-
Skolutveckling i teori och praktik
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2020. 368 sidor.
Mycket gott skick. Obs ca 10 sidor med grön överstrykningspenna annars mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789151102832
- Titel
- Skolutveckling i teori och praktik
- Författare
- Hirsh (red.), Åsa
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 368 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 652 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolutveckling kan förstås på olika sätt, men oavsett synsätt är målet att skapa en god och likvärdig skolgång för alla elever. Vägen dit går genom någon typ av styrning eller självstyrning, ofta kopplad till en systematisk process. För lärare och skolledare handlar det om att förändra och förbättra undervisning och övrig skolverksamhet så att förutsättningarna för barn och elever att lära och utvecklas i linje med styrdokumentens mål styrdokumenten blir så bra som möjligt.
I den här boken problematiseras olika aspekter av skolutveckling, såsom kunskapsuppdraget kontra det demokratiska uppdraget, lärares involvering i didaktiskt utvecklingsarbete och forskningsmetodens plats i läraryrket. Kapitlen fokuserar på olika nivåer, allt från lärarna i klassrummet till skolchefen i kommunen, som på olika sätt är involverade i skolutveckling. Beskrivningarna från olika skolformer visar att det finns likheter, men också strukturella skillnader när det gäller hur arbetet tar form beroende på i vilket sammanhang det utvecklas.
Skolutveckling i terori och praktik är indelad i tre delar som har olika fokus. Den första belyser skolutveckling teoretiskt, den andra beskriver hur skolutveckling sker i olika skolformer och den tredje ger praktiska exempel på olika sätt att arbeta med skolutveckling och systematiskt kvalitetsarbete.
Boken riktar sig till lärarstudenter och rektorer på lärar- och rektorsutbildning, men också till verksamma lärare och rektorer som vill fördjupa eller bredda sina kunskaper om skolutveckling och hitta inspiration i sitt eget skolutvecklingsarbete.
Bokens redaktörer Åsa Hirsh och Anette Olin, båda docenter i pedagogik vid Göteborgs universitet. Övriga författare är forskare och praktiker från stora delar av landet.
Karim Hamza är docent i naturvetenskapsämnenas didaktik vid Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik, Stockholms universitet.
Per Anderhag är verksam vid FoU-enheten på Stockholms stads utbildningsförvaltning samt Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik, Stockholms universitet.
Eva Lundqvist är lektor och docent i didaktik vid Uppsala universitet.
Malena Lidar är lektor och docent i didaktik och verksam vid Uppsala universitet.
Irena Hanzek är verksam som rektor på en 7-9 skolan i Jönköping.
Inger Eriksson är professor i pedagogik vid institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik, Stockholms universitet.
Pernilla Mårtensson är fil.dr. i didaktik med inriktning mot matematik vid Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping University.
Marina Karlsson är doktorand i pedagogiskt arbete vid Göteborgs universitet.
Mette Liljenberg är lektor i pedagogik vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik vid Göteborgs universitet.
Annika Lilja är lektor i pedagogiskt arbete vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession, Göteborgs universitet.
Olof Franck är professor i ämnesdidaktik med inriktning mot samhällsorienterande ämnen vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession, Göteborgs universitet.
David Lifmark är lektor i pedagogiskt arbete vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession, Göteborgs universitet.
Anna Lyngfelt är docent i litteraturvetenskap inriktad mot svenskdidaktik vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession, Göteborgs universitet.
Christina Osbeck är professor i ämnesdidaktik med inriktning mot samhällsorienterande ämnen vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession, Göteborgs universitet.
Karin Sporre är professor i pedagogiskt arbete vid Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap vid Umeå universitet.
Karin Alnervik är lektor i pedagogik vid Örebro universitet och koordinator för praktiknära forskning i förskolan.
Karin Rönnerman är professor em. vid Göteborgs universitet, institutionen för pedagogik och specialpedagogik.
Ann-Christine Wennergren är docent i pedagogik vid Högskolan i Halmstad samt verksam som vetenskaplig ledare i Ängelholms kommun.
Ulf Blossing är professor i pedagogik vid institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet.
Ann Ludvigsson är fil dr i pedagogik och lektor i pedagogik vid Jönköping University.
Mikael Segolsson är lektor i pedagogik vid Göteborgs universitet och Högskolan i Jönköping.
Ingrid Henning Loeb är docent vid Göteborgs universitet.
Andreas Fejes innehar Sveriges enda professur i vuxenpedagogik och är verksam vid Linköpings universitet.
Carin Falkner, fil dr i pedagogik, är anställd som lektor i pedagogik vid Jönköping University.
Susanne Gustavsson är lektor i pedagogik och verksam vid institutionen för pedagogik och specialpedagogik vid Göteborgs universitet.
Anette Jahnke är verksam som lektor i pedagogik vid Göteborgs universitet och som process- och projektledare vid forskningsinstitutet Ifous.
Åsa Nyberg är utbildad grundskollärare, specialpedagog och handledare. Hon har varit verksam inom skolan sedan 1993.
Karin Lager är postdoktor vid Högskolan väst och universitetslektor i barn och ungdomsvetenskap vid Göteborgs universitet.
Katarina Ståhlkrantz är lektor i pedagogik vid institutionen för didaktik och lärares praktik på Linnéuniversitetet.
Jonas Almqvist är professor i didaktik vid Uppsala universitet och ledare för forskargruppen SCOD (Studies of Comparative Didactics).
Claes Nilholm är professor i pedagogik med inriktning mot specialpedagogik vid Uppsala Universitet.
Gleerups Utbildning AB 1 9789151102832 -
Relationellt ledarskap i klassrummet : Så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2020. 205 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas. Som ny
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet : Så ska...
Häftad bok.
Nyskick. Relationellt ledarskap i klassrummet - Åsa Hirsh ger praktiska tips för att skapa en lärande miljö där elever trivs och utvecklas. | Natur & Kultur Läromedel och Akademi, Utg. 2020 | Häftad. 8:o (160x235 mm) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet – Så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel, Stockholm. 1:4 uppl. 2021. 205 sidor.
Nära nyskick. Kantstötta pärmhörn. Ser i övrigt ut som ny. "I 'Relationellt ledarskap i klassrummet' tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifier läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
Natur & Kultur Läromedel, Stockholm 1:4 9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet – så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1:5 uppl. 2021. 206 sidor.
Mycket gott skick. Kantstött i ett hörn, i övrigt strålande skick.
Sökord: UQ1SPP 4PP333 UQ1SG3 LPAK04 LPGY04 2SS06Ä 2SS01Ä PE200A
"Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
Natur & Kultur Läromedel 1:5 9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet så skapa...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Natur & Kultur. uppl.1:3. 2021. 205 s. mindre bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet : Så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1:a uppl. 2020. 205 sidor.
Nyskick. Inget skrivet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
Natur & Kultur Läromedel 1:a 9789127827936 -
Formativ undervisning : utveckla klassrumspra...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2017. 152 sidor.
Hyggligt skick. Markeringar med gul överstrykningspenna/blyerts och nötta hörn annars gott skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127818309
- Titel
- Formativ undervisning : utveckla klassrumspraktiker med lärandet i fokus
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 162 x 236 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Formativ undervisning handlar om att utforska och forma undervisning utifrån elevers lärande och upplevelser i klassrummet. Boken handlar om nyfikenhet, ett forskande och analytiskt förhållningssätt, samt om att lyssna på vad eleven har att säga. Boken diskuterar hur lärare – med hjälp av eleverna – systematiskt och kontinuerligt kan analysera hur lärande möjliggörs i klassrummet, finna det som utgör möjligheter och svårigheter, och utifrån detta hitta alternativa vägar att forma sin undervisning. I en komplex och föränderlig skola behöver lärare vara kunskapsproducenter snarare än konsumenter av färdiga metoder, vilket möjliggörs genom professionsdriven och elevdatabaserad kollegial undervisningsanalys.
Boken Formativ undervisning vänder sig till lärarstudenter, verksamma lärare och skolledare.
Kort sagt, detta är stora boken om kollegialt lärande och systematisk skolutveckling kring det pedagogiska uppdraget.
Eva-Stina Sundén, Skolledaren aug 2017
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127818309 -
Relationellt ledarskap i klassrummet : Så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2020. 205 sidor.
Nära nyskick. Oläst exemplar. Små fläckar på bokens omslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet : Så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2020. 205 sidor.
Nära nyskick. Överkluddad ägartagg på ett annat försättsbladen.
I övrigt är verket i fin form.
Läst ex.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127827936 -
Formativ undervisning : utveckla klassrumspra...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 2017. 153 sidor.
Mycket gott skick. Text på första bladet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127818309
- Titel
- Formativ undervisning : utveckla klassrumspraktiker med lärandet i fokus
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 162 x 236 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Formativ undervisning handlar om att utforska och forma undervisning utifrån elevers lärande och upplevelser i klassrummet. Boken handlar om nyfikenhet, ett forskande och analytiskt förhållningssätt, samt om att lyssna på vad eleven har att säga. Boken diskuterar hur lärare – med hjälp av eleverna – systematiskt och kontinuerligt kan analysera hur lärande möjliggörs i klassrummet, finna det som utgör möjligheter och svårigheter, och utifrån detta hitta alternativa vägar att forma sin undervisning. I en komplex och föränderlig skola behöver lärare vara kunskapsproducenter snarare än konsumenter av färdiga metoder, vilket möjliggörs genom professionsdriven och elevdatabaserad kollegial undervisningsanalys.
Boken Formativ undervisning vänder sig till lärarstudenter, verksamma lärare och skolledare.
Kort sagt, detta är stora boken om kollegialt lärande och systematisk skolutveckling kring det pedagogiska uppdraget.
Eva-Stina Sundén, Skolledaren aug 2017
Natur & Kultur Akademisk 9789127818309 -
Relationellt ledarskap i klassrummet - så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 2022.
Nära nyskick. Dek, pappbd. 206 sid
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNatur & Kultur -
Formativ undervisning : utveckla klassrumspra...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2017. 152 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127818309
- Titel
- Formativ undervisning : utveckla klassrumspraktiker med lärandet i fokus
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 162 x 236 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Formativ undervisning handlar om att utforska och forma undervisning utifrån elevers lärande och upplevelser i klassrummet. Boken handlar om nyfikenhet, ett forskande och analytiskt förhållningssätt, samt om att lyssna på vad eleven har att säga. Boken diskuterar hur lärare – med hjälp av eleverna – systematiskt och kontinuerligt kan analysera hur lärande möjliggörs i klassrummet, finna det som utgör möjligheter och svårigheter, och utifrån detta hitta alternativa vägar att forma sin undervisning. I en komplex och föränderlig skola behöver lärare vara kunskapsproducenter snarare än konsumenter av färdiga metoder, vilket möjliggörs genom professionsdriven och elevdatabaserad kollegial undervisningsanalys.
Boken Formativ undervisning vänder sig till lärarstudenter, verksamma lärare och skolledare.
Kort sagt, detta är stora boken om kollegialt lärande och systematisk skolutveckling kring det pedagogiska uppdraget.
Eva-Stina Sundén, Skolledaren aug 2017
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127818309 -
KABUL
Pocketbok. Knaur Verlag. 1985. 532 sidor.
Gott skick. Gula omslag. Ryggen med boktitel i rött. Främre omslaget med fårgillustration och boktitel i rött. Bokens språk är tyska. Bokens handling utspelas på 1970-talet, innan sovjetiska trupper överskred Afganistans gränser 1979 , och berättar om en familjs läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKKnaur Verlag -
Telling Our Way to the Sea: A Voyage of Disco...
Inbunden bok. 2013. 394 sidor.
ISBN 9780374272845
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Utgallrad, withdrawn, from Santa Clara Library.
A luminous and revelatory journey into the science of life and the depths of the human experience.
By turns epic and intimate, Telling Our Way to the Sea is both a staggering revelation of unraveling ec läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9780374272845 -
Formativ undervisning : Utveckla klassrumspra...
Inbunden bok.
Nyskick. Formativ undervisning för lärarstudenter, lärare och skolledare. Boken utforskar och formar undervisning genom att analysera elevernas lärande och möjligheter i klassrummet. | Natur & Kultur Läromedel och Akademi, Utg. 2017 | Förlagsband. 8:o (162x236 mm) läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127818309
- Titel
- Formativ undervisning : utveckla klassrumspraktiker med lärandet i fokus
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 162 x 236 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Formativ undervisning handlar om att utforska och forma undervisning utifrån elevers lärande och upplevelser i klassrummet. Boken handlar om nyfikenhet, ett forskande och analytiskt förhållningssätt, samt om att lyssna på vad eleven har att säga. Boken diskuterar hur lärare – med hjälp av eleverna – systematiskt och kontinuerligt kan analysera hur lärande möjliggörs i klassrummet, finna det som utgör möjligheter och svårigheter, och utifrån detta hitta alternativa vägar att forma sin undervisning. I en komplex och föränderlig skola behöver lärare vara kunskapsproducenter snarare än konsumenter av färdiga metoder, vilket möjliggörs genom professionsdriven och elevdatabaserad kollegial undervisningsanalys.
Boken Formativ undervisning vänder sig till lärarstudenter, verksamma lärare och skolledare.
Kort sagt, detta är stora boken om kollegialt lärande och systematisk skolutveckling kring det pedagogiska uppdraget.
Eva-Stina Sundén, Skolledaren aug 2017
9789127818309 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781933354781
- Titel
- Delhi noir
- Författare
- Sawhney, Hirsh.
- Förlag
- New York : Akashic Books
- Språk
- English
Akashic Books New York First 9781933354781 -
Lifetypes : Understanding yourself and make t...
Häftad bok.
Gott skick. Discover your true self with this insightful guide to understanding your strengths and weaknesses through the Myers-Briggs Type Indicator. | Warner, 1989 | Trådhäftad. Normalt antikvariskt skick. Mindre riss och veck främre omslag höger hörn upptill. Läsv läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Life Types Understand your self and make the...
Gott skick. Basedon the Most Widely Accepted Personality Test in the World. Warner Books 1997 276s Hft ISBN 0446388238 ,Gott skick.,446388238,
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
LIFE LIBRARY OF PHOTOGRAPHY - COLOR, By the E...
The LIFE Library of Photography.1973.Inbunden.240 sidor.Laminatband.Rikt fotoillustrerad i färg och s/v.Format 26,2x26,2 cm.Vikt 1400 g.Språk:Engelska.Nyskick.Paket via Schenker 65 kronor.(Sverige). … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
