-
Spelprogrammering för barn
Inbunden bok. Tukan Förlag. 1 uppl. 2016. 224 sidor.
Mycket gott skick. Lättare bruksslitage på omslag
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176174906
- Titel
- Spelprogrammering för barn
- Författare
- Caroline Vorderman - Jon Woodcock
- Förlag
- Tukan Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 200 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 716 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken får du lära dig steg för steg hur du går till väga för att skapa coola racertävlingar, grymma plattformsspel och utmanande tankenötter. Boken utgår från programspråket Scratch som man kan ladda ner gratis.
Följ de olika stegen och förvandla dig till en spelutvecklare. Sen kan du dela med dig av dina spel online och låta dina vänner och familjemedlemmar utmana varandra.
Att programmera och utveckla spel lockar fram kreativiteten samtidigt som man tar sina första steg in i datavärlden och lär sig att ta kommandot över sin dator och instruera den vad den ska göra. Bill Gates skapade sitt första dataspel när han var 13 år. Steve Jobs var även han i yngre tonåren. De byggde dataspel för att de tyckte att det var roligt. Man behöver naturligtvis inte bli spelutvecklare eller dataexpert för att man lockas av att programmera spel, men man lär sig en hel del matnyttigt.
Tukan Förlag 1 9789176174906 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789176174906
- Titel
- Spelprogrammering för barn
- Författare
- Caroline Vorderman - Jon Woodcock
- Förlag
- Tukan Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 200 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 716 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken får du lära dig steg för steg hur du går till väga för att skapa coola racertävlingar, grymma plattformsspel och utmanande tankenötter. Boken utgår från programspråket Scratch som man kan ladda ner gratis.
Följ de olika stegen och förvandla dig till en spelutvecklare. Sen kan du dela med dig av dina spel online och låta dina vänner och familjemedlemmar utmana varandra.
Att programmera och utveckla spel lockar fram kreativiteten samtidigt som man tar sina första steg in i datavärlden och lär sig att ta kommandot över sin dator och instruera den vad den ska göra. Bill Gates skapade sitt första dataspel när han var 13 år. Steve Jobs var även han i yngre tonåren. De byggde dataspel för att de tyckte att det var roligt. Man behöver naturligtvis inte bli spelutvecklare eller dataexpert för att man lockas av att programmera spel, men man lär sig en hel del matnyttigt.
Tukan Förlag 1 9789176174906
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn