-
Smart Money - How digital currencies will win...
Inbunden bok. Bloomsbury. 2024.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBloomsbury -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNORSTEDTS -
Win bigly - persuasion in a world where facts...
Häftad bok. Random House USA. 2017. 256 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780525533320
- Titel
- Win bigly - persuasion in a world where facts dont matter
- Författare
- Adams, Scott
- Förlag
- Random House USA
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 0 x 152 mm
- Vikt
- 336 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Scott Adams, the world-famous comic strip artist (Dilbert) and trained hypnotist, recognized Donald Trump's powers of persuasion before nearly anyone else. Now he's expanding his controversial blog posts into a fascinating book about master persuaders like Trump, and how anyone can copy their techniques—for good or for ill.
Soon after Donald Trump declared his presidential candidacy, when most experts dismissed him as a joke who'd be gone before Iowa Scott Adams called Trump a master communicator in the same league as Abraham Lincoln and Steve Jobs. As a student of the art and science of persuasion, Adams recognized Trump's deep toolbox for persuasion. On his popular blog, Adams predicted that Trump could go all the way. The public response was ridicule, scorn, and even calls to boycott Dilbert. But ultimately, Adams was right and his critics were wrong.
So what did Adams see that the pundits missed? The short answer is the power of irrationality. We humans like to think of ourselves as rational beings, but we overwhelmingly make decisions on gut instinct, then invent reasons to justify those decisions after the fact. Emotional persuasion works despite a leader's flaws, missteps, and tacky behavior. It can overcome all appeals to logic and even self-interest.
In his new book, Adams goes beyond politics to look at persuasion tools that can work in any setting. He explains the secret tricks of the world's greatest persuaders, giving readers what he calls "access to the admin passwords for human beings." You'll learn, for instance, how to...
· Create linguistic kills shots (“Low-energy Jeb”!) with unexpected vocabulary and sticky imagery to refuel confirmation bias
· Use the High Ground Maneuver—a successful tactic of Steve Jobs during publicity flare-ups—to win almost any debate
· Spot the tells for cognitive dissonance so you know when others have abandoned reason
Written in the clever but relatable voice that his fans love, this is a must read if you care about persuading others in any field—or if you just want to resist the tactics of emotional persuasion when used on you.
Random House USA 9780525533320 -
Dare to Win: The Story of the New Zealand Spe...
Inbunden bok. The Battery Press Inc. 1987. (vii) 107 sidor.
ISBN 9780898391022
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Text in English. Richly illustrated with photographs.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKThe Battery Press Inc. 9780898391022 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780988262508
- Titel
- The Phoenix Project: A Novel about IT, DevOps, and Helping Your Business Win [Elektronisk resurs]
- Författare
- Kim, Gene
- Utgivningsår
- 2020
- Språk
- English
9780988262508 -
Live to win : låtarna som skrev mitt liv
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2009. 271 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113026800
- Titel
- Live to win : låtarna som skrev mitt liv
- Författare
- Andreas Carlsson
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 271 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 164 x 234 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 571 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Med mer än 100 miljoner sålda album med artister som Céline Dion, Britney Spears och Bon Jovi, det egna tv-programmet Made in Sweden och som jurymedlem i Idol 2008 och 2009 är Andreas Carlsson en gigant i musikbranschen.
Redan som nittonåring fick Andreas Carlsson sitt eget skivkontrakt. Men karriären som artisten Andres tog aldrig fart och i stället bjöds Andreas in som låtskrivare av legenden Denniz Pop till den världsberömda Cheironstudion, vars betydelse och säregna sound senare kommit att jämföras med Motown under 60-talet och ABBA under 70-talet. Här skapades hits i långa banor och de var med om att skapa artister som Britney Spears, Backstreet Boys och Westlife.
När Cheiron stängdes ner efter Denniz Pops tragiska bortgång, gick Andreas - med hits som I'm Alive med Céline Dion och I Want It That Way med Backstreet Boys i ryggen - vidare till egna utmaningar som så småningom ledde honom till USA och Los Angeles. Efter att ha jobbat i många år med några av musikbranschens stora legendarer - till exempel Bon Jovi, Kiss och Desmond Child - återvände Andreas för en tid sedan till Sverige för att medverka i Idol som jurymedlem, något han kommer att ägna även hösten åt. 2008 års Idol-jury blev på många sätt populärare än själva deltagarna, och de har fortsatt med att göra sin egen tv-serie Made in Sweden. Idol 2009 har dragit fler sökande och förväntas få större publik än någonsin, och sätter igång i början av september för att hålla igång ända fram till jul.
I Live to win - Låtarna som skrev mitt liv berättar Andreas på ett högst personligt och osminkat sätt om livet och dess toppar och svackor, den osvikliga kärleken till musiken och skapandet, och om människorna i hans liv. Vi möter alla från Britney Spears och Gene Simmons, till hans livs mentorer och den stora kärleken - sonen.
Norstedts 1 9789113026800 -
How to Win an Election. An Ancient Guide for...
Inbunden bok. Princeton University Press. 2012. XXV,99 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780691154084
- Titel
- How to win an election : an ancient guide for modern politicians
- Författare
- Cicero, Quintus Tullius, 102-43 f.Kr - Freeman, Philip
- Förlag
- Princeton, N.J. Woodstock : Princeton University Press
- Utgivningsår
- 2012
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Dawson
Princeton University Press 9780691154084 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113027401
- Titel
- Live to win : låtarna som skrev mitt liv
- Författare
- Carlsson, Andreas
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 276 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 111 x 179 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 170 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Med mer än 100 miljoner sålda album med artister som Céline Dion, Britney Spears och Bon Jovi, det egna tv-programmet Made in Sweden och som jurymedlem i Idol 2008 och 2009 är Andreas Carlsson en gigant i musikbranschen.
Redan som nittonåring fick Andreas Carlsson sitt eget skivkontrakt. Men karriären som artisten Andres tog aldrig fart och i stället bjöds Andreas in som låtskrivare av legenden Denniz Pop till den världsberömda Cheironstudion, vars betydelse och säregna sound senare kommit att jämföras med Motown under 60-talet och ABBA under 70-talet. Här skapades hits i långa banor och de var med om att skapa artister som Britney Spears, Backstreet Boys och Westlife.
När Cheiron stängdes ner efter Denniz Pops tragiska bortgång, gick Andreas - med hits som I'm Alive med Céline Dion och I Want It That Way med Backstreet Boys i ryggen - vidare till egna utmaningar som så småningom ledde honom till USA och Los Angeles. Efter att ha jobbat i många år med några av musikbranschens stora legendarer - till exempel Bon Jovi, Kiss och Desmond Child - återvände Andreas för en tid sedan till Sverige för att medverka i Idol som jurymedlem, något han kommer att ägna även hösten åt. 2008 års Idol-jury blev på många sätt populärare än själva deltagarna, och de har fortsatt med att göra sin egen tv-serie Made in Sweden. Idol 2009 har dragit fler sökande och förväntas få större publik än någonsin, och sätter igång i början av september för att hålla igång ända fram till jul.
I Live to win - Låtarna som skrev mitt liv berättar Andreas på ett högst personligt och osminkat sätt om livet och dess toppar och svackor, den osvikliga kärleken till musiken och skapandet, och om människorna i hans liv. Vi möter alla från Britney Spears och Gene Simmons, till hans livs mentorer och den stora kärleken - sonen.
Norstedts 9789113027401 -
How To Win Friend And Influence People
Häftad bok.
Nyskick. Penguin Random House UK. 2020. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789815144956
- Titel
- How To Win Friend And Influence People
- Författare
- Dale Carnegie
- Förlag
- Penguin Random House UK
- Utgivningsår
- 2020
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- English
9789815144956 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781787463004
- Titel
- Win
- Författare
- Coben, Harlan
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 400 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 241 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Over twenty years ago, heiress Patricia Lockwood was abducted during a robbery of her family's estate, then locked inside an isolated cabin for months. Patricia escaped, but so did her captors, and the items stolen from her family were never recovered. Until now. On New York's Upper West Side, a recluse is found murdered in his penthouse apartment, alongside two objects of note: a stolen Vermeer painting and a leather suitcase bearing the initials WHL3. For the first time in years, the authorities have a lead not only on Patricia's kidnapping but also on another FBI cold case - with the suitcase and painting both pointing them towards one man. Windsor Horne Lockwood III - or Win as his few friends call him - doesn't know how his suitcase and his family's stolen painting ended up in this dead man's apartment. But he's interested - especially when the FBI tell him that the man who kidnapped his cousin was also behind an act of domestic terrorism, and that he may still be at large. The two cases have baffled the FBI for decades. But Win has three things the FBI does not:: a personal connection to the case, a large fortune, and his own unique brand of justice...
9781787463004 -
How to Win Friends and Influence People
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Ebury Publishing. 2022. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781785044229
- Titel
- How to win friends and influence people
- Författare
- Carnegie, Dale
- Förlag
- [Vermilion]
- Utgivningsår
- 2022
- Omfång
- 284 sidor
- Språk
- English
9781785044229 -
How to Win At Chess: The Ultimate Guide for B...
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Penguin Random House USA. 2023. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780241676738
- Titel
- How to win at chess - the ultimate guide for beginners and beyond
- Författare
- Rozman, Levy
- Förlag
- Particular Books
- Utgivningsår
- 2023
- Omfång
- 261 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- English
9780241676738 -
How to Win Friends and Influence People
Pocketbok.
Nyskick. Bach-Marklund Publishing Services. 2004. 304 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780091906351
- Titel
- How to Win Friends and Influence People
- Författare
- Carnegie, Dale
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 187 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 170 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- The most famous confidence-boosting book ever published; with sales of over 16 million copies worldwide
Millions of people around the world have improved their lives based on the teachings of Dale Carnegie. In How to Win Friends and Influence People, he offers practical advice and techniques, in his exuberant and conversational style, for how to get out of a mental rut and make life more rewarding.
His advice has stood the test of time and will teach you how to:
- make friends quickly and easily
- increase your popularity
- persuade people to follow your way of thinking
- enable you to win new clients and customers
- become a better speaker
- boost enthusiasm among your colleagues
This classic book will turn your relationships around and improve your interactions with everyone in your life.
Dale Carnegie, known as 'the arch-priest of the art of making friends', pioneered the development of personal business skills, self-confidence and motivational techniques. His books - most notably How to Win Friends and Influence People - have sold tens of millions worldwide and, even in today's changing climate, they remain as popular as ever.
9780091906351 -
Hidden Figures: The American Dream and the Un...
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. HarperCollins UK Publishers. 2016. 368 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780062363596
- Titel
- Hidden Figures: The American Dream and the Untold Story of the Black Women Mathematicians Who Helped Win the Space Race
- Författare
- Shetterly, Margot Lee
- Förlag
- HarperCollins US
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 368 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 152 x 229 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 573 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- The #1 New York Times bestseller-WINNER OF ANISFIELD-WOLF AWARD FOR NONFICTION
-WINNER BLACK CAUCUS OF AMERICAN LIBRARY ASSOCIATION BEST NONFICTION BOOK
-WINNER NAACP IMAGE AWARD BEST NONFICTION BOOK
-WINNER NATIONAL ACADEMIES OF SCIENCES, ENGINEERING AND MEDICINE COMMUNICATION AWARDThe phenomenal true story of the black female mathematicians at NASA at the leading edge of the feminist and civil rights movement, whose calculations helped fuel some of America’s greatest achievements in space—a powerful, revelatory contribution that is as essential to our understanding of race, discrimination, and achievement in modern America as Between the World and Me and The Immortal Life of Henrietta Lacks. The basis for the smash Academy Award-nominated film starring Taraji P. Henson, Octavia Spencer, Janelle Monae, Kirsten Dunst, and Kevin Costner.Before John Glenn orbited the earth, or Neil Armstrong walked on the moon, a group of dedicated female mathematicians known as “human computers” used pencils, slide rules and adding machines to calculate the numbers that would launch rockets, and astronauts, into space. Among these problem-solvers were a group of exceptionally talented African American women, some of the brightest minds of their generation. Originally relegated to teaching math in the South’s segregated public schools, they were called into service during the labor shortages of World War II, when America’s aeronautics industry was in dire need of anyone who had the right stuff. Suddenly, these overlooked math whizzes had a shot at jobs worthy of their skills, and they answered Uncle Sam’s call, moving to Hampton, Virginia and the fascinating, high-energy world of the Langley Memorial Aeronautical Laboratory. Even as Virginia’s Jim Crow laws required them to be segregated from their white counterparts, the women of Langley’s all-black “West Computing” group helped America achieve one of the things it desired most: a decisive victory over the Soviet Union in the Cold War, and complete domination of the heavens. Starting in World War II and moving through to the Cold War, the Civil Rights Movement and the Space Race, Hidden Figures follows the interwoven accounts of Dorothy Vaughan, Mary Jackson, Katherine Johnson and Christine Darden, four African American women who participated in some of NASA’s greatest successes. It chronicles their careers over nearly three decades they faced challenges, forged alliances and used their intellect to change their own lives, and their country’s future.
9780062363596 -
Hidden Figures: The American Dream and the Un...
Häftad bok.
Nyskick. HarperCollins UK Publishers. 2016. 368 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780062363602
- Titel
- Hidden Figures
- Författare
- Lee Shetterly, Margot
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 349 sidor
- Språk
- English
9780062363602 -
A MAH JONG HANDBOOK. How to Play, Score, And...
Häftad bok. TUTTLE PUBLISHING. Originalupplaga uppl. 1964. 191 sidor sidor.
ISBN 9780804838740
Nära nyskick. Märke efter prislapp å bakre pärm. I övrigt nyskick!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKTUTTLE PUBLISHING Originalupplaga 9780804838740 -
Competitive intelligence - create an intellig...
Inbunden bok. Kogan Page. 2000. 263 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780749433123
- Titel
- Competitive intelligence - create an intelligent organization and compete to win
- Författare
- Cook, Michelle
- Förlag
- Kogan Page
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- PBK
- Språk
- English
Kogan Page 9780749433123 -
How to Win Friends and Influence People
Pocketbok. KINGSWAY : SIMON & SCHUSTER. 2010.
Nyskick. Ny oläst bok Lagerplats V5
Veck på omslagets baksidaInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781439199190
- Titel
- How to Win Friends and Influence People
- Författare
- Carnegie, Dale
- Förlag
- KINGSWAY : SIMON & SCHUSTER
- Utgivningsår
- 2010
- Språk
- English
KINGSWAY : SIMON & SCHUSTER 9781439199190 -
Love is the killer app : How to win business...
Häftad bok. Three Rivers Press. 2002. 225 sidor.
ISBN 9781400046836
Mycket gott skick. Språk: Engelska
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKThree Rivers Press 9781400046836 -
How to win Campaigns
Häftad bok. Earth och scan. 2 uppl. 2010.
ISBN 9781849711142
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKEarth och scan 2 9781849711142 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781904600350
- Titel
- Win with the London System
- Författare
- Johnsen, Sverre
- Förlag
- Gambit
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 176 sidor
Gambit 9781904600350 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781911465676
- Titel
- Win with the Caro-Kann
- Författare
- Johnsen, Sverre
- Förlag
- Gambit
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 239 sidor
- Språk
- English
Gambit 9781911465676 -
Live to win : låtarna som skrev mitt liv
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2009. 271 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Välbevarat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113026800
- Titel
- Live to win : låtarna som skrev mitt liv
- Författare
- Andreas Carlsson
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 271 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 164 x 234 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 571 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Med mer än 100 miljoner sålda album med artister som Céline Dion, Britney Spears och Bon Jovi, det egna tv-programmet Made in Sweden och som jurymedlem i Idol 2008 och 2009 är Andreas Carlsson en gigant i musikbranschen.
Redan som nittonåring fick Andreas Carlsson sitt eget skivkontrakt. Men karriären som artisten Andres tog aldrig fart och i stället bjöds Andreas in som låtskrivare av legenden Denniz Pop till den världsberömda Cheironstudion, vars betydelse och säregna sound senare kommit att jämföras med Motown under 60-talet och ABBA under 70-talet. Här skapades hits i långa banor och de var med om att skapa artister som Britney Spears, Backstreet Boys och Westlife.
När Cheiron stängdes ner efter Denniz Pops tragiska bortgång, gick Andreas - med hits som I'm Alive med Céline Dion och I Want It That Way med Backstreet Boys i ryggen - vidare till egna utmaningar som så småningom ledde honom till USA och Los Angeles. Efter att ha jobbat i många år med några av musikbranschens stora legendarer - till exempel Bon Jovi, Kiss och Desmond Child - återvände Andreas för en tid sedan till Sverige för att medverka i Idol som jurymedlem, något han kommer att ägna även hösten åt. 2008 års Idol-jury blev på många sätt populärare än själva deltagarna, och de har fortsatt med att göra sin egen tv-serie Made in Sweden. Idol 2009 har dragit fler sökande och förväntas få större publik än någonsin, och sätter igång i början av september för att hålla igång ända fram till jul.
I Live to win - Låtarna som skrev mitt liv berättar Andreas på ett högst personligt och osminkat sätt om livet och dess toppar och svackor, den osvikliga kärleken till musiken och skapandet, och om människorna i hans liv. Vi möter alla från Britney Spears och Gene Simmons, till hans livs mentorer och den stora kärleken - sonen.
Norstedts 1 9789113026800 -
Nytt påfund at tappa Öl och Win up ur Källar...
Häftad bok. 1969.
Mycket gott skick. Faksimilutgåva efter originalet från 1743, denna skrift är tryckt 1969. Häfte med skyddsomslag, cirka 12 sidor. Mindre slitage på omslaget.
Köp hur många böcker du vill från mig och betala endast för en frakt.
(Gäller vid ett och samma köptillfälle.)
läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Live to win : låtarna som skrev mitt liv
Pocketbok. Norstedts. 2010. 276 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 25]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113027401
- Titel
- Live to win : låtarna som skrev mitt liv
- Författare
- Carlsson, Andreas
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 276 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 111 x 179 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 170 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Med mer än 100 miljoner sålda album med artister som Céline Dion, Britney Spears och Bon Jovi, det egna tv-programmet Made in Sweden och som jurymedlem i Idol 2008 och 2009 är Andreas Carlsson en gigant i musikbranschen.
Redan som nittonåring fick Andreas Carlsson sitt eget skivkontrakt. Men karriären som artisten Andres tog aldrig fart och i stället bjöds Andreas in som låtskrivare av legenden Denniz Pop till den världsberömda Cheironstudion, vars betydelse och säregna sound senare kommit att jämföras med Motown under 60-talet och ABBA under 70-talet. Här skapades hits i långa banor och de var med om att skapa artister som Britney Spears, Backstreet Boys och Westlife.
När Cheiron stängdes ner efter Denniz Pops tragiska bortgång, gick Andreas - med hits som I'm Alive med Céline Dion och I Want It That Way med Backstreet Boys i ryggen - vidare till egna utmaningar som så småningom ledde honom till USA och Los Angeles. Efter att ha jobbat i många år med några av musikbranschens stora legendarer - till exempel Bon Jovi, Kiss och Desmond Child - återvände Andreas för en tid sedan till Sverige för att medverka i Idol som jurymedlem, något han kommer att ägna även hösten åt. 2008 års Idol-jury blev på många sätt populärare än själva deltagarna, och de har fortsatt med att göra sin egen tv-serie Made in Sweden. Idol 2009 har dragit fler sökande och förväntas få större publik än någonsin, och sätter igång i början av september för att hålla igång ända fram till jul.
I Live to win - Låtarna som skrev mitt liv berättar Andreas på ett högst personligt och osminkat sätt om livet och dess toppar och svackor, den osvikliga kärleken till musiken och skapandet, och om människorna i hans liv. Vi möter alla från Britney Spears och Gene Simmons, till hans livs mentorer och den stora kärleken - sonen.
Norstedts 9789113027401 -
The phoenix project - a novel about IT, devOp...
Häftad bok. 5th anniversary limited edition uppl. 2018. 431 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781942788294
- Titel
- The phoenix project - a novel about IT, devOps, and helping your business win
- Författare
- Kim, Gene
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 431 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- English
5th anniversary limited edition 9781942788294 -
How to Win Friends and Influence People
Pocketbok. Random House UK. 2012. 275 sidor.
Mycket gott skick. Boken är på engelska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780091906351
- Titel
- How to Win Friends and Influence People
- Författare
- Carnegie, Dale
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 187 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 170 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- The most famous confidence-boosting book ever published; with sales of over 16 million copies worldwide
Millions of people around the world have improved their lives based on the teachings of Dale Carnegie. In How to Win Friends and Influence People, he offers practical advice and techniques, in his exuberant and conversational style, for how to get out of a mental rut and make life more rewarding.
His advice has stood the test of time and will teach you how to:
- make friends quickly and easily
- increase your popularity
- persuade people to follow your way of thinking
- enable you to win new clients and customers
- become a better speaker
- boost enthusiasm among your colleagues
This classic book will turn your relationships around and improve your interactions with everyone in your life.
Dale Carnegie, known as 'the arch-priest of the art of making friends', pioneered the development of personal business skills, self-confidence and motivational techniques. His books - most notably How to Win Friends and Influence People - have sold tens of millions worldwide and, even in today's changing climate, they remain as popular as ever.
Random House UK 9780091906351 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780571366354
- Titel
- How to Win an Information War
- Författare
- Pomerantsev, Peter
- Förlag
- Faber & Faber
- Utgivningsår
- 2024
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 153 x 234 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Pomerantsev is emerging as the pre-eminent war reporter of our time. Observer
From one of our leading experts on disinformation, the incredible true story of the complex and largely forgotten WWII propagandist Thomas Sefton Delmer - and what we can learn from him today.
In the summer of 1941, Hitler ruled Europe from the Atlantic to the Black Sea. Britain was struggling to combat the powerful Nazi propaganda machine, which crowed victory and smeared its enemies.
But inside Germany, there was one notable voice of dissent from the very heart of the military machine, Der Chef, a German whose radio broadcasts skilfully questioned Nazi doctrine. He had access to high-ranking German military secrets and spoke of internal rebellion. His listeners included German soldiers and citizens. American officials and even the President tried to to decipher what it meant for the future of the war. But what these audiences didn't know was that Der Chef was a fiction, a character created by the British propagandist Thomas Sefton Delmer, just one player in Delmer's vast counter-propaganda cabaret, a unique weapon in the war.
As author Peter Pomerantsev uncovers Delmer's story, he is called into a wartime propaganda effort of his own: the global response to Putin's invasion of Ukraine. This book is the story of Delmer and his modern-day investigator, as they each embark on their own quest to seduce and inspire the passions of supporters and enemies, and to turn the tide of information wars.
Faber & Faber 9780571366354 -
How to win friends and influence people
Häftad bok. New York : Pocket Books. 1998.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780671027032
- Titel
- How to win friends and influence people
- Författare
- Carnegie, Dale
- Förlag
- New York : Pocket Books
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index
New York : Pocket Books 9780671027032 -
The leader in you : How to Win Friends, Influ...
Pocketbok. Pocket books. 1995. 245 sidor.
Nära nyskick. Lätt gulnade ark.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPocket books
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
