-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144011199
- Titel
- Miljöer för lärande
- Författare
- Jan-Olof Wyndhamn - Jan Schoultz - Roger Säljö - Eva Riesbeck - Ulla Löfstedt - Anna Klerfelt - Birgitta Davidsson - Kerstin Bergqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Frågor om lärande och kunskap är ständigt återkommande i diskussionen om skolan. Hur kan man veta vad eleverna lär sig i skolan? Vad betyder olika sätt att lägga upp skolarbetet för lärandet? Hur kan man undersöka elevernas kunskaper? Detta är några av de frågor som belyses i denna bok.
Syftet med boken är bl.a att fungera som en introduktion till och en orientering om socio-kulturellt perspektiv på lärande, samt att presentera olika sätt att förstå och beskriva elevers kunskaper ur ett sådant perspektiv. I den första delen av boken behandlas pedagogiska verksamheter i förskola, fritidshem och skola som miljöer som möjliggör olika slags lärande. Här fokuseras olika utformningar av den praktiska verksamheten samt betydelsen av detta för elevens lärande. Bokens andra del behandlar hur tänkande och förståelse tar form i olika språkliga eller diskursiva sammanhang.
Studentlitteratur AB 1 9144011199 -
Miljöer för lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1999. 228 sidor.
Nära nyskick. Lätta märken på omslaget som endast syns i ljus vid rätt vinkling. Annars i nyskick!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144011199
- Titel
- Miljöer för lärande
- Författare
- Jan-Olof Wyndhamn - Jan Schoultz - Roger Säljö - Eva Riesbeck - Ulla Löfstedt - Anna Klerfelt - Birgitta Davidsson - Kerstin Bergqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Frågor om lärande och kunskap är ständigt återkommande i diskussionen om skolan. Hur kan man veta vad eleverna lär sig i skolan? Vad betyder olika sätt att lägga upp skolarbetet för lärandet? Hur kan man undersöka elevernas kunskaper? Detta är några av de frågor som belyses i denna bok.
Syftet med boken är bl.a att fungera som en introduktion till och en orientering om socio-kulturellt perspektiv på lärande, samt att presentera olika sätt att förstå och beskriva elevers kunskaper ur ett sådant perspektiv. I den första delen av boken behandlas pedagogiska verksamheter i förskola, fritidshem och skola som miljöer som möjliggör olika slags lärande. Här fokuseras olika utformningar av den praktiska verksamheten samt betydelsen av detta för elevens lärande. Bokens andra del behandlar hur tänkande och förståelse tar form i olika språkliga eller diskursiva sammanhang.
Studentlitteratur AB 1 9144011199 -
Miljöer för lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2001. 228 sidor.
Gott skick. Blyertsanteckningar förekommer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144011196
- Titel
- Miljöer för lärande
- Författare
- Jan-Olof Wyndhamn - Jan Schoultz - Roger Säljö - Eva Riesbeck - Ulla Löfstedt - Anna Klerfelt - Birgitta Davidsson - Kerstin Bergqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Frågor om lärande och kunskap är ständigt återkommande i diskussionen om skolan. Hur kan man veta vad eleverna lär sig i skolan? Vad betyder olika sätt att lägga upp skolarbetet för lärandet? Hur kan man undersöka elevernas kunskaper? Detta är några av de frågor som belyses i denna bok.
Syftet med boken är bl.a att fungera som en introduktion till och en orientering om socio-kulturellt perspektiv på lärande, samt att presentera olika sätt att förstå och beskriva elevers kunskaper ur ett sådant perspektiv. I den första delen av boken behandlas pedagogiska verksamheter i förskola, fritidshem och skola som miljöer som möjliggör olika slags lärande. Här fokuseras olika utformningar av den praktiska verksamheten samt betydelsen av detta för elevens lärande. Bokens andra del behandlar hur tänkande och förståelse tar form i olika språkliga eller diskursiva sammanhang.
Studentlitteratur AB 9789144011196 -
Miljöer för lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1999. 228 sidor.
Nyskick. Namn på försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144011199
- Titel
- Miljöer för lärande
- Författare
- Jan-Olof Wyndhamn - Jan Schoultz - Roger Säljö - Eva Riesbeck - Ulla Löfstedt - Anna Klerfelt - Birgitta Davidsson - Kerstin Bergqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Frågor om lärande och kunskap är ständigt återkommande i diskussionen om skolan. Hur kan man veta vad eleverna lär sig i skolan? Vad betyder olika sätt att lägga upp skolarbetet för lärandet? Hur kan man undersöka elevernas kunskaper? Detta är några av de frågor som belyses i denna bok.
Syftet med boken är bl.a att fungera som en introduktion till och en orientering om socio-kulturellt perspektiv på lärande, samt att presentera olika sätt att förstå och beskriva elevers kunskaper ur ett sådant perspektiv. I den första delen av boken behandlas pedagogiska verksamheter i förskola, fritidshem och skola som miljöer som möjliggör olika slags lärande. Här fokuseras olika utformningar av den praktiska verksamheten samt betydelsen av detta för elevens lärande. Bokens andra del behandlar hur tänkande och förståelse tar form i olika språkliga eller diskursiva sammanhang.
Studentlitteratur AB 1 9144011199 -
Miljöer för lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1999. 228 sidor.
Nära nyskick. rak och ren utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144011196
- Titel
- Miljöer för lärande
- Författare
- Jan-Olof Wyndhamn - Jan Schoultz - Roger Säljö - Eva Riesbeck - Ulla Löfstedt - Anna Klerfelt - Birgitta Davidsson - Kerstin Bergqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Frågor om lärande och kunskap är ständigt återkommande i diskussionen om skolan. Hur kan man veta vad eleverna lär sig i skolan? Vad betyder olika sätt att lägga upp skolarbetet för lärandet? Hur kan man undersöka elevernas kunskaper? Detta är några av de frågor som belyses i denna bok.
Syftet med boken är bl.a att fungera som en introduktion till och en orientering om socio-kulturellt perspektiv på lärande, samt att presentera olika sätt att förstå och beskriva elevers kunskaper ur ett sådant perspektiv. I den första delen av boken behandlas pedagogiska verksamheter i förskola, fritidshem och skola som miljöer som möjliggör olika slags lärande. Här fokuseras olika utformningar av den praktiska verksamheten samt betydelsen av detta för elevens lärande. Bokens andra del behandlar hur tänkande och förståelse tar form i olika språkliga eller diskursiva sammanhang.
Studentlitteratur AB 1 9789144011196
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn