-
Inneslutning och uteslutning - Barns relation...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 192 sidor.
Mycket gott skick. Inplastad. "Ska vi va idag?" är en vanlig fråga som barn ställer till varandra när de skapar samhörighet i vardagliga relationer i och utanför skolan. Ur barnens perspektiv kan handlingar där de både innesluter och utesluter varandra ses som nödvändiga in läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144046044
- Titel
- Inneslutning och uteslutning : barns relationsarbete i skolan
- Författare
- Marie Wrethander Bliding
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Ska vi va idag?" är en vanlig fråga som barn ställer till varandra när de skapar samhörighet i vardagliga relationer i och utanför skolan. Ur barnens perspektiv kan handlingar där de både innesluter och utesluter varandra ses som nödvändiga inslag i deras relationsarbete. Delar av detta samspel kan också få till följd att barn utesluts ur gemenskaper, kränks eller mobbas av andra barn.
Boken beskriver skolan, organiserad av vuxna, som en central arena för socialt samspel där barn etablerar, upprätthåller och utvecklar relationer. De ordnar sin sociala tillvaro och skapar egna kamratkulturer som i sin tur utgör delar av mer övergripande kulturer och av samhället. För att kunna ingripa i vardagstillvaron och medverka positivt i barns uppväxt, kamratrelationer och sociala liv är det därför viktigt att alla vuxna i skolan har kunskaper om hur barn gör när de arbetar med relationer. Annars finns det en uppenbar risk för att situationer där barn utesluts eller utsätts för kränkande handlingar inte uppmärksammas som problem om de inte går att definiera som mobbning.
Boken vänder sig till studenter på grundläggande lärarutbildning. Den passar också utmärkt i specialpedagog- och psykologutbildning samt för kompetensutveckling av verksamma lärare och skolledare.
Ytterligare författare: Wrethander Bliding, Marie
Studentlitteratur AB 1 9789144046044 -
Inneslutning och uteslutning : barns relation...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 192 sidor.
Nära nyskick. Ren och fräsch inlaga
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144046044
- Titel
- Inneslutning och uteslutning : barns relationsarbete i skolan
- Författare
- Marie Wrethander Bliding
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Ska vi va idag?" är en vanlig fråga som barn ställer till varandra när de skapar samhörighet i vardagliga relationer i och utanför skolan. Ur barnens perspektiv kan handlingar där de både innesluter och utesluter varandra ses som nödvändiga inslag i deras relationsarbete. Delar av detta samspel kan också få till följd att barn utesluts ur gemenskaper, kränks eller mobbas av andra barn.
Boken beskriver skolan, organiserad av vuxna, som en central arena för socialt samspel där barn etablerar, upprätthåller och utvecklar relationer. De ordnar sin sociala tillvaro och skapar egna kamratkulturer som i sin tur utgör delar av mer övergripande kulturer och av samhället. För att kunna ingripa i vardagstillvaron och medverka positivt i barns uppväxt, kamratrelationer och sociala liv är det därför viktigt att alla vuxna i skolan har kunskaper om hur barn gör när de arbetar med relationer. Annars finns det en uppenbar risk för att situationer där barn utesluts eller utsätts för kränkande handlingar inte uppmärksammas som problem om de inte går att definiera som mobbning.
Boken vänder sig till studenter på grundläggande lärarutbildning. Den passar också utmärkt i specialpedagog- och psykologutbildning samt för kompetensutveckling av verksamma lärare och skolledare.
Ytterligare författare: Wrethander Bliding, Marie
Studentlitteratur AB 1 9789144046044 -
Inneslutning och uteslutning : barns relation...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 192 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144046044
- Titel
- Inneslutning och uteslutning : barns relationsarbete i skolan
- Författare
- Marie Wrethander Bliding
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Ska vi va idag?" är en vanlig fråga som barn ställer till varandra när de skapar samhörighet i vardagliga relationer i och utanför skolan. Ur barnens perspektiv kan handlingar där de både innesluter och utesluter varandra ses som nödvändiga inslag i deras relationsarbete. Delar av detta samspel kan också få till följd att barn utesluts ur gemenskaper, kränks eller mobbas av andra barn.
Boken beskriver skolan, organiserad av vuxna, som en central arena för socialt samspel där barn etablerar, upprätthåller och utvecklar relationer. De ordnar sin sociala tillvaro och skapar egna kamratkulturer som i sin tur utgör delar av mer övergripande kulturer och av samhället. För att kunna ingripa i vardagstillvaron och medverka positivt i barns uppväxt, kamratrelationer och sociala liv är det därför viktigt att alla vuxna i skolan har kunskaper om hur barn gör när de arbetar med relationer. Annars finns det en uppenbar risk för att situationer där barn utesluts eller utsätts för kränkande handlingar inte uppmärksammas som problem om de inte går att definiera som mobbning.
Boken vänder sig till studenter på grundläggande lärarutbildning. Den passar också utmärkt i specialpedagog- och psykologutbildning samt för kompetensutveckling av verksamma lärare och skolledare.
Ytterligare författare: Wrethander Bliding, Marie
Studentlitteratur AB 1 9789144046044 -
Inneslutning och uteslutning : barns relation...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 192 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144046044
- Titel
- Inneslutning och uteslutning : barns relationsarbete i skolan
- Författare
- Marie Wrethander Bliding
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Ska vi va idag?" är en vanlig fråga som barn ställer till varandra när de skapar samhörighet i vardagliga relationer i och utanför skolan. Ur barnens perspektiv kan handlingar där de både innesluter och utesluter varandra ses som nödvändiga inslag i deras relationsarbete. Delar av detta samspel kan också få till följd att barn utesluts ur gemenskaper, kränks eller mobbas av andra barn.
Boken beskriver skolan, organiserad av vuxna, som en central arena för socialt samspel där barn etablerar, upprätthåller och utvecklar relationer. De ordnar sin sociala tillvaro och skapar egna kamratkulturer som i sin tur utgör delar av mer övergripande kulturer och av samhället. För att kunna ingripa i vardagstillvaron och medverka positivt i barns uppväxt, kamratrelationer och sociala liv är det därför viktigt att alla vuxna i skolan har kunskaper om hur barn gör när de arbetar med relationer. Annars finns det en uppenbar risk för att situationer där barn utesluts eller utsätts för kränkande handlingar inte uppmärksammas som problem om de inte går att definiera som mobbning.
Boken vänder sig till studenter på grundläggande lärarutbildning. Den passar också utmärkt i specialpedagog- och psykologutbildning samt för kompetensutveckling av verksamma lärare och skolledare.
Ytterligare författare: Wrethander Bliding, Marie
Studentlitteratur AB 1 9789144046044 -
Inneslutning och uteslutning : barns relation...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 192 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144046044
- Titel
- Inneslutning och uteslutning : barns relationsarbete i skolan
- Författare
- Marie Wrethander Bliding
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Ska vi va idag?" är en vanlig fråga som barn ställer till varandra när de skapar samhörighet i vardagliga relationer i och utanför skolan. Ur barnens perspektiv kan handlingar där de både innesluter och utesluter varandra ses som nödvändiga inslag i deras relationsarbete. Delar av detta samspel kan också få till följd att barn utesluts ur gemenskaper, kränks eller mobbas av andra barn.
Boken beskriver skolan, organiserad av vuxna, som en central arena för socialt samspel där barn etablerar, upprätthåller och utvecklar relationer. De ordnar sin sociala tillvaro och skapar egna kamratkulturer som i sin tur utgör delar av mer övergripande kulturer och av samhället. För att kunna ingripa i vardagstillvaron och medverka positivt i barns uppväxt, kamratrelationer och sociala liv är det därför viktigt att alla vuxna i skolan har kunskaper om hur barn gör när de arbetar med relationer. Annars finns det en uppenbar risk för att situationer där barn utesluts eller utsätts för kränkande handlingar inte uppmärksammas som problem om de inte går att definiera som mobbning.
Boken vänder sig till studenter på grundläggande lärarutbildning. Den passar också utmärkt i specialpedagog- och psykologutbildning samt för kompetensutveckling av verksamma lärare och skolledare.
Ytterligare författare: Wrethander Bliding, Marie
Studentlitteratur AB 1 9789144046044 -
Inneslutning och uteslutning : barns relation...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 192 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144046044
- Titel
- Inneslutning och uteslutning : barns relationsarbete i skolan
- Författare
- Marie Wrethander Bliding
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Ska vi va idag?" är en vanlig fråga som barn ställer till varandra när de skapar samhörighet i vardagliga relationer i och utanför skolan. Ur barnens perspektiv kan handlingar där de både innesluter och utesluter varandra ses som nödvändiga inslag i deras relationsarbete. Delar av detta samspel kan också få till följd att barn utesluts ur gemenskaper, kränks eller mobbas av andra barn.
Boken beskriver skolan, organiserad av vuxna, som en central arena för socialt samspel där barn etablerar, upprätthåller och utvecklar relationer. De ordnar sin sociala tillvaro och skapar egna kamratkulturer som i sin tur utgör delar av mer övergripande kulturer och av samhället. För att kunna ingripa i vardagstillvaron och medverka positivt i barns uppväxt, kamratrelationer och sociala liv är det därför viktigt att alla vuxna i skolan har kunskaper om hur barn gör när de arbetar med relationer. Annars finns det en uppenbar risk för att situationer där barn utesluts eller utsätts för kränkande handlingar inte uppmärksammas som problem om de inte går att definiera som mobbning.
Boken vänder sig till studenter på grundläggande lärarutbildning. Den passar också utmärkt i specialpedagog- och psykologutbildning samt för kompetensutveckling av verksamma lärare och skolledare.
Ytterligare författare: Wrethander Bliding, Marie
Studentlitteratur AB 1 9789144046044 -
Inneslutning och uteslutning - barns relation...
Häftad. De sista bladen samt bakre omslaget med stukning av övre ytterhörn. 2010
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144046044
- Titel
- Inneslutning och uteslutning : barns relationsarbete i skolan
- Författare
- Marie Wrethander Bliding
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Ska vi va idag?" är en vanlig fråga som barn ställer till varandra när de skapar samhörighet i vardagliga relationer i och utanför skolan. Ur barnens perspektiv kan handlingar där de både innesluter och utesluter varandra ses som nödvändiga inslag i deras relationsarbete. Delar av detta samspel kan också få till följd att barn utesluts ur gemenskaper, kränks eller mobbas av andra barn.
Boken beskriver skolan, organiserad av vuxna, som en central arena för socialt samspel där barn etablerar, upprätthåller och utvecklar relationer. De ordnar sin sociala tillvaro och skapar egna kamratkulturer som i sin tur utgör delar av mer övergripande kulturer och av samhället. För att kunna ingripa i vardagstillvaron och medverka positivt i barns uppväxt, kamratrelationer och sociala liv är det därför viktigt att alla vuxna i skolan har kunskaper om hur barn gör när de arbetar med relationer. Annars finns det en uppenbar risk för att situationer där barn utesluts eller utsätts för kränkande handlingar inte uppmärksammas som problem om de inte går att definiera som mobbning.
Boken vänder sig till studenter på grundläggande lärarutbildning. Den passar också utmärkt i specialpedagog- och psykologutbildning samt för kompetensutveckling av verksamma lärare och skolledare.
Ytterligare författare: Wrethander Bliding, Marie
9789144046044 -
Inneslutning och uteslutning - barns relation...
Häftad. Övre hörnen med viss stukning.. 2010
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144046044
- Titel
- Inneslutning och uteslutning : barns relationsarbete i skolan
- Författare
- Marie Wrethander Bliding
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Ska vi va idag?" är en vanlig fråga som barn ställer till varandra när de skapar samhörighet i vardagliga relationer i och utanför skolan. Ur barnens perspektiv kan handlingar där de både innesluter och utesluter varandra ses som nödvändiga inslag i deras relationsarbete. Delar av detta samspel kan också få till följd att barn utesluts ur gemenskaper, kränks eller mobbas av andra barn.
Boken beskriver skolan, organiserad av vuxna, som en central arena för socialt samspel där barn etablerar, upprätthåller och utvecklar relationer. De ordnar sin sociala tillvaro och skapar egna kamratkulturer som i sin tur utgör delar av mer övergripande kulturer och av samhället. För att kunna ingripa i vardagstillvaron och medverka positivt i barns uppväxt, kamratrelationer och sociala liv är det därför viktigt att alla vuxna i skolan har kunskaper om hur barn gör när de arbetar med relationer. Annars finns det en uppenbar risk för att situationer där barn utesluts eller utsätts för kränkande handlingar inte uppmärksammas som problem om de inte går att definiera som mobbning.
Boken vänder sig till studenter på grundläggande lärarutbildning. Den passar också utmärkt i specialpedagog- och psykologutbildning samt för kompetensutveckling av verksamma lärare och skolledare.
Ytterligare författare: Wrethander Bliding, Marie
9789144046044
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn