-
Reklameffekter. Strategi, utformning och medi...
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2002. 168 sidor.
Mycket gott skick. Format 23 x 21,5 cm Vikt 570 g.
Inbundet förlagsband, rikt illustrerad med teckningar, tabeller och fotografier i färg. En bok för dig som arbetar med eller vill arbeta med kommunikation och reklam. INNEÅLL: Varför
lägga energi på att läsa den här bok läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147060498
- Titel
- Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval
- Författare
- Dahlqvist, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- För att bygga en säkrare väg till lönsamma kommunikationsbeslut måste man kunna styra effekten av kommunikationen. Därför är det viktigt att ha en struktur och ett tydligt mål att arbeta utifrån. Den här boken handlar om just detta – hur man arbetar strukturerat med sin kommunikation.
Läs mer
Den första upplagan av Reklameffekter tilldelades 2002 ett hedersomnämnande för Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund. I denna tredje reviderade upplaga har exempel förnyats och statistik uppdaterats.
Boken lotsar läsaren igenom hela kommunikationsprocessen, från målgruppsanalys och kommunikationsstrategi till betydelsen av reklamens utformning och vikten av medier. Avslutningsvis beskrivs de effekter man kan förvänta sig av kommunikationsinsatserna och hur man kan följa upp och mäta resultatet. Information och slutsatser i boken bygger på flera tusen aktuella mätningar baserade på svenska förhållanden. Den innehåller en stor mängd autentiska exempel och är rikt illustrerad. Läsaren får även följa ett varumärke som, kapitel för kapitel, praktiskt exemplifierar bokens innehåll.
Reklameffekter riktar sig till alla som arbetar med eller vill arbeta med kommunikation och reklam.
Om författarna
Ulf Dahlqvist har arbetat med marknadsundersökningar och varumärkesutveckling i mer än 20 år och är sannolikt den i Sverige som har mest erfarenhet inom området. Idag arbetar Ulf som kommunikationsrådgivare på Gullers Grupp. Magnus Linde har arbetat med analys, undersökningar och affärsutveckling i över tio år och har erfarenhet från både undersökningsföretag, annonsör (Svenska Spel) och media (Svenska Dagbladet).
Liber 1:1 9789147060498 -
Reklameffekter - Strategi, utformning och med...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2002. 200 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Ett av försättsbladen har en överstrykning med svart färgpenna, och boken har ganska många överstrykningar med gul och orange färgpenna. (som inte skymmer texten) I övrigt är boken
nästan i nyskick. Leverans kan inom Stockholmsområdet göras av säljaren p läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147060498
- Titel
- Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval
- Författare
- Dahlqvist, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- För att bygga en säkrare väg till lönsamma kommunikationsbeslut måste man kunna styra effekten av kommunikationen. Därför är det viktigt att ha en struktur och ett tydligt mål att arbeta utifrån. Den här boken handlar om just detta – hur man arbetar strukturerat med sin kommunikation.
Läs mer
Den första upplagan av Reklameffekter tilldelades 2002 ett hedersomnämnande för Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund. I denna tredje reviderade upplaga har exempel förnyats och statistik uppdaterats.
Boken lotsar läsaren igenom hela kommunikationsprocessen, från målgruppsanalys och kommunikationsstrategi till betydelsen av reklamens utformning och vikten av medier. Avslutningsvis beskrivs de effekter man kan förvänta sig av kommunikationsinsatserna och hur man kan följa upp och mäta resultatet. Information och slutsatser i boken bygger på flera tusen aktuella mätningar baserade på svenska förhållanden. Den innehåller en stor mängd autentiska exempel och är rikt illustrerad. Läsaren får även följa ett varumärke som, kapitel för kapitel, praktiskt exemplifierar bokens innehåll.
Reklameffekter riktar sig till alla som arbetar med eller vill arbeta med kommunikation och reklam.
Om författarna
Ulf Dahlqvist har arbetat med marknadsundersökningar och varumärkesutveckling i mer än 20 år och är sannolikt den i Sverige som har mest erfarenhet inom området. Idag arbetar Ulf som kommunikationsrådgivare på Gullers Grupp. Magnus Linde har arbetat med analys, undersökningar och affärsutveckling i över tio år och har erfarenhet från både undersökningsföretag, annonsör (Svenska Spel) och media (Svenska Dagbladet).
Liber 1 9789147060498 -
Reklameffekter - Strategi, utformning och med...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2002. 2002 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147060492
- Titel
- Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval
- Författare
- Dahlqvist, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- För att bygga en säkrare väg till lönsamma kommunikationsbeslut måste man kunna styra effekten av kommunikationen. Därför är det viktigt att ha en struktur och ett tydligt mål att arbeta utifrån. Den här boken handlar om just detta – hur man arbetar strukturerat med sin kommunikation.
Läs mer
Den första upplagan av Reklameffekter tilldelades 2002 ett hedersomnämnande för Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund. I denna tredje reviderade upplaga har exempel förnyats och statistik uppdaterats.
Boken lotsar läsaren igenom hela kommunikationsprocessen, från målgruppsanalys och kommunikationsstrategi till betydelsen av reklamens utformning och vikten av medier. Avslutningsvis beskrivs de effekter man kan förvänta sig av kommunikationsinsatserna och hur man kan följa upp och mäta resultatet. Information och slutsatser i boken bygger på flera tusen aktuella mätningar baserade på svenska förhållanden. Den innehåller en stor mängd autentiska exempel och är rikt illustrerad. Läsaren får även följa ett varumärke som, kapitel för kapitel, praktiskt exemplifierar bokens innehåll.
Reklameffekter riktar sig till alla som arbetar med eller vill arbeta med kommunikation och reklam.
Om författarna
Ulf Dahlqvist har arbetat med marknadsundersökningar och varumärkesutveckling i mer än 20 år och är sannolikt den i Sverige som har mest erfarenhet inom området. Idag arbetar Ulf som kommunikationsrådgivare på Gullers Grupp. Magnus Linde har arbetat med analys, undersökningar och affärsutveckling i över tio år och har erfarenhet från både undersökningsföretag, annonsör (Svenska Spel) och media (Svenska Dagbladet).
Liber 1 9147060492
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn