-
Förskolan - barns första skola!
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.1:6. 2006. 200 s. bruksslitage, rikligt med markeringar i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042220
- Titel
- Förskolan - barns första skola!
- Författare
- Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att visa på att förskolan är barns första skola. Boken tar fasta på de oändliga möjligheter att lära och utvecklas som förskolan erbjuder små barn. Författarna poängterar samtidigt att pedagogens agerande är centralt för barns lärande och delaktighet i denna första skola. Utifrån den komplexa verklighet som förskolan utgör belyses olika frågeställningar relaterade till förskolans läroplan. Basen är den teoretiska grund som vi här kallar den relationella, och som innebär att barn, vuxna, sammanhang, tid och rum alla är integrerade delar i lärandets helhet. Kommunikationens betydelse för små barns lärande löper som en röd tråd genom hela boken. Inledningsvis diskuteras de utmaningar som dagens pedagoger i förskolan står inför: förhållandet mellan individ och kollektiv, vad den barnsyn pedagoger bär med sig betyder för det dagliga arbetet, vad det innebär att arbeta mot ett mål samt vad ett lustfyllt lärande i förskolan kan betyda. Tidsenliga begrepp som barncentrering och det kompetenta barnet problematiseras. Dokumentation framhålls som ett sätt för barn att upptäcka lärande och för pedagoger att upptäcka lärandeprocessen. Vidare behandlas barns begynnande problemlösning, naturvetenskap som innehåll samt kommunikationens roll i leken. Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare som arbetar med barn i förskoleåldern. Vår förhoppning är att den ska inspirera till diskussion om lärandets relationella karaktär och de konsekvenser ett sådant synsätt kan få för den pedagogiska verksamheten.
9789144042220 -
Värdepedagogik. Etik och demokrati i förskola...
Häftad bok. Stockholm, Liber. 2014. 300 sidor.
Mycket gott skick. Trådhäftad. Obetydligt kantstötta hörn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147114146
- Titel
- Värdepedagogik : etik och demokrati i förskola och skola
- Författare
- Thornberg, Robert
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Värdepedagogik diskuterar författarna den pedagogiska praktiken i förskola och skola i förhållande till moraliska och politiska värden. Det handlar om frågor som rör andras väl, omsorg, rättvisa, rättigheter, medmänsklighet, dygder, ansvar och inflytande samt hur sådana värdefrågor gestaltas och hanteras av lärare, barn och unga.
Boken är tänkt att utgöra ett underlag för diskussion kring det egna värdegrundsarbetet i verksamheten. Författarna närmar sig det värdepedagogiska området med olika fokus, metodologi och teoretiska perspektiv.
Exempel på olika teman som presenteras är:
- Värdepedagogik, moral och moralisk utveckling.
- Värden då och nu.
- Demokrati och delaktighet.
- Den levda moralen i vardagen.
- Omsorg och erkännande.
- Konflikter, mobbning och kränkningar.
Värdepedagogik vänder sig till lärarstudenter på alla nivåer och yrkesverksamma lärare.
Om författarna
Eva Johansson är professor i pedagogik vid Institutt for barnehagelærerutdanning, vid Universitetet i Stavanger.
Robert Thornberg är professor i pedagogik och verksam vid Institutionen for beteendevetenskap och lärande vid Linköpings universitet.
Stockholm, Liber 9789147114146 -
Visuella spår - Bilder i kultur och samhällsa...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 224 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn och kanter. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144024622
- Titel
- Visuella spår
- Författare
- Sofia Kjellström - Maria Arvidsson - Stina Backman - Reinhold Castensson - Bengt Erik Eriksson - Rikard Eriksson - Dick Harrison - Camilla Hermansson - Björn Horgby - Kerstin Johansson - Solveig Jülich - Roger Qvarsell - Maria Simonsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 563 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan man använda och studera bilder i kultur- och samhällsvetenskapliga sammanhang?
I denna bok ges en bred introduktion till dem som vill söka ny kunskap i nya källmaterial. Författarna ger exempel på hur reklamfotografier eller veckopressbilder kan användas i studier av sociala roller, etnicitet och genus, av normalitet och avvikande eller idealbilder av vardagen och människan. De argumenterar för att bredda synfältet och söka kunskap i visuella material och visar även hur det kan göras.
Bilder omger oss alla. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144024622 -
Jag kände en gång ett djur...
Inbunden bok. Stockholm : Eriksson & Lindgren. 1990. 157 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Hanteringsspår samt aningen skavda hörn och kanter på omslaget. Fin inlaga. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 918780400x
- Titel
- Jag kände en gång ett djur-
- Författare
- Eriksson, Marianne - Arb, Siv - Lindgren, Barbro
- Förlag
- Stockholm : Eriksson & Lindgren
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
Stockholm : Eriksson & Lindgren 918780400x -
Dag Hammarskjöld
Inbunden bok. Åhlén & Åkerlunds förlag. 1961. 64 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Omslaget är lite gråfläckigt i ytan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKÅhlén & Åkerlunds förlag -
Förskolan - barns första skola!
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:12 uppl. 2011. 200 sidor.
Mycket gott skick. Hylla 19
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042220
- Titel
- Förskolan - barns första skola!
- Författare
- Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att visa på att förskolan är barns första skola. Boken tar fasta på de oändliga möjligheter att lära och utvecklas som förskolan erbjuder små barn. Författarna poängterar samtidigt att pedagogens agerande är centralt för barns lärande och delaktighet i denna första skola. Utifrån den komplexa verklighet som förskolan utgör belyses olika frågeställningar relaterade till förskolans läroplan. Basen är den teoretiska grund som vi här kallar den relationella, och som innebär att barn, vuxna, sammanhang, tid och rum alla är integrerade delar i lärandets helhet. Kommunikationens betydelse för små barns lärande löper som en röd tråd genom hela boken. Inledningsvis diskuteras de utmaningar som dagens pedagoger i förskolan står inför: förhållandet mellan individ och kollektiv, vad den barnsyn pedagoger bär med sig betyder för det dagliga arbetet, vad det innebär att arbeta mot ett mål samt vad ett lustfyllt lärande i förskolan kan betyda. Tidsenliga begrepp som barncentrering och det kompetenta barnet problematiseras. Dokumentation framhålls som ett sätt för barn att upptäcka lärande och för pedagoger att upptäcka lärandeprocessen. Vidare behandlas barns begynnande problemlösning, naturvetenskap som innehåll samt kommunikationens roll i leken. Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare som arbetar med barn i förskoleåldern. Vår förhoppning är att den ska inspirera till diskussion om lärandets relationella karaktär och de konsekvenser ett sådant synsätt kan få för den pedagogiska verksamheten.
Studentlitteratur AB 1:12 9789144042220 -
Kropp och genus i medicinen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 475 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Stötmärke på pärmens framsidas överkant. Fin inlaga. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914403217x
- Titel
- Kropp och genus i medicinen
- Författare
- Hovelius, Birgitta - Johansson, Eva E.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 475 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 683 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Författarna behandlar här ur olika utgångspunkter ämnet kropp och genus i medicinen på ett aktuellt och övergripande sätt. De integrerar biologiska förklaringsmodeller i sociokulturella sammanhang och belyser hur genus/kön speglas i vardagslivets hälsa och ohälsa. Särskilt beaktas kvinnors och mäns livsvillkor, livssituation, livsstil, beteenden och hälsoförhållanden under livets lopp. Boken är avsedd för grundutbildningen inom läkar- och vårdutbildningar och för yrkesverksamma.
Studentlitteratur AB 1 914403217x -
Fataburen 1986. Husdjuren och vi.
Inbunden bok. Nordiska museet. 1 uppl. 1986. 237 sidor.
Mycket gott skick. Nordiska museets och Skansens årsbok 1986. Tema: Husdjuren och vi. Innehåller: Från vilda djur till husdjur; Hade djuren det bättre förr; Kreaturens trånad; Kvinnor och kor; Med häst eller oxe som dragare; Tjuren Potter; Hästen som maktmedel och statussym läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171082646
- Titel
- Husdjuren och vi
- Författare
- Biörnstad, Arne
- Förlag
- Stockholm : Nordiska museet
- Utgivningsår
- 1986
- Språk
- Svenska
Nordiska museet 1 9171082646 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
-
Då förändras Sverige – 25 experter beskriver...
Häftad bok. Studentlitteratur AB, IVA, NUTEK. 1:1 uppl. 2008. 504 sidor.
Nära nyskick. "Boken är indelad i fyra delar som var och en består av ett tiotal uppsatser. Den första delen, 'Från liberalisering till industrialisering', omfattar den första omskakningsperioden och den därefter följande industrialiseringen. Del två, 'Från konsolideri läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144049458
- Titel
- Då förändras Sverige : 25 experter beskriver drivkrafter bakom utvecklingen
- Författare
- Giertz, Eric
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 504 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 715 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utvecklingen i arbetslivet formas i ett komplext samspel mellan näringsliv och samhälle - mellan företagen och de regelverk som sätter ramarna för utvecklingen. I dagens debatt hävdas det att förändringarna aldrig varit snabbare eller mer omvälvande än just nu. Kanske är det så, men det finns tidigare perioder som präglats av stora förändringar. De har varit inledning till efterföljande perioder med förhållandevis stabil utveckling. Skeendena skulle kunna liknas vid skakningar av ett kalejdoskop. Under vissa perioder skakas kristallerna i kalejdoskopet och då uppstår mer eller mindre kaotiska bilder. Sedan faller glasbitarna på plats och ett nytt stabilt mönster utkristalliseras - tills kalejdoskopet åter sätts i rörelse. Titeln Då förändras Sverige anspelar på perioder av omvälvande förändringar då ett stabilt utvecklingsmönster i det svenska näringslivet ersätts av ett annat.
Boken är indelad i fyra delar som var och en består av ett tiotal uppsatser. Den första delen, Från liberalisering till industrialisering, omfattar den första omskakningsperioden och den därefter följande industrialiseringen. Del två, Från konsolidering till välfärdsstat, behandlar den andra omskakningsperioden och efterkrigstidens svenska ekonomiska under. Den tredje delen, Från stagnation till krismedvetande, omfattar inledningen av den tredje omskakningsperioden. Den avslutande delen, Jakt på ny tillväxt i en global värld, söker åskådliggöra mönstret i den utveckling vi för närvarande befinner oss mitt uppe i.
Boken är lämplig som kursbok inom ekonomiska och tekniska ämnen vid universitet och högskolor. Den vänder sig även till praktiskt verksamma personer som är intresserade av att utveckla tillväxten, sysselsättningen och välfärden i vårt land.
Studentlitteratur AB, IVA, NUTEK 1:1 9789144049458 -
Evas kalender 1979
Inbunden bok. Semic. 96 sidor.
ISBN 9155206077
Gott skick. Inlagan gulnad men i bra skick. Mindre pärmskada på omslaget, lite sned bokrygg.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSemic 9155206077 -
Allt om böcker 2/2002 | Parnass 2/2002
Tidning, tidskrift. 2002. 84 sidor.
Gott skick. Allt om böcker åt ena hållet; Parnass åt andra. Ur innehållen: Samtal om samtidslitteratur med Mats Kolmisoppi och Torbjörn Elensky; novell av Niklas Darke; "Det får inte vara fult" av Lena Andersson; tema Agnes von Krusenstjerna. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Förskolan – barns första skola
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 200 sidor.
Nära nyskick. Oanvänd bok. Minimalt utvändigt slitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144042221
- Titel
- Förskolan - barns första skola!
- Författare
- Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att visa på att förskolan är barns första skola. Boken tar fasta på de oändliga möjligheter att lära och utvecklas som förskolan erbjuder små barn. Författarna poängterar samtidigt att pedagogens agerande är centralt för barns lärande och delaktighet i denna första skola. Utifrån den komplexa verklighet som förskolan utgör belyses olika frågeställningar relaterade till förskolans läroplan. Basen är den teoretiska grund som vi här kallar den relationella, och som innebär att barn, vuxna, sammanhang, tid och rum alla är integrerade delar i lärandets helhet. Kommunikationens betydelse för små barns lärande löper som en röd tråd genom hela boken. Inledningsvis diskuteras de utmaningar som dagens pedagoger i förskolan står inför: förhållandet mellan individ och kollektiv, vad den barnsyn pedagoger bär med sig betyder för det dagliga arbetet, vad det innebär att arbeta mot ett mål samt vad ett lustfyllt lärande i förskolan kan betyda. Tidsenliga begrepp som barncentrering och det kompetenta barnet problematiseras. Dokumentation framhålls som ett sätt för barn att upptäcka lärande och för pedagoger att upptäcka lärandeprocessen. Vidare behandlas barns begynnande problemlösning, naturvetenskap som innehåll samt kommunikationens roll i leken. Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare som arbetar med barn i förskoleåldern. Vår förhoppning är att den ska inspirera till diskussion om lärandets relationella karaktär och de konsekvenser ett sådant synsätt kan få för den pedagogiska verksamheten.
Studentlitteratur AB 1 9144042221 -
Akut kranskärlssjukdom
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2005. 304 sidor.
Gott skick. Liten signatur med hälsning på titelsidan. En liten bit av titelsidan bortklippt i nederkant. I övrigt är inlagan i utmärkt skick. Lätta hanteringsspår utvändigt. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147052790
- Titel
- Akut kranskärlssjukdom
- Författare
- Wallentin, Lars
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna fjärde, helt reviderade upplaga av Akut kranskärlssjukdom presenteras hela kunskapsområdet, från handläggningsrutiner för snabb diagnostik och behandling i den kliniska vardagen till riskfaktorer, relaterade sjukdomar och patofysiologiska mekanismer. Boken har fått ett nytt kapitel om sjukdomens epidemiologi samt nyskrivna avsnitt om njursvikt respektive blödning och anemi vid kranskärlssjukdom. Boken är rikt illustrerad och innehåller patientbeskrivningar.
Läs mer
Boken vänder sig främst till läkare och sjuksköterskor med grundläggande kunskaper och viss erfarenhet av hjärtsjukvård, men lämpar sig också för studerande och andra intresserade.
Om författarna
Författarna är praktiskt verksamma och forskningsaktiva kardiologer. Huvudredaktörer är professor Bertil Lindahl, chef för Uppsala kliniskt forskningscentrum (UCR), och professor Lars Wallentin, kardiolog vid UCR.
Liber 1 9789147052790 -
Släktforskarnas årsbok 2014
Inbunden bok. Stockholm : Sveriges Släktforskarförbund. 2014.
Nyskick. Välaktat ex i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187676826
- Titel
- Släktforskarnas årsbok
- Författare
- Sveriges släktforskarförbund
- Förlag
- Stockholm : Sveriges Släktforskarförbund
- Utgivningsår
- 2014
- Språk
- Svenska
Stockholm : Sveriges Släktforskarförbund 9789187676826 -
FÖRSKOLAN - barns första skola!
Häftad bok.
Nära nyskick. Studentlitteratur, 2015, 200 s., uppl. 1:14
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042220
- Titel
- Förskolan - barns första skola!
- Författare
- Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att visa på att förskolan är barns första skola. Boken tar fasta på de oändliga möjligheter att lära och utvecklas som förskolan erbjuder små barn. Författarna poängterar samtidigt att pedagogens agerande är centralt för barns lärande och delaktighet i denna första skola. Utifrån den komplexa verklighet som förskolan utgör belyses olika frågeställningar relaterade till förskolans läroplan. Basen är den teoretiska grund som vi här kallar den relationella, och som innebär att barn, vuxna, sammanhang, tid och rum alla är integrerade delar i lärandets helhet. Kommunikationens betydelse för små barns lärande löper som en röd tråd genom hela boken. Inledningsvis diskuteras de utmaningar som dagens pedagoger i förskolan står inför: förhållandet mellan individ och kollektiv, vad den barnsyn pedagoger bär med sig betyder för det dagliga arbetet, vad det innebär att arbeta mot ett mål samt vad ett lustfyllt lärande i förskolan kan betyda. Tidsenliga begrepp som barncentrering och det kompetenta barnet problematiseras. Dokumentation framhålls som ett sätt för barn att upptäcka lärande och för pedagoger att upptäcka lärandeprocessen. Vidare behandlas barns begynnande problemlösning, naturvetenskap som innehåll samt kommunikationens roll i leken. Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare som arbetar med barn i förskoleåldern. Vår förhoppning är att den ska inspirera till diskussion om lärandets relationella karaktär och de konsekvenser ett sådant synsätt kan få för den pedagogiska verksamheten.
9789144042220 -
"Ingen längtar efter mer media" : intervjuer...
Häftad bok. Kulturdepartementet. 1998. 235 sidor.
Gott skick. Intervjuer med Per Sinding-Larsen, Karin Magnusson, Mattias Hansson, Po Tidholm, Madelaine Levy, Alexander Skantze, Clara Mannheimer, Jan Gradvall, Åsa Rydgren, Andres Lokko, Per Bystedt, Maria Lindén, Amanda Rydman, Carl Fredrik Holtermann, Viggo Cavling läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163066963
- Titel
- "Ingen längtar efter mer media" : intervjuer med Per Sinding-Larsen
- Författare
- Johansson, Eva - Rabe, Annina - Sinding-Larsen, Per
- Förlag
- Stockholm : Kulturdepartementet
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- Svenska
Kulturdepartementet 9163066963 -
FÖRSKOLAN – barns första skola!
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur, 2009, 200 s., upplaga 1:9; medverkande författare är: Ulla Mauritzson - Siv Benn - Siv Anstett - Camilla Öhberg - Elisabeth Doverborg - Anette Emilson - Lise-Lotte Bjervås - Roger Säljö - Elisabeth Björklund - Annika Elm Fristorp - Cami läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042220
- Titel
- Förskolan - barns första skola!
- Författare
- Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att visa på att förskolan är barns första skola. Boken tar fasta på de oändliga möjligheter att lära och utvecklas som förskolan erbjuder små barn. Författarna poängterar samtidigt att pedagogens agerande är centralt för barns lärande och delaktighet i denna första skola. Utifrån den komplexa verklighet som förskolan utgör belyses olika frågeställningar relaterade till förskolans läroplan. Basen är den teoretiska grund som vi här kallar den relationella, och som innebär att barn, vuxna, sammanhang, tid och rum alla är integrerade delar i lärandets helhet. Kommunikationens betydelse för små barns lärande löper som en röd tråd genom hela boken. Inledningsvis diskuteras de utmaningar som dagens pedagoger i förskolan står inför: förhållandet mellan individ och kollektiv, vad den barnsyn pedagoger bär med sig betyder för det dagliga arbetet, vad det innebär att arbeta mot ett mål samt vad ett lustfyllt lärande i förskolan kan betyda. Tidsenliga begrepp som barncentrering och det kompetenta barnet problematiseras. Dokumentation framhålls som ett sätt för barn att upptäcka lärande och för pedagoger att upptäcka lärandeprocessen. Vidare behandlas barns begynnande problemlösning, naturvetenskap som innehåll samt kommunikationens roll i leken. Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare som arbetar med barn i förskoleåldern. Vår förhoppning är att den ska inspirera till diskussion om lärandets relationella karaktär och de konsekvenser ett sådant synsätt kan få för den pedagogiska verksamheten.
9789144042220 -
Om forntid och medeltid i Västmanland. Västma...
Inbunden bok. Västmanlands läns museum. 1:a uppl. 1994. 179 s. Inbunden. Fint förlagsband.
Mycket gott skick. Västmanland, forntid, medeltid, fågelbackenområdet, hällristningar, Köpingtraktens utgrävningar, runstenen vid Anundshög, Önsten, Gorunda, process i Västwrås 1413, Kungörsbyggnader, illustrerad, foton, . … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn