagor och händelseböcker? Hur utvecklar vi barnen som skribenter och hur ger vi dem hantverket?
Lucy Calkins framhåller i Skriv mer! att det är lärarens uppgift att fungera som modell för undervisningen. Läraren måste genom eget skrivande bli medveten om vad som är en god text och hur man åstadkommer den. I mötet med en barntext är hennes uppgift att kunna se var barnet befinner sig i sin skrivprocess, vad barnet försöker att göra och att understödja det i försöken att gestalta sin värld. Hon måste också kunna stödja varje barn i en klass oavsett vilken nivå det befinner sig på.
Lucy Calkins är professor vid Teachers College i New York och arbetar med att utveckla pedagogiken kring barns skrivande och läsande. Hon har även skrivit Berätta mer! (Daidalos, 2010).
Bokförlaget Daidalos 9789171733559 -
Berätta mer! skrivundervisning för årskurser...
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 2010. 213 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Flera ex i lager. Leverans samma dag eller senast dagen efter.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733245
- Titel
- Berätta mer! skrivundervisning för årskurserna F-3
- Författare
- White, Zoe
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 213 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 220 mm
- Vikt
- 395 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur gör man för att i skolan utveckla små barns skrivna berättelser?
Lucy Calkins och hennes kollegor visar i Berätta mer! att det i mångt och mycket handlar om lärarens förmåga att lyssna på det enskilda barnet när det talar om sitt skrivande. I detta lyssnande måste läraren också använda en gedigen kunskap om barns läs- och skrivutveckling. Genom en snabb genomläsning av barnets text kan hon se var i utvecklingen barnet befinner sig och föreslå vad som skulle kunna vara nästa steg i skrivprocessen och på så viss stödja barnet på bästa sätt..
Lucy Calkins och kollegorna vid Teachers College Reading and Writing Project i New York har spelat in hundratals samtal mellan barn och lärare. I analysen av dessa samtal har de funnit en uppsättning principer att följa i det vägledande samtalet. Många av dessa samtal återges i boken. Vi får följa hur läraren med inlevelse undersöker, beslutar, undervisar och kopplar vidare.
Berätta mer! förser läraren i årskurs f-3 med verktyg som kan stödja det goda vägledande samtalet. Det är inte bara barnet som utvecklas i sitt berättande utan lika mycket läraren som blir delaktig i en ständigt pågående lärandeprocess.
Bokförlaget Daidalos 9789171733245 -
Färdplan för klassrummets läsundervisning
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 2015. 214 sidor.
Nyskick. P&P
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734488
- Titel
- Färdplan för klassrummets läsundervisning
- Författare
- Calkins, Lucy
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 214 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 215 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 408 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur undervisar vi i läsning ? den sortens läsning som får vårt hjärta att klappa och som söker sig in i vårt inre? Hur skapar vi en läsundervisning som får eleverna att inse och uppleva att en glödlampa inte längre är en glödlampa; den är trådar och elektricitet och den industriella revolutionen och allt som växte fram ur denna långa historia? I Färdplan för klassrummets läsundervisning tar Lucy Calkins ett brett grepp om läsfrågorna. Boken diskuterar vad barn behöver för att utvecklas som läsare, men den handlar också om hur läraren själv kan utvecklas och bli bättre på att möta barnen precis där de befinner sig. Lucy Calkins betonar att läraren hela tiden måste ha siktet inställt på nästa steg i barnens läsutveckling. Läraren måste i sitt inre skapa en bild för hur hon ska stödja elevens väg från att vara nybörjare till att nå en bit på vägen mot att bli en kompetent läsare.
?Lucy Calkins beskriver hur man med workshopen som arbetssätt skapar många tillfällen att arbeta med och utveckla elevernas läsförståelse. I olika kapitel diskuterar hon interaktiv högläsning, minilektionernas struktur, hur man genom det vägledande samtalet utvecklar elevens egen läsning, olika sätt att arbeta med små grupper, de kämpande barnens läsutveckling. Lucy Calkins har grundat ? och är föreståndare för ? The Reading and Writing Project vid Teachers College på Columbia University. Hon har publicerat en rad böcker om barns läs- och skrivutveckling.
Bokförlaget Daidalos 9789171734488 -
The Art of Teaching Writing
Häftad bok. Butterworth-Heinemann. 1998. 551 sidor.
Nära nyskick. Till synes oläst exemplar///Förlagets beskrivning: When Lucy Calkins wrote the first edition of The Art of Teaching Writing, the writing workshop was a fledgling idea, piloted by a few brave innovators. Now, as she brings us this new edition, the writing läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780435088095
- Titel
- The Art of Teaching Writing
- Författare
- Lucy McCormick Calkins
- Förlag
- Butterworth-Heinemann
- Utgivningsår
- 1998
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
Butterworth-Heinemann 9780435088095 -
Berätta mer! skrivundervisning för årskurser...
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 2010. 213 sidor.
Nyskick. Här är det adekvat att beteckna skicket som ”mint”. Boken är oläst och därför mycket "spänstig".
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171733245
- Titel
- Berätta mer! skrivundervisning för årskurserna F-3
- Författare
- White, Zoe
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 213 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 220 mm
- Vikt
- 395 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur gör man för att i skolan utveckla små barns skrivna berättelser?
Lucy Calkins och hennes kollegor visar i Berätta mer! att det i mångt och mycket handlar om lärarens förmåga att lyssna på det enskilda barnet när det talar om sitt skrivande. I detta lyssnande måste läraren också använda en gedigen kunskap om barns läs- och skrivutveckling. Genom en snabb genomläsning av barnets text kan hon se var i utvecklingen barnet befinner sig och föreslå vad som skulle kunna vara nästa steg i skrivprocessen och på så viss stödja barnet på bästa sätt..
Lucy Calkins och kollegorna vid Teachers College Reading and Writing Project i New York har spelat in hundratals samtal mellan barn och lärare. I analysen av dessa samtal har de funnit en uppsättning principer att följa i det vägledande samtalet. Många av dessa samtal återges i boken. Vi får följa hur läraren med inlevelse undersöker, beslutar, undervisar och kopplar vidare.
Berätta mer! förser läraren i årskurs f-3 med verktyg som kan stödja det goda vägledande samtalet. Det är inte bara barnet som utvecklas i sitt berättande utan lika mycket läraren som blir delaktig i en ständigt pågående lärandeprocess.
Bokförlaget Daidalos 9789171733245 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188390356
- Titel
- Skrivundervisning
- Författare
- Calkins, Lucy - Cunningham, Peter - Wirde, Eivor
- Förlag
- Mölnlycke : Utbildningsstaden
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Mölnlycke : Utbildningsstaden 9789188390356
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
