-
Att veta men inte göra - Hur man överbryggar...
Inbunden bok. Svenska Förlaget. 2001. 302 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385608
- Titel
- Att veta men inte göra - Hur man överbryggar klyftan mellan kunskap och han
- Författare
- Jeffrey Pfeffer
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 302 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 225 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 623 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje år spenderar företag miljontals kronor på kurser, utbildningar och konsulter. Man talar om intellektuellt kapital, om knowledge management... men blir det så mycket bättre? I företagsvärlden finns det gott om recept på vad som bör och kan göras, men föga av faktiskt genomförda intentioner. Varför?
Författarna, båda organisationsteoretiker från Stanford, urskiljer en rad olika förklaringar till klyftan mellan att veta och att handla, och redovisar också ett antal exempel på företag som lyckats överbrygga klyftan. En ny vinkling på de eviga ledningsproblemen, en mängd roliga recept och en grundlig och engagerad diskussion om vad det egentligen är som händer när recepten ska användas.
Svenska Förlaget 9789177385608 -
Att veta men inte göra - Hur man överbryggar...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2001. 302 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Minimala hanteringsspår på skyddsomslaget. I övrigt nyskick.
Kolla gärna mina övriga annonser! Samma frakt gäller oavsett hur många man köper av samma säljare. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385608
- Titel
- Att veta men inte göra - Hur man överbryggar klyftan mellan kunskap och han
- Författare
- Jeffrey Pfeffer
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 302 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 225 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 623 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje år spenderar företag miljontals kronor på kurser, utbildningar och konsulter. Man talar om intellektuellt kapital, om knowledge management... men blir det så mycket bättre? I företagsvärlden finns det gott om recept på vad som bör och kan göras, men föga av faktiskt genomförda intentioner. Varför?
Författarna, båda organisationsteoretiker från Stanford, urskiljer en rad olika förklaringar till klyftan mellan att veta och att handla, och redovisar också ett antal exempel på företag som lyckats överbrygga klyftan. En ny vinkling på de eviga ledningsproblemen, en mängd roliga recept och en grundlig och engagerad diskussion om vad det egentligen är som händer när recepten ska användas.
Telegram Bokförlag 1 9789177385608 -
Knowing-doing Gap: How Smart Companies Turn K...
Inbunden bok. Harvard Business School Press. 2000. 314 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. Engelsk text.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781578511242
- Titel
- Knowing-doing Gap: How Smart Companies Turn Knowledge Into Action [Elektronisk resurs]
- Författare
- Pfeffer, Jeffrey. - Sutton, Robert I.
- Förlag
- Harvard Business School Press
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- English
Harvard Business School Press 9781578511242 -
Att veta men inte göra - Hur man överbryggar...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2001. 302 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. E&N 220528
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385608
- Titel
- Att veta men inte göra - Hur man överbryggar klyftan mellan kunskap och han
- Författare
- Jeffrey Pfeffer
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 302 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 225 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 623 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje år spenderar företag miljontals kronor på kurser, utbildningar och konsulter. Man talar om intellektuellt kapital, om knowledge management... men blir det så mycket bättre? I företagsvärlden finns det gott om recept på vad som bör och kan göras, men föga av faktiskt genomförda intentioner. Varför?
Författarna, båda organisationsteoretiker från Stanford, urskiljer en rad olika förklaringar till klyftan mellan att veta och att handla, och redovisar också ett antal exempel på företag som lyckats överbrygga klyftan. En ny vinkling på de eviga ledningsproblemen, en mängd roliga recept och en grundlig och engagerad diskussion om vad det egentligen är som händer när recepten ska användas.
Telegram Bokförlag 1 9789177385608 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781591398622
- Titel
- "Hard Facts, Dangerous Half-Truths, and Total Nonsense: Profiting from Evidence-Based Management" [Elektronisk resurs]
- Författare
- Pfeffer, Jeffrey
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- English
9781591398622
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
