-
Resenär - inte turist!
Häftad bok. 2003. 207 sidor.
Mycket gott skick. Om ungdomar, resor och drömmar. Mycket rikt illustrerad. Svenska Turistföreningen. När du köper den här artikeln stöder du Bokhjälpens alfabetiseringsprojekt i några av världens fattigaste länder. Det kostar dig ingenting extra, men vi på Knallefyndet och läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Servicemötets gnissel och skav
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2014. 140 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140678621
- Titel
- Servicemötets gnissel och skav
- Författare
- Andersson Cederholm, Erika
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 140 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 240 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla har en intuitiv uppfattning om vad bra och dålig service är. Men hur kan man analysera ett servicemöte – hur fångar man vad som gick rätt och vad som gick fel med hjälp av samhällsvetenskapliga begrepp?
I Servicemötets gnissel och skav presenterar författarna en rad analytiska instrument för att på ett strukturerat sätt kunna närma sig fenomenet service. För att belysa de subtila förväntningar och normer som kringgärdar ett servicemöte och för att lyfta fram den värderande karaktären hos termen service, väljer författarna att fokusera på avvikelser då förväntningar kring servicemötet inte uppfylls. Genom att studera dessa via en rad vardagliga exempel från handeln, butiker, turism, sjukhusvård och ungdomsvård visar författarna hur man kan nå grundläggande insikter om de situationer i vilka service fungerar rutinmässigt.
Författarna analyserar såväl mellanmänskliga samspel i specifika situationer som mer storskaliga skeenden som samhällets tidsanda och diskurser. Resonemangen vilar på två analytiska begrepp – serviceramar och förväntanshorisonter – som springer ur goffmansk tradition och interaktionistisk teoribildning. Empirin är hämtad från både privat och offentlig servicemarknad.
Boken vänder sig till socialpsykologiskt intresserade högskolestudenter liksom till studenter på program med uttalad serviceinriktning som turism, restaurang och handel. Boken är också värdefull för yrkesverksamma inom serviceyrken.
Erika Andersson Cederholm, Vesa Leppänen, Katarina Jacobsson, Filippa Säwe och Malin Åkerström är alla forskare och lärare i sociologi, service management och tjänstevetenskap samt socialt arbete vid Lunds universitet.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140678621 -
Resenär - inte turist ! om ungdomar, resor oc...
Häftad bok. svenska Turistföreningen. 2003. 207 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKsvenska Turistföreningen -
Resenär - inte turist!
Häftad bok. 2003. 207 sidor.
Mycket gott skick. Om ungdomar, resor och drömmar. Mycket rikt illustrerad. Svenska Turistföreningen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Resenär - inte turist! Om ungdomar, resor och...
Häftad bok. Svenska Turistföreningen,Stockholm. 2003. 207 sidor.
Nyskick. Denna bok handlar om ungdomar, resor och drömmar, Välkommen in! Rikt illustrerad i färg. Format 24x17 cm. Språk: Svenska. Absolut nyskick.(200616 velsovänpol) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSvenska Turistföreningen,Stockholm -
Resenär inte turist
Svenska Turistföreningen,Stockholm. 2003.Häftad. Rikt illustrerad i färg. 207 sidor, 24x17 cm.Absolut nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn