-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789175130064
- Titel
- Skriv din bok och sälj den!
- Författare
- Öhrlund, Dag
- Förlag
- Bra Böcker
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 443 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 33 mm
- Vikt
- 618 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns många böcker om skrivande. De flesta koncentrerar sig på språket, karaktärerna och dramaturgin, men slutar där den stackars debutanten sitter med sitt färdiga manus och undrar vad han eller hon ska göra nu.
Skriv din bok och få den utgiven behandlar skrivande och bokutgivning från ax till limpa. På ett humoristiskt sätt berättar Dag Öhrlund om de misstag han själv begått som författare. I boken förklarar han lättfattligt hur bokbranschen fungerar, vad man ska tänka på när man kontaktar ett förlag, försöker skaffa sig en agent, tolkar ett refuseringsbrev eller förhandlar sig till ett bra avtal för sin bok. Han ger också konkreta, värdefulla råd om hur man som författare hjälper till att marknadsföra sin bok och stärka sitt varumärke.
Boken innehåller utförliga intervjuer med både debutanter och namnkunniga svenska författare bland andra Jan Guillou, Viveca Sten, Elsie Johansson och Björn Hellberg samt med agenter och flera förläggare, bland andra Dorotea Bromberg. Alla delar öppenhjärtigt med sig av sina bästa tips till en blivande författare.
Skriv din bok och få den utgiven är tänkt att vara en långvarig, personlig följeslagare för den som skriver. Efter varje kapitel finns det tomma sidor för egna anteckningar och frågeställningar. Boken har också en lista över facklitteratur som kan vara bra för varje blivande författare.
Dag Öhrlund har under 40 år försörjt sig på att skriva. Han har rest och arbetat i mer än 30 länder och varit stationerad som utrikeskorrespondent i USA under flera år. Hans reportage har publicerats i 150 tidskrifter i 20 länder. Dag har skrivit, fotograferat och medverkat i över 30 böcker alltifrån poesi och prosa till kokböcker, reseskildringar och fackböcker.
Bra Böcker 1 9789175130064 -
Skriv, sälj & bli lönsam! : så lyckas du som...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 175 sidor.
Mycket gott skick. Skickas spårbart i wellpappkuvert.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098996
- Titel
- Skriv, sälj & bli lönsam! : så lyckas du som frilansjournalist
- Författare
- Björkman, Camilla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 175 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 248 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur säljer jag in artikelidéer till en redaktör? Vad ska jag nischa in mig på? Vad säger jag i ett samtal till en redaktör? Hur blir jag en återkommande skribent hos en tidning? Hur förhandlar jag om mina artiklar om jag hatar att prata om pengar? Hur höjer jag mitt arvode? Och hur driver jag ett lönsamt företag kring mitt skrivande?
Läs mer
Det och mycket mer svarar journalisten och företagaren Camilla Björkman på i den här boken. I två år har hon drivit sin populära frilansblogg där hon hjälpt sina läsare att sälja in fler artiklar och öka sina intäkter. Här förklarar hon steg för steg hur du hittar din nisch, säljer in artikelidéer och driver ett företag kring ditt journalistiska skrivande. Ofta rör det sig inte om stora förändringar, utan om enkla knep och ett annat sätt att se på ditt jobb. Och minst lika viktigt: att hålla huvudet högt under tiden!
Glöm pekpinnar och deppsnack. Med streetsmarta råd, en smittande entusiasm och insidertips från redaktörer och andra frilansare får du i den här boken verktygen att snabbt få snurr på din frilansverksamhet.
Omdömen om boken
”Hade jag läst den här boken innan jag startade min mångåriga frilanskarriär hade jag haft det så mycket lättare (och tjänat mer)! Vore jag fortfarande chefredaktör skulle jag stoppat den i handen på alla frilansare jag samarbetar med, det hade gjort jobbet enklare, även om jag riskerat att spräcka frilansbudgeten.” - Maria Gerlofson, frilansjournalist i 18 år och tidigare chefredaktör för tidningarna PS! och LevaPS!
”Om man har det trögt och virrigt som frilans och vill göra en nystart – då är den här boken helt nödvändig. Följer man åtminstone en fjärdedel av råden och tar dem på allvar så är det svårt att tänka sig att man misslyckats i detta vårt hårda värv.” - Paul Frigyes, journalist och mediegranskare
”Ett uppslagsverk för alla frilansjournalister, både nya och etablerade. Läs, begrunda och tillämpa!” - Jens Augustinsson, chefredaktör på tidningen Båtnytt
”Jag har saknat en bok som den här! Konkreta tips och massor med inspiration för både nya frilansare och gamla reporterrävar. Till alla journalistutbildningar: Köp in Camilla Björkmans bok NU innan den tar slut!” - Karin Janson, frilansjournalist
”Det finns många andra skrivarhandböcker på marknaden, men det finns bara en som handlar om allt det där andra som krävs för att bli en framgångsrik frilansjournalist. Med glädje och entusiasm sprutar Camilla Björkman ur sig idéer för hur man ska lyckas som frilansjournalist.” - Carola Lindström, frilansjournalist och författare
Om författarna
Camilla Björkman har jobbat som frilansjournalist sedan 2006 och skrivit för tidningar som Cosmopolitan, Aftonbladet, Driva Eget och Elle. Hon är idag chefredaktör för tidningen Driva Eget och delägare i tidningen Dentalmagazinet. På sin blogg driva-eget.se/frilansskolan bloggar hon om frilansande, ett ämne hon även har hållit kurser om för Journalistförbundets frilansmedlemmar och i egen regi.
Liber 1 9789147098996 -
Sälj! : konsten att sälja vad som helst till...
Pocketbok. Ekerlids. 2017. 302 sidor.
Gott skick. Lite reva på omslaget. Fin inuti.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188193445
- Titel
- Sälj! : konsten att sälja vad som helst till vem som helst
- Författare
- Eklund, Fredrik
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 302 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 180 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 180 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fredrik Eklund har gjort sig ett namn som fastighetsmäklaren mega¬kändisarna vänder sig till när de vill spendera miljoner på en ny Manhattanbostad. Under sitt första år som mäklare
sålde han fastigheter för 50 miljoner dollar och blev utsedd till Årets nykomling .
Fredrik Eklund har med andra ord en gedigen kunskap om hur man säljer och tjänar stora pengar. Han har flitigt delat med sig av sina kunskaper på sociala medier, i tidningar och tv-program, bland annat genom realityserien Million Dollar Listing New York, som renderat honom fans i över 113 länder världen över.
På ett humoristiskt, insiktsfullt och varmhjärtat sätt berättar Fredrik Eklund om hur han uppnått sina drömmar och hur DU kan göra detsamma. Boken ger råd om allt från träning och klädsel till hur
du får dina kunder att verkligen gilla och lita på dig.
Alldeles oavsett du har titeln försäljare eller inte är Sälj! en bok för dig. Den beskriver det som vi alla ägnar oss åt varenda dag. Från ett extra varmt leende för ett bättre bord på krogen, till att övertala femåringen att det är läggdags, eller att få partnern att vilja åka till just ditt drömresemål på semestern. Allt handlar om samma sak. Om du klarar att sälja dig själv, klarar du att sälja vad som helst!
Fredrik Eklund, född i Stockholm 1977, kom till New York 2002 utan pengar, jobb och bostad.
Genom sitt makalösa driv och framåtanda lyckades Fredrik efter en kurs i fastighetsmäkleri bli en toppsäljare redan det första året som mäklare. Han har vid det här laget sålt fastigheter för över två miljarder dollar. Och köparna är megastjärnor som Jennifer Lopez, Daniel Craig, Cameron Diaz med flera.
År 2009 grundade Fredrik Eklund sitt eget företag i fastighetsmäklarbranschen, Eklund Stockholm New York AB, med kontor i Stockholm och London.
Ekerlids 9789188193445 -
Sälj som en Toppsäljare - Eliminera dina sälj...
Inbunden bok. Soderpalm Publishing. 2013. 224 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187093340
- Titel
- Sälj som en Toppsäljare - Eliminera dina säljhinder, optimera dina kundkont
- Författare
- Sebö, Stefan
- Förlag
- Soderpalm Publishing
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 150 x 211 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 436 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du bli den bästa säljaren på din avdelning, skickligast i din region eller är målet att sälja mest inom det egna bolaget?
Så här säger en försäljningsdirektör:
"Jag uppskattar verkligen Stefans Passion för "att hjälpa kunden att köpa". Boken ger konkret vägledning för att kunna bli en riktig toppsäljare. Resten är upp till dig""
Vilket mål du än sätter upp så bidrar denna bok med kunskaper inom försäljning som gör att du blir minst dubbelt så bra och framgångsrik som du är idag. Om du är gammal i gamet hittar du till exempel tillbaka till det som bevisligen fungerar. Om du är i början av din karriär så kommer du att lära dig att en given struktur och beprövade metoder ger ett sätt att arbeta som fungerar i praktiken.
?Sälj som en toppsäljare? lär dig att möta säljhinder med ny energi, ringa kalla samtal som ger positiva resultat och förklarar hur positiva tankar föder framgång. Du får också veta hur du säljer så att dina egna kunder på några sekunder ger dig tillgång till nya köpvilliga kunder.
Soderpalm Publishing 9789187093340 -
Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som...
Häftad bok. House of Sales. 2017. 219 sidor.
Nyskick. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175331898
- Titel
- Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som behöver sälja men egentligen inte vill
- Författare
- Svensson, Karin
- Förlag
- House of Sales
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tycker du att det är jobbigt att sälja?
Behöver du få fler kunder men ser dig inte som säljare?
Är du rädd för att uppfattas som påflugen eller tjatig?
Det är för dig den här boken är skriven.
Karin Svensson, med över 35 års erfarenhet av tjänsteförsäljning mellan företag, vägleder dig så att du kan känna dig trygg genom hela säljprocessen. Hon lär dig att sälja in konsultuppdrag till företagskunder och att få dem att gilla dig för den du är.
Här finns konkreta beskrivningar på allt från att paketera och prissätta tjänster till hur du skriver offerter och förhandlar avtal. Genom verklighetstrogna exempel lär du dig hur du hanterar olika typer av kunder. Och varför du inte ska bjuda in till "ett förutsättningslöst möte".
House of Sales 9789175331898 -
Sälj! : konsten att sälja vad som helst till...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2015. 268 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Fredrik Eklund har gjort sig ett namn som fastighetsmäklaren mega¬kändisarna vänder sig till när de vill spendera miljoner på en ny Manhattanbostad. Under sitt första år som mäklare sålde han fastigheter för 50 miljoner dollar och blev utsedd till Årets n läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187391583
- Titel
- Sälj! : konsten att sälja vad som helst till vem som helst
- Författare
- Eklund, Fredrik
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 620 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fredrik Eklund har gjort sig ett namn som fastighetsmäklaren megakändisarna vänder sig till när de vill spendera miljoner på en ny Manhattanbostad. Under sitt första år som mäklare
sålde han fastigheter för 50 miljoner dollar och blev utsedd till Årets nykomling .
Fredrik Eklund har med andra ord en gedigen kunskap om hur man säljer och tjänar stora pengar. Han har flitigt delat med sig av sina kunskaper på sociala medier, i tidningar och tv-program, bland annat genom realityserien Million Dollar Listing New York, som renderat honom fans i över 113 länder världen över.
På ett humoristiskt, insiktsfullt och varmhjärtat sätt berättar Fredrik Eklund om hur han uppnått sina drömmar och hur DU kan göra detsamma. Boken ger råd om allt från träning och klädsel till hur du får dina kunder att verkligen gilla och lita på dig.
Alldeles oavsett du har titeln försäljare eller inte är Sälj! en bok för dig. Den beskriver det som vi alla ägnar oss åt varenda dag. Från ett extra varmt leende för ett bättre bord på krogen, till att övertala femåringen att det är läggdags, eller att få partnern att vilja åka till just ditt drömresemål på semestern. Allt handlar om samma sak. Om du klarar att sälja dig själv, klarar du att sälja vad som helst!
Fredrik Eklund, född i Stockholm 1977, kom till New York 2002 utan pengar, jobb och bostad.
Genom sitt makalösa driv och framåtanda lyckades Fredrik efter en kurs i fastighetsmäkleri bli en toppsäljare redan det första året som mäklare. Han har vid det här laget sålt fastigheter för över två miljarder dollar. Och köparna är megastjärnor som Jennifer Lopez, Daniel Craig, Cameron Diaz med flera.
År 2009 grundade Fredrik Eklund sitt eget företag i fastighetsmäklarbranschen, Eklund Stockholm New York AB, med kontor i Stockholm, Oslo och London.
Boken ges ut även i USA. Översättare Ulrika Junker Miranda.
Ekerlids 1 9789187391583 -
Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som...
Häftad bok. House of Sales. 2017. 219 sidor.
Nära nyskick. Oläst exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175331898
- Titel
- Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som behöver sälja men egentligen inte vill
- Författare
- Svensson, Karin
- Förlag
- House of Sales
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tycker du att det är jobbigt att sälja?
Behöver du få fler kunder men ser dig inte som säljare?
Är du rädd för att uppfattas som påflugen eller tjatig?
Det är för dig den här boken är skriven.
Karin Svensson, med över 35 års erfarenhet av tjänsteförsäljning mellan företag, vägleder dig så att du kan känna dig trygg genom hela säljprocessen. Hon lär dig att sälja in konsultuppdrag till företagskunder och att få dem att gilla dig för den du är.
Här finns konkreta beskrivningar på allt från att paketera och prissätta tjänster till hur du skriver offerter och förhandlar avtal. Genom verklighetstrogna exempel lär du dig hur du hanterar olika typer av kunder. Och varför du inte ska bjuda in till "ett förutsättningslöst möte".
House of Sales 9789175331898 -
Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som...
Häftad bok. House of Sales. 2017. 219 sidor.
Nyskick. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175331898
- Titel
- Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som behöver sälja men egentligen inte vill
- Författare
- Svensson, Karin
- Förlag
- House of Sales
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tycker du att det är jobbigt att sälja?
Behöver du få fler kunder men ser dig inte som säljare?
Är du rädd för att uppfattas som påflugen eller tjatig?
Det är för dig den här boken är skriven.
Karin Svensson, med över 35 års erfarenhet av tjänsteförsäljning mellan företag, vägleder dig så att du kan känna dig trygg genom hela säljprocessen. Hon lär dig att sälja in konsultuppdrag till företagskunder och att få dem att gilla dig för den du är.
Här finns konkreta beskrivningar på allt från att paketera och prissätta tjänster till hur du skriver offerter och förhandlar avtal. Genom verklighetstrogna exempel lär du dig hur du hanterar olika typer av kunder. Och varför du inte ska bjuda in till "ett förutsättningslöst möte".
House of Sales 9789175331898 -
Sälj det med ord : konsten att skriva reklam
Inbunden bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2011. 280 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186691080
- Titel
- Sälj det med ord : konsten att skriva reklam
- Författare
- Mattias Åkerberg - Christer Wiklander
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 218 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 617 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kreativitet använd på rätt sätt kan få en enda annons att göra tio annonsers jobb, hävdade en framgångsrik reklamskribent. Och det är just det som den här boken handlar om: hur man får homo sapiens att sluta zappa och ströläsare att sluta bläddra.
Idag lever vi i en värld där reklamen skapar mer irritation än kommunikation. Vi får allt fler kanaler, allt fler varumärken och allt fler som tävlar om vår uppmärksamhet och tid. Därför gäller det att a-r-t-i-k-u-l-e-r-a bättre och dramatisera sitt budskap, istället för att bara skrika sig hes. De bästa annonserna, broschyrerna och webbtexterna får folk att vilja köpa och för att nå dit måste man hitta de ord och argument som går rakt i hjärtat.
"Sälj det med ord" sammanfattar hela tänkandet bakom reklamens retorik från att utforska och få grepp om ämnet till att komma på en bärande idé och sedan formulera sig på ett sätt som övertygar och tar skruv. Den avslöjar hur Sveriges bästa copywriters hittar sina bästa idéer, hanterar prestationsångest och skapar reklam som gör skillnad.
Roos & Tegner 1 9789186691080 -
Sälj det med ord : konsten att skriva reklam
Inbunden bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2011. 280 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK
Kreativitet använd på rätt sätt kan få en enda annons att göra tio annonsers jobb, hävdade en framgångsrik reklamskribent. Och det är just det som den här boken handlar om: hur man får homo sapiens att sluta zappa och ströläsare att sluta bl läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186691080
- Titel
- Sälj det med ord : konsten att skriva reklam
- Författare
- Mattias Åkerberg - Christer Wiklander
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 218 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 617 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kreativitet använd på rätt sätt kan få en enda annons att göra tio annonsers jobb, hävdade en framgångsrik reklamskribent. Och det är just det som den här boken handlar om: hur man får homo sapiens att sluta zappa och ströläsare att sluta bläddra.
Idag lever vi i en värld där reklamen skapar mer irritation än kommunikation. Vi får allt fler kanaler, allt fler varumärken och allt fler som tävlar om vår uppmärksamhet och tid. Därför gäller det att a-r-t-i-k-u-l-e-r-a bättre och dramatisera sitt budskap, istället för att bara skrika sig hes. De bästa annonserna, broschyrerna och webbtexterna får folk att vilja köpa och för att nå dit måste man hitta de ord och argument som går rakt i hjärtat.
"Sälj det med ord" sammanfattar hela tänkandet bakom reklamens retorik från att utforska och få grepp om ämnet till att komma på en bärande idé och sedan formulera sig på ett sätt som övertygar och tar skruv. Den avslöjar hur Sveriges bästa copywriters hittar sina bästa idéer, hanterar prestationsångest och skapar reklam som gör skillnad.
Roos & Tegner 1 9789186691080 -
Skriv din bok och sälj den!
Inbunden bok. Bra Böcker. 1 uppl. 2012. 443 sidor.
Mycket gott skick. Dekorerat pappband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175130064
- Titel
- Skriv din bok och sälj den!
- Författare
- Öhrlund, Dag
- Förlag
- Bra Böcker
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 443 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 33 mm
- Vikt
- 618 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns många böcker om skrivande. De flesta koncentrerar sig på språket, karaktärerna och dramaturgin, men slutar där den stackars debutanten sitter med sitt färdiga manus och undrar vad han eller hon ska göra nu.
Skriv din bok och få den utgiven behandlar skrivande och bokutgivning från ax till limpa. På ett humoristiskt sätt berättar Dag Öhrlund om de misstag han själv begått som författare. I boken förklarar han lättfattligt hur bokbranschen fungerar, vad man ska tänka på när man kontaktar ett förlag, försöker skaffa sig en agent, tolkar ett refuseringsbrev eller förhandlar sig till ett bra avtal för sin bok. Han ger också konkreta, värdefulla råd om hur man som författare hjälper till att marknadsföra sin bok och stärka sitt varumärke.
Boken innehåller utförliga intervjuer med både debutanter och namnkunniga svenska författare bland andra Jan Guillou, Viveca Sten, Elsie Johansson och Björn Hellberg samt med agenter och flera förläggare, bland andra Dorotea Bromberg. Alla delar öppenhjärtigt med sig av sina bästa tips till en blivande författare.
Skriv din bok och få den utgiven är tänkt att vara en långvarig, personlig följeslagare för den som skriver. Efter varje kapitel finns det tomma sidor för egna anteckningar och frågeställningar. Boken har också en lista över facklitteratur som kan vara bra för varje blivande författare.
Dag Öhrlund har under 40 år försörjt sig på att skriva. Han har rest och arbetat i mer än 30 länder och varit stationerad som utrikeskorrespondent i USA under flera år. Hans reportage har publicerats i 150 tidskrifter i 20 länder. Dag har skrivit, fotograferat och medverkat i över 30 böcker alltifrån poesi och prosa till kokböcker, reseskildringar och fackböcker.
Bra Böcker 1 9789175130064 -
Sälj det med ord : konsten att skriva reklam
Inbunden bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2011. 280 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186691080
- Titel
- Sälj det med ord : konsten att skriva reklam
- Författare
- Mattias Åkerberg - Christer Wiklander
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 218 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 617 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kreativitet använd på rätt sätt kan få en enda annons att göra tio annonsers jobb, hävdade en framgångsrik reklamskribent. Och det är just det som den här boken handlar om: hur man får homo sapiens att sluta zappa och ströläsare att sluta bläddra.
Idag lever vi i en värld där reklamen skapar mer irritation än kommunikation. Vi får allt fler kanaler, allt fler varumärken och allt fler som tävlar om vår uppmärksamhet och tid. Därför gäller det att a-r-t-i-k-u-l-e-r-a bättre och dramatisera sitt budskap, istället för att bara skrika sig hes. De bästa annonserna, broschyrerna och webbtexterna får folk att vilja köpa och för att nå dit måste man hitta de ord och argument som går rakt i hjärtat.
"Sälj det med ord" sammanfattar hela tänkandet bakom reklamens retorik från att utforska och få grepp om ämnet till att komma på en bärande idé och sedan formulera sig på ett sätt som övertygar och tar skruv. Den avslöjar hur Sveriges bästa copywriters hittar sina bästa idéer, hanterar prestationsångest och skapar reklam som gör skillnad.
Roos & Tegner 1 9789186691080 -
Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som...
Häftad bok. House of Sales. 2017. 219 sidor.
Nyskick. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175331898
- Titel
- Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som behöver sälja men egentligen inte vill
- Författare
- Svensson, Karin
- Förlag
- House of Sales
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tycker du att det är jobbigt att sälja?
Behöver du få fler kunder men ser dig inte som säljare?
Är du rädd för att uppfattas som påflugen eller tjatig?
Det är för dig den här boken är skriven.
Karin Svensson, med över 35 års erfarenhet av tjänsteförsäljning mellan företag, vägleder dig så att du kan känna dig trygg genom hela säljprocessen. Hon lär dig att sälja in konsultuppdrag till företagskunder och att få dem att gilla dig för den du är.
Här finns konkreta beskrivningar på allt från att paketera och prissätta tjänster till hur du skriver offerter och förhandlar avtal. Genom verklighetstrogna exempel lär du dig hur du hanterar olika typer av kunder. Och varför du inte ska bjuda in till "ett förutsättningslöst möte".
House of Sales 9789175331898 -
Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som...
Häftad bok. House of Sales. 2017. 219 sidor.
Nyskick. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175331898
- Titel
- Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som behöver sälja men egentligen inte vill
- Författare
- Svensson, Karin
- Förlag
- House of Sales
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tycker du att det är jobbigt att sälja?
Behöver du få fler kunder men ser dig inte som säljare?
Är du rädd för att uppfattas som påflugen eller tjatig?
Det är för dig den här boken är skriven.
Karin Svensson, med över 35 års erfarenhet av tjänsteförsäljning mellan företag, vägleder dig så att du kan känna dig trygg genom hela säljprocessen. Hon lär dig att sälja in konsultuppdrag till företagskunder och att få dem att gilla dig för den du är.
Här finns konkreta beskrivningar på allt från att paketera och prissätta tjänster till hur du skriver offerter och förhandlar avtal. Genom verklighetstrogna exempel lär du dig hur du hanterar olika typer av kunder. Och varför du inte ska bjuda in till "ett förutsättningslöst möte".
House of Sales 9789175331898 -
Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som...
Häftad bok. House of Sales. 2017. 219 sidor.
Nära nyskick. Oläst exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175331898
- Titel
- Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som behöver sälja men egentligen inte vill
- Författare
- Svensson, Karin
- Förlag
- House of Sales
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tycker du att det är jobbigt att sälja?
Behöver du få fler kunder men ser dig inte som säljare?
Är du rädd för att uppfattas som påflugen eller tjatig?
Det är för dig den här boken är skriven.
Karin Svensson, med över 35 års erfarenhet av tjänsteförsäljning mellan företag, vägleder dig så att du kan känna dig trygg genom hela säljprocessen. Hon lär dig att sälja in konsultuppdrag till företagskunder och att få dem att gilla dig för den du är.
Här finns konkreta beskrivningar på allt från att paketera och prissätta tjänster till hur du skriver offerter och förhandlar avtal. Genom verklighetstrogna exempel lär du dig hur du hanterar olika typer av kunder. Och varför du inte ska bjuda in till "ett förutsättningslöst möte".
House of Sales 9789175331898 -
Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som...
Häftad bok. House of Sales. 2017. 219 sidor.
Nära nyskick. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175331898
- Titel
- Hjälp! - Sälj är inte min grej : för dig som behöver sälja men egentligen inte vill
- Författare
- Svensson, Karin
- Förlag
- House of Sales
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tycker du att det är jobbigt att sälja?
Behöver du få fler kunder men ser dig inte som säljare?
Är du rädd för att uppfattas som påflugen eller tjatig?
Det är för dig den här boken är skriven.
Karin Svensson, med över 35 års erfarenhet av tjänsteförsäljning mellan företag, vägleder dig så att du kan känna dig trygg genom hela säljprocessen. Hon lär dig att sälja in konsultuppdrag till företagskunder och att få dem att gilla dig för den du är.
Här finns konkreta beskrivningar på allt från att paketera och prissätta tjänster till hur du skriver offerter och förhandlar avtal. Genom verklighetstrogna exempel lär du dig hur du hanterar olika typer av kunder. Och varför du inte ska bjuda in till "ett förutsättningslöst möte".
House of Sales 9789175331898 -
Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt...
Inbunden bok. Stockholm : Svenska förlaget. 2005. 190 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Årets säljbok
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177386896
- Titel
- Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt inspirerande idéer för konsulter och frilansare, entreprenörer, artister, journalister, jurister, konstnärer, fotografer, terapeuter, tekniker och alla andra säljskygga
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Stockholm : Svenska förlaget
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska förlaget 9789177386896 -
Sälj med hjärtat : säljdoktorns recept för vi...
Inbunden bok. Hoi Förlag AB. 1 uppl. 2013. 276 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186775650
- Titel
- Sälj med hjärtat : säljdoktorns recept för vinnande kommunikation på och utanför jobbet ; Service med hjärtat : servicedoktorns recept för möten i världsklass
- Författare
- Dahl, Johan
- Förlag
- Hoi Förlag AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 276 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- – Vad är det som angår i princip alla företag och som påverkar både utveckling, tillväxt, resultat, lönsamhet och stämningen bland medarbetarna?
– Kundkommunikationen!
Två av Sveriges ledande föreläsare och utbildare inom områdena försäljning, kundkommunikation och service med glimten i ögat har här samlat berättelser, tips och råd samt gamla och nya sanningar om hur vi kan påverka, övertyga, få fler och nöjdare kunder och samtidigt trivas bättre på jobbet och i resten av livet.
Vanliga böcker har en fram- och en baksida – den här har två framsidor! Läser du från ena hållet är perspektivet mer säljande och från andra hållet är det ett ”mjukare” serviceperspektiv. Författarna menar att det egentligen handlar om samma sak men att det är intressant att se på frågan med olika glasögon.
Hoi Förlag AB 1 9789186775650 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789177110088
- Titel
- Bli oemotståndlig! : [sälj dig själv framgångsrikt!]
- Författare
- Davies, Philippa - Holst, Lisbet
- Förlag
- Malmö : Richter
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- Svenska
Malmö : Richter 9789177110088 -
Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt...
Inbunden bok. Stockholm : Svenska förlaget. 2005.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177386896
- Titel
- Sälj dig själv - och ta betalt : 52 ovanligt inspirerande idéer för konsulter och frilansare, entreprenörer, artister, journalister, jurister, konstnärer, fotografer, terapeuter, tekniker och alla andra säljskygga
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Stockholm : Svenska förlaget
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska förlaget 9789177386896 -
Sälj! : konsten att sälja vad som helst till...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2015. 268 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187391583
- Titel
- Sälj! : konsten att sälja vad som helst till vem som helst
- Författare
- Eklund, Fredrik
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 620 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fredrik Eklund har gjort sig ett namn som fastighetsmäklaren megakändisarna vänder sig till när de vill spendera miljoner på en ny Manhattanbostad. Under sitt första år som mäklare
sålde han fastigheter för 50 miljoner dollar och blev utsedd till Årets nykomling .
Fredrik Eklund har med andra ord en gedigen kunskap om hur man säljer och tjänar stora pengar. Han har flitigt delat med sig av sina kunskaper på sociala medier, i tidningar och tv-program, bland annat genom realityserien Million Dollar Listing New York, som renderat honom fans i över 113 länder världen över.
På ett humoristiskt, insiktsfullt och varmhjärtat sätt berättar Fredrik Eklund om hur han uppnått sina drömmar och hur DU kan göra detsamma. Boken ger råd om allt från träning och klädsel till hur du får dina kunder att verkligen gilla och lita på dig.
Alldeles oavsett du har titeln försäljare eller inte är Sälj! en bok för dig. Den beskriver det som vi alla ägnar oss åt varenda dag. Från ett extra varmt leende för ett bättre bord på krogen, till att övertala femåringen att det är läggdags, eller att få partnern att vilja åka till just ditt drömresemål på semestern. Allt handlar om samma sak. Om du klarar att sälja dig själv, klarar du att sälja vad som helst!
Fredrik Eklund, född i Stockholm 1977, kom till New York 2002 utan pengar, jobb och bostad.
Genom sitt makalösa driv och framåtanda lyckades Fredrik efter en kurs i fastighetsmäkleri bli en toppsäljare redan det första året som mäklare. Han har vid det här laget sålt fastigheter för över två miljarder dollar. Och köparna är megastjärnor som Jennifer Lopez, Daniel Craig, Cameron Diaz med flera.
År 2009 grundade Fredrik Eklund sitt eget företag i fastighetsmäklarbranschen, Eklund Stockholm New York AB, med kontor i Stockholm, Oslo och London.
Boken ges ut även i USA. Översättare Ulrika Junker Miranda.
Ekerlids 1 9789187391583 -
Marknad vs Sälj : uppgörelsen - Scener ur ett...
Inbunden bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2016. 176 sidor.
Mycket gott skick. Namn står i boken.
Se mina andra annonser för samfrakt.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187905261
- Titel
- Marknad vs Sälj : uppgörelsen - Scener ur ett företags verklighet
- Författare
- Varenius, Christina
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 150 x 205 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadschefen Robin och försäljningschefen Kaj går ständigt i clinch med varandra, men företagets vd Andrea har fått nog. Konflikten hotar företagets lönsamhet. De vattentäta skotten mellan sälj och marknad måste bort.
Möt Powersoft, ett vanligt företag någonstans i Sverige. Precis som i många andra verksamheter finns där en marknadsavdelning och en försäljningsavdelning som tycks agera i olika universum, trots att de har samma övergripande mål. Känner du igen dig? Då är det här boken för dig.
"Marknad vs Sälj: Uppgörelsen" är en fiktiv berättelse inspirerad av verkliga händelser. Vi får följa den eskalerande konflikten mellan marknadschefen och försäljningschefen och hur de tillsammans med företagets vd väljer att hantera situationen. Boken innehåller många tips, idéer och praktiska modeller för att tydliggöra respektive avdelnings roll och öka lönsamheten genom ett mer fruktbart samarbete mellan marknad och sälj.
Christina Varenius arbetade under många år med att bygga varumärket Absolut Vodka. Hjälper idag mindre företag att bygga och vårda sina varumärken samt utbildar inom marknadsföring och varumärkesbyggnad.
Joakim Harping har lång erfarenhet från ledande befattningar på bl.a. Svenska Dagbladet, Compass Group och Aftonbladet. Är idag konsult, författare, föreläsare och utbildare inom ledarskap, försäljning, inköp och marknadsföring.
Ulrika Sandborg har 25 års erfarenhet som säljare, försäljningschef och verkställande direktör. Idag utbildar hon inom försäljning och presentationsteknik samt leder workshops inom affärsmannaskap och kommunikation.
Roos & Tegner 1 9789187905261 -
SÄLJ! : konsten att sälja vad som helst till...
Häftad bok. Ekerlids. 1 uppl. 2016. 272 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188193162
- Titel
- SÄLJ! : konsten att sälja vad som helst till vem som helst
- Författare
- Eklund, Fredrik
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Mått
- 137 x 211 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 290 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fredrik Eklund har gjort sig ett namn som fastighetsmäklaren mega¬kändisarna vänder sig till när de vill spendera miljoner på en ny Manhattanbostad. Under sitt första år som mäklare
sålde han fastigheter för 50 miljoner dollar och blev utsedd till Årets nykomling .
Fredrik Eklund har med andra ord en gedigen kunskap om hur man säljer och tjänar stora pengar. Han har flitigt delat med sig av sina kunskaper på sociala medier, i tidningar och tv-program, bland annat genom realityserien Million Dollar Listing New York, som renderat honom fans i över 113 länder världen över.
På ett humoristiskt, insiktsfullt och varmhjärtat sätt berättar Fredrik Eklund om hur han uppnått sina drömmar och hur DU kan göra detsamma. Boken ger råd om allt från träning och klädsel till hur
du får dina kunder att verkligen gilla och lita på dig.
Alldeles oavsett du har titeln försäljare eller inte är Sälj! en bok för dig. Den beskriver det som vi alla ägnar oss åt varenda dag. Från ett extra varmt leende för ett bättre bord på krogen, till att övertala femåringen att det är läggdags, eller att få partnern att vilja åka till just ditt drömresemål på semestern. Allt handlar om samma sak. Om du klarar att sälja dig själv, klarar du att sälja vad som helst!
Fredrik Eklund, född i Stockholm 1977, kom till New York 2002 utan pengar, jobb och bostad.
Genom sitt makalösa driv och framåtanda lyckades Fredrik efter en kurs i fastighetsmäkleri bli en toppsäljare redan det första året som mäklare. Han har vid det här laget sålt fastigheter för över två miljarder dollar. Och köparna är megastjärnor som Jennifer Lopez, Daniel Craig, Cameron Diaz med flera.
År 2009 grundade Fredrik Eklund sitt eget företag i fastighetsmäklarbranschen, Eklund Stockholm New York AB, med kontor i Stockholm, Oslo och London.
Ekerlids 1 9789188193162 -
Sälj! : konsten att sälja vad som helst till...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2015. 268 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Fint skick. Läst en gång-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187391583
- Titel
- Sälj! : konsten att sälja vad som helst till vem som helst
- Författare
- Eklund, Fredrik
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 620 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fredrik Eklund har gjort sig ett namn som fastighetsmäklaren megakändisarna vänder sig till när de vill spendera miljoner på en ny Manhattanbostad. Under sitt första år som mäklare
sålde han fastigheter för 50 miljoner dollar och blev utsedd till Årets nykomling .
Fredrik Eklund har med andra ord en gedigen kunskap om hur man säljer och tjänar stora pengar. Han har flitigt delat med sig av sina kunskaper på sociala medier, i tidningar och tv-program, bland annat genom realityserien Million Dollar Listing New York, som renderat honom fans i över 113 länder världen över.
På ett humoristiskt, insiktsfullt och varmhjärtat sätt berättar Fredrik Eklund om hur han uppnått sina drömmar och hur DU kan göra detsamma. Boken ger råd om allt från träning och klädsel till hur du får dina kunder att verkligen gilla och lita på dig.
Alldeles oavsett du har titeln försäljare eller inte är Sälj! en bok för dig. Den beskriver det som vi alla ägnar oss åt varenda dag. Från ett extra varmt leende för ett bättre bord på krogen, till att övertala femåringen att det är läggdags, eller att få partnern att vilja åka till just ditt drömresemål på semestern. Allt handlar om samma sak. Om du klarar att sälja dig själv, klarar du att sälja vad som helst!
Fredrik Eklund, född i Stockholm 1977, kom till New York 2002 utan pengar, jobb och bostad.
Genom sitt makalösa driv och framåtanda lyckades Fredrik efter en kurs i fastighetsmäkleri bli en toppsäljare redan det första året som mäklare. Han har vid det här laget sålt fastigheter för över två miljarder dollar. Och köparna är megastjärnor som Jennifer Lopez, Daniel Craig, Cameron Diaz med flera.
År 2009 grundade Fredrik Eklund sitt eget företag i fastighetsmäklarbranschen, Eklund Stockholm New York AB, med kontor i Stockholm, Oslo och London.
Boken ges ut även i USA. Översättare Ulrika Junker Miranda.
Ekerlids 1 9789187391583 -
Sälj som en toppsäljare [eliminera dina säljh...
Häftad bok.
Gott skick. Soderpalm Publishing. uppl.1. 2013. 209 s. bruksslitage, veck i ryggen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187093302
- Titel
- Nå framgång på LinkedIn : använd världens största professionella nätverk fö
- Författare
- Björklund, Henrik
- Förlag
- Soderpalm Publishing
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 152 x 217 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 357 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mer än 1 miljon svenskar har en profil på LinkedIn. Nästan ingen vet hur man gör för att öka försäljningen. Vill du bli först med den kunskapen?
Nå framgång på LinkedIn visar konkret och effektivt hur du kan ta till vara på möjligheterna som världens största professionella kontaktnät erbjuder. Oavsett om du är intresserad av att skapa nya affärsmöjligheter, vill påverka din karriär eller bara förvalta och utveckla ditt kontaktnät är boken ett värdefullt verktyg som skapar faktisk nytta för dig.
Du lär dig till och med hur genom att arbeta strategiskt på LinkedIn kan öka din försäljning.
Utan att bli teknisk lär boken dig hur du ska tänka och agera på LinkedIn för att nå bästa möjliga resultat.
Du får också reda på hur du skapar en profil som arbetar för dig och får tips på hur du bygger ett kontaktnät som gör detsamma.
Dessutom får du lära dig hur du ska göra för att kontinuerligt generera nya möjligheter, som gynnar både karriär och affär.
9789187093302 -
Jacka upp priset sluta fega: paketera och säl...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Soderpalm Publishing. uppl.1. 2011. 124 s. mindre bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186077518
- Titel
- Jacka upp priset - Sluta fega:paketera och sälj
- Författare
- Klerfelt, Karin
- Förlag
- Soderpalm Publishing
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 152 x 215 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 362 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du tjäna mer pengar? Vill du bli en stjärna på att göra affärer? Vill du förverkliga dina drömmar?
Den här boken är för dig som har tröttnat på att tjäna för lite. Du får lära dig:
Hur du paketerar ditt erbjudande så att det blir lätt att sälja och lätt att köpa. Hur du tar betalt så att du känner dig nöjd med din affär. Hur du gör det som många av oss inte vågar - jackar upp priset!
Du får handfasta råd om hur du ska tänka och exakt vad du kan säga när du möter din kund. Du får också veta hur du utformar de professionella affärsdokumenten i din säljprocess. Den här boken boostar ditt affärsmässiga självförtroende.
Karin Klerfelt är entreprenören som älskar stjärnor. Hon är en erfaren föreläsare och utbildare inom försäljning, argumentation, och förhandling. Hon har skrivit flera andra böcker och är känd för sin medverkan i boken JA! 2011.
9789186077518 -
Marknad vs Sälj : uppgörelsen - Scener ur ett...
Häftad bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2016. 176 sidor.
Nära nyskick. Hel och ren.
Boken känns oläst.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187905261
- Titel
- Marknad vs Sälj : uppgörelsen - Scener ur ett företags verklighet
- Författare
- Varenius, Christina
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 150 x 205 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadschefen Robin och försäljningschefen Kaj går ständigt i clinch med varandra, men företagets vd Andrea har fått nog. Konflikten hotar företagets lönsamhet. De vattentäta skotten mellan sälj och marknad måste bort.
Möt Powersoft, ett vanligt företag någonstans i Sverige. Precis som i många andra verksamheter finns där en marknadsavdelning och en försäljningsavdelning som tycks agera i olika universum, trots att de har samma övergripande mål. Känner du igen dig? Då är det här boken för dig.
"Marknad vs Sälj: Uppgörelsen" är en fiktiv berättelse inspirerad av verkliga händelser. Vi får följa den eskalerande konflikten mellan marknadschefen och försäljningschefen och hur de tillsammans med företagets vd väljer att hantera situationen. Boken innehåller många tips, idéer och praktiska modeller för att tydliggöra respektive avdelnings roll och öka lönsamheten genom ett mer fruktbart samarbete mellan marknad och sälj.
Christina Varenius arbetade under många år med att bygga varumärket Absolut Vodka. Hjälper idag mindre företag att bygga och vårda sina varumärken samt utbildar inom marknadsföring och varumärkesbyggnad.
Joakim Harping har lång erfarenhet från ledande befattningar på bl.a. Svenska Dagbladet, Compass Group och Aftonbladet. Är idag konsult, författare, föreläsare och utbildare inom ledarskap, försäljning, inköp och marknadsföring.
Ulrika Sandborg har 25 års erfarenhet som säljare, försäljningschef och verkställande direktör. Idag utbildar hon inom försäljning och presentationsteknik samt leder workshops inom affärsmannaskap och kommunikation.
Roos & Tegner 1 9789187905261 -
SKRIV, SÄLJ & BLI LÖNSAM! - Så lyckas du so...
Häftad bok.
Nära nyskick. Liber, 2013, 175 s., hft. m. flikar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098996
- Titel
- Skriv, sälj & bli lönsam! : så lyckas du som frilansjournalist
- Författare
- Björkman, Camilla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 175 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 248 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur säljer jag in artikelidéer till en redaktör? Vad ska jag nischa in mig på? Vad säger jag i ett samtal till en redaktör? Hur blir jag en återkommande skribent hos en tidning? Hur förhandlar jag om mina artiklar om jag hatar att prata om pengar? Hur höjer jag mitt arvode? Och hur driver jag ett lönsamt företag kring mitt skrivande?
Läs mer
Det och mycket mer svarar journalisten och företagaren Camilla Björkman på i den här boken. I två år har hon drivit sin populära frilansblogg där hon hjälpt sina läsare att sälja in fler artiklar och öka sina intäkter. Här förklarar hon steg för steg hur du hittar din nisch, säljer in artikelidéer och driver ett företag kring ditt journalistiska skrivande. Ofta rör det sig inte om stora förändringar, utan om enkla knep och ett annat sätt att se på ditt jobb. Och minst lika viktigt: att hålla huvudet högt under tiden!
Glöm pekpinnar och deppsnack. Med streetsmarta råd, en smittande entusiasm och insidertips från redaktörer och andra frilansare får du i den här boken verktygen att snabbt få snurr på din frilansverksamhet.
Omdömen om boken
”Hade jag läst den här boken innan jag startade min mångåriga frilanskarriär hade jag haft det så mycket lättare (och tjänat mer)! Vore jag fortfarande chefredaktör skulle jag stoppat den i handen på alla frilansare jag samarbetar med, det hade gjort jobbet enklare, även om jag riskerat att spräcka frilansbudgeten.” - Maria Gerlofson, frilansjournalist i 18 år och tidigare chefredaktör för tidningarna PS! och LevaPS!
”Om man har det trögt och virrigt som frilans och vill göra en nystart – då är den här boken helt nödvändig. Följer man åtminstone en fjärdedel av råden och tar dem på allvar så är det svårt att tänka sig att man misslyckats i detta vårt hårda värv.” - Paul Frigyes, journalist och mediegranskare
”Ett uppslagsverk för alla frilansjournalister, både nya och etablerade. Läs, begrunda och tillämpa!” - Jens Augustinsson, chefredaktör på tidningen Båtnytt
”Jag har saknat en bok som den här! Konkreta tips och massor med inspiration för både nya frilansare och gamla reporterrävar. Till alla journalistutbildningar: Köp in Camilla Björkmans bok NU innan den tar slut!” - Karin Janson, frilansjournalist
”Det finns många andra skrivarhandböcker på marknaden, men det finns bara en som handlar om allt det där andra som krävs för att bli en framgångsrik frilansjournalist. Med glädje och entusiasm sprutar Camilla Björkman ur sig idéer för hur man ska lyckas som frilansjournalist.” - Carola Lindström, frilansjournalist och författare
Om författarna
Camilla Björkman har jobbat som frilansjournalist sedan 2006 och skrivit för tidningar som Cosmopolitan, Aftonbladet, Driva Eget och Elle. Hon är idag chefredaktör för tidningen Driva Eget och delägare i tidningen Dentalmagazinet. På sin blogg driva-eget.se/frilansskolan bloggar hon om frilansande, ett ämne hon även har hållit kurser om för Journalistförbundets frilansmedlemmar och i egen regi.
9789147098996 -
Sälj dig själv och ta betalt : 55 ovanligt in...
Inbunden bok. Liber. 2 uppl. 2009. 240 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094530
- Titel
- Sälj dig själv och ta betalt
- Författare
- Thordén, Ulla-Lisa
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 437 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är du entreprenör, konsult, frilansare, konstnär, hantverkare – eller kanske bara allmänt säljskygg?
Då är detta boken för dig! Den ger en stor mängd uppmuntrande och överraskande infallsvinklar för säljskygga, och är fylld av såväl kloka och inspirerande tankegångar som handgripliga råd – just det bollplank som behövs för den som ska ”dra in sina egna kulor”.
Liber 2 9789147094530 -
Sälj! : konsten att sälja vad som helst till...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2015. 268 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Förlagsny. Oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187391583
- Titel
- Sälj! : konsten att sälja vad som helst till vem som helst
- Författare
- Eklund, Fredrik
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 620 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fredrik Eklund har gjort sig ett namn som fastighetsmäklaren megakändisarna vänder sig till när de vill spendera miljoner på en ny Manhattanbostad. Under sitt första år som mäklare
sålde han fastigheter för 50 miljoner dollar och blev utsedd till Årets nykomling .
Fredrik Eklund har med andra ord en gedigen kunskap om hur man säljer och tjänar stora pengar. Han har flitigt delat med sig av sina kunskaper på sociala medier, i tidningar och tv-program, bland annat genom realityserien Million Dollar Listing New York, som renderat honom fans i över 113 länder världen över.
På ett humoristiskt, insiktsfullt och varmhjärtat sätt berättar Fredrik Eklund om hur han uppnått sina drömmar och hur DU kan göra detsamma. Boken ger råd om allt från träning och klädsel till hur du får dina kunder att verkligen gilla och lita på dig.
Alldeles oavsett du har titeln försäljare eller inte är Sälj! en bok för dig. Den beskriver det som vi alla ägnar oss åt varenda dag. Från ett extra varmt leende för ett bättre bord på krogen, till att övertala femåringen att det är läggdags, eller att få partnern att vilja åka till just ditt drömresemål på semestern. Allt handlar om samma sak. Om du klarar att sälja dig själv, klarar du att sälja vad som helst!
Fredrik Eklund, född i Stockholm 1977, kom till New York 2002 utan pengar, jobb och bostad.
Genom sitt makalösa driv och framåtanda lyckades Fredrik efter en kurs i fastighetsmäkleri bli en toppsäljare redan det första året som mäklare. Han har vid det här laget sålt fastigheter för över två miljarder dollar. Och köparna är megastjärnor som Jennifer Lopez, Daniel Craig, Cameron Diaz med flera.
År 2009 grundade Fredrik Eklund sitt eget företag i fastighetsmäklarbranschen, Eklund Stockholm New York AB, med kontor i Stockholm, Oslo och London.
Boken ges ut även i USA. Översättare Ulrika Junker Miranda.
Ekerlids 1 9789187391583
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn