-
Relationellt ledarskap i klassrummet : Så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2020. 205 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas. Som ny
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet : Så ska...
Häftad bok.
Nyskick. Relationellt ledarskap i klassrummet - Åsa Hirsh ger praktiska tips för att skapa en lärande miljö där elever trivs och utvecklas. | Natur & Kultur Läromedel och Akademi, Utg. 2020 | Häftad. 8:o (160x235 mm) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet – Så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel, Stockholm. 1:4 uppl. 2021. 205 sidor.
Nära nyskick. Kantstötta pärmhörn. Ser i övrigt ut som ny. "I 'Relationellt ledarskap i klassrummet' tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifier läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
Natur & Kultur Läromedel, Stockholm 1:4 9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet – så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1:5 uppl. 2021. 206 sidor.
Mycket gott skick. Kantstött i ett hörn, i övrigt strålande skick.
Sökord: UQ1SPP 4PP333 UQ1SG3 LPAK04 LPGY04 2SS06Ä 2SS01Ä PE200A
"Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
Natur & Kultur Läromedel 1:5 9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet så skapa...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Natur & Kultur. uppl.1:3. 2021. 205 s. mindre bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet : Så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1:a uppl. 2020. 205 sidor.
Nyskick. Inget skrivet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
Natur & Kultur Läromedel 1:a 9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet : Så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2020. 205 sidor.
Nära nyskick. Oläst exemplar. Små fläckar på bokens omslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet : Så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2020. 205 sidor.
Nära nyskick. Överkluddad ägartagg på ett annat försättsbladen.
I övrigt är verket i fin form.
Läst ex.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127827936
- Titel
- Relationellt ledarskap i klassrummet : Så skapas magi
- Författare
- Hirsh, Åsa
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 542 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad får skickliga lärare att lyckas?
I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.
I boken får du exempelvis läsa om hur du:
bygger goda relationer,
skapar trygga lärmiljöer,
kan anpassa din undervisning,
skapar motivation,
kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.
Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.
Sagt om boken:
”Åsa Hirsh lyckas på ett fantastiskt sätt att hantera detta svåra ämne på ett både nyanserat och respektfullt sätt genom hela boken. Uppskattar även att hon hela tiden är öppen med sina ställningstaganden. Om jag fick välja en bok att rekommendera till såväl lärarstudenter som verksamma lärare att använda som utgångspunkt för diskussioner kring vad god undervisning innebär, så hade jag absolut valt denna.”
Anders Jönsson, professor i didaktik vid Högskolan Kristianstad
"Boken utgör ett välkommet bidrag i litteraturen om relationellt ledarskap och kan fungera som utmärkt stöd för både lärare och studenter i utvecklandet av en relationell kompetens."
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 21, 2020
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127827936 -
Relationellt ledarskap i klassrummet - så ska...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 2022.
Nära nyskick. Dek, pappbd. 206 sid
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNatur & Kultur
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
