-
Etnografiska metoder
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2007. 276 sidor.
Nära nyskick. Inga spår av läsning/studier, inget skrivet/under/överstruket/markerat, inga hundöron etc Endast små närmast obetydliga hanteringsspår på pärmkanter/hörn.
… läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147086481
- Titel
- Etnografiska metoder
- Författare
- Aspers, Patrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 276 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Liber 1 9789147086481 -
Etnografiska metoder
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2007. 276 sidor.
Gott skick. Bra skick, Endast enstaka markeringar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147086481
- Titel
- Etnografiska metoder
- Författare
- Aspers, Patrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 276 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Liber 1 9789147086481 -
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Mycket gott skick. Aningen nötta hörn annars mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9789144032375 -
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9789144032375 -
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Mycket gott skick. Inlaga och pärm i mycket gott skick. Det finns blyertsanteckningar i marginalen i vissa kapitel.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9789144032375 -
Orderly fashion - a sociology of markets
Inbunden bok. 2010.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Obs, finns en del understrykningar med överstrykningspennor.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780691141572
- Titel
- Orderly fashion - a sociology of markets
- Författare
- Aspers, Patrik
- Utgivningsår
- 2010
- Bandtyp
- Hbk
- Språk
- English
9780691141572 -
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1. uppl. 2004. 318 sidor.
Nyskick. Oöppnat, förlagsnytt ex., 24,5 x 17,0 cm, 792 gram. Boken skickas som spårbar försändelse.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1. 9789144032375 -
Etnografiska metoder
Häftad bok. Liber. 1. uppl. 2007. 276 sidor.
Nyskick. Oöppnat, förlagsnytt ex. 23,8 x 16,4 cm, 450 gram. Boken skickas som spårbar försändelse.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147086481
- Titel
- Etnografiska metoder
- Författare
- Aspers, Patrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 276 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Liber 1. 9789147086481 -
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Nära nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9789144032375 -
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9789144032375 -
Markets in fashion:a phenomenological approac...
Häftad bok. Ratio. 1 uppl. 2001. 348 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175621142
- Titel
- Markets in fashion:a phenomenological approach
- Författare
- Patrik Aspers
- Förlag
- Ratio
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 348 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- MARKETS IN FASHIONA Phenomenological Approach | Patrik AspersPatrik Aspers is a researcher in Sociology at Stockholm University and has published several articles in the field of eco- nomic sociology.In this volume the author is taking the reader on a tour in the world of fashion photo-graphy. By combining the actors' voices with a theoretical approach he unveils the logic of this world. He shows how photographers gain their identities in the market and how markets are constructed at the intersection of economy and art. With the theory the author develops, which is centered on status, identity, and style, one may also approach other aesthetic markets."Patrik Aspers pulls you inside the art worlds of fashion photography with accounts of speech as vivid as their photos. Yet he also teases out market and organization rationalities binding these socially constructed worlds. The appendix is a deft introduction to phenomenology, of which his project is an instantiation. Anyone interested in borders will find ideas here, about small countries in big worlds as well as about several specialized arts budding off photography which Aspers clearly loves."Harrison C. WhiteGiddings Professor of Sociology, Columbia University
Ratio 1 9789175621142 -
Bild och samhälle. Visuell analys som vetensk...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2004. 318 sidor.
Gott skick. Tre sidor med markeringar, varav en med några noteringar i marginalen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144032374
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur 9144032374 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber Upplaga 1:1 -
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144032374
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9144032374 -
Markets in fashion:a phenomenological approac...
Häftad bok. Ratio. 2001. 348 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175621142
- Titel
- Markets in fashion:a phenomenological approach
- Författare
- Patrik Aspers
- Förlag
- Ratio
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 348 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- MARKETS IN FASHIONA Phenomenological Approach | Patrik AspersPatrik Aspers is a researcher in Sociology at Stockholm University and has published several articles in the field of eco- nomic sociology.In this volume the author is taking the reader on a tour in the world of fashion photo-graphy. By combining the actors' voices with a theoretical approach he unveils the logic of this world. He shows how photographers gain their identities in the market and how markets are constructed at the intersection of economy and art. With the theory the author develops, which is centered on status, identity, and style, one may also approach other aesthetic markets."Patrik Aspers pulls you inside the art worlds of fashion photography with accounts of speech as vivid as their photos. Yet he also teases out market and organization rationalities binding these socially constructed worlds. The appendix is a deft introduction to phenomenology, of which his project is an instantiation. Anyone interested in borders will find ideas here, about small countries in big worlds as well as about several specialized arts budding off photography which Aspers clearly loves."Harrison C. WhiteGiddings Professor of Sociology, Columbia University
Ratio 9175621142 -
Markets in fashion - A phenomenological appro...
Häftad bok. Ratio. 1 uppl. 2001. 348 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175621142
- Titel
- Markets in fashion:a phenomenological approach
- Författare
- Patrik Aspers
- Förlag
- Ratio
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 348 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- MARKETS IN FASHIONA Phenomenological Approach | Patrik AspersPatrik Aspers is a researcher in Sociology at Stockholm University and has published several articles in the field of eco- nomic sociology.In this volume the author is taking the reader on a tour in the world of fashion photo-graphy. By combining the actors' voices with a theoretical approach he unveils the logic of this world. He shows how photographers gain their identities in the market and how markets are constructed at the intersection of economy and art. With the theory the author develops, which is centered on status, identity, and style, one may also approach other aesthetic markets."Patrik Aspers pulls you inside the art worlds of fashion photography with accounts of speech as vivid as their photos. Yet he also teases out market and organization rationalities binding these socially constructed worlds. The appendix is a deft introduction to phenomenology, of which his project is an instantiation. Anyone interested in borders will find ideas here, about small countries in big worlds as well as about several specialized arts budding off photography which Aspers clearly loves."Harrison C. WhiteGiddings Professor of Sociology, Columbia University
Ratio 1 9789175621142 -
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9789144032375 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147096152
- Titel
- Etnografiska metoder
- Författare
- Aspers, Patrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Etnografiska metoder behandlar avancerad forskning med betoning på metoder som intervju och deltagande observation. Ett genomgående tema är att metoder och analys presenteras i relation till teori, förklaring och vetenskapsteoretiska överväganden. Boken tar upp konkreta problem vid förstudie, teorival, analys och kodning, samt arbete i olika kulturer.
Den andra upplagan har genomgått en generell uppdatering och kompletterats med nya avsnitt, framför allt om kodning, om skrivprocessen och om vad kvalitativ forskning är.
Boken vänder sig till verksamma inom företagsekonomi, socialt arbete, socialantropologi, sociologi och statsvetenskap samt andra som vill fördjupa sina kunskaper inom kvalitativt arbete.
Om författaren
Patrik Aspers är professor i sociologi, verksam vid sociologiska institutionen och SCORE vid Stockholms universitet, samt vid Textilhögskolan i Borås. Han har publicerat en rad böcker och artiklar om teori och genomfört flera empiriska studier med etnografi ska metoder.
Liber 2 9789147096152 -
Orderly Fashion : A Sociology of Markets
Inbunden bok. Princeton University Press . 2010. 233 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780691141572
- Titel
- Orderly fashion - a sociology of markets
- Författare
- Aspers, Patrik
- Utgivningsår
- 2010
- Bandtyp
- Hbk
- Språk
- English
Princeton University Press 9780691141572 -
Etnografiska metoder
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2011. 288 sidor.
Mycket gott skick. Några märken från hantering utvändigt. Invändigt i väldigt fint skick.
När du handlar böcker av mig:
* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker eller Postnord. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.
* Enhetsfrakt innebär att läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147096152
- Titel
- Etnografiska metoder
- Författare
- Aspers, Patrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Etnografiska metoder behandlar avancerad forskning med betoning på metoder som intervju och deltagande observation. Ett genomgående tema är att metoder och analys presenteras i relation till teori, förklaring och vetenskapsteoretiska överväganden. Boken tar upp konkreta problem vid förstudie, teorival, analys och kodning, samt arbete i olika kulturer.
Den andra upplagan har genomgått en generell uppdatering och kompletterats med nya avsnitt, framför allt om kodning, om skrivprocessen och om vad kvalitativ forskning är.
Boken vänder sig till verksamma inom företagsekonomi, socialt arbete, socialantropologi, sociologi och statsvetenskap samt andra som vill fördjupa sina kunskaper inom kvalitativt arbete.
Om författaren
Patrik Aspers är professor i sociologi, verksam vid sociologiska institutionen och SCORE vid Stockholms universitet, samt vid Textilhögskolan i Borås. Han har publicerat en rad böcker och artiklar om teori och genomfört flera empiriska studier med etnografi ska metoder.
Liber 2 9789147096152 -
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Nyskick. Boken är nyskick, dock ett namn skrivet i insidan.
"Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9789144032375 -
Etnografiska metoder – Att förstå och förklar...
Häftad bok. Liber. 2:2 uppl. 2013. 288 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147096152
- Titel
- Etnografiska metoder
- Författare
- Aspers, Patrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Etnografiska metoder behandlar avancerad forskning med betoning på metoder som intervju och deltagande observation. Ett genomgående tema är att metoder och analys presenteras i relation till teori, förklaring och vetenskapsteoretiska överväganden. Boken tar upp konkreta problem vid förstudie, teorival, analys och kodning, samt arbete i olika kulturer.
Den andra upplagan har genomgått en generell uppdatering och kompletterats med nya avsnitt, framför allt om kodning, om skrivprocessen och om vad kvalitativ forskning är.
Boken vänder sig till verksamma inom företagsekonomi, socialt arbete, socialantropologi, sociologi och statsvetenskap samt andra som vill fördjupa sina kunskaper inom kvalitativt arbete.
Om författaren
Patrik Aspers är professor i sociologi, verksam vid sociologiska institutionen och SCORE vid Stockholms universitet, samt vid Textilhögskolan i Borås. Han har publicerat en rad böcker och artiklar om teori och genomfört flera empiriska studier med etnografi ska metoder.
Liber 2:2 9789147096152 -
Etnografiska metoder
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2007. 276 sidor.
Mycket gott skick. Omslaget nött. Hörn skavda. Några understrykningar. Inlagan i mycket gott skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147086481
- Titel
- Etnografiska metoder
- Författare
- Aspers, Patrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 276 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Liber 1 9789147086481 -
- Markets in Fashion. A Phenomenological Appr...
Häftad bok.
Nyskick. Sthm: City University Press, 2001. X + 348 s. + 16 pl. i färg + tryckt omslag. Några kapitelrubriker: "An Overview of the Fashion Photography Business" och "The Consumers of Fashion Photographs". [37D] … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175621142
- Titel
- Markets in fashion:a phenomenological approach
- Författare
- Patrik Aspers
- Förlag
- Ratio
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 348 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- MARKETS IN FASHIONA Phenomenological Approach | Patrik AspersPatrik Aspers is a researcher in Sociology at Stockholm University and has published several articles in the field of eco- nomic sociology.In this volume the author is taking the reader on a tour in the world of fashion photo-graphy. By combining the actors' voices with a theoretical approach he unveils the logic of this world. He shows how photographers gain their identities in the market and how markets are constructed at the intersection of economy and art. With the theory the author develops, which is centered on status, identity, and style, one may also approach other aesthetic markets."Patrik Aspers pulls you inside the art worlds of fashion photography with accounts of speech as vivid as their photos. Yet he also teases out market and organization rationalities binding these socially constructed worlds. The appendix is a deft introduction to phenomenology, of which his project is an instantiation. Anyone interested in borders will find ideas here, about small countries in big worlds as well as about several specialized arts budding off photography which Aspers clearly loves."Harrison C. WhiteGiddings Professor of Sociology, Columbia University
9789175621142 -
Markets in fashion:a phenomenological approac...
Häftad bok. Ratio. 1 uppl. 2001. 348 sidor.
Nära nyskick. Limmat mjukband med planscher.
//Interest in contemporary cultural industries has grown in the past decade, as they take on a greater significance in our increasingly consumer-led society. Focusing on the world of fashion photography, this book presents läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175621142
- Titel
- Markets in fashion:a phenomenological approach
- Författare
- Patrik Aspers
- Förlag
- Ratio
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 348 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- MARKETS IN FASHIONA Phenomenological Approach | Patrik AspersPatrik Aspers is a researcher in Sociology at Stockholm University and has published several articles in the field of eco- nomic sociology.In this volume the author is taking the reader on a tour in the world of fashion photo-graphy. By combining the actors' voices with a theoretical approach he unveils the logic of this world. He shows how photographers gain their identities in the market and how markets are constructed at the intersection of economy and art. With the theory the author develops, which is centered on status, identity, and style, one may also approach other aesthetic markets."Patrik Aspers pulls you inside the art worlds of fashion photography with accounts of speech as vivid as their photos. Yet he also teases out market and organization rationalities binding these socially constructed worlds. The appendix is a deft introduction to phenomenology, of which his project is an instantiation. Anyone interested in borders will find ideas here, about small countries in big worlds as well as about several specialized arts budding off photography which Aspers clearly loves."Harrison C. WhiteGiddings Professor of Sociology, Columbia University
Ratio 1 9175621142 -
Bild och samhälle: Visuell analys som vetensk...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. Lund, 2008. Häftad. Svartvita illustrationer. 318 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
9789144032375 -
Framtidens dygder - om etik i vardagen
City University press 1999. Häftad bok, 416 sidor. F.d. biblioteksbok, men i bra skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175620960
- Titel
- Framtidens dygder
- Författare
- P Aspers
- Förlag
- Ratio
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 416 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 485 g
- Språk
- Svenska
9175620960 -
Markets in fashion. A Phenomenological approa...
Häftad bok. City university press. 2001. 348 sidor.
Mycket gott skick. City university press. 2001. Mjuka pärmar och boken är i fint skick. 348 sidor. MARKETS IN FASHIONA Phenomenological Approach | Patrik AspersPatrik Aspers is a researcher in Sociology at Stockholm University and has published several articles in the field läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175621142
- Titel
- Markets in fashion:a phenomenological approach
- Författare
- Patrik Aspers
- Förlag
- Ratio
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 348 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- MARKETS IN FASHIONA Phenomenological Approach | Patrik AspersPatrik Aspers is a researcher in Sociology at Stockholm University and has published several articles in the field of eco- nomic sociology.In this volume the author is taking the reader on a tour in the world of fashion photo-graphy. By combining the actors' voices with a theoretical approach he unveils the logic of this world. He shows how photographers gain their identities in the market and how markets are constructed at the intersection of economy and art. With the theory the author develops, which is centered on status, identity, and style, one may also approach other aesthetic markets."Patrik Aspers pulls you inside the art worlds of fashion photography with accounts of speech as vivid as their photos. Yet he also teases out market and organization rationalities binding these socially constructed worlds. The appendix is a deft introduction to phenomenology, of which his project is an instantiation. Anyone interested in borders will find ideas here, about small countries in big worlds as well as about several specialized arts budding off photography which Aspers clearly loves."Harrison C. WhiteGiddings Professor of Sociology, Columbia University
City university press 9175621142
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
