-
Språkstimulera och dokumentera i den flersprå...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2015. 200 sidor.
Mycket gott skick. Finns understrykningar med markeringspenna i vissa delar utav boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144107462
- Titel
- Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan
- Författare
- Sandvik, Margareth
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 215 x 300 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 530 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Barn lär sig språk och utvecklar kunskap i interaktion med andra. Det är därför viktigt att de får växa upp i en bra språkmiljö, både hemma och i förskolan. Men hur skapar man förutsättningar för bästa tänkbara språkmiljö i den flerspråkiga förskolan? Och hur gör man för att utvärdera verksamheten utifrån barnens språkliga framsteg? Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan inspirerar förskolepersonal till systematisk språkstimulans genom att beskriva hur man tillsammans med barnen kan läsa och arbeta med skönlitteratur. Den visar också hur man gör för att dokumentera arbetet och kartlägga språkfärdigheterna. Genom ett välstrukturerat arbete med språk och språkmiljö stärks barnets språkutveckling avsevärt – oavsett vilket modersmål eller vilken hemmiljö barnet har.
I boken presenteras ett kartläggningsredskap, Språkmappen, som ger förskolans personal en tydlig modell att arbeta efter. Kartläggningen synliggör såväl det enskilda barnets språkerövrande som det arbete förskolan gör generellt för att sporra och uppmuntra till språkutveckling. Denna andra upplaga av Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan är i ännu högre grad bearbetad för att passa svensk förskola och den verksamhet som bedrivs där i enlighet med Lpfö98/2010.
Studentlitteratur AB 2 9789144107462 -
Språkstimulera och dokumentera i den flersprå...
Häftad bok.
Nära nyskick. Studentlitteratur 2011, (1:a uppl.) 184s. B/H=17x22,5. Vikt = 531g. Limhäftad. Nära nyskick.
ISBN: 9789144067490Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067490
- Titel
- Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan
- Författare
- Margareth Sandvik - Marit Spurkland
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 531 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Barn lär sig språk och utvecklar kunskap i interaktion med andra. Det är därför viktigt att de får växa upp i en bra språkmiljö, både hemma och i förskolan. Men hur skapar man förutsättningar för bästa tänkbara språkmiljö i den flerspråkiga förskolan? Och hur gör man för att utvärdera verksamheten utifrån barnens språkliga framsteg?
Syftet med den här boken är att inspirera förskolepersonal till systematisk språkstimulans genom att läsa och arbeta med skönlitteratur. Den visar också hur man gör för att dokumentera arbetet och kartlägga språkfärdigheterna. Genom ett välstrukturerat arbete med språk och språkmiljö stärks barnets språkutveckling avsevärt – oavsett vilket modersmål eller vilken hemmiljö barnet har.
I boken presenteras ett kartläggningsredskap, Språkmappen, som ger förskolans personal en tydlig modell att arbeta efter. Här synliggörs såväl det enskilda barnets språkerövrande som det arbete förskolan gör generellt för att sporra och uppmuntra till språkutveckling. Ett exemplar av Språkmappen medföljer boken.
Boken är bearbetad för att passa svensk förskola och erbjuder intressant läsning för såväl blivande som verksamma förskollärare.
Vill du köpa fler ex av Språkmappen, klickar du här
9789144067490 -
Språkstimulera och dokumentera i den flersprå...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:2 uppl. 2013. 184 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067490
- Titel
- Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan
- Författare
- Margareth Sandvik - Marit Spurkland
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 531 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Barn lär sig språk och utvecklar kunskap i interaktion med andra. Det är därför viktigt att de får växa upp i en bra språkmiljö, både hemma och i förskolan. Men hur skapar man förutsättningar för bästa tänkbara språkmiljö i den flerspråkiga förskolan? Och hur gör man för att utvärdera verksamheten utifrån barnens språkliga framsteg?
Syftet med den här boken är att inspirera förskolepersonal till systematisk språkstimulans genom att läsa och arbeta med skönlitteratur. Den visar också hur man gör för att dokumentera arbetet och kartlägga språkfärdigheterna. Genom ett välstrukturerat arbete med språk och språkmiljö stärks barnets språkutveckling avsevärt – oavsett vilket modersmål eller vilken hemmiljö barnet har.
I boken presenteras ett kartläggningsredskap, Språkmappen, som ger förskolans personal en tydlig modell att arbeta efter. Här synliggörs såväl det enskilda barnets språkerövrande som det arbete förskolan gör generellt för att sporra och uppmuntra till språkutveckling. Ett exemplar av Språkmappen medföljer boken.
Boken är bearbetad för att passa svensk förskola och erbjuder intressant läsning för såväl blivande som verksamma förskollärare.
Vill du köpa fler ex av Språkmappen, klickar du här
Studentlitteratur 1:2 9789144067490 -
Språkstimulera och dokumentera i den flersprå...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2015. 200 sidor.
Mycket gott skick. Litet kantstött. Små utvändiga hanteringsspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144107462
- Titel
- Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan
- Författare
- Sandvik, Margareth
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 215 x 300 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 530 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Barn lär sig språk och utvecklar kunskap i interaktion med andra. Det är därför viktigt att de får växa upp i en bra språkmiljö, både hemma och i förskolan. Men hur skapar man förutsättningar för bästa tänkbara språkmiljö i den flerspråkiga förskolan? Och hur gör man för att utvärdera verksamheten utifrån barnens språkliga framsteg? Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan inspirerar förskolepersonal till systematisk språkstimulans genom att beskriva hur man tillsammans med barnen kan läsa och arbeta med skönlitteratur. Den visar också hur man gör för att dokumentera arbetet och kartlägga språkfärdigheterna. Genom ett välstrukturerat arbete med språk och språkmiljö stärks barnets språkutveckling avsevärt – oavsett vilket modersmål eller vilken hemmiljö barnet har.
I boken presenteras ett kartläggningsredskap, Språkmappen, som ger förskolans personal en tydlig modell att arbeta efter. Kartläggningen synliggör såväl det enskilda barnets språkerövrande som det arbete förskolan gör generellt för att sporra och uppmuntra till språkutveckling. Denna andra upplaga av Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan är i ännu högre grad bearbetad för att passa svensk förskola och den verksamhet som bedrivs där i enlighet med Lpfö98/2010.
Studentlitteratur AB 2 9789144107462
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn