-
Professionellt inköp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1998. 258 sidor.
Gott skick. Finns överstrykningar i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144006925
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144006925 -
Managing Business Relationships, 2nd Edition
Häftad bok. John Wiley & Sons. 2 uppl. 2003. 228 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470851258
- Titel
- Managing Business Relationships, 2nd Edition
- Författare
- David Ford - Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson - I Snehota
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 491 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 2 9780470851258 -
Managing Business Relationships, 3rd Edition
Häftad bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2011. 256 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470721094
- Titel
- Managing Business Relationships, 3rd Edition
- Författare
- David Ford - Lars-Erik Gadde - Hakan Hakansson - I Snehota
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 190 x 233 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 492 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9780470721094 -
Managing Business Relationships, 2nd Edition
Häftad bok. John Wiley & Sons. 2 uppl. 2003. 228 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0470851252
- Titel
- Managing Business Relationships, 2nd Edition
- Författare
- David Ford - Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson - I Snehota
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 491 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 2 0470851252 -
Professionellt inköp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1998. 258 sidor.
Nära nyskick. Lätt nött omslag
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144006925
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144006925 -
Företag i dynamiskt samspel: om att överleva...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2020. 246 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. 359 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144137537
- Titel
- Företag i dynamiskt samspel : om att överleva i den interaktiva ekonomin
- Författare
- Håkansson, Håkan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 365 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vår ekonomiska värld kännetecknas av en intressant paradox - den är samtidigt både ständigt föränderlig och stabilt kontinuerlig. I denna bok kopplas båda dessa egenskaper till en och samma bakomliggande mekanism, nämligen det dynamiska samspelet mellan de involverade företagen.
Det dynamiska samspelet i dagens interaktiva ekonomi tar sig olika uttryck. Över tid skapar den långsiktiga interaktionen mellan ett köpande och ett säljande företag en stark och utvecklad affärsförbindelse. Dessa enskilda affärsförbindelser är i sin tur sammankopplade i nätverksstrukturer. Ett viktigt inslag i den här boken är analysen av hur ett tredje företag bidrar till denna koppling genom att bilda en nätverkstriad tillsammans med de två andra.
Bokens genomgående tema är att påvisa hur affärsförbindelser, nätverkstriader och nätverk utgör grunden både för effektivitet i aktiviteterna i nätverket och för förnyelse och utveckling av nätverkets resurser. Tillsammans skapar dessa förhållanden också det handlingsutrymme som det enskilda företaget har för sitt agerande.
Studentlitteratur 9789144137537 -
Managing Business Relationships, 2nd Edition
Häftad bok. John Wiley & Sons. 2 uppl. 2003. 228 sidor.
Gott skick. Det finns en del överstrykningar i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470851258
- Titel
- Managing Business Relationships, 2nd Edition
- Författare
- David Ford - Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson - I Snehota
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 491 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 2 9780470851258 -
Supply Network Strategies
Häftad bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2001. 216 sidor.
Mycket gott skick. Få tecken på synligt slitage.
Sparsamt använd.
Enstaka understrykningar i blyerts på vissa sidor i boken.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780471499169
- Titel
- Supply Network Strategies
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 418 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9780471499169 -
Managing Business Relationships – Third Editi...
Häftad bok. Wiley. 3 uppl. 2012. 238 sidor.
Gott skick. Lättare ytliga hanteringsspår, lite kantstött etc. Inlagan har några uträtade hundöron – i övrigt fin.
Sökord: BUSN22 FOA126 1FE705 1FE693 FE820A 1FE613 företagsekonomi föa industriell marknadsföringfekis … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470721094
- Titel
- Managing Business Relationships, 3rd Edition
- Författare
- David Ford - Lars-Erik Gadde - Hakan Hakansson - I Snehota
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 190 x 233 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 492 g
- Språk
- English
Wiley 3 9780470721094 -
Professionellt inköp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1998. 258 sidor.
Nära nyskick. (401) Förefaller oläst. Inga noteringar i boken. Det finns namn på insidan frampärmen. Små hanteringsspår på pärmen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144006925
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144006925 -
Professionellt inköp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1998. 258 sidor.
Mycket gott skick. Väldigt fin inuti. Ett vikt hörn på pärmens framsida och några märken på pärmryggen..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144006925
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144006925 -
Professionellt inköp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2010. 258 sidor.
Mycket gott skick. Fint skick men har några blyertsunderstrykningar på några sidor.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144006925
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144006925 -
Professionellt inköp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1998. 258 sidor.
Mycket gott skick. Fint exemplar. Inga understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144006925
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144006925 -
Professionellt inköp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:9 uppl. 1998. 258 sidor.
Gott skick. Bokens omslag är i Gott Skick/Hyggligt skick, bokens innehåll är i Mycket Gott Skick/Gott Skick.
Omslaget har flera mindre flagningar på dess färg.
Finns inga anteckningar eller understrykningar genom boken. Tryckår 2009. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144006925
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2:9 9789144006925 -
Professionellt inköp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:11 uppl. 1998. 258 sidor.
Gott skick. Finns några överstrykningar i gul överstrykningspenna.
Några mindre slitningar på omslaget. Tryckår 2010.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144006925
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2:11 9789144006925 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144006925
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144006925 -
Professionellt inköp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1998. 258 sidor.
Nyskick. Helt ny. Aldrig läst. Minimalt spår efter klisterlapp på framsidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144006925
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144006925 -
Professionellt inköp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1998. 258 sidor.
Nära nyskick. Skick som ny, endast använd få gånger.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144006926
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9144006926 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144006926
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9144006926 -
Supply Network Strategies
Häftad bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2001. 216 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Flera ex finns.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780471499169
- Titel
- Supply Network Strategies
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 418 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9780471499169 -
Managing business relationships
Pocketbok. Chichester : Wiley. 1998. 292 pages sidor.
Nära nyskick. Storpocket.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0471970751
- Titel
- Managing business relationships
- Författare
- Ford, David - Gadde, Lars-Erik - Håkansson, Håkan
- Förlag
- Chichester : Wiley
- Språk
- English
Chichester : Wiley 0471970751 -
Managing business relationships
Häftad bok. Chichester : Wiley. 1998. 292 sidor.
Mycket gott skick. FÄRGMARKERAD TEXT I INLAGAN
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0471970751
- Titel
- Managing business relationships
- Författare
- Ford, David - Gadde, Lars-Erik - Håkansson, Håkan
- Förlag
- Chichester : Wiley
- Språk
- English
Chichester : Wiley 0471970751 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144006925
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144006925 -
Professionellt inköp
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1998. 258 sidor.
Gott skick. 15,5 x 22,5 cm. Understrykningar i blyerts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144006926
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I många företag svarar kostnaderna för köpta varor och tjänster för mer än hälften av de totala kostnaderna. En följd av detta är att inköpsfunktionens betydelse ökat. En annan följd är att företagets leverantörer blivit viktigare. Nollfelsprincipen, kvalitetssäkring och just-in-time är metoder och tekniker som också bidrar till att leverantörsrelationerna fokuseras.Utgångspunkten för denna bok är att professionellt inköpsarbete handlar om att utveckla leverantörsrelationer och kombinera dessa till effektiva leverantörsnätverk. Genom aktiviteter av detta slag kan det köpande företaget utöka sin egen resursbas. Detta ger fördelar såväl med avseende på de dagliga aktiviteterna som mera långsiktiga effekter inom teknisk utveckling.För att kunna realisera dessa potentiella fördelar behöver synen på effektivitet i inköpsarbetet modifieras. Traditionellt har rekommenderats att man skall undvika att vara beroende av leverantörerna. Den alternativa inköpsmodell som presenteras i boken påvisar de fördelar som djupare relationer med leverantörerna kan erbjuda. Den analytiska referensramen kompletteras med många exempel från såväl stora som små företag.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9144006926 -
PROFESSIONELLT INKÖP
Häftad bok. STUDENTLITTERATUR. 1993. 182 s. Häftad. ILLUSTRERAT PAPPBAND. 266 gram.
Gott skick. VILL GÄRNA SÄLJA FLER BÖCKER TILL DIG, SÅ TITTA PÅ MINA ÖVRIGA ANNONSER..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144369816
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Gadde, Lars-Erik - Håkansson, Håkan
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
9144369816 -
Managing Business Relationships, 2nd Edition
IMP Group. 2 uppl. 2006. 215 s. Limhäftad. Soft cover. 23,5x19cm. 500 gram.
Nära nyskick. Språk-Engelska. Used - Very good.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0470851252
- Titel
- Managing Business Relationships, 2nd Edition
- Författare
- David Ford - Lars-Erik Gadde - Håkan Håkansson - I Snehota
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 491 g
- Språk
- English
0470851252 -
Professionellt inköp
Häftad bok.
Studentlitteratur. 1993. 182 sid. Häftad. 22x15,5cm. 280 gram. Pärm med viss nötning, inlagan med enstaka understrykningar i blyerts
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144369816
- Titel
- Professionellt inköp
- Författare
- Gadde, Lars-Erik - Håkansson, Håkan
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
9144369816
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn