-
Medier & politik : Om arbetarrörelsens medies...
Inbunden bok. Statens Ljud- och Bildarkiv ( SLBA ) / Mediehistoriskt Arkiv III. 1:a uppl. 2007. 362 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Omslaget sliten lite på kanter. Pärm sliten lite på hörnen. Bladen med ny skick. Inga anteckningar. 2 st. nyskick DVD-skivor i plastficka på bakre pärm. 23 cm x 16 cm. 867 gram. (senare låda20240328-2?0). … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188468086
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
Statens Ljud- och Bildarkiv ( SLBA ) / Mediehistoriskt Arkiv III 1:a 9789188468086 -
Medier och politik, Om arbetarrörelsens media...
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. "2007,Förlagsband med skyddsomslag. Fotoillustrerad.,Mediahistoriskt arkiv III,DVD x 2 medföljer. småskador på omslaget,Nära nyskick.,9188468089,Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188468089
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
9188468089 -
Medier & politik : om arbetarrörelsens medies...
Inbunden bok. Statens ljud och bildarkiv. 2007. 362 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Skyddsomslaget är en aning stött nedtill i ryggen. 2 DVD-skivor i plastficka på bakre pärm. Årsbok för Arbetarnas kulturhistoriska sällskap 2007. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188468089
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
Statens ljud och bildarkiv 9188468089 -
Medier & politik : om arbetarrörelsens medies...
Inbunden bok. Kungliga biblioteket. 1 uppl. 2007. 362 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Verkar vara oläst, 2 stycken DVD i plastficka på bakre pärm
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188468089
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
Kungliga biblioteket 1 9188468089 -
Medier & politik : om arbetarrörelsens medies...
Inbunden bok. Kungliga biblioteket. 1 uppl. 2007. 362 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Dvd-skivor finns som bilaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188468089
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
Kungliga biblioteket 1 9188468089 -
Medier & politik : om arbetarrörelsens medies...
Inbunden bok. Kungliga biblioteket. 1 uppl. 2007. 362 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188468089
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
Kungliga biblioteket 1 9188468089 -
Medier & politik. Om arbetarrörelsens mediest...
Inbunden bok. Kungliga biblioteket. 1 uppl. 2007. 362 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Fotoillustrerad i sv/v. Med två DVD-skivor. Något kantnött. Prislapp främre omslag. Med dedikation från Mats Jönsson.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188468089
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
Kungliga biblioteket 1 9188468089 -
Medier & politik : om arbetarrörelsens medies...
Inbunden bok. Kungliga biblioteket. 1 uppl. 2007. 362 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188468089
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
Kungliga biblioteket 1 9188468089 -
Medier & politik : om arbetarrörelsens medies...
Inbunden bok. Kungliga biblioteket. 1 uppl. 2007. 362 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188468089
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
Kungliga biblioteket 1 9188468089 -
Medier & politik: Om arbetarrörelsens mediest...
Inbunden bok. Kungliga biblioteket. Första uppl. 2007. 362 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Inbunden i förlagets pappband med skyddsomslag. Med två DVD-skivor längst bak.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188468089
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
Kungliga biblioteket Första 9188468089 -
Medier & Politik - Om arbetarrörelsens medies...
Statens ljud- och bildarkiv, 2007. 362 sid. +DVD-skivor. 8:o. Vikt: 901 gram. Inbundet pappband med skyddsomslag. Något fläckat skyddsomslag, annars fint skick. Illustrerad. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188468089
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
9188468089 -
Medier & Politik - Om arbetarrörelsens medies...
Arbetarnas kulturhistoriska sällskap, 2007. Inbunden med skyddsomslag. 364 sid. Fotoillustrerad i s/v. Två DVD-skivor medföljer i pärmficka. Format 23*16 cm. I fint skick, mindre nötning på omslag. Vikt 870 g. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188468089
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
9188468089 -
Medier & Politik
inb. med skyddsomslag 362 sidor + 2 dvd skivor, stockholm 2007, nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188468089
- Titel
- Medier & politik : om arbetarrörelsens mediestrategier under 1900-talet
- Författare
- Jönsson, Mats
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 362 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 230 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 891 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kring 1900 är den svenska arbetarrörelsen fientligt inställd mot modernitetens massmedier trots att merparten av rörelsens företrädare är mediearbetare. Alla av förgrundsgestalterna är tidningsredaktörer; August Palm och Axel Danielsson, Hjalmar Branting och Per Albin Hansson. Mer än sextio år senare har Olof Palme på ett normativt sätt förändrat hur svenska politiker bör förhålla sig till media och ytterligare ett kvartssekel senare dansar Göran Persson i »Bolibompa«.
I den här boken frågar sig historiker, filmvetare och mediehistoriker vad det är som händer under den här perioden. Ambitionen är att förklara hur den svenska arbetarrörelsen, landets mest inflytelserika politiska aktör under 1900-talet, reformerade sitt förhållningssätt till audiovisuella massmedier. Bokens åtta kronologiskt upplagda artiklar diskuterar de senaste hundra årens politiska mediebruk i Sverige, från storstrejken 1909 till valbloggar 2006 med fokus på arbetarrörelsen i allmänhet och socialdemokratin i synnerhet. Dels anlägger boken mediala perspektiv på arbetarrörelsens historia, dels uppmärksammar den arbetarrörelsens eget mediebruk. Ett flertal av de filmer som diskuteras i boken återfinns på två medföljande DVD-skivor. De innehåller mer än sju timmar rörligt bildmaterial producerat för den svenska arbetarrörelsen.
9188468089
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn