-
Kunskap i handling
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 1996. 286 sidor.
Mycket gott skick. Namnad på första sidan, annars ingen anmärkning.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171730398
- Titel
- Kunskap i handling
- Författare
- Molander, Bengt
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Molander, Bengt
Bokförlaget Daidalos 9789171730398 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171730398
- Titel
- Kunskap i handling
- Författare
- Molander, Bengt
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Molander, Bengt
Bokförlaget Daidalos 9789171730398 -
Kunskap i handling
Gott skick. Daidalos, 1996, Hft, 286 sid. "Bengt Molanders bok är en fängslande genomgång och i viss mån en uppstädning av ett viktigt nytt område, som säkert kommer att följa oss långt in i det nya sekel som förestår". Lars Gustafsson Svenska Dagbladet "... en välsk läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171730398
- Titel
- Kunskap i handling
- Författare
- Molander, Bengt
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Molander, Bengt
9789171730398 -
Nycklar till kunskap : om motivation, handlin...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 252 sidor.
Mycket gott skick. Nötta kanter på pärmen, se bild. Inga understrykningar eller noteringar i texten. Fin inliaga.
Denna bok presenterar fyra viktiga nycklar till kunskap: att vilja, förstå, kunna och handla. Författarna ger därmed en enkel pedagogisk modell som visar var läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144072883
- Titel
- Nycklar till kunskap : om motivation, handling och förståelse i vuxenutbildning
- Författare
- Hedin, Anna
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 252 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 375 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok presenterar fyra viktiga nycklar till kunskap: att vilja, förstå, kunna och handla. Författarna ger därmed en enkel pedagogisk modell som visar varför lärande stimuleras av problemorienterade lärsituationer. Syftet med utbildning är då att ge deltagarna redskap och metoder för att själva producera kunskap. Att lära sig att lära blir viktigt.I boken finns en mängd exempel på hur man kan arbeta med olika typer av problemorienterat lärande och är tänkta att inspirera läsaren att utveckla uppgifter som är anpassade efter ämnet och de studerande.I denna andra omarbetade upplaga har författarna särskilt uppmärksammat genusperspektiv och nya exempel har lagts till. Boken är i första hand avsedd för blivande och verksamma lärare och handledare av vuxna.
Studentlitteratur 2 9789144072883 -
Kunskap i handling
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 1996. 286 sidor.
Mycket gott skick. Hel och ren.
Slitage av lågmåttlig grad
Läst ex.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171730398
- Titel
- Kunskap i handling
- Författare
- Molander, Bengt
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Molander, Bengt
Bokförlaget Daidalos 9789171730398 -
Rektors förmågor i centrum : att omsätta kuns...
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2024. 312 sidor.
Nära nyskick. Oläst exemplar. Under frakt har lättare hanteringsspår uppstått på bokens pärm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789151110479
- Titel
- Rektors förmågor i centrum : att omsätta kunskap till handling
- Författare
- Larsson (red.), Magnus
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2024
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 578 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den kompetens som rektorer behöver för att utföra sitt uppdrag är mångfacetterad och under ständig förändring. Att skapa större kunskap och insikter om förmågors betydelse kan synliggöra och utveckla den egna, andras och organisationens kapacitet. Rektorer förväntas ha kunskaper som rör innehåll, administration, processarbete, ledning och styrning och samtidigt kunna hantera mellanmänskliga relationer.
Förskolan och skolan berörs av samhälleliga förändringar och förändringar i styrdokument som innebär att rektorer ska omsätta globala, nationella och lokala idéer och initiativ till handlingar med intentionen att underlätta och förbättra elevernas undervisning och lärande. Allt detta innebär i sin tur att rektorer behöver många olika förmågor för att hantera professionella utmaningar.
Den här antologin bidrar med kunskap om de förmågor rektorer behöver för att omsätta kunskap och ideal till handlingar som kan hantera och lösa problem samt utveckla skolan i relation till målen. Vissa kapitel fokuserar på en enskild förmåga medan andra fokuserar på hur olika förmågor kan kombineras. I boken diskuteras även parallella eller kritiska förståelser av olika förmågor. Gemensamt för alla kapitel är att de visar hur rektors förmåga påverkar och påverkas av den lokala och nationella kontexten och samspel med organisation, medarbetare samt den egna förståelsen.
Magnus Larsson (red.) är fil. dr i sociologi och lektor, Anna Rantala (red.) är fil. dr. i pedagogiskt arbete och lektor och Helene Ärlestig (red.) är fil.dr i pedagogik och professor i utbildningsledarskap. Samtliga är verksamma vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Björn Ahlström är fil dr i sociologi, lektor och utbildningschef vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Malin Benerdal är fil. dr i statsvetenskap och lektor vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Anne Berit Emstad är professor i pedagogiskt ledarskap, och innovationschef vid Institutionen för lärarutbildning Centrum för skolledarutveckling, Norges norska teknisk-naturvetenskapliga universitet.
Angelica Faktus är adjunkt vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Ulrika Holm är adjunkt vid centrum för skolledarutveckling vid Umeå universitet.
Pär Poromaa Isling är doktor i pedagogik och lektor vid Centrum för rektorsutveckling, Umeå universitet.
Ida Johansson är doktorand vid sociologiska institutionen och Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Inger Brännström Johansson har magisterexamen i utbildningsledarskap och är rektor i Skellefteå kommun.
Olof Johansson är seniorprofessor i statsvetenskap vid Centrum för rektorsutveckling, Umeå universitet.
Helene Lindberg Järlesjö är adjungerad universitetsadjunkt vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå Universitet.
Eva Leffler är fil. dr samt docent i pedagogik och senior lektor vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Ulf Leo är fil. dr och docent i rättssociologi och lektor vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Sara Lyrenäs är jurist och adjunkt och doktorand vid juridiska institutionen, Umeå universitet.
Susanne Nilsson är adjunkt vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Carina Adolfsson Nordström är adjunkt vid centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Lars Norqvist är fil. dr i pedagogiskt arbete, lektor vid Centrum för skolledarutveckling , Umeå universitet.
Tobias Richard är doktorand vid Centrum för skolledarutveckling och Sociologiska institutionen, Umeå universitet.
Katarina Roos är fil. dr i statsvetenskap och lektor vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Lina Sidenhag är jurist och adjunkt vid juridiska institutionen, Umeå universitet.
Elin Stark är fil. dr i statsvetenskap och lektor vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Gudrun Svedberg är fil. dr i pedagogiskt arbete och lektor vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Eva Sundström är fil. dr i sociologi och verksam inom Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Maria Wester är fil. dr i pedagogiskt arbete och lektor vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Malin Österlind är fil. dr i pedagogik och lektor vid Centrum för skolledarutveckling, Umeå universitet.
Gleerups Utbildning AB 1 9789151110479 -
Kunskap i handling.
Häftad. Främre omslaget och första hälften av boken med obetydlig stukning av nedre ytterhörn, för övrigt är boken i gott skick. 1993
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186320793
- Titel
- Kunskap i handling
- Författare
- Molander, Bengt
- Förlag
- Göteborg : Daidalos
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
9186320793 -
Nycklar till kunskap : Om motivation, handlin...
Häftad bok.
Nyskick. En pedagogisk guide till lärande och kunskapsproduktion genom problemorienterade lärsituationer. | Studentlitteratur, 2016 | Häftad. 8:o (upp till cirka 148x210 mm) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144072883
- Titel
- Nycklar till kunskap : om motivation, handling och förståelse i vuxenutbildning
- Författare
- Hedin, Anna
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 252 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 375 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok presenterar fyra viktiga nycklar till kunskap: att vilja, förstå, kunna och handla. Författarna ger därmed en enkel pedagogisk modell som visar varför lärande stimuleras av problemorienterade lärsituationer. Syftet med utbildning är då att ge deltagarna redskap och metoder för att själva producera kunskap. Att lära sig att lära blir viktigt.I boken finns en mängd exempel på hur man kan arbeta med olika typer av problemorienterat lärande och är tänkta att inspirera läsaren att utveckla uppgifter som är anpassade efter ämnet och de studerande.I denna andra omarbetade upplaga har författarna särskilt uppmärksammat genusperspektiv och nya exempel har lagts till. Boken är i första hand avsedd för blivande och verksamma lärare och handledare av vuxna.
9789144072883 -
Kunskap i handling
Häftad bok. Göteborg : Daidalos. Första upplagan uppl. 1993. 304 sidor.
Mycket gott skick. Ryggen aningen blekt. 21 x 13,5 cm. 376 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186320793
- Titel
- Kunskap i handling
- Författare
- Molander, Bengt
- Förlag
- Göteborg : Daidalos
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
Göteborg : Daidalos Första upplagan 9186320793 -
Kunskap i handling
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 1996. 286 sidor.
Mycket gott skick. Boken tar sin utgångspunkt i kunnande som en form av uppmärksamhet. Tar upp frågor om kunskapens teori och praktik som måste ställas inom alla ämnesområden. Molander är docent i teoretisk filosofi. Mjuka pärmar. Understrykningar förekommer i texten … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171730397
- Titel
- Kunskap i handling
- Författare
- Molander, Bengt
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Molander, Bengt
Bokförlaget Daidalos 9171730397 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKDaidalos
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
