-
Läs - nycklar till en god läsundervisning
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2025. 382 sidor.
Nyskick. Varför skall vi läsa? Hur skall vi få våra elever att läsa, i skolan och på fritiden m.m. Boken tar upp många intressanta perspektiv på läsundervisning samt en uppsjö av praktiska övningar och metoder för klassrummet. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144190457
- Titel
- Läs - nycklar till en god läsundervisning
- Författare
- Fohlin, Niclas
- Utgivningsår
- 2025
- Omfång
- 382 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolans uppdrag kring läsning är så mycket större än att lära elever att avkoda ord; det handlar om att forma dem till läsare för livet – att väcka engagemang, skapa meningsfulla läsupplevelser och bygga en stark läsidentitet...[Bokinfo]
Studentlitteratur 1 9789144190457 -
Grundbok i kooperativt lärande : vägen till d...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 312 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144116723
- Titel
- Grundbok i kooperativt lärande : vägen till det samarbetande klassrummet
- Författare
- Fohlin, Niclas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 171 x 245 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Grundbok i kooperativt lärande - Vägen till det samarbetande klassrummet får läsaren möta ett förhållningssätt som leder till inkludering, elevaktivitet, engagemang, social utveckling och lärande. Genom att eleverna arbetar utifrån samarbete och drar nytta av varandras kunskaper ökar både måluppfyllelsen och deras sociala sammanhållning, samtidigt. Boken ger läsaren flera strategier och strukturer med fokus på samarbete och flerstämmighet så att eleverna kan utveckla språk, kognitiva förmågor och relationer. Kooperativt lärande utgår från ett kommunikativt och relationsinriktat perspektiv och är ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt som stärker läraren som ledare i klassrummet.
Grundbok i kooperativt lärande beskriver den gedigna forskningsbakgrund och lärandeteori som ligger till grund för kooperativt lärande. Vidare beskrivs hur lärare praktiskt kan använda samarbetets kraft i sin undervisning. Kooperativt lärande gynnar både läraren och eleverna och kan användas från förskolans senare år, i grundskolan och inom vuxenutbildning.
Studentlitteratur AB 1 9789144116723 -
Kooperativt lärande i praktiken. Handbok för...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1:5 uppl. 2020. 84 sidor.
Nära nyskick. Stort format 30 x 23 cm Vikt 600 g.
Spiralhäftad bok med tjocka kartonnerade pärmar, DIGITALA resurser (filmer, mallar, affisch), färgillustrerad med teckningar, relativt stor text, plats för egna anteckningar i slutet av boken. INNEHÅLL: Om kooperativt läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144128078
- Titel
- Kooperativt lärande i praktiken Resurspaket
- Författare
- Fohlin, Niclas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 84 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 588 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Handboken är ett praktiskt stöd för lärare som snabbt vill komma igång med kooperativt lärande. Den visar tydligt hur man använder metodens övningsstrukturer i olika ämnen och ger konkreta förslag till lektionsupplägg. Förklarande filmer och mallar för arbetet i det kooperativa klassrummet finns bland de digitala resurser som medföljer boken. Handboken vänder sig till lärare på grundskolan.
Mer om författarna och kooperativt lärande
Författarna Niclas Fohlin och Jennie Wilson har stor erfarenhet själva av att arbeta med kooperativt lärande i sina klasser och håller också kurser och workshops inom ämnet. De är även medförfattare till den mer teoretiska boken kring arbetssättet, Grundbok i kooperativt lärande.
Med denna praktiska handbok vill författarna ge fler lärare möjlighet att komma igång med kooperativt lärande och uppleva fördelarna med detta arbetssätt. Ett påtagligt resultat av kooperativt lärande är att eleverna blir mer engagerade och mer aktiva. Genom att eleverna arbetar utifrån samarbete och drar nytta av varandras kunskaper ökar både måluppfyllelsen och deras sociala sammanhållning, samtidigt. Klassrum där man arbetar med kooperativt lärande blir också mer inkluderande då alla elever får vara delaktiga och allas bidrag är viktiga.
Mer om den tryckta handboken
Den tryckta handboken är tänkt att vara ett praktiskt stöd för läraren som kan användas till vardags i klassrummet. Handboken är indelad i tre delar: En kort teoretisk bakgrund till kooperativt lärande Beskrivningar av ett antal övningsstrukturer indelade efter om de används för par-, grupp- eller klassarbete Lektionsförslag där författarna visar hur strukturerna kan användas i olika sammanhang t.ex. för att utveckla samarbetsfärdigheter eller när eleverna ska arbeta med en gemensam läsupplevelse
Varje struktur beskrivs på ett uppslag med följande rubriker:
• Grundprinciper
• Användningsområden
• Material och förberedelser
• Arbetsgång Gå vidare/variation
Läraren kan vid sin planering snabbt se vad som gäller för olika strukturer; lämpliga användningsområden, vad målet är, vilka förberedelser som behövs och hur själva övningen går till. Här finns också information om vilka mallar som finns bland de digitala resurserna som läraren kan skriva ut och använda för att underlätta sitt arbete.
Mer om de digitala resurserna
De digitala resurserna som medföljer den tryckta handboken består av förklarande filmer och mallar av olika slag. I filmerna svarar författarna till boken på de vanligaste frågorna som lärare brukar ha när de ska komma igång med att arbeta med kooperativt lärande. Denna experthjälp bidrar till att läraren kan komma igång snabbare och att få ett bättre resultat av det kooperativa arbetet i sitt klassrum. Läraren sparar också tid genom att allt material som behövs, utöver själva stoffet till arbetet, finns att ladda ner och skriva ut...
Studentlitteratur AB 1:5 9789144128078 -
Grundbok i kooperativt lärande : vägen till d...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 312 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144116723
- Titel
- Grundbok i kooperativt lärande : vägen till det samarbetande klassrummet
- Författare
- Fohlin, Niclas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 171 x 245 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Grundbok i kooperativt lärande - Vägen till det samarbetande klassrummet får läsaren möta ett förhållningssätt som leder till inkludering, elevaktivitet, engagemang, social utveckling och lärande. Genom att eleverna arbetar utifrån samarbete och drar nytta av varandras kunskaper ökar både måluppfyllelsen och deras sociala sammanhållning, samtidigt. Boken ger läsaren flera strategier och strukturer med fokus på samarbete och flerstämmighet så att eleverna kan utveckla språk, kognitiva förmågor och relationer. Kooperativt lärande utgår från ett kommunikativt och relationsinriktat perspektiv och är ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt som stärker läraren som ledare i klassrummet.
Grundbok i kooperativt lärande beskriver den gedigna forskningsbakgrund och lärandeteori som ligger till grund för kooperativt lärande. Vidare beskrivs hur lärare praktiskt kan använda samarbetets kraft i sin undervisning. Kooperativt lärande gynnar både läraren och eleverna och kan användas från förskolans senare år, i grundskolan och inom vuxenutbildning.
Studentlitteratur AB 1 9789144116723 -
Grundbok i kooperativt lärande : vägen till d...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 312 sidor.
Nyskick. Förlagsnytt oläst perfekt ex. Grundbok i kooperativt lärande - Vägen till det samarbetande klassrummet får läsaren möta ett förhållningssätt som leder till inkludering, elevaktivitet, engagemang, social utveckling och lärande. Genom att eleverna arbetar u läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144116723
- Titel
- Grundbok i kooperativt lärande : vägen till det samarbetande klassrummet
- Författare
- Fohlin, Niclas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 171 x 245 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Grundbok i kooperativt lärande - Vägen till det samarbetande klassrummet får läsaren möta ett förhållningssätt som leder till inkludering, elevaktivitet, engagemang, social utveckling och lärande. Genom att eleverna arbetar utifrån samarbete och drar nytta av varandras kunskaper ökar både måluppfyllelsen och deras sociala sammanhållning, samtidigt. Boken ger läsaren flera strategier och strukturer med fokus på samarbete och flerstämmighet så att eleverna kan utveckla språk, kognitiva förmågor och relationer. Kooperativt lärande utgår från ett kommunikativt och relationsinriktat perspektiv och är ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt som stärker läraren som ledare i klassrummet.
Grundbok i kooperativt lärande beskriver den gedigna forskningsbakgrund och lärandeteori som ligger till grund för kooperativt lärande. Vidare beskrivs hur lärare praktiskt kan använda samarbetets kraft i sin undervisning. Kooperativt lärande gynnar både läraren och eleverna och kan användas från förskolans senare år, i grundskolan och inom vuxenutbildning.
Studentlitteratur AB 1 9789144116723 -
Grundbok i kooperativt lärande : vägen till d...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 312 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144116723
- Titel
- Grundbok i kooperativt lärande : vägen till det samarbetande klassrummet
- Författare
- Fohlin, Niclas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 171 x 245 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Grundbok i kooperativt lärande - Vägen till det samarbetande klassrummet får läsaren möta ett förhållningssätt som leder till inkludering, elevaktivitet, engagemang, social utveckling och lärande. Genom att eleverna arbetar utifrån samarbete och drar nytta av varandras kunskaper ökar både måluppfyllelsen och deras sociala sammanhållning, samtidigt. Boken ger läsaren flera strategier och strukturer med fokus på samarbete och flerstämmighet så att eleverna kan utveckla språk, kognitiva förmågor och relationer. Kooperativt lärande utgår från ett kommunikativt och relationsinriktat perspektiv och är ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt som stärker läraren som ledare i klassrummet.
Grundbok i kooperativt lärande beskriver den gedigna forskningsbakgrund och lärandeteori som ligger till grund för kooperativt lärande. Vidare beskrivs hur lärare praktiskt kan använda samarbetets kraft i sin undervisning. Kooperativt lärande gynnar både läraren och eleverna och kan användas från förskolans senare år, i grundskolan och inom vuxenutbildning.
Studentlitteratur AB 1 9789144116723
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
