-
Reflexiv kommunikation - Nya tankar för strat...
Häftad bok. Liber . Första uppl. 2003. 176 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber Första -
Strategisk kommunikation : en introduktion
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2014. 219 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144077222
- Titel
- Strategisk kommunikation : en introduktion
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om det snabbväxande kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. organisationers medvetna kommunikationsinsatser för att nå sina övergripande mål. Boken gavs ut första gången 2007 och har i denna andra upplaga reviderats och utökats. Bland annat finns två nyskrivna kapitel om kommunikations- och strategiteori samt diskussioner kring sociala mediers betydelse.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadskommunikation, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Utgångspunkten är att organisationers kommunikation måste förklaras och förstås ur ett helhetsperspektiv. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, påverkan och meningsskapande presenteras i olika sammanhang, t.ex. i samband med förändringsprocesser och kriser samt i medier.
Strategisk kommunikation är avsedd för universitets- och högskoleutbildningar som behandlar organisationers kommunikation, t.ex. inom strategisk kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, statsvetenskap, sociologi och retorik. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations-, organisations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur 2 9789144077222 -
Reflexiv kommunikation - Nya tankar för strat...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2003. 176 sidor.
Mycket gott skick. Tejp och liten skada efter bortttagen tejp på pärmens insida.
I boken diskuterar författarna kommunikationsmyter, organisationsförändringar och medieutveckling. De placerar språk, sammanhang, kultur och meningsskapande i kommunikatörernas centrum. Det läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064489
- Titel
- Reflexiv kommunikation - Nya tankar för strategiska kommunikatörer
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 387 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strategiska kommunikatörer får allt större problem med att hantera sin omgivning. Reflexiv kommunikation vill vända upp och ned på etablerade föreställningar och bidra till en kulturell vändning för strategisk kommunikation.
Läs mer
Den ökade förändringstakten skapar ständiga konflikter för organisationer i deras kommunikation, såväl internt som med sin omvärld. I boken diskuterar författarna kommunikationsmyter, organisationsförändringar och medieutveckling. De placerar språk, sammanhang, kultur och meningsskapande i kommunikatörernas centrum. Det handlar lika mycket om att förändra sin egen organisation, som att påverka omvärlden.
Om författarna
Jesper Falkheimer är fil.dr och undervisar vid Lunds universitet. Mats Heide är fil.dr och lektor vid Lunds universitet.
Liber 1 9789147064489 -
Strategisk kommunikation – Forskning och prak...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 403 sidor.
Nära nyskick. Som ny.
"Strategisk kommunikation har diskuterats ända sedan retoriken växte fram under antiken. Därefter har strategisk kommunikation haft många namn beroende på synsätt och inriktning, till exempel propaganda, public relations, intern marknadsföring läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144070551
- Titel
- Strategisk kommunikation - Forskning och praktik
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 403 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strategisk kommunikation har diskuterats ända sedan retoriken växte fram under antiken. Därefter har strategisk kommunikation haft många namn beroende på synsätt och inriktning, till exempel propaganda, public relations, intern marknadsföring eller planerad kommunikation. Idag är strategisk kommunikation ett växande utbildnings- och forskningsområde nationellt och internationellt, en utveckling som sker parallellt med att strategisk kommunikation får allt mer betydelse för politik, ekonomi, kultur och samhälle. Denna antologi visar den bredd och spets som finns inom den samtida svenska forskningen och praktiken. I boken ges en översikt av forskningsfältet och fördjupningar inom bland annat politisk kommunikation, kriskommunikation, marknadskommunikation och organisationskommunikation. Varje kapitel anknyts till praktiken genom att framstående professionella kommunikatörer bidrar med egna inlägg.
Boken riktar sig till universitets- och högskoleutbildningar som behandlar strategiska kommunikationsfrågor, men också till praktiker inom området.
Studentlitteratur AB 1 9789144070551 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036953
- Titel
- Strategisk kommunikation
- Författare
- Jesper Falkheimer - Mats Heide
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur AB 1 9789144036953 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036953
- Titel
- Strategisk kommunikation
- Författare
- Jesper Falkheimer - Mats Heide
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur AB 1 9789144036953 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036953
- Titel
- Strategisk kommunikation
- Författare
- Jesper Falkheimer - Mats Heide
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur AB 1 9789144036953 -
PR på svenska
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 285 sidor.
Mycket gott skick. prislapp bl17 f101
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144022832
- Titel
- PR på svenska - Teori, strategi och kritisk analys
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- PR- och informationsbranschen har expanderat kraftigt under senare år, liksom högskoleutbildningen på området. Utöver grund- och översiktslitteraturen saknas emellertid akademisk rapportering av svenska aspekter av ämnet public relations. Syftet med denna bok är att ge en fördjupning av de orienterande kunskaperna på PR-området, komplettera den angloamerikanska litteraturen och visa upp det svenska kunskaps- och forskningsläget om public relations. Boken söker därmed bland annat att svara på frågorna:
• Vilka kunskaper finns idag om public relations och om
den svenska PR- och informationsverksamheten?
• Var står svensk forskning om public relations idag?
• Vilka PR-frågor diskuteras speciellt i vårt land?
I boken skriver flertalet av de lärare, forskare och doktorander som är inriktade mot public relations och organisationskommunikation. Redaktör är docent Larsåke Larsson, som även skrivit grundboken Tillämpad kommunikationsvetenskap (2001).
Studentlitteratur AB 1 9144022832
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
