-
Utbildningsreformer och politisk styrning
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 220 sidor.
Gott skick. Slitna pärmar, ren och fin inlaga
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176564875
- Titel
- Utbildningsreformer och politisk styrning
- Författare
- Lindensjö, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 358 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har grundskola och gymnasium genomgått omfattande förändringar. I denna bok presenteras inledningsvis en teoretisk analys av hur skolan konstitueras i samhället. Bo Lindensjö och Ulf P. Lundgren visar hur det sociala jämlikhetsidealet under det gångna seklet fungerat både som mål och bärande princip för reformeringen av utbildningsväsendet. Tyngdpunkten i beskrivningen är lagd på den obligatoriska skolan men med beaktande också av gymnasiet.
Läs mer
Författarna visar även hur jämlikhetsidealet utvecklats: Från det som under det förra sekelskiftet kallades för enkel jämlikhet till det nu rådande utbildningspolitiska idealet likvärdighet. I de avslutande kapitlen visar författarna hur utbildningspolitik formuleras, transformeras och realiseras. De vidareutvecklar också sin teoretiska modell för förståelse av hur utbildning politiskt kan styras och styrs.
Boken riktar sig bl.a. till lärarstuderande, lärare, praktiker och teoretiker inom det samhällsvetenskapliga området och beslutsfattare på olika nivåer i samhället.
Om författarna
Bo Lindensjö är docent i statsvetenskap vid Stockholms universitet. Han har särskilt ägnat sig åt utbildningspolitik och politisk teori, främst med inriktning mot makt-, demokrati- och rättviseteori.
Ulf P. Lundgren innehar en personlig professur i pedagogik vid Uppsala universitet, med inriktning mot utbildningspolitik och utbildningsfilosofi. Han var tidigare generaldirektör för Skolverket (1991–1999).
Liber 1 9789176564875 -
Utbildningsreformer och politisk styrning
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2006. 220 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176564875
- Titel
- Utbildningsreformer och politisk styrning
- Författare
- Lindensjö, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 358 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har grundskola och gymnasium genomgått omfattande förändringar. I denna bok presenteras inledningsvis en teoretisk analys av hur skolan konstitueras i samhället. Bo Lindensjö och Ulf P. Lundgren visar hur det sociala jämlikhetsidealet under det gångna seklet fungerat både som mål och bärande princip för reformeringen av utbildningsväsendet. Tyngdpunkten i beskrivningen är lagd på den obligatoriska skolan men med beaktande också av gymnasiet.
Läs mer
Författarna visar även hur jämlikhetsidealet utvecklats: Från det som under det förra sekelskiftet kallades för enkel jämlikhet till det nu rådande utbildningspolitiska idealet likvärdighet. I de avslutande kapitlen visar författarna hur utbildningspolitik formuleras, transformeras och realiseras. De vidareutvecklar också sin teoretiska modell för förståelse av hur utbildning politiskt kan styras och styrs.
Boken riktar sig bl.a. till lärarstuderande, lärare, praktiker och teoretiker inom det samhällsvetenskapliga området och beslutsfattare på olika nivåer i samhället.
Om författarna
Bo Lindensjö är docent i statsvetenskap vid Stockholms universitet. Han har särskilt ägnat sig åt utbildningspolitik och politisk teori, främst med inriktning mot makt-, demokrati- och rättviseteori.
Ulf P. Lundgren innehar en personlig professur i pedagogik vid Uppsala universitet, med inriktning mot utbildningspolitik och utbildningsfilosofi. Han var tidigare generaldirektör för Skolverket (1991–1999).
Liber 1 9789176564875 -
Utbildningsreformer och politisk styrning
Häftad bok. Liber : HLS Förlag. 1 uppl. 2013. 220 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Namnad på pärmens insida. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176564878
- Titel
- Utbildningsreformer och politisk styrning
- Författare
- Lindensjö, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 358 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har grundskola och gymnasium genomgått omfattande förändringar. I denna bok presenteras inledningsvis en teoretisk analys av hur skolan konstitueras i samhället. Bo Lindensjö och Ulf P. Lundgren visar hur det sociala jämlikhetsidealet under det gångna seklet fungerat både som mål och bärande princip för reformeringen av utbildningsväsendet. Tyngdpunkten i beskrivningen är lagd på den obligatoriska skolan men med beaktande också av gymnasiet.
Läs mer
Författarna visar även hur jämlikhetsidealet utvecklats: Från det som under det förra sekelskiftet kallades för enkel jämlikhet till det nu rådande utbildningspolitiska idealet likvärdighet. I de avslutande kapitlen visar författarna hur utbildningspolitik formuleras, transformeras och realiseras. De vidareutvecklar också sin teoretiska modell för förståelse av hur utbildning politiskt kan styras och styrs.
Boken riktar sig bl.a. till lärarstuderande, lärare, praktiker och teoretiker inom det samhällsvetenskapliga området och beslutsfattare på olika nivåer i samhället.
Om författarna
Bo Lindensjö är docent i statsvetenskap vid Stockholms universitet. Han har särskilt ägnat sig åt utbildningspolitik och politisk teori, främst med inriktning mot makt-, demokrati- och rättviseteori.
Ulf P. Lundgren innehar en personlig professur i pedagogik vid Uppsala universitet, med inriktning mot utbildningspolitik och utbildningsfilosofi. Han var tidigare generaldirektör för Skolverket (1991–1999).
Liber : HLS Förlag 1 9176564878 -
Utbildningsreformer och politisk styrning
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2010. 220 sidor.
Mycket gott skick. Rak och ren utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176564878
- Titel
- Utbildningsreformer och politisk styrning
- Författare
- Lindensjö, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 358 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har grundskola och gymnasium genomgått omfattande förändringar. I denna bok presenteras inledningsvis en teoretisk analys av hur skolan konstitueras i samhället. Bo Lindensjö och Ulf P. Lundgren visar hur det sociala jämlikhetsidealet under det gångna seklet fungerat både som mål och bärande princip för reformeringen av utbildningsväsendet. Tyngdpunkten i beskrivningen är lagd på den obligatoriska skolan men med beaktande också av gymnasiet.
Läs mer
Författarna visar även hur jämlikhetsidealet utvecklats: Från det som under det förra sekelskiftet kallades för enkel jämlikhet till det nu rådande utbildningspolitiska idealet likvärdighet. I de avslutande kapitlen visar författarna hur utbildningspolitik formuleras, transformeras och realiseras. De vidareutvecklar också sin teoretiska modell för förståelse av hur utbildning politiskt kan styras och styrs.
Boken riktar sig bl.a. till lärarstuderande, lärare, praktiker och teoretiker inom det samhällsvetenskapliga området och beslutsfattare på olika nivåer i samhället.
Om författarna
Bo Lindensjö är docent i statsvetenskap vid Stockholms universitet. Han har särskilt ägnat sig åt utbildningspolitik och politisk teori, främst med inriktning mot makt-, demokrati- och rättviseteori.
Ulf P. Lundgren innehar en personlig professur i pedagogik vid Uppsala universitet, med inriktning mot utbildningspolitik och utbildningsfilosofi. Han var tidigare generaldirektör för Skolverket (1991–1999).
Liber 1 9176564878 -
Utbildningsreformer och politisk styrning
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 220 sidor.
Gott skick. Pärmen är ganska sliten och nött, och boken har en del under-
strykningar och markeringar i blyerts. Textmassan är dock helt
intakt. Leverans kan inom Stockholmsområdet göras av sälja-
ren personligen till överenskommen adress. Totalkostnaden blir
då läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176564875
- Titel
- Utbildningsreformer och politisk styrning
- Författare
- Lindensjö, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 358 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under 1900-talet har grundskola och gymnasium genomgått omfattande förändringar. I denna bok presenteras inledningsvis en teoretisk analys av hur skolan konstitueras i samhället. Bo Lindensjö och Ulf P. Lundgren visar hur det sociala jämlikhetsidealet under det gångna seklet fungerat både som mål och bärande princip för reformeringen av utbildningsväsendet. Tyngdpunkten i beskrivningen är lagd på den obligatoriska skolan men med beaktande också av gymnasiet.
Läs mer
Författarna visar även hur jämlikhetsidealet utvecklats: Från det som under det förra sekelskiftet kallades för enkel jämlikhet till det nu rådande utbildningspolitiska idealet likvärdighet. I de avslutande kapitlen visar författarna hur utbildningspolitik formuleras, transformeras och realiseras. De vidareutvecklar också sin teoretiska modell för förståelse av hur utbildning politiskt kan styras och styrs.
Boken riktar sig bl.a. till lärarstuderande, lärare, praktiker och teoretiker inom det samhällsvetenskapliga området och beslutsfattare på olika nivåer i samhället.
Om författarna
Bo Lindensjö är docent i statsvetenskap vid Stockholms universitet. Han har särskilt ägnat sig åt utbildningspolitik och politisk teori, främst med inriktning mot makt-, demokrati- och rättviseteori.
Ulf P. Lundgren innehar en personlig professur i pedagogik vid Uppsala universitet, med inriktning mot utbildningspolitik och utbildningsfilosofi. Han var tidigare generaldirektör för Skolverket (1991–1999).
Liber 1 9789176564875
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn