-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173828697
- Titel
- Språkinriktad undervisning
- Författare
- Hajer, Maaike
- Förlag
- Hallgren & Fallgren
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många klassrum finns idag elever med flerspråkig bakgrund. Undervisningen i skolans ämnen sker emellertid mest på svenska.
Hur klarar skolan utmaningen att ge ämnesundervisning av hög kvalitet när det finns så stora skillnader i elevernas behärskning av svenskan? Vilka verktyg kan skolan ge lärare i alla ämnen och program för att göra undervisningen både mer effektiv och lockande?
Bokens nya utgåva är anpassad till Lgr11 och Lgy 11 av Maaike Hajer och Annika Löthagen som båda har gedigen kunskap om arbetet med språkförståelse i svenska skolor.
Boken visar hur ämneslärare kan fördjupa sin förståelse av sambandet mellan språk och lärande. Handfasta exempel och metoder skapar förutsättningar för högre måluppfyllelse för grundskolans högstadium och för gymnasiet. Stöd ges till att utforma ämnesundervisningen på ett språkutvecklande sätt, alltifrån planering och förberedelser till genomförande och utvärdering. Boken kan också användas i arbetslag för kunskapsdiskussioner om bl.a. bedömningskriterier och för att främja ämnesövergripande arbetssätt. Denna titel har tidigare givits ut av Hallgren & Fallgren men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Hallgren & Fallgren 2 9789173828697 -
Språkinriktad undervisning : en handbok
Häftad bok. Hallgren & Fallgren. 2010. 226 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173828383
- Titel
- Språkinriktad undervisning : en handbok
- Författare
- Hajer, Maaike
- Förlag
- Hallgren & Fallgren
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många klassrum finns idag elever med flerspråkig bakgrund. Undervisningen i skolans ämnen sker emellertid mest på svenska.
Hur klarar skolan utmaningen att ge ämnesundervisning av hög kvalitet när det finns så stora skillnader i elevernas behärskning av svenskan?
Vilka verktyg kan skolan ge lärare i alla ämnen och program för att göra undervisningen både mer effektiv och lockande?
Maaike Hajer och Theun Meestringa visar hur ämneslärare kan fördjupa sin förståelse av sambandet mellan språk och lärande. Handfasta exempel och metoder skapar förutsättningar för högre måluppfyllelse för grundskolans högstadium och för gymnasiet. Stöd ges till att utforma ämnesundervisningen på ett språkutvecklande sätt, från planering och förberedelser till genomförande och utvärdering.
Boken kan också användas i arbetslag för kunskapsdiskussioner om bl.a. bedömningskriterier och för att främja ämnesövergripande arbetssätt.
Om författarna
Maaike Hajer är professor vid lärarutbildningen i Utrecht och har föreläst och skrivit om didaktik och skolans språkpolicy både i Sverige och i Nederländerna. Hon var 2008 gästprofessor vid Göteborgs universitet och arbetar nu som forskningsledare vid Språkforskningsinstitutet inom Stockholms kommuns utbildningsförvaltning.
Theun Meestringa arbetar vid Nederländernas Nationella Institut för Läroplansutveckling SLO med utveckling av kommentarmaterial samt som rådgivare för skolor som vill utveckla språkinriktad ämnesundervisning. Tillsammans samordnar de en nationell plattform för språkinriktad ämnesundervisning.
Hallgren & Fallgren 9789173828383 -
Språkinriktad undervisning
Häftad bok. Hallgren & Fallgren. 2 uppl. 2018. 245 sidor.
Mycket gott skick. Lättare hanteringsslitage.
Försiktigt använd.
Understrykningar, markeringar och anteckningar med blyerts.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173828697
- Titel
- Språkinriktad undervisning
- Författare
- Hajer, Maaike
- Förlag
- Hallgren & Fallgren
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många klassrum finns idag elever med flerspråkig bakgrund. Undervisningen i skolans ämnen sker emellertid mest på svenska.
Hur klarar skolan utmaningen att ge ämnesundervisning av hög kvalitet när det finns så stora skillnader i elevernas behärskning av svenskan? Vilka verktyg kan skolan ge lärare i alla ämnen och program för att göra undervisningen både mer effektiv och lockande?
Bokens nya utgåva är anpassad till Lgr11 och Lgy 11 av Maaike Hajer och Annika Löthagen som båda har gedigen kunskap om arbetet med språkförståelse i svenska skolor.
Boken visar hur ämneslärare kan fördjupa sin förståelse av sambandet mellan språk och lärande. Handfasta exempel och metoder skapar förutsättningar för högre måluppfyllelse för grundskolans högstadium och för gymnasiet. Stöd ges till att utforma ämnesundervisningen på ett språkutvecklande sätt, alltifrån planering och förberedelser till genomförande och utvärdering. Boken kan också användas i arbetslag för kunskapsdiskussioner om bl.a. bedömningskriterier och för att främja ämnesövergripande arbetssätt. Denna titel har tidigare givits ut av Hallgren & Fallgren men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Hallgren & Fallgren 2 9789173828697 -
Språkinriktad undervisning
Häftad bok. Hallgren & Fallgren. 2 uppl. 2014. 245 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173828697
- Titel
- Språkinriktad undervisning
- Författare
- Hajer, Maaike
- Förlag
- Hallgren & Fallgren
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många klassrum finns idag elever med flerspråkig bakgrund. Undervisningen i skolans ämnen sker emellertid mest på svenska.
Hur klarar skolan utmaningen att ge ämnesundervisning av hög kvalitet när det finns så stora skillnader i elevernas behärskning av svenskan? Vilka verktyg kan skolan ge lärare i alla ämnen och program för att göra undervisningen både mer effektiv och lockande?
Bokens nya utgåva är anpassad till Lgr11 och Lgy 11 av Maaike Hajer och Annika Löthagen som båda har gedigen kunskap om arbetet med språkförståelse i svenska skolor.
Boken visar hur ämneslärare kan fördjupa sin förståelse av sambandet mellan språk och lärande. Handfasta exempel och metoder skapar förutsättningar för högre måluppfyllelse för grundskolans högstadium och för gymnasiet. Stöd ges till att utforma ämnesundervisningen på ett språkutvecklande sätt, alltifrån planering och förberedelser till genomförande och utvärdering. Boken kan också användas i arbetslag för kunskapsdiskussioner om bl.a. bedömningskriterier och för att främja ämnesövergripande arbetssätt. Denna titel har tidigare givits ut av Hallgren & Fallgren men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Hallgren & Fallgren 2 9789173828697 -
Språkinriktad undervisning
Häftad bok. Hallgren & Fallgren. 2 uppl. 2018. 245 sidor.
Gott skick. Fint begagnat skick, inget understryket.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173828697
- Titel
- Språkinriktad undervisning
- Författare
- Hajer, Maaike
- Förlag
- Hallgren & Fallgren
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många klassrum finns idag elever med flerspråkig bakgrund. Undervisningen i skolans ämnen sker emellertid mest på svenska.
Hur klarar skolan utmaningen att ge ämnesundervisning av hög kvalitet när det finns så stora skillnader i elevernas behärskning av svenskan? Vilka verktyg kan skolan ge lärare i alla ämnen och program för att göra undervisningen både mer effektiv och lockande?
Bokens nya utgåva är anpassad till Lgr11 och Lgy 11 av Maaike Hajer och Annika Löthagen som båda har gedigen kunskap om arbetet med språkförståelse i svenska skolor.
Boken visar hur ämneslärare kan fördjupa sin förståelse av sambandet mellan språk och lärande. Handfasta exempel och metoder skapar förutsättningar för högre måluppfyllelse för grundskolans högstadium och för gymnasiet. Stöd ges till att utforma ämnesundervisningen på ett språkutvecklande sätt, alltifrån planering och förberedelser till genomförande och utvärdering. Boken kan också användas i arbetslag för kunskapsdiskussioner om bl.a. bedömningskriterier och för att främja ämnesövergripande arbetssätt. Denna titel har tidigare givits ut av Hallgren & Fallgren men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Hallgren & Fallgren 2 9789173828697 -
Symposium 2003 : arena andraspråk
Häftad bok. Stockholms Universitets förlag. 1 uppl. 2005. 204 sidor.
Gott skick. Det finns några understrykningar och kommentarer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176565815
- Titel
- Symposium 2003 : arena andraspråk
- Författare
- Olofsson, Mikael - Hajer, Maaike - Lindberg, Inger - Sundberg, Gunlög. 1956- - Christensen, Lilly - Kabakci, Marianne - Nationellt centrum för sfi och svenska som andraspråk
- Förlag
- Stockholms Universitets förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 422 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ser det omliggande samhället på mångkulturalitet? Vad innebär ett interkulturellt synsätt i undervisningen? Hur kan arbetet i förskolan, grundskolan och vuxenutbildningen bli språk och kunskapsutvecklande för flerspråkiga elever?
Boken är en rapport från Nationellt centrums tredje symposium under temat Goda miljöer för språk- och kunskapsutveckling. Författarna är forskare inom olika discipliner, lärarutbildare och lärare.
Stockholms Universitets förlag 1 9176565815
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
