-
Barn som inte leker - Från ensamhet till soci...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2003. 136 sidor.
Nära nyskick. PRESENTSKICK
I de flesta förskolegrupper ser vi barn som står utanför gemenskapen. Deras brist på lek är en stark signal om att de behöver stöd - oavsett vad svårigheterna beror på. Boken ger många exempel på hur man kan stödja dem.
Författarna väver sa läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188298645
- Titel
- Barn som inte leker - Från ensamhet till social lek
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I de flesta förskolegrupper ser vi barn som står utanför gemenskapen. Deras brist på lek är en stark signal om att de behöver stöd - oavsett vad svårigheterna beror på. Boken ger många exempel på hur man kan stödja dem.
Läs mer
Författarna väver samman ett pedagogiskt perspektiv med ett psykologiskt och visar hur teoretiker som Winnicott, Vygotsky och Antonowsky kan öka vår förståelse för vad de vuxna i förskolan betyder för barnens sociala lek.
Boken ger många exempel på hur förskolans personal kan lotsa barn från utanförskap till social lek med andra barn.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi. Eva Svedin är specialpedagog och fil.kand..
Liber 1 9789188298645 -
Barn som inte leker: Från ensamhet till socia...
Häftad bok. Liber. Första uppl. 2003. 136 sidor.
Gott skick. Främre omslaget med delvis bortriven förlagsetikett. Smutstitelbladet med skolstämpel.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188298647
- Titel
- Barn som inte leker - Från ensamhet till social lek
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I de flesta förskolegrupper ser vi barn som står utanför gemenskapen. Deras brist på lek är en stark signal om att de behöver stöd - oavsett vad svårigheterna beror på. Boken ger många exempel på hur man kan stödja dem.
Läs mer
Författarna väver samman ett pedagogiskt perspektiv med ett psykologiskt och visar hur teoretiker som Winnicott, Vygotsky och Antonowsky kan öka vår förståelse för vad de vuxna i förskolan betyder för barnens sociala lek.
Boken ger många exempel på hur förskolans personal kan lotsa barn från utanförskap till social lek med andra barn.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi. Eva Svedin är specialpedagog och fil.kand..
Liber Första 9188298647 -
Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogis...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1998. 208 sidor.
Gott skick. Namnad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188298393
- Titel
- Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 281 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.
Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
Liber 1 9789188298393 -
Barn som inte leker - Från ensamhet till soci...
Häftad bok. Liber. 2003. 136 sidor.
Mycket gott skick. Lätta hanteringsspår omslag, några hundöron, inlagan annars i utmärkt skick. Namnad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188298647
- Titel
- Barn som inte leker - Från ensamhet till social lek
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I de flesta förskolegrupper ser vi barn som står utanför gemenskapen. Deras brist på lek är en stark signal om att de behöver stöd - oavsett vad svårigheterna beror på. Boken ger många exempel på hur man kan stödja dem.
Läs mer
Författarna väver samman ett pedagogiskt perspektiv med ett psykologiskt och visar hur teoretiker som Winnicott, Vygotsky och Antonowsky kan öka vår förståelse för vad de vuxna i förskolan betyder för barnens sociala lek.
Boken ger många exempel på hur förskolans personal kan lotsa barn från utanförskap till social lek med andra barn.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi. Eva Svedin är specialpedagog och fil.kand..
Liber 9188298647 -
Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogis...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1998. 208 sidor.
Mycket gott skick. Ägarsignatur. Inplastad. Varsamt läst bok utan anteckningar och understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188298393
- Titel
- Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 281 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.
Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
Liber 1 9789188298393 -
Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogis...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1998. 208 sidor.
Mycket gott skick. Aningen böjd av förvaring. Varsamt läst bok utan anteckningar och understrykningar. Namnad på inlagans första blad. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188298396
- Titel
- Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 281 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.
Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
Liber 1 9188298396 -
Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogis...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1998. 208 sidor.
Gott skick. Ägarsignatur
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188298393
- Titel
- Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 281 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.
Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
Liber 1 9789188298393 -
Barn som inte leker - Från ensamhet till soci...
Häftad bok. Runa förlag. 1 uppl. 2005. 136 sidor.
Mycket gott skick. Rakt och rent ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188298647
- Titel
- Barn som inte leker - Från ensamhet till social lek
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I de flesta förskolegrupper ser vi barn som står utanför gemenskapen. Deras brist på lek är en stark signal om att de behöver stöd - oavsett vad svårigheterna beror på. Boken ger många exempel på hur man kan stödja dem.
Läs mer
Författarna väver samman ett pedagogiskt perspektiv med ett psykologiskt och visar hur teoretiker som Winnicott, Vygotsky och Antonowsky kan öka vår förståelse för vad de vuxna i förskolan betyder för barnens sociala lek.
Boken ger många exempel på hur förskolans personal kan lotsa barn från utanförskap till social lek med andra barn.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi. Eva Svedin är specialpedagog och fil.kand..
Runa förlag 1 9188298647 -
Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogis...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1998. 208 sidor.
Mycket gott skick. Omslag lätt nött. Framsidan har ett långt men mindre veck.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188298393
- Titel
- Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 281 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.
Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
Liber 1 9789188298393 -
Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogis...
Häftad bok. Runa Förlag. 1:a uppl. 1998. 208 sidor.
Nära nyskick. Liten ägarsignatur finns. 21,5 cm x 14,8 cm. 278 gram. (låda20220517-15).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188298393
- Titel
- Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 281 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.
Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
Runa Förlag 1:a 9789188298393 -
Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogis...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1998. 208 sidor.
Mycket gott skick. Den enda anmärkningen är att ägarens namn på en insida är borttaget med tippexremsa.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188298396
- Titel
- Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 281 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.
Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
Liber 1 9188298396 -
Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogis...
Häftad bok.
Nära nyskick. Runa Förlag / UR, 1998, 208 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188298396
- Titel
- Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 281 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.
Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
9188298396 -
Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogis...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 208 sidor.
Gott skick. Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188298396
- Titel
- Utagerande och inåtvända barn - Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan
- Författare
- Folkman, Marie-Louise
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 281 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.
Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.
Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.
Liber 1 9188298396
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn