-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Förenkla! Så räddar du kunderna, organisation...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2008. 144 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087587
- Titel
- Förenkla! Så räddar du kunderna, organisationen och dig själv från krångel
- Författare
- Nylander, Johan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 319 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den digitala revolutionen skulle göra livet bättre och lättare. Men någonstans gick det snett. Allt fler känner sig stressade av all ny teknik och frustrerade av alla menyer, inställningar, val, små knappar och obegripliga manualer. Människor kräver nu att slippa krångel.
Läs mer
I takt med att produkter och tjänster blir allt mer avancerade ställs högre krav på användarvänlighet. Boken presenterar sju principer. De visar hur du kan förenkla för kunderna, internt i organisationen och i din egen arbetsdag. Genom de sju principerna kan varje företag och organisation undanröja onödig komplexitet och förenkla både internt och externt. Att det finns pengar att tjäna på att förenkla är det ingen tvekan om. Snarare är det de bolag som inte investerar tid och pengar i att förenkla som kommer att förlora. Boken presenterar både forskning kring enkelhetens betydelse och fallstudier från en rad fretag som blivit extremt framgångsrika genom att förenkla, bland andra Apple och Google. Philips marknadsdirektör Andrea Ragnetti, Nokia Designs strategichef Kurt Walecki, näringsminister Maud Olofsson, arkitekt Eero Koivisto och många fler förklarar enkelhetens betydelse för att skapa framgång.
Om författarna
Johan Nylander är reporter på Dagens Industris nättidning di.se. Han har tidigare varit redaktör och frilansreporter för en lång rad tidningar och magasin, framför allt inom ekonomi men även inom kultur, resor och samhälle. Han har en magisterexamen från Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet och har läst journalistik vid Poppius Journalistskola i Stockholm.
Liber 1 9789147087587 -
Beroendemedicin
Häftad bok. Studentlitteratur AB, Lund. 2:1 uppl. 2015. 370 sidor.
Nära nyskick. Andra upplagan. Flexband. Lättare spår av hantering. "Beroendemedicin är en grundläggande lärobok som beskriver verkningsmekanismer och effekter av beroendeframkallande medel, riskfaktorer för beroendeutveckling samt olika behandlingsmetoder. Den har en läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144099859
- Titel
- Beroendemedicin
- Författare
- Franck, Johan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 370 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 175 x 250 mm
- Vikt
- 690 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Beroendemedicin är en grundläggande lärobok som beskriver verkningsmekanismer och effekter av beroendeframkallande medel, riskfaktorer för beroendeutveckling samt olika behandlingsmetoder. Den har en neurobiologisk, biomedicinsk, farmakologisk och klinisk ansats. Författarna representerar
den främsta expertisen i landet inom sina respektive områden.
I denna upplaga har nya kapitel tillkommit, bland annat om sprututbyte för personer som injicerar droger och om begreppet matberoende. Samtliga kapitel har uppdaterats och i vissa fall omarbetats för att spegla de senaste forskningsresultaten och följa den snabba utvecklingen inom området.
Boken avser att förmedla en bred kunskap om alkohol, narkotika, tobak och dopningsmedel samt om beroende och faktorer som bidrar till individuella skillnader i drogeffekter, skadeeffekter, risk att bli beroende och behandlingsresultat. Kunskap om beroende är viktig inom hälso- och sjukvården för att kunna optimera och individanpassa såväl preventiva åtgärder som behandlingsmetoder, men även inom många andra samhällssektorer, exempelvis socialtjänsten, rättsväsendet och för politiska beslutsfattare.
Boken lämpar sig speciellt för utbildningar inom naturvetenskap och hälso-och sjukvård, såsom läkar-, apotekar-, biomedicin-, receptarie- och sjuksköterskeprogrammen, men även för att ge ett medicinskt perspektiv inom exempelvis socionom- och psykologutbildning. Den kan även vara lämplig som kurslitteratur för uppdragsutbildningar inom området.
Studentlitteratur AB, Lund 2:1 9789144099859 -
Förenkla! Så räddar du kunderna, organisation...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2008. 144 sidor.
Mycket gott skick. Text written on first page.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087587
- Titel
- Förenkla! Så räddar du kunderna, organisationen och dig själv från krångel
- Författare
- Nylander, Johan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 319 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den digitala revolutionen skulle göra livet bättre och lättare. Men någonstans gick det snett. Allt fler känner sig stressade av all ny teknik och frustrerade av alla menyer, inställningar, val, små knappar och obegripliga manualer. Människor kräver nu att slippa krångel.
Läs mer
I takt med att produkter och tjänster blir allt mer avancerade ställs högre krav på användarvänlighet. Boken presenterar sju principer. De visar hur du kan förenkla för kunderna, internt i organisationen och i din egen arbetsdag. Genom de sju principerna kan varje företag och organisation undanröja onödig komplexitet och förenkla både internt och externt. Att det finns pengar att tjäna på att förenkla är det ingen tvekan om. Snarare är det de bolag som inte investerar tid och pengar i att förenkla som kommer att förlora. Boken presenterar både forskning kring enkelhetens betydelse och fallstudier från en rad fretag som blivit extremt framgångsrika genom att förenkla, bland andra Apple och Google. Philips marknadsdirektör Andrea Ragnetti, Nokia Designs strategichef Kurt Walecki, näringsminister Maud Olofsson, arkitekt Eero Koivisto och många fler förklarar enkelhetens betydelse för att skapa framgång.
Om författarna
Johan Nylander är reporter på Dagens Industris nättidning di.se. Han har tidigare varit redaktör och frilansreporter för en lång rad tidningar och magasin, framför allt inom ekonomi men även inom kultur, resor och samhälle. Han har en magisterexamen från Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet och har läst journalistik vid Poppius Journalistskola i Stockholm.
Liber 1 9789147087587 -
Förenkla! Så räddar du kunderna, organisation...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Liber, 2008. 139 s. Inbundet förlagsband. 21,5 x 15 cm. * * * Med hjälp av sju principer presenterar boken både forskning kring enkelhetens betydelse och fallstudier från en rad företag som blivit enormt framgångsrika genom att förenkla. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087587
- Titel
- Förenkla! Så räddar du kunderna, organisationen och dig själv från krångel
- Författare
- Nylander, Johan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 319 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den digitala revolutionen skulle göra livet bättre och lättare. Men någonstans gick det snett. Allt fler känner sig stressade av all ny teknik och frustrerade av alla menyer, inställningar, val, små knappar och obegripliga manualer. Människor kräver nu att slippa krångel.
Läs mer
I takt med att produkter och tjänster blir allt mer avancerade ställs högre krav på användarvänlighet. Boken presenterar sju principer. De visar hur du kan förenkla för kunderna, internt i organisationen och i din egen arbetsdag. Genom de sju principerna kan varje företag och organisation undanröja onödig komplexitet och förenkla både internt och externt. Att det finns pengar att tjäna på att förenkla är det ingen tvekan om. Snarare är det de bolag som inte investerar tid och pengar i att förenkla som kommer att förlora. Boken presenterar både forskning kring enkelhetens betydelse och fallstudier från en rad fretag som blivit extremt framgångsrika genom att förenkla, bland andra Apple och Google. Philips marknadsdirektör Andrea Ragnetti, Nokia Designs strategichef Kurt Walecki, näringsminister Maud Olofsson, arkitekt Eero Koivisto och många fler förklarar enkelhetens betydelse för att skapa framgång.
Om författarna
Johan Nylander är reporter på Dagens Industris nättidning di.se. Han har tidigare varit redaktör och frilansreporter för en lång rad tidningar och magasin, framför allt inom ekonomi men även inom kultur, resor och samhälle. Han har en magisterexamen från Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet och har läst journalistik vid Poppius Journalistskola i Stockholm.
9789147087587 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087587
- Titel
- Förenkla! Så räddar du kunderna, organisationen och dig själv från krångel
- Författare
- Nylander, Johan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 319 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den digitala revolutionen skulle göra livet bättre och lättare. Men någonstans gick det snett. Allt fler känner sig stressade av all ny teknik och frustrerade av alla menyer, inställningar, val, små knappar och obegripliga manualer. Människor kräver nu att slippa krångel.
Läs mer
I takt med att produkter och tjänster blir allt mer avancerade ställs högre krav på användarvänlighet. Boken presenterar sju principer. De visar hur du kan förenkla för kunderna, internt i organisationen och i din egen arbetsdag. Genom de sju principerna kan varje företag och organisation undanröja onödig komplexitet och förenkla både internt och externt. Att det finns pengar att tjäna på att förenkla är det ingen tvekan om. Snarare är det de bolag som inte investerar tid och pengar i att förenkla som kommer att förlora. Boken presenterar både forskning kring enkelhetens betydelse och fallstudier från en rad fretag som blivit extremt framgångsrika genom att förenkla, bland andra Apple och Google. Philips marknadsdirektör Andrea Ragnetti, Nokia Designs strategichef Kurt Walecki, näringsminister Maud Olofsson, arkitekt Eero Koivisto och många fler förklarar enkelhetens betydelse för att skapa framgång.
Om författarna
Johan Nylander är reporter på Dagens Industris nättidning di.se. Han har tidigare varit redaktör och frilansreporter för en lång rad tidningar och magasin, framför allt inom ekonomi men även inom kultur, resor och samhälle. Han har en magisterexamen från Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet och har läst journalistik vid Poppius Journalistskola i Stockholm.
9789147087587
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
