Kollegialt lärande i praktiken : kompetensutveckling eller kollektiv korrigering?
Häftade böcker. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2017. 147 sidor.
Boken Kollegialt lärande i praktiken – kompetensutveckling eller kollektiv korrigering? förklarar hur kollegialt lärande kan bidra till att lärare, elever och deras föräldrar får reellt inflytande på undervisningen. Med avstamp i praktiknära studier i utbildningssammanhang och utifrån en praktikteoretisk ansats – teorin om praktikarkitekturer – analyserar och problematiserar Lill Langelotz fenomenet kollegialt lärande, samt belyser både emanciperande och stigmatiserande processer. Boken visar även hur demokratiska praktiker med elevers lärande i fokus möjliggörs. Då det svenska utbildningssystemet ska genomsyras av en demokratisk undervisning utgör boken därmed ett unikt, teoretiskt och viktigt bidrag till litteraturen om lärares kompetensutveckling.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789127146501
- Titel
- Kollegialt lärande i praktiken : kompetensutveckling eller kollektiv korrigering?
- Författare
- Langelotz, Lill
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 147 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 137 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 240 g
- Språk
- Svenska