-
Hitmaskinen: låtfabriken inifrån
Inbunden bok. Alfabeta. 2016. 379 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Ny bok. Något slags veck/stötavtryck har uppkommit på baksidan av bok och skyddsomslag (syns inte så bra på scannade bilderna. I övrigt mycket fräsch bok. 673 gram. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789150119107
- Titel
- Hitmaskinen: låtfabriken inifrån
- Författare
- Seabrook, John
- Förlag
- Alfabeta
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 379 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 187 x 217 mm Ryggbredd 29 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Hitmaskinen är en av de bästa böckerna om 2000-talets populärkultur som jag har läst. Obligatorisk för den som vill förstå samtiden och dess musik." Markus Larsson, Aftonbladet
Under de senaste två decennierna har en ny typ av hitlåtar tagit plats på topplistorna. John Seabrook använder sig av formuleringen "bliss point", ett uttryck som han har lånat från snabbmatsindustrin och ett recept som får dagens låtar att fungera på samma sätt som snacks. För att radiolyssnaren inte ska byta kanal lägger man in en hook minst var sjunde sekund och musikindustrin har med andra ord skapat ett behov av ständig tillfredsställelse hos lyssnarna.
John Seabrook tar oss med på en fascinerande resa i sin bok, där han utforskar musikindustrins utveckling och branschens nya stjärnor - producenterna och låtskrivarna.
Det blir en resa från New York till Los Angeles och vidare till Stockholm och Korea. Längs vägen möter vi artister som Katy Perry, Britney Spears och Rihanna och producenter som årets Polarpristagare Max Martin samt Stargate, Ester Dean och Dr. Luke.
John Seabrook spårar det nya sättet att konstruera hits till det tidiga 90-talets Sverige.
I Hitmaskinen försöker John Seabrook besvara frågan om vad nya hits gör med våra hjärnor och hur tjänster som Spotify och Apple Music förändrat vårt sätt att lyssna på musik.
Här kan man lyssna på låtarna som nämns i boken: http://www.johnseabrook.com/playlists/
John Seabrook är författare och journalist på The New Yorker, där han ofta skriver om musik, teknologi och design.
Alfabeta 9789150119107 -
Hitmaskinen: låtfabriken inifrån
Inbunden bok. Alfabeta. 1 uppl. 2016. 379 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789150119107
- Titel
- Hitmaskinen: låtfabriken inifrån
- Författare
- Seabrook, John
- Förlag
- Alfabeta
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 379 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 187 x 217 mm Ryggbredd 29 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Hitmaskinen är en av de bästa böckerna om 2000-talets populärkultur som jag har läst. Obligatorisk för den som vill förstå samtiden och dess musik." Markus Larsson, Aftonbladet
Under de senaste två decennierna har en ny typ av hitlåtar tagit plats på topplistorna. John Seabrook använder sig av formuleringen "bliss point", ett uttryck som han har lånat från snabbmatsindustrin och ett recept som får dagens låtar att fungera på samma sätt som snacks. För att radiolyssnaren inte ska byta kanal lägger man in en hook minst var sjunde sekund och musikindustrin har med andra ord skapat ett behov av ständig tillfredsställelse hos lyssnarna.
John Seabrook tar oss med på en fascinerande resa i sin bok, där han utforskar musikindustrins utveckling och branschens nya stjärnor - producenterna och låtskrivarna.
Det blir en resa från New York till Los Angeles och vidare till Stockholm och Korea. Längs vägen möter vi artister som Katy Perry, Britney Spears och Rihanna och producenter som årets Polarpristagare Max Martin samt Stargate, Ester Dean och Dr. Luke.
John Seabrook spårar det nya sättet att konstruera hits till det tidiga 90-talets Sverige.
I Hitmaskinen försöker John Seabrook besvara frågan om vad nya hits gör med våra hjärnor och hur tjänster som Spotify och Apple Music förändrat vårt sätt att lyssna på musik.
Här kan man lyssna på låtarna som nämns i boken: http://www.johnseabrook.com/playlists/
John Seabrook är författare och journalist på The New Yorker, där han ofta skriver om musik, teknologi och design.
Alfabeta 1 9789150119107 -
Hitmaskinen låtfabriken inifrån
Inbunden bok.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Alfabeta. [2016]. 379 s. 17,5 x 21,5cm. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789150119107
- Titel
- Hitmaskinen: låtfabriken inifrån
- Författare
- Seabrook, John
- Förlag
- Alfabeta
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 379 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 187 x 217 mm Ryggbredd 29 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Hitmaskinen är en av de bästa böckerna om 2000-talets populärkultur som jag har läst. Obligatorisk för den som vill förstå samtiden och dess musik." Markus Larsson, Aftonbladet
Under de senaste två decennierna har en ny typ av hitlåtar tagit plats på topplistorna. John Seabrook använder sig av formuleringen "bliss point", ett uttryck som han har lånat från snabbmatsindustrin och ett recept som får dagens låtar att fungera på samma sätt som snacks. För att radiolyssnaren inte ska byta kanal lägger man in en hook minst var sjunde sekund och musikindustrin har med andra ord skapat ett behov av ständig tillfredsställelse hos lyssnarna.
John Seabrook tar oss med på en fascinerande resa i sin bok, där han utforskar musikindustrins utveckling och branschens nya stjärnor - producenterna och låtskrivarna.
Det blir en resa från New York till Los Angeles och vidare till Stockholm och Korea. Längs vägen möter vi artister som Katy Perry, Britney Spears och Rihanna och producenter som årets Polarpristagare Max Martin samt Stargate, Ester Dean och Dr. Luke.
John Seabrook spårar det nya sättet att konstruera hits till det tidiga 90-talets Sverige.
I Hitmaskinen försöker John Seabrook besvara frågan om vad nya hits gör med våra hjärnor och hur tjänster som Spotify och Apple Music förändrat vårt sätt att lyssna på musik.
Här kan man lyssna på låtarna som nämns i boken: http://www.johnseabrook.com/playlists/
John Seabrook är författare och journalist på The New Yorker, där han ofta skriver om musik, teknologi och design.
9789150119107 -
Hitmaskinen låtfabriken inifrån
Inbunden bok. Alfabeta. 2016. 380 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Hur skapar man en schlager? Powel Ramel hade en kuplett om det! Men det var på den tiden, branschen utvecklas och man söker allt mer efter just det där som fastnar. En bok om början av att använda AI för att skapa schlagers! … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAlfabeta -
The Song Machine
Pocketbok. Random House UK. 2016. 368 sidor.
Mycket gott skick. Fint exemplar. Visst bruksslitage på pärmen. Något smutsig utvändigt. Inlagan fin. På engelska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780099590453
- Titel
- The Song Machine
- Författare
- Seabrook, John
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 368 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 128 x 197 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 301 g
- Språk
- English
- Baksidestext
Ytterligare författare: Seabrook, John
Random House UK 9780099590453 -
Hitmaskinen: låtfabriken inifrån
Inbunden bok. Alfabeta. 1 uppl. 2016. 379 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789150119107
- Titel
- Hitmaskinen: låtfabriken inifrån
- Författare
- Seabrook, John
- Förlag
- Alfabeta
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 379 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 187 x 217 mm Ryggbredd 29 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Hitmaskinen är en av de bästa böckerna om 2000-talets populärkultur som jag har läst. Obligatorisk för den som vill förstå samtiden och dess musik." Markus Larsson, Aftonbladet
Under de senaste två decennierna har en ny typ av hitlåtar tagit plats på topplistorna. John Seabrook använder sig av formuleringen "bliss point", ett uttryck som han har lånat från snabbmatsindustrin och ett recept som får dagens låtar att fungera på samma sätt som snacks. För att radiolyssnaren inte ska byta kanal lägger man in en hook minst var sjunde sekund och musikindustrin har med andra ord skapat ett behov av ständig tillfredsställelse hos lyssnarna.
John Seabrook tar oss med på en fascinerande resa i sin bok, där han utforskar musikindustrins utveckling och branschens nya stjärnor - producenterna och låtskrivarna.
Det blir en resa från New York till Los Angeles och vidare till Stockholm och Korea. Längs vägen möter vi artister som Katy Perry, Britney Spears och Rihanna och producenter som årets Polarpristagare Max Martin samt Stargate, Ester Dean och Dr. Luke.
John Seabrook spårar det nya sättet att konstruera hits till det tidiga 90-talets Sverige.
I Hitmaskinen försöker John Seabrook besvara frågan om vad nya hits gör med våra hjärnor och hur tjänster som Spotify och Apple Music förändrat vårt sätt att lyssna på musik.
Här kan man lyssna på låtarna som nämns i boken: http://www.johnseabrook.com/playlists/
John Seabrook är författare och journalist på The New Yorker, där han ofta skriver om musik, teknologi och design.
Alfabeta 1 9789150119107 -
Hitmaskinen: Låtfabriken inifrån
Pocketbok. Alfabeta. 1 uppl. 2019. 379 sidor.
Nyskick. För info om boken, se bifogat foto av baksidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789150120622
- Titel
- Hitmaskinen: Låtfabriken inifrån
- Författare
- Seabrook, John
- Förlag
- Alfabeta
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 379 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 179 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Hitmaskinen är en av de bästa böckerna om 2000-talets populärkultur som jag har läst. Obligatorisk för den som vill förstå samtiden och dess musik. " Markus Larsson, Aftonbladet Under de senaste två decennierna har en ny typ av hitlåtar tagit plats på topplistorna. John Seabrook använder sig av formuleringen "bliss point", ett uttryck som han har lånat från snabbmatsindustrin och ett recept som får dagens låtar att fungera på samma sätt som snacks. För att radiolyssnaren inte ska byta kanal lägger man in en hook minst var sjunde sekund och musikindustrin har med andra ord skapat ett behov av ständig tillfredsställelse hos lyssnarna. John Seabrook tar oss med på en fascinerande resa i sin bok, där han utforskar musikindustrins utveckling och branschens nya stjärnor - producenterna och låtskrivarna. Det blir en resa från New York till Los Angeles och vidare till Stockholm och Korea. Längs vägen möter vi artister som Katy Perry, Britney Spears och Rihanna och producenter som årets Polarpristagare Max Martin samt Stargate, Ester Dean och Dr. Luke. John Seabrook spårar det nya sättet att konstruera hits till det tidiga 90-talets Sverige. I Hitmaskinen försöker John Seabrook besvara frågan om vad nya hits gör med våra hjärnor och hur tjänster som Spotify och Apple Music förändrat vårt sätt att lyssna på musik.Här kan man lyssna på låtarna som nämns i boken: http://www.johnseabrook.com/playlists/ John Seabrook är författare och journalist på The New Yorker, där han ofta skriver om musik, teknologi och design.
Alfabeta 1 9789150120622 -
The Song Machine
Inbunden bok. Wiley. 2015.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i dåligt skick. Omslaget är väldigt omtumlat, innehållet är välbevarat.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780393241921
- Titel
- The Song Machine
- Författare
- John Seabrook
- Förlag
- Wiley
- Utgivningsår
- 2015
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- English
Wiley 9780393241921 -
Hitmaskinen: låtfabriken inifrån
Inbunden bok. Alfabeta. 1 uppl. 2016. 379 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst bok. Flera exemplar finns
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789150119107
- Titel
- Hitmaskinen: låtfabriken inifrån
- Författare
- Seabrook, John
- Förlag
- Alfabeta
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 379 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 187 x 217 mm Ryggbredd 29 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Hitmaskinen är en av de bästa böckerna om 2000-talets populärkultur som jag har läst. Obligatorisk för den som vill förstå samtiden och dess musik." Markus Larsson, Aftonbladet
Under de senaste två decennierna har en ny typ av hitlåtar tagit plats på topplistorna. John Seabrook använder sig av formuleringen "bliss point", ett uttryck som han har lånat från snabbmatsindustrin och ett recept som får dagens låtar att fungera på samma sätt som snacks. För att radiolyssnaren inte ska byta kanal lägger man in en hook minst var sjunde sekund och musikindustrin har med andra ord skapat ett behov av ständig tillfredsställelse hos lyssnarna.
John Seabrook tar oss med på en fascinerande resa i sin bok, där han utforskar musikindustrins utveckling och branschens nya stjärnor - producenterna och låtskrivarna.
Det blir en resa från New York till Los Angeles och vidare till Stockholm och Korea. Längs vägen möter vi artister som Katy Perry, Britney Spears och Rihanna och producenter som årets Polarpristagare Max Martin samt Stargate, Ester Dean och Dr. Luke.
John Seabrook spårar det nya sättet att konstruera hits till det tidiga 90-talets Sverige.
I Hitmaskinen försöker John Seabrook besvara frågan om vad nya hits gör med våra hjärnor och hur tjänster som Spotify och Apple Music förändrat vårt sätt att lyssna på musik.
Här kan man lyssna på låtarna som nämns i boken: http://www.johnseabrook.com/playlists/
John Seabrook är författare och journalist på The New Yorker, där han ofta skriver om musik, teknologi och design.
Alfabeta 1 9789150119107 -
Hitmaskinen: Låtfabriken inifrån (R6D5)
Pocketbok. Alfabeta. 1 uppl. 2019. 379 sidor.
Nära nyskick. Biblioteksinplastad med stämplar längst bak, annars utan anmärkning. Oläst. Mycket välbevarad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789150120622
- Titel
- Hitmaskinen: Låtfabriken inifrån
- Författare
- Seabrook, John
- Förlag
- Alfabeta
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 379 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 179 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Hitmaskinen är en av de bästa böckerna om 2000-talets populärkultur som jag har läst. Obligatorisk för den som vill förstå samtiden och dess musik. " Markus Larsson, Aftonbladet Under de senaste två decennierna har en ny typ av hitlåtar tagit plats på topplistorna. John Seabrook använder sig av formuleringen "bliss point", ett uttryck som han har lånat från snabbmatsindustrin och ett recept som får dagens låtar att fungera på samma sätt som snacks. För att radiolyssnaren inte ska byta kanal lägger man in en hook minst var sjunde sekund och musikindustrin har med andra ord skapat ett behov av ständig tillfredsställelse hos lyssnarna. John Seabrook tar oss med på en fascinerande resa i sin bok, där han utforskar musikindustrins utveckling och branschens nya stjärnor - producenterna och låtskrivarna. Det blir en resa från New York till Los Angeles och vidare till Stockholm och Korea. Längs vägen möter vi artister som Katy Perry, Britney Spears och Rihanna och producenter som årets Polarpristagare Max Martin samt Stargate, Ester Dean och Dr. Luke. John Seabrook spårar det nya sättet att konstruera hits till det tidiga 90-talets Sverige. I Hitmaskinen försöker John Seabrook besvara frågan om vad nya hits gör med våra hjärnor och hur tjänster som Spotify och Apple Music förändrat vårt sätt att lyssna på musik.Här kan man lyssna på låtarna som nämns i boken: http://www.johnseabrook.com/playlists/ John Seabrook är författare och journalist på The New Yorker, där han ofta skriver om musik, teknologi och design.
Alfabeta 1 9789150120622
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
